Gefeliciteerd!!! Onder de 10,000 ziet er inderdaad erg goed uit. Een van mijn beste vriendinnen woont in Culver City (verhuisd van West Hollywood) en zweert dat het een leuke buurt is geworden.Muke schreef:DV2007 geselecteerde meldt zich!!
We kregen vorige week een telefoontje van me tante in Amerika dat we zijn geselecteerd. Ben zelf al vaker in de US geweest (LA) en het is zoals velen hier al lang een grote wens om in Amerika te gaan wonen, studeren en werken. Als we winnen gaan we dan ook in LA verblijven bij familie.
Ons case-number ligt ook onder de 10.000 dus hopelijk maken we een goeie kans.
Maarja, ik had toch wel een paar vraagjes wat betreft de formulieren:
- Kun je de formulieren ook gewoon via internet downloaden en invullen? Aangezien wij 1 DS-230 form tekort komen. Want op de formulieren die wij toegestuurd kregen staat schuingedrukt "DV-2007" en als je ze download niet. Bij scannen en printen pakt hij die tekst ook niet
- Bij vraag 29 van de DS-230 staat "Name and address of Petitioner", terwijl erboven al 3 keer naar je naam wordt gevraagd op hetzelfde formulier. Wie is de "petitioner"?
- Hebben ze het aantal gewenste foto's veranderd? Want ik lees in een aantal verslagen van een paar jaar geleden dat je 2 foto's moest opsturen (1 full face & 1 3/4) en nu willen ze alleen maar 1 full-face.
- Bij het interview moet je ook info over je vermogen meenemen, moet je hiervoor echt een hoog bedrag hebben? Aangezien we bij familie gaan wonen de eerste periode. Moet je dan ook een ondertekende verklaring van familie hebben of iets dergelijks (dat zij je ook kunnen onderhouden de eerste periode van je verblijf)?
- Moet je voor elke baan die je bij "occupation" of "employment" neerzet bij het interview ook een bewijs van meenemen?
- Moet je als bewijs van opleiding je hoogste diploma + vertaling meenemen, al je diploma's of alleen je middelbare school diploma? Aangezien mijn ouders alles uit het buitenland moeten halen vraag ik dit.
zo, dat was een hoop geschrijf... lol hopelijk dat iemand ze kan beantwoorden
/edit:
PS Xerxes: Ik ben vorig jaar 40 dagen in Culver City geweest. Geen slechte buurt. Waarschijnlijk gaan we daar bij familie wonen de eerste periode als we een green card krijgen.
De petitioner is degene die de DV lottery gewonnen heeft, als het op jou naam is ben jij de petitioner.
Aangezien je familie hebt wonen in de States, kunnen zij garant voor je staan met een Affidavit of Support, kijk op USCIS.gov form I- 864 (geloof ik).
Ik zou alle diplomas meenemen met notariele vertalingen.