Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Muke schreef:DV2007 geselecteerde meldt zich!!

We kregen vorige week een telefoontje van me tante in Amerika dat we zijn geselecteerd. Ben zelf al vaker in de US geweest (LA) en het is zoals velen hier al lang een grote wens om in Amerika te gaan wonen, studeren en werken. Als we winnen gaan we dan ook in LA verblijven bij familie.
Ons case-number ligt ook onder de 10.000 dus hopelijk maken we een goeie kans.

Maarja, ik had toch wel een paar vraagjes wat betreft de formulieren:
- Kun je de formulieren ook gewoon via internet downloaden en invullen? Aangezien wij 1 DS-230 form tekort komen. Want op de formulieren die wij toegestuurd kregen staat schuingedrukt "DV-2007" en als je ze download niet. Bij scannen en printen pakt hij die tekst ook niet
- Bij vraag 29 van de DS-230 staat "Name and address of Petitioner", terwijl erboven al 3 keer naar je naam wordt gevraagd op hetzelfde formulier. Wie is de "petitioner"?
- Hebben ze het aantal gewenste foto's veranderd? Want ik lees in een aantal verslagen van een paar jaar geleden dat je 2 foto's moest opsturen (1 full face & 1 3/4) en nu willen ze alleen maar 1 full-face.
- Bij het interview moet je ook info over je vermogen meenemen, moet je hiervoor echt een hoog bedrag hebben? Aangezien we bij familie gaan wonen de eerste periode. Moet je dan ook een ondertekende verklaring van familie hebben of iets dergelijks (dat zij je ook kunnen onderhouden de eerste periode van je verblijf)?
- Moet je voor elke baan die je bij "occupation" of "employment" neerzet bij het interview ook een bewijs van meenemen?
- Moet je als bewijs van opleiding je hoogste diploma + vertaling meenemen, al je diploma's of alleen je middelbare school diploma? Aangezien mijn ouders alles uit het buitenland moeten halen vraag ik dit.

zo, dat was een hoop geschrijf... lol hopelijk dat iemand ze kan beantwoorden :wink:

/edit:
PS Xerxes: Ik ben vorig jaar 40 dagen in Culver City geweest. Geen slechte buurt. Waarschijnlijk gaan we daar bij familie wonen de eerste periode als we een green card krijgen.
Gefeliciteerd!!! Onder de 10,000 ziet er inderdaad erg goed uit. Een van mijn beste vriendinnen woont in Culver City (verhuisd van West Hollywood) en zweert dat het een leuke buurt is geworden.

De petitioner is degene die de DV lottery gewonnen heeft, als het op jou naam is ben jij de petitioner.

Aangezien je familie hebt wonen in de States, kunnen zij garant voor je staan met een Affidavit of Support, kijk op USCIS.gov form I- 864 (geloof ik).

Ik zou alle diplomas meenemen met notariele vertalingen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

[quote="Muke"]DV2007 geselecteerde meldt zich!!

We kregen vorige week een telefoontje van me tante in Amerika dat we zijn geselecteerd.

GEFELICITEERD!!!! Nu gaat het beginnen. Ik heb zelf ook de brief gehad en ik moet zeggen het beheerst nu toch mijn leven wel een beetje. Wat nou als... dan... etc

Maarja, ik had toch wel een paar vraagjes wat betreft de formulieren:
- Kun je de formulieren ook gewoon via internet downloaden en invullen? Aangezien wij 1 DS-230 form tekort komen. Want op de formulieren die wij toegestuurd kregen staat schuingedrukt "DV-2007" en als je ze download niet. Bij scannen en printen pakt hij die tekst ook niet

Bij mijn weten wel en kun je ze gwoon uitprinten en dan invullen. Om de formulieren in te typen heb je denk ik Acrobad writer nodig ipv reader. Maar als je het zeker wilt weten kun je het beste denk ik even een mailtje sturen naar de KCC. E-mail Adres staat op je brief.

- Bij vraag 29 van de DS-230 staat "Name and address of Petitioner", terwijl erboven al 3 keer naar je naam wordt gevraagd op hetzelfde formulier. Wie is de "petitioner"?

Dat ben je zelf ga ik vanuit. Deze formulieren worden bij mijn weten ook voor andere immigratie zaken gebruikt en dan kan de petitioner wel eens iemand anders zijn dan de persoon waarvoor de kaart bedoelt is zoals bij family based immigration waar een dochter een petitie indient voor een ouder bijvoorbeeld.

- Hebben ze het aantal gewenste foto's veranderd? Want ik lees in een aantal verslagen van een paar jaar geleden dat je 2 foto's moest opsturen (1 full face & 1 3/4) en nu willen ze alleen maar 1 full-face.

Dat idee heb ik wel want ik heb toch ook echt maar een full face photo kunnen ontdekken die moest worden opgestuurd. Dus ik heb er dan ook maar een foto bij gedaan.
De fotos moeten aan een bepaald formaat en eisen voldoen. Ik ben heel goed geholpen door een vestiging van Combi foto. Tot mijn verbazing wisten ze de formaten uit hun hoofd, want ja Amerikanen en hun visums... Waarschijnlijk zal dat voor meerdere fotografen gelden.

- Bij het interview moet je ook info over je vermogen meenemen, moet je hiervoor echt een hoog bedrag hebben? Aangezien we bij familie gaan wonen de eerste periode. Moet je dan ook een ondertekende verklaring van familie hebben of iets dergelijks (dat zij je ook kunnen onderhouden de eerste periode van je verblijf)?

Ik heb gehoord dat je je tenminste de eerste 3 maanden moet kunnen onderhouden. Voor CA ben ik uitgegaan van 2500 dollar per maand per persoon. Dat moet ruim voldoende zijn. Maar ik heb ook weer gehoord dat 5000 per persoon voor 3 maanden al volstaat. Voor zover ik weet volstaat een brief van je bank hiervoor met hoeveel je hebt etc. Of verklaring van je makelaar met eventueel de overwaarde van je huis als je die bezit.

Je kan inderdaad ook een affidavit of support door je familie laten ondertekenen. Het gaat hierbij dan om het I-134 formulier Affidavit Of Support Dat kan je vinden op http://www.uscis.gov
Let op er is ook nog een family based formulier voor support maar die moet je in het geval van een green card via de lotterij niet hebben (bron: Consulaat in Amsterdam).
Zelf laat ik en mijn familie het formulier invullen en heb ik zelf financiele middelen. Wel zo'n lekker idee.

- Moet je voor elke baan die je bij "occupation" of "employment" neerzet bij het interview ook een bewijs van meenemen?

Volgens mij niet. Alleen voor die banen waarvan je aangeeft dat je daar minimaal twee jaar ervaring in hebt. Als je niet voldoet aan de middelbare school eis bijvoorbeeld. Daar moet je wel bewijs van meenemen. Hiervoor voldoet een brief (vertaald) in het engels van je werkgever(s).

- Moet je als bewijs van opleiding je hoogste diploma + vertaling meenemen, al je diploma's of alleen je middelbare school diploma? Aangezien mijn ouders alles uit het buitenland moeten halen vraag ik dit.

Ik neem (als het zover is) zelf zowel mijn middelbare school diploma mee als ook mijn HBO diploma. Ik heb deze laten vertalen bij een vertaalster in Rotterdam. Mevr. Annelies Steenbrink vertalingen. Het gaat hierbij om beeidigde vertalingen. Dit is de link naar de website http://home.planet.nl/~stee2021/
Zij is een beeidigd vertaalster, heel goedkoop en het ziet er keurig uit. Voor mij heeft ze twee diplomas inclusief cijferlijsten vertaald voor nog geen 50 euro. Zij is ook gebruikt door een koppel dat op een DV green card naar Florida is verhuist. Alle andere offertes kwamen uit op 300 euro dus tel uit je winst.

Dat waren zo'n beetje mijn ervaringen. Hopenlijk heb je er wat aan. Er zijn vast mensen die aanvullingen hebben dus die komen vanzelf wel.

Zit je overigens nu in het buitenland? Dit met het oog op je opmerking over de diploams die uit het buitenland moeten komen. Nieuwsgierig? Yep.

Veel success.

Groetjes,
Sue
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Dank voor de antwoorden Xerxes en Suebrons!!

Het is al wat duidelijker whaha. Goed dat ik nu weet dat je je familie ook een evidence of support kan laten invullen! Gaan we zeker doen!

Mijn vader is de geselecteerde dus hij is waarschijnlijk op alle formulieren de petitioner. Mijn ouders en ik zijn allemaal in het buitenland geboren, maar we wonen al jaren in Nederland. M'n ouders hebben hun opleidingen wel allemaal in het buitenland gedaan en vandaar de vraag welke formulieren we moeten laten overvliegen en vertalen ;)

Weet trouwens ook iemand waar je de"Court and Prison records" kunt verkrijgen? Police certificate is dacht ik "Bewijs van goed gedrag" en die kan bij het stadsdeel worden aangevraagd, maar dan moet het wel door een bedrijf/organisatie/consulaat etc. worden aangevraagd. Dus dat is eigenlijk niet zomaar te krijgen. Ik had gelezen bij sommigen dat dat niet eens nodig zou zijn, maarja je weet maar nooit.

Trouwens, iedereen die ook geselecteerd is gefeliciteerd!! (was ik helemaal vergeten te zeggen :o ) En iedereen die nog geen brief heeft gekregen, don't give up!! :wink:
Laatst gewijzigd door Muke op 16 jun 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Muke schreef:Dank voor de antwoorden Xerxes en Suebrons!!

Weet trouwens ook iemand waar je de"Court and Prison records" kunt verkrijgen? Police certificate is dacht ik "Bewijs van goed gedrag" en die kun je gewoon bij het stadsdeel aanvragen. Ik had gelezen bij sommigen dat dat niet eens nodig zou zijn, maarja je weet maar nooit.
'Bewijs van goed gedrag' dient aangevraagd te worden door het consulaat bij justitie. Dit doen zij voor je wanneer je de eerste stap van het insturen (ik heb alleen ervaring met K1-visa, dat gaat in 2 stappen) voltooit hebt.
Jij als persoon kan niet dit bewijs aanvragen, dit dient via een organisatie (du s het consulaat) te gaan.
Court en prison records heb je niet nodig als je hier nooit mee te maken hebt. Indien je hier wel mee te maken hebt gehad zou ik eens gaan kijken bij justitie of bij de instelling waar je vastgezeten hebt.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Appie schreef:
Muke schreef:Dank voor de antwoorden Xerxes en Suebrons!!

Weet trouwens ook iemand waar je de"Court and Prison records" kunt verkrijgen? Police certificate is dacht ik "Bewijs van goed gedrag" en die kun je gewoon bij het stadsdeel aanvragen. Ik had gelezen bij sommigen dat dat niet eens nodig zou zijn, maarja je weet maar nooit.
'Bewijs van goed gedrag' dient aangevraagd te worden door het consulaat bij justitie. Dit doen zij voor je wanneer je de eerste stap van het insturen (ik heb alleen ervaring met K1-visa, dat gaat in 2 stappen) voltooit hebt.
Jij als persoon kan niet dit bewijs aanvragen, dit dient via een organisatie
(du s het consulaat) te gaan.
Court en prison records heb je niet nodig als je hier nooit mee te maken hebt. Indien je hier wel mee te maken hebt gehad zou ik eens gaan kijken bij justitie of bij de instelling waar je vastgezeten hebt.
Ja had me tekst al veranderd wat betreft het 'bewijs van goed gedrag' :) hoorde dat ook net. Thx for the heads up anyways ;)

M'n pa moest vorig jaar naar de rechtbank voor een zaak en was "veroordeeld" tot een lichte boete (dus niks ernstigs). Volgens mij kun je zelf niet zomaar hiervoor naar justitie toestappen en zoiets aanvragen of wel? Vanochtend ook al gebeld met onze advocaat maar die weet niet eens wat 'court and prison records' inhoud...
Sowieso moet je dit ook op het formulier invullen bij DS-230 vraag 31 "Have you ever been charged, arrested or convicted of any offense or crime?" Zetten we enkel neer dat ie een boete heeft gekregen, want om nou die hele zaak uit te gaan leggen... komen ze zelf sowieso toch wel achter dus. Gaat er enkel om dat je er van tevoren eerlijk over bent denk ik zo.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Muke schreef:
Appie schreef: 'Bewijs van goed gedrag' dient aangevraagd te worden door het consulaat bij justitie. Dit doen zij voor je wanneer je de eerste stap van het insturen (ik heb alleen ervaring met K1-visa, dat gaat in 2 stappen) voltooit hebt.
Jij als persoon kan niet dit bewijs aanvragen, dit dient via een organisatie (dus het consulaat) te gaan.
Ja had me tekst al veranderd wat betreft het 'bewijs van goed gedrag' :) hoorde dat ook net. Thx for the heads up anyways ;)

M'n pa moest vorig jaar naar de rechtbank voor een zaak en was "veroordeeld" tot een lichte boete (dus niks ernstigs). Volgens mij kun je zelf niet zomaar hiervoor naar justitie toestappen en zoiets aanvragen of wel? Vanochtend ook al gebeld met onze advocaat maar die weet niet eens wat 'court and prison records' inhoud...
Sowieso moet je dit ook op het formulier invullen bij DS-230 vraag 31 "Have you ever been charged, arrested or convicted of any offense or crime?" Zetten we enkel neer dat ie een boete heeft gekregen, want om nou die hele zaak uit te gaan leggen... komen ze zelf sowieso toch wel achter dus. Gaat er enkel om dat je er van tevoren eerlijk over bent denk ik zo.
Tenzij deze veroordeling op een strafblad gekomen is, hoef je je geen zorgen te maken. Een boete is geen probleem, heb ik zelf ook niet aangegven, een strafblad is wel iets wat ze willen weten, en ja daar kan je maar beter eerlijk over zijn.
Mogelijk is het raadzaam om het consulaat hierover op te bellen of anders via http://www.justitie.nl meer informatie te vergaren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Muke schreef:Mijn vader is de geselecteerde dus hij is waarschijnlijk op alle formulieren de petitioner.
En nou mag ik hopen dat jij nog geen 21 bent wanneer jullie effectief naar de VS gaan verhuizen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

kastelke schreef:
Muke schreef:Mijn vader is de geselecteerde dus hij is waarschijnlijk op alle formulieren de petitioner.
En nou mag ik hopen dat jij nog geen 21 bent wanneer jullie effectief naar de VS gaan verhuizen?
Er staat duidelijk in de papieren die je opgestuurd krijgt dat je geen 21 jaar mag zijn wanneer je je aanvraag hebt ingediend(!) Dit heeft onze familie in de US ook gezegd toen ze het hebben gelezen, en ik mag dan ook van erg veel geluk spreken dat ik toen geen 21 was. Dat ben ik nu overigens wel.

Ik quote letterlijk van de papieren: "Note: Family Members refer only to your spouse and unmarried children who have not reached age 21 before you entered the lottery".

Of zie ik dit nou verkeerd.. Er staat duidelijk dat je geen 21 mag zijn wanneer je je aanvraag voor de loterij indient.
Laatst gewijzigd door Muke op 16 jun 2006, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Appie schreef:
Muke schreef: Ja had me tekst al veranderd wat betreft het 'bewijs van goed gedrag' :) hoorde dat ook net. Thx for the heads up anyways ;)

Tenzij deze veroordeling op een strafblad gekomen is, hoef je je geen zorgen te maken. Een boete is geen probleem, heb ik zelf ook niet aangegven, een strafblad is wel iets wat ze willen weten, en ja daar kan je maar beter eerlijk over zijn.
Mogelijk is het raadzaam om het consulaat hierover op te bellen of anders via http://www.justitie.nl meer informatie te vergaren.
Het is wel op zijn strafblad gekomen volgens onze advocaat. Hij had daarvoor nog geen strafblad.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Muke schreef:Of zie ik dit nou verkeerd.. Er staat duidelijk dat je geen 21 mag zijn VOORDAT je mee gaat doen aan de loterij.
Ik heb zelf altijd gedacht dat je geen 21 mocht zijn op het moment dat je zou verhuizen, en dit op basis van het verhaal van Martin (zie http://matosh.web-log.nl/matosh/) die nogal holder-de-bolder verhuisde omdat zijn zoon anders 21 zou zijn en niet mee zou mogen:

Zeker in ons geval, want wij zijn schijnbaar geboren om alles net iets moeilijker te doen dan een ander. Onze zoon wordt namelijk 21 jaar in de maand december… en voor die tijd moeten wij ons dan al gemeld hebben in Amerika! (bron: http://www.verenigdestaten.info/alginfo/dv2004.html)

Maar misschien heeft hij zich dan vergist?
Of misschien dat iemand hier nog iets meer (zekerheid) heeft?

Als ik hier kijk:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html
Dan zie ik:
who are unmarried and under the age of 21 at the time of entry Maar WAT bedoelen zij nou met 'entry'? Het kan zowel 'deelname' betekenen, als 'binnkomst' (wanneer je dus effectief naar Amerika gaat verhuizen). :?

Verder nog Note that married children and children 21 years or older will not qualify for the diversity visa. , mar geen expliciete vermelding of ze al 21 mogen zijn als je de VS binnen komt...
Idem hier: Spouses and unmarried children under age 21 of successful applicants may also apply for visas to accompany or follow to join the principal applicant.

Misschien moet je de ambassade maar eens contacteren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Ik begrijp jou volledig en ik volg zelf ook Martin's weblog, maar dit is een zin die toch echt staat in de papieren die je krijgt opgesturd nadat je bent geselecteerd.

Het staat allemaal bij stap 1, vertaling luidt ongeveer als volgt:
"Vul deze formulieren in voor uzelf en alle familieleden die zich ook willen opgeven voor een Diversity Visa..."
"Note: Onder familieleden verstaan we uw echtgeno(o)t(e) en alle ongetrouwde kinderen die nog niet 21 jaar waren voordat u meedeed aan de loterij"

De andere winnaars kunnen dit ook lezen en bevestigen dat dit er toch echt staat. Ik denk niet dat ze zo'n grote fout maken in de officieele documenten die naar de geselecteerden worden gestuurd.

Maar ik kan, voordat we de formulieren opsturen, maandag wel ff langsgaan of bellen om dit voor de zekerheid te vragen.
chiefram
Amerika-newbie

Bericht door chiefram »

De leeftijd van de 'winnaar' van de DV loterij spelt niet bepaald een rol, maar wel de leeftijd van de mee te nemen kinderen.

Onze zoon was 20 jaar toen wij de DV2004 gewonnen hadden. Precies 3 maanden voor zijn 21-ste verjaardag hadden wij het interview op het consulaat in Amsterdam en dan heb je 6 maanden de tijd om je met het visa (dat in je paspoort zit geplakt) Amerika binnen te gaan met alle gezinsleden, echter... de visa in mijn zoon's paspoort was niet 6 maanden geldig, maar 3 maanden.

Op de dag dat hij 21 jaar zou zijn geworden, mocht hij niet meer mee. Daarom moesten we alles regelen (huis verkopen; werk opzeggen; verhuizing regel; etc.) binnen die 3 maanden en zijn precies 12 dagen voor zijn 21ste Amerika binnengekomen.

Als je kind 21 jaar is, dan valt hij dus NIET meer onder de gezinsleden die automatisch een green card krijgen, maar moet hij zelf een aanvraag doen om basis van family support. Op je 21ste ben je namelijk geen 'kind' meer in Amerika, ongeacht of je nu thuiswonend ben of niet. je wordt als een zelfstandig iemand gezien die een eigen leven heeft dat los staat van de ouders.
chiefram
Amerika-newbie

Bericht door chiefram »

Nog even een kleine aanvulling op mijn bericht hierboven:

Er is een wet in Amerika veranderd dat inderdaad kinderen boven de 21 jaar toelaat Amerika binnen te mogen, maar dat was NIET geldig voor de DV loterij regels in onze tijd. Die wet goldt destijds zo wie zo niet voor de DV loterij, maar het kan natuurlijk zijn dat deze wet inmiddels veranderd is.

Ik zou voor alle zekerheid toch eventjes kontakt opnemen met het consulaat in Amsterdam om echt zekerheid te hebben, want ik zou het ontzettend lullig vinden als ik foutieve informatie zou geven omdat de regels veranderd zijn en je door mijn reaktie in de problemen gaat komen. Er zit namelijk wel even 3 jaar verschil tussen de DV2004 en de DV2007.

Succes!
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Dank voor je uitleg. Ik ben toch erg hoopvol dat het mogelijk is dat ik meedoe. Het is daarom ook goed mogelijk dat de regels in de loop van de tijd zijn veranderd, want ik denk nog steeds echt niet dat wat ik in bovenstaande posts heb staan voor de lol erin is gezet. Anders hadden ze het er toch echt ook wel bij vermeld in de toegestuurde papieren!

Ik zal voor de zekerheid maandag contact opnemen met het consulaat, maar zoals ik al zei ben ik nog steeds erg hoopvol! ;)

@kastelke
who are unmarried and under the age of 21 at the time of entry ik denk dat "entry" slaat op 'deelname'. Dit omdat het dan precies hetzelfde zou zeggen als wat er in de toegestuurde dingen staat.

Maar goed, maandag hopelijk dus uitsluitsel over deze zaak ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Muke schreef:@kastelke
who are unmarried and under the age of 21 at the time of entry ik denk dat "entry" slaat op 'deelname'. Dit omdat het dan precies hetzelfde zou zeggen als wat er in de toegestuurde dingen staat.

Maar goed, maandag hopelijk dus uitsluitsel over deze zaak ;)
Het is inderdaad goed mogelijk dat op die 3 jaar ondertussen één en ander is gewijzigd. Want persoonlijk vind ik het helemaal niet kunnen dat, indien je nog (ongehuwde) kinderen bij je hebt wonen, zij niet mee mogen komen.

Ik was eens in mijn digitale van Dale woordenboek gaan kijken naar de vertaling van 'entry', en vond deze: (ik heb er een heleboel geschrapt die niet in het minst te maken hebben met wat wij hier nou specifiek zoeken, zoals: opkomst, gang, vestibule, enz)

en·try1 ['entri] (telbaar zelfstandig naamwoord)
1
(benaming voor) intrede
entree, intree
toetreding
intocht, binnenkomst

2
ingang
toegang, toegangshek,

3
inschrijving (in register)

4
deelnemer / neemster
(bij uitbreiding) inzending

5
deelnemerslijst
deelnemersveld, lijst van inzendingen

entry2 (niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
1
toegang
entree

2
registratie
opname

3
(douane) inklaring
aangifte, declaratie

Een hele lijst, maar het wil zowel zeggen 'deelname' als 'binnenkomst'.
Elke
chiefram
Amerika-newbie

Bericht door chiefram »

who are unmarried and under the age of 21 at the time of entry
Hier staat letterlijk: ...welke ongehuwd zijn en nog niet de leeftijd van 21 jaar hebben bereikt op het moment van binnenkomst in Amerika.

Dus als dit in je papieren staat, dan mogen de ouders WEL Amerika binnen op de DV, maar NIET de kids van 21 jaar en ouder.

Je komt natuurlijk wel Amerika binnen, maar krijgt NIET automatisch de green card. Of het helemaal legaal is om in de US langer dan 2x 3 maanden te blijven weet ik niet, maar je moet dan wel als een speer een visa aanvragen, echter dit zal geen green card zijn ook al ben je 'kind'.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

chiefram schreef:
Hier staat letterlijk: ...welke ongehuwd zijn en nog niet de leeftijd van 21 jaar hebben bereikt op het moment van binnenkomst in Amerika.

Dus als dit in je papieren staat, dan mogen de ouders WEL Amerika binnen op de DV, maar NIET de kids van 21 jaar en ouder.

Je komt natuurlijk wel Amerika binnen, maar krijgt NIET automatisch de green card. Of het helemaal legaal is om in de US langer dan 2x 3 maanden te blijven weet ik niet, maar je moet dan wel als een speer een visa aanvragen, echter dit zal geen green card zijn ook al ben je 'kind'.
Wanneer de ouders hun green card krijgen, kunnen zij een I-130 invullen voor zoon/dochter die dan een preferentie nummer krijgt, in dit geval voor een unmarried adult son/daughter (21 jaar en ouder), de zoon (in dit geval) valt dan onder preference category 2-b met een wachttijd van ongeveer 9-10 jaren.

Dus volgens mij kan Muke niet mee (krijgt geen DV-Visa based Green card) maar moet zijn vader of moeder, meteen na entry in the U.S. een I-130 invullen voor Muke om het process om Muke naar de VS te halen starten.
Laatst gewijzigd door Xerxes op 16 jun 2006, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Ik ben het niet met je eens Chiefram, maar misschien heb je gelijk.

Er staat entry, en jij wilt dat vertalen met binnenkomst in de VS, maar het kan dus ook zijn dat ze met entry bedoelen, het meedoen aan de DV loterij, zoals Kastelke zegt.

Als je de hele pagina leest van de 2007 DV Lottery Instructions (http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html), dan zie je ook dat ze elke keer de term entry gebruiken voor het MEEDOEN aan de loterij.
een voorbeeldje:
All entries by an applicant will be disqualified if more than ONE entry for the applicant is received, regardless of who submitted the entry. Applicants may prepare and submit their own entries, or have someone submit the entry for them.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

chiefram schreef:

Nee, dit is van de site voor het deelnemen aan de Green Card Lottery!

Op de papieren die ons zelf zijn toegestuurd omdat wij geselecteerd zijn staat dit: "Note: Family members refer only to your spouse and unmarried children who have not reached age 21 before you entered the lottery."
'Family Members' verwijst hierbij naar de mensen die de formulieren gaan invullen.

Er staat hier dus "before you entered the lottery", duidelijker dan dit kan het volgens mij niet worden.
Dit is dus de reden waarom ik twijfel en denk dat ik wel mee kan! Mocht dit niet in de brief hebben gestaan dan had ik jullie graag geloofd! (niks persoonlijks dus lol)

Ik ga nu denk ik een mailtje sturen naar de Kentucky Center. Of ff een telefoontje naar m'n tante plegen dat zij ze vanuit de US belt.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Dan schreef:Ik ben het niet met je eens Chiefram, maar misschien heb je gelijk.

Er staat entry, en jij wilt dat vertalen met binnenkomst in de VS, maar het kan dus ook zijn dat ze met entry bedoelen, het meedoen aan de DV loterij, zoals Kastelke zegt.

Als je de hele pagina leest van de 2007 DV Lottery Instructions (http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html), dan zie je ook dat ze elke keer de term entry gebruiken voor het MEEDOEN aan de loterij.
een voorbeeldje:
All entries by an applicant will be disqualified if more than ONE entry for the applicant is received, regardless of who submitted the entry. Applicants may prepare and submit their own entries, or have someone submit the entry for them.
Chiefram heeft 100% gelijk; het gaat nu niet meer over de deelname aan de loterij, het gaat nu over het DV-Visa process om de green card te krijgen; Muke is 21 jaar of ouder en omdat hij de niet de principiele aanvrager is, is hij afhankelijk van de principiele aanvrager ( in this case his father), om een afhankelijke zoon/dochter te zijn moet je jonger dan 21 jaar en ongetrouwd zijn om vanuit die status in aanmerking te komen voor een DV-Visa; Muke is dit niet dus hij komt niet in aanmerking. Hij moet wachten totdat zijn ouders entry (in the U.S. ) hebben gemaakt als Lawful Permanent residents (green card houders), een I-130 hebben aangevraagd, deze is goedgekeurd en hij een immigratie nummer heeft gekregen, waarna hij zijn eigen immigratie procedure mag starten, dit hele gedoe duurt nu zo'n 5-6 jaren. In de tussentijd kan Muke zijn ouders bezoeken, maar hij kan zich niet vestigen en werken (tenzij hij een ander soort visum weet te bemachtigen, die dit toelaat) in de USA. En hij moet ongetrouwd blijven om in preferency category 2b te blijven (met een 10 jaar wait, als hij inmiddels trouwt dan zal hij niet in aanmerking komen voor een green card).
American
Californian
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer