Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paar dagen autohuren

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
RonnieR
Amerika-newbie

Paar dagen autohuren

Bericht door RonnieR »

Hallo daar,

Ik heb even een vraagje. Ik studeer tijdelijk in de VS en aangezien het vertrek in december al weer rap dichterbij komt wilde ik het komend weekend een auto huren en een paar dagen rondreizen. Nu heb ik hier bij de faq al rondgekeken (zeer bruikbaar!), maar wilde toch nog even zeker weten of ik alles voor elkaar heb.

- Ik moet dus nog verzekering afsluiten? En dan gaat het om LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement) of SLI, of nog meer?
- En kan ik gewoon naar het verhuurbedrijf toe gaan om te reserven of kan ik het beter via internet doen ofzo? Hebben ze paspoort en rijbewijs nodig?

Verder ben ik boven de 25 dus er zullen geen extra kosten bijkomen. Is tanken trouwens een probleem of heeft elk dorp wel een tankstation (zit in de westelijke staten)? En wb automaat rijden, ik hoor van iedereen dat dit geen probleem is, maar heb het nog nooit gedaan, dus zie er wel enigzins tegenop...

Oh, en nog een vraag over de mobiele telefoon. Ik heb er nu nog geen (mijn Nederlandse werkt niet), maar voor zo'n reis leek het me wel handig. Kan het beste gewoon naar de Radioshack gaan, en een goedkoop toestel regelen? En werken deze in meerdere staten? En is dat pre-paid?

Eerste keer autohuren en rijden in de VS, spannend dus allemaal, maar het zal zichzelf wel wijzen uiteindelijk :)
Hockey
Amerika-expert

Re: Paar dagen autohuren

Bericht door Hockey »

RonnieR schreef:- Ik moet dus nog verzekering afsluiten? En dan gaat het om LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement) of SLI, of nog meer?
- En kan ik gewoon naar het verhuurbedrijf toe gaan om te reserven of kan ik het beter via internet doen ofzo? Hebben ze paspoort en rijbewijs nodig?
Punt 1:
Hoe ga je precies de auto huren? Via een broker website? En dan een Europese? Of via de website van een verhuurbedrijf? Of loop je gewoon bij een autoverhuurder binnen en gaat het dan regelen?

Punt 2:
Dit hangt er van af hoe je de auto wil reserveren. Zie bovenstaand antwoord.
RonnieR schreef:Is tanken trouwens een probleem of heeft elk dorp wel een tankstation (zit in de westelijke staten)?
En wb automaat rijden, ik hoor van iedereen dat dit geen probleem is, maar heb het nog nooit gedaan, dus zie er wel enigzins tegenop...
Oh, en nog een vraag over de mobiele telefoon. Ik heb er nu nog geen (mijn Nederlandse werkt niet), maar voor zo'n reis leek het me wel handig. Kan het beste gewoon naar de Radioshack gaan, en een goedkoop toestel regelen? En werken deze in meerdere staten? En is dat pre-paid?
Tanken:
Uhm, geen idee. De meeste plaatsen hebben wel een tankstation, doch als je echt veilig wil zitten is het verstandig tijdig te tanken in de grotere plaatsen.

Rijden in een automaat:
Waarom zie je hier tegenop? Het is nog simpeler dan met een schakelbak rijden,

Mobiele telefoon:
Ook hier weer, het hangt er van af hoe je het wil hebben. Ik ben eerst naar Target gegaan, die hebben zoiets nu niet meer, dus naar Best Buy en zij hadden wel een telefoon met een sim kaart apart. En dit kan je zowel prepaid nemen als een abonnement. Toestellen werken in de gehele VS. De provider bepaalt hoe goed je bereik is.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Als je in het bezit bent van een creditcard,gewoon via internet een auto huren bij bv usareisen.de.
Is de beste manier voor ons europeanen en de verzekeringen zijn perfect voor ons.
Albert.
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

Hockey schreef:
RonnieR schreef:...
Punt 1:
Hoe ga je precies de auto huren? Via een broker website? En dan een Europese? Of via de website van een verhuurbedrijf? Of loop je gewoon bij een autoverhuurder binnen en gaat het dan regelen?

Punt 2:
Dit hangt er van af hoe je de auto wil reserveren. Zie bovenstaand antwoord.
Of ik ga naar de verhuurder toe hier in de stad (binnenlopen), of ik doe het via de website van de verhuurder hier (niet een Europese).
Hockey schreef:
RonnieR schreef:...
Tanken:
Uhm, geen idee. De meeste plaatsen hebben wel een tankstation, doch als je echt veilig wil zitten is het verstandig tijdig te tanken in de grotere plaatsen.

Rijden in een automaat:
Waarom zie je hier tegenop? Het is nog simpeler dan met een schakelbak rijden,

Mobiele telefoon:
Ook hier weer, het hangt er van af hoe je het wil hebben. Ik ben eerst naar Target gegaan, die hebben zoiets nu niet meer, dus naar Best Buy en zij hadden wel een telefoon met een sim kaart apart. En dit kan je zowel prepaid nemen als een abonnement. Toestellen werken in de gehele VS. De provider bepaalt hoe goed je bereik is.
Ok, bedankt :). Ga voor de telefoon wel even kijken bij wat winkels...
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

laguna62 schreef:Hoi,
Als je in het bezit bent van een creditcard,gewoon via internet een auto huren bij bv usareisen.de.
Is de beste manier voor ons europeanen en de verzekeringen zijn perfect voor ons.
Albert.
Mijn verblijfplaats staat echter niet op hun site als anmietort
cliffblade
Amerika-ontdekker

Bericht door cliffblade »

Hoi,

Even een paar antwoorden betrekking tot het auto rijden daar.
Ik ben in september geweest met mijn vriendin en ging ook voor het eerst rijden daar.(LA/Phoenix/GC/BC/LV/Santa barbara/Monetery/Yosimity/San Fransisco.
Ik was ook erg zenuwachtig omdat ik niet wist wat ik moest verwachten en ook een automaat was ik niet gewend.
Ik kan je zeggen dat het me erg is meegevallen je heb alles zo door.(stay your line, rechtsaf bij rood enz)
LA was wel erg druk met rijden maar de rest is goed te doen.
Tanken eerst naar binnen betalen dan tanken en dan je wisselgeld ophalen.
Er zijn genoeg tankstations langs de weg zelfs in het woestijn hou gewoon aan bij halve tank gaan tanken en je hoef je echt niet druk te maken dan ;) Ik kan het weten haha.

Laat maar weten als je meer info wil!

Gr
Laatst gewijzigd door Rob op 16 nov 2011, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Als Europeaan kan je het beste je huurauto vooraf reserveren bij een Europese broker zoals eautohuur.nl of usa-reisen.de (drive-usa.de).
Dit omdat hier altijd de essentiële verzekeringen inclusief zijn. Amerikanen kunnen vaak huren zonder verzekering omdat ze deze al hebben via bijv. hun credit-card.

Als je zonder reservering bij een autoverhuurder binnenloopt, betaal je de hoofdprijs (en meer!). Toen ik onderweg eens mijn huurauto moest inruilen (vanwege een barst in de voorruit) kon de baliemedewerker bijna niet geloven hoe weinig ik voor de huur had betaald. Door de grote aantallen krijgen de Europese tussenhandelaren blijkbaar grote kortingen.
Bij je verblijfplaats moet je gewoon Nederland invullen: het wordt alleen gebruikt om te bepalen welk verzekeringspakket je nodig hebt.

Rijden in een automaat gaat erg makkelijk. Wel even opletten om bij plotseling remmen niet je linkervoet te gebruiken in een poging de koppeling in te trappen; je staat dan érg snel stil :wink: )
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

Bedankt voor alle reacties :). Als het goed is ga ik morgenvroeg op weg. Nog steeds wel zenuwachtig maar ik zal wel zien. Verder ga ik niet langs hele grote steden, behalve Denver, maar daar hoop ik tussen de ochtend en avondspits voorbij te zijn, dus hopelijk is het niet al te druk...

Heb er ook wel zin in :)
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

Toch nog een kort vraagje: hoe zit het met voorrangswegen?

Ik zie hier genoeg stopborden, maar hoe weet je of je op een voorrangsweg zit (in een plaats vooral)? Moet je maar gewoon doorrijden als je niks ziet? En moet je bijv. altijd stoppen voor overstekende voetgangers (ook als je voorrang hebt)?

Dank :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

Ja, dat had ik gelezen, maar er staan dus geen borden dat je voorrang hebt? Bij het fietsen vind ik dat soms al lastig...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In Californië geldt de regel dat de hoofdweg altijd voorrang heeft. En mocht er verwarring zijn, stoppen, dan gaat het niet mis. Kom je gelijktijdig aan bij een kruising dan heeft de eerste die aankomt de voorrang. Is dit niet duidelijk, wacht gewoon even af. Neem gewoon de vuistregel in acht dat je niet sportief/agressief moet gaan rijden en beter een keer te beleefd kan zijn dan voorrang pakken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wat is volgens jou de definitie van "de hoofdweg"? Je heb in vrijwel all US staten geen algemene voorrangsregel zoals dat in NL gebruikelijk is. Voorrang wordt in de US altijd expliciet aangegeven middels borden (stop- of yield bord). Bij kruispunten waar iedereen een stopbord heeft gaat het volgens de regel van de eerste die aankomt mag als eerste weer rijden. Als je allemaal tegelijk aankomt is het de regel van de brutaalste (officieel degene die van rechts komt, maar bijna geen enkele amerikaan kent die regel).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoofdweg is wellicht wat ongelukkig gekozen, want het verschilt per straat. Maar elke grote straat heeft vaak een kleinere straat die er op uitkomt. Die grotere straat heeft voorrang, in Californië.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Die kleinere straat heeft dan een stop bord, er is geen voorrangsregel.
RonnieR
Amerika-newbie

Re: Paar dagen auto huren

Bericht door RonnieR »

Nou, ik ben terug :) Het was geweldig, ik vond rijden met een automaat een verademing o.a. in het drukkere verkeer bij Denver. Allemaal goed gegaan, mooie plekken gezien, nu uitrusten...

En ik bedoelde idd dat er geen voorrangsborden staan, dat vond ik in dorpen nog weleens lastig, maar als er geen stopbord staat heb je altijd voorrang (toch?). Ging iig goed.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vraagje. hoe oud ben je? Over de 20? over de 25?
RonnieR
Amerika-newbie

Bericht door RonnieR »

Over de 25, dat scheelt behoorlijk in de prijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer