Ik heb even een vraagje. Ik studeer tijdelijk in de VS en aangezien het vertrek in december al weer rap dichterbij komt wilde ik het komend weekend een auto huren en een paar dagen rondreizen. Nu heb ik hier bij de faq al rondgekeken (zeer bruikbaar!), maar wilde toch nog even zeker weten of ik alles voor elkaar heb.
- Ik moet dus nog verzekering afsluiten? En dan gaat het om LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement) of SLI, of nog meer?
- En kan ik gewoon naar het verhuurbedrijf toe gaan om te reserven of kan ik het beter via internet doen ofzo? Hebben ze paspoort en rijbewijs nodig?
Verder ben ik boven de 25 dus er zullen geen extra kosten bijkomen. Is tanken trouwens een probleem of heeft elk dorp wel een tankstation (zit in de westelijke staten)? En wb automaat rijden, ik hoor van iedereen dat dit geen probleem is, maar heb het nog nooit gedaan, dus zie er wel enigzins tegenop...
Oh, en nog een vraag over de mobiele telefoon. Ik heb er nu nog geen (mijn Nederlandse werkt niet), maar voor zo'n reis leek het me wel handig. Kan het beste gewoon naar de Radioshack gaan, en een goedkoop toestel regelen? En werken deze in meerdere staten? En is dat pre-paid?
Eerste keer autohuren en rijden in de VS, spannend dus allemaal, maar het zal zichzelf wel wijzen uiteindelijk