Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Haha de ID wet bestaat wel, maar dit is dus nog in behandeling met een laten we zeggen...een tussentijdse poll...die niet zo gunstig is.
Oh...crap...hij bestaat dus wel....maar moet eerst aangenomen worden?
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dirkwood, als er nog een moment is waarop je het nog geregeld krijgt om dubbele nationaliteit te hebben, dan is het nu. Straks is het misschien niet meer mogelijk. Het gaat nooit met terugwerkende kracht ingevoerd worden. Dus zit je in de pijplijn met je aanvraag, dan is het ok, wat ze nadien ook beslissen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
@kastelke...dank voor dit antwoord.Als ik luister naar Benno's post in relatie tot de laatsts info dan zou het wel terug werkende kracht worden.Ik ga echt hier werk van maken in January om Amerikaan te worden.Zover weet ik dat een aanvraag kan duren van 6 maanden tot 2 jaar zo ziet er toch niet goed uit.
Je bedoelt toch de ID wet uit een ander topic huh? Zo ja, dan blijft mijn post staan 
Trouwens stemmingen in de eerste kamer kunnen wel een tijdje op zich laten wachten er ligt nu ook een wet in de eerste kamer over de wijziging van de vennootschapswet. Maar die ligt er al meer dan een jaar(volgens mij zelfs 2) dus kan even duren
. Je hebt alleen wel een probleem dat dit een stokpaardje is van de PVV dus die kunnen er vaart achter zetten.

Trouwens stemmingen in de eerste kamer kunnen wel een tijdje op zich laten wachten er ligt nu ook een wet in de eerste kamer over de wijziging van de vennootschapswet. Maar die ligt er al meer dan een jaar(volgens mij zelfs 2) dus kan even duren

Yep....waar ik geloof it was Vana..die aangaf..dat die wet zoals je beweerde dat die er was dus een Fata Morgana bleek te zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je dat dan fout begrepen hebt:dirkwood schreef:@kastelke...dank voor dit antwoord.Als ik luister naar Benno's post in relatie tot de laatsts info dan zou het wel terug werkende kracht worden.
Bennogr schreef:Volgens een diplomate van het Nederlandse consulaat in New York op een vergadering over dit alles: alle mogelijke veranderingen gaan alleen gelden voor wat er na een eventuele aanname van een eventueel wetsontwerp wordt geregeld. Niet met terugwerkende kracht dus. Voor wie nu op een de nu wettelijke manier twee paspoorten heeft (volwassenen, kinderen, enz.), mag die dus houden.
Zo leg ik dat tenminste uit.
Elke
Ja...zo leg ik dit dus nu ook uit.Dank,verkeerd gelezen dus.Weet je wat me echt puzzled is dat het zelfs 2 jaar kan duren die aanvraag.Is dat echt zo?Zal natuurlijk van Staat tot Staat verschillen.Mischien kan Houston hier wat licht op werpen?
En toch snap ik de afwijzing van de uitzonderingsmotie wel. Hoe gaat Nederland straks uitleggen dat iemand die Nederlander wil worden zijn andere nationaliteit moet opgeven, maar dat een Nederlander in den vreemde wel twee nationaliteiten mag hebben?
-
- Amerika-expert
Eenvoudige symmetrie.
Nederland beslist over dubbele nationaliteit van mensen uit AnderLand die naar Nederland komen om Nederlander te worden. Als dan, dan evengoed dat AnderLand beslist over dubbele nationaliteit van mensen uit Nederland die naar AnderLand komen om AnderLander te worden.
Dit tegenover dat jij aan schijnt te nemen dat A+N gelijk is aan N+A.
Geen PVV-stemmer die dat snapt, maar wellicht deze wel: in Nederland geldt de Nederlandse wet, in AnderLand geldt de AnderLandse wet.
Nederland dat de dubbele nationaliteit verbiedt voor Nederlanders in AnderLand is net zo verkeerd bezig als AnderLand dat het opgeven van de AnderLandse nationaliteit verbiedt voor AnderLanders in Nederland.
Gr., Flipje
Nederland beslist over dubbele nationaliteit van mensen uit AnderLand die naar Nederland komen om Nederlander te worden. Als dan, dan evengoed dat AnderLand beslist over dubbele nationaliteit van mensen uit Nederland die naar AnderLand komen om AnderLander te worden.
Dit tegenover dat jij aan schijnt te nemen dat A+N gelijk is aan N+A.
Geen PVV-stemmer die dat snapt, maar wellicht deze wel: in Nederland geldt de Nederlandse wet, in AnderLand geldt de AnderLandse wet.
Nederland dat de dubbele nationaliteit verbiedt voor Nederlanders in AnderLand is net zo verkeerd bezig als AnderLand dat het opgeven van de AnderLandse nationaliteit verbiedt voor AnderLanders in Nederland.
Gr., Flipje
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is nu al een uitzonderingsregel, dus dat is onzin. Je mag nu alleen een tweede nationaliteit hebben, als je de nationaliteit van degene, waarmee je getrouwd bent, hebt aangenomen. Dat sluit dus heel wat mensen uit (wat ik overigens ook niet terecht vind). Vrijwel ieder land ter wereld laat twee of meer nationaliteiten toe en heeft daar verder geen problemen mee. Ik heb zeven jaar geen Nederlands paspoort gehad en was heel blij, toen ik het terugkreeg, maar in die zeven jaar voelde ik me niet anders. Nederland nam mij mijn nationaliteit af, omdat ik ook wilde "meedoen" (stemmen e.d.) in het land, waar ik al vele jaren woonde, maar ik voelde me er niet minder Nederlands of meer Amerikaans door. Ik kan me niet voorstellen, dat het afnemen van een paspoort gaat veranderen, wie mensen essentieel zijn.
Edit: Flipje heeft een nog beter argument
Edit: Flipje heeft een nog beter argument
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wat een gel*l. Jij denkt dat ik dat aanneem en dat denk je gruwelijk verkeerd.FlipjeBTiel schreef:Dit tegenover dat jij aan schijnt te nemen dat A+N gelijk is aan N+A.
Mijn argument blijft van kracht. Het is een stukje hypocrisie als we de een wel een dubbele nationaliteit toestaan en de ander niet. Dat is de gedachte achter het verwerpen van de motie geweest.
Laatst gewijzigd door Hockey op 23 nov 2011, 03:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Neu, ik dacht het dus niet, zie wat ik hierboven schreef.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, met het verwerpen van de motie. Ik zeg alleen dat ik de gedachtegang snap achter het verwerpen van de motie. Of de gedachtegang logisch is of correct is is weer een andere discussie.
-
- Amerika-expert
Dat is het alleen als de situaties precies gelijk zijn, anders is het onmogelijk hypocriet. Wederom neem je aan dat A+N gelijk is aan N+A.Hockey schreef:Het is een stukje hypocrisie als we de een wel een dubbele nationaliteit toestaan en de ander niet.
Gr., Flipje
Laat maar, blijkbaar kan jij voor mij beslissen wat ik aanneem.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jij schreef:Hockey schreef:Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, met het verwerpen van de motie. Ik zeg alleen dat ik de gedachtegang snap achter het verwerpen van de motie. Of de gedachtegang logisch is of correct is is weer een andere discussie.
Het is een stukje hypocrisie als we de een wel een dubbele nationaliteit toestaan en de ander niet.
Kennelijk had men daar voorheen bij de Nederlandse regering dus helemaal geen moeite mee, want de dubbele nationaliteit werd al vanaf 2003 wel aan de een, maar niet aan de ander toegestaan. Het argument van hypocrisie was dus kennelijk acht jaar geleden niet zo belangrijk, als nu. Ik vind het heel normaal, dat iets in bepaalde omstandigheden wel en in andere omstandigheden niet wordt toegestaan, daar zijn legio voorbeelden van te noemen.
Dit keer met Hockey eens. Als men sommige mede-nederlanders wil verbieden om een dubbele nationaliteit te hebben, maar geboren Nederlanders die uit vrije wil met een andere nationaliteit zijn gaan trouwen en ook nogeens in dat andere land zijn gaan wonen en uit vrije wil de nationaliteit willen aannemen van partner om te kunnen stemmen en eventuele erfenis-belastingen te ontlopen, maar wel het nederlanderschap willen behouden, voor het geval dat........willen toestaan om die dubbele nationaliteit te behouden, is in mijn ogen ook hypocriet.
Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander op dit forum, die Nederlander blijft en geen Amerikaanse nationaliteit aanneemt. Heb er in het begin wel over gedacht, maar de conclusie is.....ook gezien het standpunt van de Amerikaanse overheid.....je moet een keuze maken en ik blijf dus liever Nederlander.
Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander op dit forum, die Nederlander blijft en geen Amerikaanse nationaliteit aanneemt. Heb er in het begin wel over gedacht, maar de conclusie is.....ook gezien het standpunt van de Amerikaanse overheid.....je moet een keuze maken en ik blijf dus liever Nederlander.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als de Nederlandse regering zo beslist, so be it, maar eerder had men dus geen problemen met de een wel en de ander niet en dan vind ik het nu meer hypocriet om opeens "gelijke moniken, gelijke kappen" te gaan roepen. De Amerikaanse regering en heel veel (de meeste?) andere regeringen hebben zulke standpunten dus niet. Maar het is wat het is. Ik zou het vooral heel jammer vinden voor mijn kinderen, want die voelen zich ook gedeeltelijk Nederlands en de kans, dat zij ooit aan die kant aan de plas gaan wonen gaat zeker voor de twee oudsten op. Het zou het zoveel makkelijker maken voor ze. Voor mezelf weet ik, dat ik zeven jaar lang mijn Nederlanderschap al kwijt was en dat vond ik jammer, maar het leven ging verder en dat zal het weer gaan.
@wiebster voor 25 jaar dacht ik er ook zo over als jij en was ook geen probleem in New Zealand.Hier nu in Amerika is het wel een probleem.Ik woon,werk en betaal tax hier,zo ik wil graag stemmen om mee te beslissen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1818 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic