Ik ben op het moment druk bezig met het voorbereiden van onze reis naar het Zuidwesten in mei 2012. Graag zou ik jullie willen vragen om onderstaande route te bekijken en mij van de nodige feedback en tips te voorzien!
Voorlopige planning:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco – Cambria
Dag 7: Cambria – Yosemite (Curry Village?)
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lee Vining
Dag 10: Lee Vining - Death Valley (Stovepipe Wells?)
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Page
Dag 18: Page – Monument Valley
Dag 19: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon (Overnachting bij de Rim, Bright Angel Lodge?)
Dag 21: Grand Canyon – Needles/Kingman
Dag 22: Needles/Kingman – Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles - Amsterdam
Achtergrondinformatie en vragen:
1: We zijn beide begin twintig en zullen in de steden dan ook graag in een mooi centraal gelegen hotel willen verblijven, locatie is wat ons betreft erg belangrijk;
2: Het liefst zien we zo veel mogelijk van de steden en natuurparken, dit betekent dus meteen dat we niet alle dagen veel/lang/ver willen rijden. Ik zoek eigenlijk een stuk rust in de planning, valt dit te rijmen met bovenstaande planning?;
3: Ik moet de planning nog in een programma invoeren, kan ik mijn route bijvoorbeeld in Google Maps opslaan, of moet ik elke keer alles opnieuw invoeren?;
4: Is het nodig om een 4x4 te huren of kunnen we ook voor een 'gewone' auto gaan?;
5: Zijn de opslagen voor bestuurders onder de 25/26 echt zo extreem als dat sommige beweren?;
6: We zijn zeker van plan om te gaan wandelen in de parken, maar dit zullen geen hele dagtochten worden;
7: Het is de bedoeling om in de maand mei op vakantie te gaan, is dit een goede periode of zijn er nog bijzonderheden waar wij rekening mee moeten houden?;
8: Eigenlijk zou ik het aantal dagen willen maximeren op 21/22, ik heb alleen geen enkel idee wat eventueel te schrappen?;
9: Tips (algemeen) over accomodatie (steden/parken), routes, autohuur en bezienswaardigheden zijn altijd welkom!
Voorlopig zijn dit wel weer voldoende vragen, alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Nick