Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Homorelatie met expat.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: homorelatie met expat

Bericht door Marcel87 »

Beetje offtopic (sorry daarvoor), maar helaas is de acceptatie van homo's in Nederland niet zo geweldig als het altijd lijkt. Voor de wet hebben we (gelukkig) de zelfde rechten als hetero's. We mogen trouwen, worden gelijk behandeld etc. Maar de sociale acceptatie is op vele plaatsen nog erg ver te zoeken.

Mijn ouders hadden er vroeger ook problemen mee, gelukkig is de relatie tussen mij en mijn ouders nu beter dan ooit en accepteren ze het ook. Ik ken mensen die in het zelfde schuitje als mij hebben gezeten en nog steeds geen contact hebben met hun ouders na vele jaren.

In de grote steden is het al wat makkelijker en meer geaccepteerd dan in de wat kleinere dorpen. En in de grote steden is voornamelijk het probleem bij de allochtonen, of in Nederland geboren jongeren met allochtone ouders.Ze accepteren het gewoonweg niet vaak vanwege hun geloof, of omdat er geen goede voorlichting wordt gegeven. In Amsterdam is deze groep vrij groot, en naar mijn mening en ervaring ook het grootste probleem voor de acceptatie van homo's in Amsterdam. Amsterdam was ooit de "Gay capital" van de wereld, homo zijn was geen probleem en je kon rustig met je vriendje hand in hand over straat lopen. Tegenwoordig moet je helaas oppassen waar je hand in hand loopt, regelmatig wordt je nageroepen, uitgescholden of in elkaar geschopt. Ik heb 2,5 jaar geleden een klap op mijn hoofd gekregen omdat ik buiten een homobar stond en 1 van mijn beste vrienden mijn arm vast hield (als in arm in arm). In Londen voel ik me veiliger als homo, meer op mijn gemak dan in Amsterdam tegenwoordig.

Dus ja, wettelijk gezien is het allemaal geaccepteerd, helaas is er zelfs in Nederland nog een weg te gaan naar sociale acceptatie!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik herinner me van de middelbare school van mijn zoon in Belgie ook dat zijn leeftijdsgenoten over het algemeen niet zo open stonden voor homo's. Een van zijn vrienden was homo, en hij heeft het echt maar in vertrouwen tegen onze zoon en een paar anderen gezegd. Daar verschoot ik toch wel van. Je zou denken dat de jongeren in deze moderne tijden hier toch echt niet meer van terugschrikken. :-(
En neen, ook al noemt men Toronto wel de gay capital of north-america (of je ziet het ook verschijnen in de lijstjes van gay capital of the world), en zie je in haast elke high school wel een club rond gay and lesbian people, toch zijn er nog bepaalde groepen (vooral die die uit de 'stoere' sporten van hockey en football komen) die het er moeilijk mee hebben. Volgens mij gewoon omdat die jongeren zelf nog in volle ontdekkingsfase zijn qua (seksuele) identiteit, en daarom wat 'bang' zijn van dat onbekende.
Toch kan je hier wel heel open over de straat lopen. En in het begin verbaasde ik me er telkens over hoeveel G/L koppels ik wel niet zag als ik downtown rondwandelde. Je kon op een half uur tijd makkelijk 3 koppels die hand-in-hand rondwandelten tegen komen. Ondertussen valt het me al niet meer op. (al vind ik het nog altijd top dat er in mijn favoriete kerkje midden in de stad een grote banner hangt met "For God, every day is Pride" op.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daarom vind ik de serie "Glee" zo goed. Daar gaan ze openlijk in op dat soort problemen voor homoseksuele jongeren. Nu is er weer een "twist", dat een van de cheerleaders gay is en hoe dat wordt opgevat. Maar goed, inderdaad off topic. Bottom line is wel, dat er nog heel veel moet verbeteren aan tolerantie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nu ken ik Glee niet, maar vaak zie je wel een soort van typecasting in homo rollen: het zijn zangers, modeontwerpers, kunstenaars, reclamemakers, kledingverkopers, ... kortom: creatieve types. De kans dat je een hockyer of footballster of zo tegen komt die een homo personnage speelt, zal wel veel kleiner zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb totaal geen moeite met homo's/lesbienne's en ik gun homo's alle geluk en hoop zeker dat ze in de toekomst kunnen trouwen in heel de VS maar heel eerlijk gezegd pas ik qua persoonlijkheid beter bij het (conservatieve) zuiden in de VS waar ik nu woon dan de "alles moet maar kunnen" cultuur in Amsterdam waar ik ben opgegroeid en totaal 22 jaar gewoond heb.

