Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken in de Vs.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
eagle has landed
Amerika-ontdekker

Re: Werken in de Vs.

Bericht door eagle has landed »

kastelke schreef:
eagle has landed schreef: Waar zouden jullie voor kiezen, Canada of de VS ??
Dat is een moeilijke vraag, en hangt heel erg af van wat je zelf zoekt.
Waarin de VS? Waar in Canada? Wat voor soort werk doe je? Waar heb je daar de meeste kansen? Wat is het loon dat je kan verdienen? Van welk klimaat hou je?
Hoe lang woon je al in Canada? Ben je gehuwd met een Canadees? Waar in Canada woon je? Waar in de VS zou je willen wonen?
Waarom ben je ooit naar Canada vertrokken? Welke dingen motiveerden je om met de diversity lotterij mee te doen?
Kastelke, ' Je vraagt me het hemd uit de broek ' :D .

Maar gewoon los van alle economische redenen, welk land zouden de meeste lezers kiezen, welk land heeft de voorkeur en waarom !
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@eagle has landed ....mijn keuze zou zijn Canada....waarom ? Weet ik eigenlijk niet...intuitie mainly en een beetje van wat ik heb gehoord van mensen die een redelijke tot goede vergelijking kunnen maken.
Mijn schoondochter is een Canadees welke studeerde at McGills Unversity in Montreal waar haar vader ook een professor was.
Haar oudste broer ook een Canadees studeerde in Engeland at Oxford university en woont nu in Texas.
Beide kinderen hebben hun doctoraal (PHD) en Jaren geleden die Canadeese family emigreerde van Canada naar New Zealand.
Als mijn zoon studeerde daar voor een Masters degree hij was so smart om verliefd te raken op de dochter van zijn professor welke mijn schoondochter became en nu haarzelf is een senior lecturer van de universiteit van Auckland.
All boven genoemde personen including haar broer welke nu met zijn family in Texas wonen heben dus een aardig inzicht over beide landen en naar aanleiding van hun verhalen basseer ik dus mijn keuze.Het blijft allemaal een erg persoonlijk gevoel.Zoals ik het zie is het net als met medicijnen.
Meestal werken die het beste als je er ook in gelooft dat ze echt werken.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waar wil je wonen? In Nederland of in Belgie? Dat is een even algemene en nutteloze vraag als je niet meer gegevens geeft.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Kastelke heeft wel een punt ...je moet in ieder geval wel het bier in een die twee landen lekkerder vinden dan in het andere :mrgreen: Sorry ...kon het niet laten...H :P eineken of Stella
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

eagle has landed schreef:Maar gewoon los van alle economische redenen, welk land zouden de meeste lezers kiezen, welk land heeft de voorkeur en waarom !
Je stelt feitelijk een onmogelijke vraag. Ik denk ook niet dat je een antwoord zal krijgen waar je iets mee kan. Je zal jezelf moeten afvragen wat wil JIJ?
Wat wij willen? Ga je jouw keuze daar op baseren?

Maar goed, wat zou ik kiezen? Geen idee. De VS is een mooi land, maar op bijvoorbeeld Hawaii zou ik niet weten wat ik moet doen, The Deep South zou niet bij mij passen en vele andere delen ook niet. Boston en sommige delen van Californië spraken me wel aan. Moet ik op basis van die verschillen ineens de VS wel of niet geweldig vinden?
En Canada, ook daar geldt hetzelfde. Quebec met haar Franse voertaal schrikt mij af, Nunavut zie ik ook niet zitten, andere delen weer wel. Moet ik basis hiervan een beslissing nemen?

En ga jij dan weer op basis van iemands ervaring in een heel klein stukje van een zeer groot land (zowel op de VS als Canada van toepassing) een beslissing nemen?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Hockey schreef:
eagle has landed schreef:Maar gewoon los van alle economische redenen, welk land zouden de meeste lezers kiezen, welk land heeft de voorkeur en waarom !

En ga jij dan weer op basis van iemands ervaring in een heel klein stukje van een zeer groot land (zowel op de VS als Canada van toepassing) een beslissing nemen?
ja ik wel...als je verliefd bent doe je gekke dingen... :wink: klinkt stom maar is vaak het geval :P
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dirkwood, verschil met jouw verhaal is wel dat deze mensen hun keuze hebben gemaakt op basis van meer factoren dan enkel wat berichtjes op een forum. Iemands persoonlijke ervaring kan heel belangrijk zijn, mits je die persoon kent en kan oordelen of zijn/haar voorkeuren aansluiten bij de jouwe. En als je dan nog een keer op bezoek hebt kunnen gaan is het al helemaal een goed hulpmiddel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer