Ik bedoelde dat je kunt vragen wat hun procedure is voor problemen oplossen. Bijvoorbeeld heb je een vertegenwoordiger in de buurt, hoe vaak is er contact met de student en de familie, zijn ze altijd bereikbaar, hoe gaat de selectie van gastouders in zijn werk. Op die link die ik gaf staan ook goede tips wat de keuze voor een organisatie betreft.Dankjewel, ik denk alleen dat de organisaties je niet vertellen dat er ook weleens niet goed gehandeld word.
Ik heb wat ervaring met gastdochters, en via hun ook andere studenten leren kennen en genoeg verhalen gehoord dat het ook wel eens niet goed gaat. De meeste problemen komen door het niet klikken tussen student en familie, vaak zijn het misverstanden, vaak ook verwachtingen van beide zijden die anders waren dan de werkelijkheid. Mijn ervaring is dat de studenten dan al snel een nieuw gezin willen, in plaats van het tussen elkaar uit te praten; dat heeft ook een heel stuk zelf-reflectie, volwassenheid, en comprosmises nodig.
Ik zou met een grote organisatie gaan, die heel veel jaren ervaring heeft, en ondertussen bedenken dat aan al de positieve ervaringsverhalen die je leest waarschijnlijk ook niet elke dag van het hele uitwisselingsjaar rozegeur en maneschijn zijn geweest. Je kunt ook naar voorlichtingsavonden gaan waar studenten zelf aan het woord komen, en van hun ook de minder goede ervaringen vragen.