Woensdag boeken mijn vriend en ik ons hotel voor 10 dagen New York voor 25/07 tot 2/08. Het wordt Amsterdam Court Hotel. Supergoede locatie en heb heel goeie reviews gelezen.
Nu vroeg ik mij af, ik ben nogal een grote liefhebber van shoppen. En uiteraard willen wij zoveel mogelijk toeristische bezienswaardigheden ook zien.
We zullen de City Pass aanschaffen, omdat de New York Pass te duur uitkomt voor hetgene wat wij willen bezoeken.
Hoeveel geld moet je zo rekenen per dag? Ik denk dat je met 100 euro toch zeker wel toekomt? Zonder het shoppen dan gerekend.
Dat is nog zoiets, ik heb er geen flauw idee van hoeveel ik zou moeten meenemen. Wie helpt?
Blijft altijd de vraag of je zo'n pass eruit haalt. Want van de zaken die op de City Pass staan heb ik alleen maar de Empire State Building bezocht. Er is zoveel te zien door gewoon rond te wandelen. En dat hoeft niet veel te kosten.
En hoeveel geld je mee moet nemen? Je credit card is genoeg
Je kan het in New York zo gek maken als je wil. Wij gingen bijvoorbeeld eens echt lekker en trendy eten in Meatpacking District en waren toen voor een gewoon etentje (3 gangen) meteen al ruim 100 euro kwijt. Maar als je 's avonds ergens een buffet gaat eten of pizza ofzo ben je met 30 euro een eind. Bij (tip, tip, tip!!!) Eataly 2 glazen wijn met Italiaanse kazen en vleeswaren was $45 ofzo. Maar de lunch bij een kraampje zomaar op een hoek nog geen $15.
Het is zeker geen goedkope stad, zeker niet als je helemaal wil meegaan in de flow en van de dingen wil genieten waar de New Yorkers ook zo van genieten. Maar als je wil kan je het ook wat goedkoper houden. Dat is dus aan jezelf...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
wij gaven in NY in 2007 ongeveer 50 euro per persoon per dag uit.
De ene dag wat meer en de ander wat minder, maar we waren 700,- kwijt voor 7 dagen voor ons 2en.
(los van de kleding en prullaria)
We hebben daarvan soms lekker luxe gegeten (kerstavond 100 dollar), en een andere dag weer een buffet of een pizza oid. We zijn niks te kort gekomen
Ik vind persoonlijk dat dat nogal meevalt hoor. New York vind ik niet zoveel duurder als pakweg Barcelona.
Wij hebben als middagmaal af en toe bijvoorbeeld een Subway bezocht. Wat ook een voordeel is bijvoorbeeld als je gaat eten bij tgif of planet hollywood, je betaald maar één keer je drank. Als je een frisdrank vraagt en hij is leeg vullen ze die automatisch gewoon (gratis) bij.
100 euro is ruim gerekend hoor zoals je aanhaalt. Uit de ny city pass hebben wij wel vrij veel gehaald, vrij veel musea.
Met een metrocard voor een weekje geraak je ook bijna overal waar je moet zijn.
Njit schreef:Blijft altijd de vraag of je zo'n pass eruit haalt. Want van de zaken die op de City Pass staan heb ik alleen maar de Empire State Building bezocht. Er is zoveel te zien door gewoon rond te wandelen. En dat hoeft niet veel te kosten.
En hoeveel geld je mee moet nemen? Je credit card is genoeg
Jammer genoeg (en misschien maar best) heb ik geen credit card Ben 20 jaar en studeer nog
En ik ben wel van plan om alles te doen van op de City Pass, maar dat valt altijd af te wachten tot je daar bent natuurlijk!
Bedankt voor je reactie!
Jostravels schreef:Bij (tip, tip, tip!!!) Eataly 2 glazen wijn met Italiaanse kazen en vleeswaren was $45 ofzo.
Bedankt voor de tip! Zal het eens opzoeken. En ja, dat zal inderdaad afhangen wat waar je zin in hebt en waar je gaat eten. Eens zot doen kan trouwens geen kwaad
Lyntje schreef:Wat ook een voordeel is bijvoorbeeld als je gaat eten bij tgif of planet hollywood, je betaald maar één keer je drank. Als je een frisdrank vraagt en hij is leeg vullen ze die automatisch gewoon (gratis) bij.
100 euro is ruim gerekend hoor zoals je aanhaalt. Uit de ny city pass hebben wij wel vrij veel gehaald, vrij veel musea.
Met een metrocard voor een weekje geraak je ook bijna overal waar je moet zijn.
Ja dat heb ik al vaker gehoord bij Planet Hollywood van de drank, goede tip!
Metrocard zal ik ook zeker aanschaffen, lekker handig die metro
Thanks!
Ornella schreef:Jammer genoeg (en misschien maar best) heb ik geen credit card Ben 20 jaar en studeer nog
Bij veel banken heb je een studentencreditcard, waar ik tijdens mijn studie dankbaar gebruik van heb gemaakt. Bij de ING zit er een limiet van 1000 euro op en heb je geen mogelijkheid tot gespreid terugbetalen (en dus betaal je ook geen rente).
Ik vond het enorm handig, al is het maar de borg die je moet betalen / garant moet hebben wanneer je incheckt in je hotel.
Dat zal ik eens opzoeken, lijkt me wel handig! Maar ik ben het wel gewoon om te sparen voor het geld dat ik op reis meeneem. Zo ben ik al 2x naar Ibiza geweest en dat was toch ook telkens 1000 euro aan zakgeld, voor maar 7 dagen. En voor die borg, mijn vriend heeft wel een visa dus wat dat betreft geen enkel probleem
Dit is een erg lastige vraag, want wij kennen het bestedingspatroon niet.
Qua vervoer, eten en onderdak kan je het het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.
De meeste kleding vond ik dan weer spotgoedkoop, ga je naar de Armani winkel heb je een shirt voor 20 dollar waar je hier al gauw 60 euro voor betaald.
Drie Levi broeken voor 100 dollar gehaald waar je in Amsterdam 100 euro voor 1 broek betaald.
Amerikaanse merken als Abercrombie and Fitch vond ik dan weer belachelijk duur voor wat je koopt.
Als je weinig te besteden hebt kan je gebruik maken van de metro, hostels en subway restaurants.
Shoppen is een ander verhaal dat moet je zelf in de gaten houden maar je kan naar bloomingdales gaan vlak onder Central Park.
Ik weet niet precies wat je van plan bent om te gaan doen shoppen / door de stad lopen etc. Maar als je dingen wil gaan bezichtigen dan zou ik toch zeker de NY pass aanschaffen i.p.v. de City Pass. Wij hebben zo ongelooflijk veel plezier gehad aan de NY pass.
Je kunt nu de pas al bestellen en dan ben je in NY geen geld meer kwijt voor de attracties ook een goede manier om te 'besparen'
Precies wat anderen zeggen, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Soms lees ik hier wel eens verhalen van mensen die helemaal los gaan en stapels boeken, cd's en kleding kopen. Zelf koop ik graag kleding van jonge designers. Maar ben daarmee dan volgens mij met 1 of 2 items een stuk minder kwijt dan mensen die de halve Abercombie leegtrekken.
Sluis schreef:Maar als je dingen wil gaan bezichtigen dan zou ik toch zeker de NY pass aanschaffen i.p.v. de City Pass.
Voor ons komt het voordeliger uit om de City Pass aan te schaffen, er zijn heel wat dingen op de NY Pass die we niet zouden doen. Maar misschien kan ik toch nog eens vergelijken als het jullie zo goed is bevallen
Ik ben alvast niet gesteld op de hele dure merken, maar ik ben wel een aaabsolute FREAK van UGG Australia. Het zou dus niet vreemd zijn als ik 2 paar aanschaf
Verder hou ik van hippe, jonge winkels en van warenhuizen zoals Macy's of grote winkels zoals Victoria's Secret. M&M's world en dergelijke winkels voor souvenirs zullen ook niet mogen ontbreken Maar het is zoals iedereen hier zegt, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt
9 dagen NY hebben mij zo'n 2000euro gekost maar hangt gewoon idd af wat je plan juist is A&F en andere Amerikaanse merken vond ik persoonlijk ook vrij duur maar genoeg winkels ver weg van 5th avenue om te ontdekken!
Ik ben alvast niet gesteld op de hele dure merken, maar ik ben wel een aaabsolute FREAK van UGG Australia. Het zou dus niet vreemd zijn als ik 2 paar aanschaf
Verder hou ik van hippe, jonge winkels en van warenhuizen zoals Macy's of grote winkels zoals Victoria's Secret. M&M's world en dergelijke winkels voor souvenirs zullen ook niet mogen ontbreken Maar het is zoals iedereen hier zegt, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt
Mijn vriendin heeft in NY ook Uggs gekocht voor 180 Dollar. Ik geloof dat hetzelfde paar Uggs in Nederland 240 Euro moest kosten o.i.d. Ze heeft de Uggs trouwens gekocht in de Uggs store in SoHo...
Volgens mijn vriendin zijn ze ook ontzettend warm aan haar voeten... Ook niet verkeerd in de winter lijkt me zo vooral omdat de meeste dames nogal snel koude tenen krijgen
Maar je mag tot 430 Euro belastingvrij spullen invoeren van buiten de EU. Je kunt dus wel 3 paar Uggs kopen voordat je er belasting over moet gaan betalen...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.