Ik heb echt serieus nooit begrepen waarom er soms zo vreselijk overdreven gedaan moet worden door homo's op bijvoorbeeld events als Gay Pride. Waarom moet zo overdreven bloot en duidelijk getoond worden dat men homo is. Ik vind dat heel eerlijk gezegd een vorm van doorslaan in je open mindness. Sorry als ik mezelf hiermee impopulair maak maar net zoals ik het niet oke vind dat hetero stelletjes zwaar lopen te friemelen en plukken aan elkaar in het openbaar vind ik het ook niet nodig dat homo's dat doen. En als ik dan hoor dat er in het Vondelpark er een gedoogbeleid voor homo seks op nagehouden wordt dan vind ik dat echt niet kunnen. Huur gewoon een hotelkamer denk ik dan. Mijn opvatting is dat je je seksuele voorkeur gewoon lekker voor jezelf en je partner bewaard en het is nergens voor nodig om daar zo spastisch over te doen ten aanzien van iedereen. Ik ben vaak genoeg in tenten de Reguliersdwarsstraat geweest, ging vroeger ook naar de IT maar steeds weer viel me dat op. Misschien is er een verklaring voor die ik niet ken hoor, zo ja, hoor ik het graag :)

Overigens, correct me if I'm wrong, ik denk zelf dat je tegenwoordig als homo stel beter hand in hand kunt lopen zonder problemen in grote delen van Amerika dan in het "oh zo vrije en homovriendelijke Amsterdam". De berichten over homo's die in elkaar geslagen worden en weggetreiterd worden in Amsterdam groeien gestaag dus ik vraag me af of het wel allemaal wel zo okay is.

Misschien ben ik de enige die van mening is dat om volledige acceptatie te krijgen je dus ook buitensporig of afwijkend gedrag moet stoppen. En zolang mensen constant in het openbaar hun geaardheid willen tonen denk ik dat dit op weerstand blijft stuiten. En gelukkig zijn er ook zat homostellen die er niet van houden om zo overdreven te doen maar die groep die het wel doet help dan volgens mij niet echt bij het acceptatieproces.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Over de voor- en tegens betreffende homo relaties is hier in het niet zo verre verleden al een aantal keren een topic geweest. Dus misschien kunnen we daar verder spreken over dit specifieke onderwerp? En dan kunnen we dit topic laten voor de berichten die verder rechtstreeks te maken hebben met Allseries en zijn situatie?
Elke
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Allseries, ik hoop dat jullie een mogelijk kunnen vinden om bij elkaar te kunnen zijn.
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Weer even een korte reactie of toelichting van mij:
(Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties, of het nou over MIJN verhaal gaat, of over de homo-emancipatie)

@ houstonwehaveaproblem: Ik heb inderdaad (samen met mijn vriend) op internet gezocht voor een wat goedkopere schooloptie voor mij en we hebben er een aantal gevonden. Dus als het niet op een andere manier lukt, ga ik zeker voor deze optie.

@ Hockey: inderdaad, er zijn natuurlijk heel veel landen waar het nog slechter gaat met de homo-emancipatie maar ik denk dat veel mensen bij Amerika natuurlijk zoiets hebben van: The Promise Land, hier kan alles. Dat is de schuld van veel mensen die het zo zien, maar ook zeker van de US zelf, want ze doen erg veel moeite om die status te benadrukken. Nogmaals, geen slecht woord over de US, want anders zou ik er natuurlijk niet willen gaan wonen he, alleen de situatie is ***.

@ goldenhills: Het was inderdaad erg spannend om zijn familie te ontmoeten, ook omdat het een half mexicaanse familie is en hij nog niet uit de kast was. Hij heeft het ze uiteindelijk pas verteld toen hij al in NL was. Ze namen het verrassend goed op, zijn moeder was dolblij omdat ze erachter kwam dat hij hier niet alleen is en hij iemand gevonden heeft. De hele familie was heel erg positief over me en ik heb wel in korte tijd een vrij hechte band met ze kunnen opbouwen.
De eerste woorden die ik hoorde toen ik aankwam in San Diego en zijn moeder me een knuffel gaf, waren: Welcome Home sweetheart. Dit vat alles goed samen over het standpunt van zijn familie.
In San Diego zelf heb ik rond kunnen lopen met een enorm vrij gevoel. Ik ben zelf ook niet het type dat hand in hand zal gaan lopen, dus heb ook geen rare blikken gehad. We zijn naar Hillcrest gegaan (het 'homogedeelte' van San Diego) en daar zag je dus heel erg veel homo stelletjes hand in hand lopen en daar voelde me ik vanzelfsprekend wel wat meer op mijn gemak (het was ook zonder meer een van de mooiste delen van San Diego) hetzelfde was het geval toen we naar West Hollywood zijn gegaan. Wat me wel opviel was dat ik er wat meer 'stylish' uit zag dan andere mensen. Dit komt door de kledingstijl van Nederland, het is allemaal net iets strakker en moderner, wel erg leuk om het verschil te zien. Dus mensen konden aan me zien dat ik Europees ben (wat ze vaak verwarren met homo, vreemd genoeg (ze hebben daar niet zoveel metromannen)). En als ik dan iets tegen een vreemde zei, keken ze me een beetje vreemd aan omdat ze een accent verwacht hadden, en ik dit blijkbaar niet heb, dus soms waren ze eventjes in de war.

@ dutchie_in_boston: Bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Allseries, de situatie is zeer ***. Ik ben bang dat het helaas nog wel even *** zal blijven.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waarom nu weer scheldsterretjes. Zeg gewoon vervelend of zo. Sorry ik houd niet zo van gevloek
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ah, is dat het dan ... dacht al waarom er over een 3-sterren situatie gesproken werd.

Gr., Flipje
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Ik heb inmiddels besloten dat ik me elk jaar op ga geven voor de loterij.
Ik ben nu aan het sparen, en als ik de greencard niet win (wat waarschijnlijk zo is) dan ga ik voor de studentenvisum.
Ik heb al besloten dat ik Journalism wil gaan studeren op een community college in San Diego. (vrij betaalbaar).

Eerst eens deze loterij afwachten! Ben zo benieuwd wie hem hier allemaal krijgen!
Veel succes iedereen!!
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Leuk dat je weer wat van je laat horen Allseries :).

Ik wens je heel veel succes met de loterij. Zo te lezen zet je niet al je hoop erop en heb je al nagedacht over andere mogelijkheden :thumbup:

Hou ons op de hoogte!
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Hey Allseries.

Zijn er nog veranderingen geweest sinds April?

Wij zijn ook een homopaar en willen graag naar usa verhuizen binnen 5 jaar maar ik zie het niet zo 123 gebeuren.
Mijn vriend krijgt nu al geregeld aanbiedingen van Amerikaans IT bedrijven die hem graag in dienst zouden hebben.Hun regelen dan de verhuizing en zijn werkvergunning en al dat spul.
Betekend alleen dat ik dus niet mee kan.
We zijn nu niet getrouwd maar ook al waren we getrouwd dan heeft dat nog geen zin natuurlijk..

Ik vind het wel erg vervelend(zacht uitgedrukt) voor mijn vriend want het is altijd zijn/onze droom geweest om in de usa te gaan wonen,en nu voel ik me best schuldig dat ik die droom van hem tegenhoud.

Ik vind het zwaar belachelijk dat Amerika een homo huwelijk niet accepteert.Ze hoeven er zelf niet aan mee te doen maar ik vind wel dat elk land ter wereld het huwelijk uit een ander land met accepteren.

Maar ik denk dat het nog JAREN gaat duren.
Alles is altijd terug te draaien op geloofsovertuigingen van de verschillende groepen,zo nu ook weer in dit verhaal.
Zolang de ene geloofsovertuiging zichzelf beter vind dan de andere zal er nooit rust komen in de wereld.
Ach ja...dan maar weer inschrijven op de lotery en de staatsloterij....met 1 miljoen kom ik usa ook wel legaal in hahaha.

Hou ons/me op de hoogte als er nog iets veranderd in je situatie ok?

Gr PenE
(Paul en Edwin,laatst genoemde is de schrijver)
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ik vind het ook niet kunnen dat de VS op dit moment nog altijd even conservatief zijn, maar ben eveneens bang dat er niet zo snel verandering in komt.
Het is altijd hard verhalen van mensen te horen die door een relatie, hun droom niet kunnen waarmaken.

Ik vind de VS de laatste jaren wel wat vooruit gegaan, maar echt open-minded nog net niet!
Erkenning van de partner van het zelfde geslacht zou een grote stap voorwaarts zijn.
Men kan niemand iets ontnemen voor zijn of haar keuzes, al denken sommigen jammer genoeg niet zo.
Any way, komt wel goed, succes met de lottery..
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

PenE schreef:Betekend alleen dat ik dus niet mee kan.
Edwin, je kunt inderdaad niet mee op een partnervisum (H4 bij een H1B, etc.), maar je kunt wel mee op een B2 visum als jouw partner een tijdelijk werkvisum krijgt (dat is een speciale uitzondering bij het toekennen van een B2 visum). Een andere optie is studeren, maar dat kost geld natuurlijk. Een probleem is wel als jullie willen blijven en bijvoorbeeld een huis kopen, dat je tegen de voorwaarden van de B2 of F-1 in gaat, en dan loop je het risico dat je de VS niet terug in mag. Wij zitten in hetzelfde schuitje...

Ik verwacht wel dat binnen een jaar (hopenlijk sneller) de Supreme Court een uitspraak doet over DOMA, en dat heeft hopelijk tot gevolg dat het homohuwelijk wel geaccepteerd wordt, ook voor immigratierecht.
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Wel leuk te lezen dat er direct reacties komen op een post die vanaf april stil lag.
Toch nog genoeg mensen hier op dit forum die ook dit onderwerp kunnen waarderen om over te kletsen dus...Dat vind ik erg positief.

Het is inderdaad te hopen dat er binnen een jaar een uitspraak komt dat ook een buitenlands homohuwelijk geaccepteerd word als rechtmatige partners.
Dat usa dan nog niet zelf het homohuwelijk landelijk wil voltrekken heb ik niet zo veel moeite mee.Natuurlijk is het mooier als je overal kunt trouwen waar je wilt maar de eerste stap is het erkennen van same sex partners als volwaardige mensen.

Leuk te lezen dat je uit San Francisco area komt.Dat is de plek waar wij graag heen willen verhuizen ooit.
Sillicone valley natuurlijk bij de grote IT bedrijven!!
Juni 2013 gaan we weer naar San Francisco als onderdeel van een 21 daagse westkust reis(is de planning). Kunnen we vast beetje leuke buurt uitzoeken hahaha.

Ik ben er zelf 1 keer geweest toen mijn vriend een introductiedag had bij 1 van de IT bedrijven daar..jaartje of 7 geleden.
(na te lezen op http://www.penesite.blogspot.nl)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik deel jullie sentiment dat de US ook bij immigratie issues de wetten van andere landen zou moeten laten gelden. Het is wat vreemd dat een wettig gehuwde partner niet mee kan op een visum omdat hij/zij van hetzelfde geslacht is.
Maar denk even mee: er zijn landen waarin een man wettig met vier vrouwen getrouwd kan zijn. Ook dat erkent de US niet, alleen een-op-een is mogelijk bij immigration.
Vervolgens, als je s.s. partners toelaat op tijdelijke visums, wat dan als de werkende partner een groene kaart aanvraagt ? Stel dat ook daar buitenlands s.s. huwelijk wordt erkend, dan hebben LPRs opeens meer rechten dan USCs.

Dus ik denk dat de situatie pas veranderd als in de US s.s. huwelijk gelijk wordt gesteld aan de klassieke variant.

Op dit moment is er voor s.s. partners de B visum 'uitweg' om bij de non-immigrant werkende partner te kunnen verblijven. Veel politici zullen dus geen noodzaak zien deze zaak snel anders te regelen. De logica is en blijft: je hoeft geen baan in de US te accepteren !
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Fijn dat er inderdaad weer gereageerd wordt.
Mijn situatie is helaas nog niet veranderd.
Ik ben begonnen met sparen voor een schoolvisum en met hulp van mijn ouders zou dat niet heel lang hoeven te duren.
Mijn vriend heeft hier een nieuwe baan die hem wat beter bevelt dan zijn oude baan.
We wachten rustig af, maar zodra er een kans is, denken we niet lang na: dan pakken we onze spullen en zijn we weg.
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Ik ben het met Oortjes eens dat het echt geen makkelijke kwestie is.
Wat als een land beslist dat je met een dier kunt trouwen(er zijn rare landen in de wereld!!)
En inderdaad.....wat als je met een hele harem binnen komt vallen in de usa?

Maar het lijkt mij(let op!! eigen mening!!) dat je wel regels op kunt stellen als 1 echtgenoot per persoon ofzo..Kan me niet voorstellen dat dat onder discriminatie valt maar dat kan ik ook fout hebben hoor..Ben daar niet zo van op de hoogte.
Kep al moeite om 1 partner onder de duim te houden hahaha (grapje)

Nog even volhouden.

Ik heb vanmorgen een stuk gelezen dat de uitspraak van het hoger gerechtshof begin 2013 verwacht word met betrekking tot de zelfde rechten van homo en hetero huwelijk.
De huidige hoge rechters stemmen voor gelijke rechten maar de "Romney" rechters willen wachten met de uitspraak tot na de verkiezingen in de hoop dat Romney aan de macht komt.
Maar het is natuurlijk verkiezingstijd dus er word veel nieuws naar buiten gebracht waar ik vraagtekens bij zet.

Tis nu helemaal de vraag wie de nieuwe president word.Als het Obama blijft maken we een grote kans dat we over een jaartje of 2 gewoon "geaccepteerd"worden als zijnde echtgenoot incl de visumrechten.
Als die Romney president word dan weet ik ook niet of Amerika dan nog wel zo'n populair land is om te gaan wonen. hahaha
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke politieke mening en die is altijd gevaarlijk om te geven.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer