Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Canada-West: Tips welkom

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Rondreis Canada-West: Tips welkom

Bericht door hklink »

Hallo allemaal,

Komende zomer staat er een rondreis (van maximaal 21 dagen) door het westen van Canada op het programma. We zitten nog in de verkenningsfase, maar een eerste conceptprogramma staat al in Excel:

1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary - Waterton Lakes Park
3 Waterton Lakes
4 Waterton Lakes - Banff
5 Banff
6 Banff - Lake Louise
7 Lake Louise - Jasper
8 Jasper
9 Jasper
10 Jasper - Clearwater
11 Clearwater
12 Clearwater - Whistler
13 Whistler
14 Whistler - Tofino
15 Tofino
16 Tofino - Victoria
17 Victoria
18 Victoria - Vancouver
19 Vancouver
20 Vancouver - Amsterdam
21 Amsterdam

We zijn geen grote wandelaars, maar zullen best hier en daar een korte wandeling van een paar kilometer maken, dus voornamelijk de kortere trails. Calgary dient echt als een vertrekpunt; we zullen deze stad niet echt gaan bezoeken. Op dag 21 moeten we terug zijn in Amsterdam. Langer kan niet, korter mag niet. :wink:

Ik zoek op deze route nog enkele leuke plaatsjes die aangedaan kunnen worden als tussenstop. Met name klassieke ghost towns mochten die (ongeveer) op de route liggen. Verder ligt de nadruk in dit programma wel heel erg op natuur & outdoor. Heeft iemand nog een tip voor een leuke stad die in de route kan worden opgenomen?

Een alternatief kan zijn om Vancouver Island te skippen voor:

* Een kort uitstapje naar Alaska (vlucht vanaf Vancouver?)
* een doorreis naar de VS vanuit Waterton Lakes (ipv terug richting Calgary) via o.a. Kalispell, Coeur D'Alene en Seattle naar Vancouver. In dat geval wordt het een rondje Vancouver-Vancouver.
* een rondje Vancouver-Vancouver zonder de grens over te gaan. Daarom zoek ik ook leuke stops in Canada tussen Waterton Lakes en Vancouver.

Waar moeten we extra op letten cq rekening mee houden indien we besluiten om een stukje van de VS mee te pikken? Kunnen we dan beter in de VS zelf beginnen (bv Seattle) ivm de kosten van de autohuur?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groeten,

Harold.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis Canada-West: Tips welkom

Bericht door markro »

Reizen jullie met een personenauto?

Ken jij de routebeschrijving van AnnInBC al? Daar staan veel wetenswaardigheden in.
Hierbij de link: http://www.angelfire.com/super2/nationa ... route.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

In 2008 hebben wij Canada en Noordwest USA gecombineerd.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik vond je route opzet prachtig eigenlijk, ben op de meeste plekken geweest , vond t allemaal wel mooi, er is zoveel te zien, wellicht een dagje meer in vancouver, of in calgary...... Dan krijg je iets meer stad.....
Jasper is ook wel een gezellig dorpje hoor...... Ja ik zou er niet veel aan veranderen....
....tja wat wil je eigenlijk in whisper? Dat is meer wintersport ...... En neit zo ver vanaf vancouver.....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 16 nov 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik geloof trouwens wel dat als je de usa meeneemt, dat begonnen en eindigen in hetzelfde land een voordeel is, ook is de usa goedkoper ..... Ook wat betreft autohuur geloof ik....
Glacier national park is ook prachtig ! .......
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Zou op Vancouver Island ook zeker naar Port McNeill/Telegraph Cove gaan. Prachtige omgeving voor succesvolle whalewatchtochten. Zou 1 nacht Whistler schrappen. Als je mooi weer treft heb je de Peak 2 Peak in een halve dag gedaan en genoten van de gezellige sfeer in 't plaatsje. Tofino vond ik 2 nachten ook voldoende. Echter in Port McNeill had ik er 3, maar dat komt omdat 't best 'n eindje rijden is van Vancouver en je dus pas laat in de middag aankomt.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Clearwater en Waterton heb ik niet gedaan, dus weet niet wat ik daaraan gemist heb.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Alaska is fantastisch, maar als "kort uitstapje" vanaf Vancouver zou ik het zeker niet doen.
Het zou kunnen, vanuit Anchorage een paar dagen naar Seward en daar een Kenai Fjords cruise en Exit Glacier bezoeken (als je erg veel geld hebt kun je verder richting Homer voor berenexcursies), of juist de andere kant op voor een paar dagen Denali.
Anchorage zelf is niet zo bijzonder, en Juneau (voor het geval je dat in gedachten had) al helemaal niet.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
hklink
Amerika-ontdekker

Bericht door hklink »

Allemaal bedankt voor de input en de links.

Ik heb op basis van het genoemde rondje een prijsopgave laten maken voor vertrek eind augustus, maar helaas vielen de prijzen wat tegen. Komt ook omdat we 2x1PK moeten boeken. Om de kosten wat te drukken heb ik de route wat aangepast. Het wordt nu een rondje Vancouver-Vancouver. Hiermee besparen we in ieder geval de drop-off kosten. Ook zullen we waarschijnlijk een week later vertrekken. Dat lijkt qua prijs flink te schelen, omdat het zomerseizoen dan zo goed als voorbij is.

Alaska en USA NW komen definitief te vervallen; we concentreren ons puur op Canada.

De nieuwe route ziet er nu zo uit:

1 Amsterdam - Vancouver, BC
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver - Victoria, BC
5 Victoria
6 Victoria - Tofino/Ucluelet, BC
7 Tofino
8 Tofino - Whistler, BC
9 Whislter - Clearwater, BC
10 Clearwater
11 Clearwater - Jasper, AB
12 Jasper
13 Jasper - Banff, AB
14 Banff
15 Banff - Golden, BC
16 Golden - Revelstoke, BC
17 Revelstoke
18 Revelstoke - Kelowna, BC
19 Kelowna - Vancouver, BC
20 Vancouver - Amsterdam
21 Amsterdam

Kelowna heb ik even als uitgangspunt genomen. Ik ga nog even op zoek naar alternatieven in de buurt.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het een prachtige route maar misschien kun je beter eerst het gedeelte in Banff en Jasper doen? Dit omdat je dan niet zo laat in het seizoen daar bent?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dan lopen ze de walvissen op Vancouver Island misschien mis?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ivm de prijs, wij vertrekken 21 aug 2012, net omdat we vanaf die week de prijzen bij klm enorm zagen antwerpen.
nog een tip: vliegtickets vanaf antwerpen dus zoeken op antwerpen-vancouver bij klm (is inclusief trein reis antwerpen-schiphol) en dan rechtstreeks vliegen vanaf schiphol is heel wat goedkoper.

Wat is de prijs die het reisbureau vraagt? want meestal ben je goedkoper af als je alles zelf los boekt...

Je spaart ook geld als je een hotel in bvb vancouver buiten het centrum neemt. zo nemen wij de best western in north vancouver, heel wat goedkoper dan in het centrum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer