Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Oahu: Hulp gevraagd, eerste keer zuidwesten. Juli 2012
Re: Reis Oahu: Hulp gevraagd, eerste keer zuidwesten. Juli 2
We hebben onze route toch weer wat aangepast.
Vanuit Phoenix rijden we via Sedona door naar de Grand Canyon waar we twee nachten zullen verblijven in de Bright Angel Lodge. De rest blijft tot SF ongewijzigd.
Vanaf SF is het idee om het als volgt te gaan doen:
Dag 17 Yosemite – SF [316 km, 3h 40m]
Dag 18 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 SF - Pismo Beach [392 km, 4h 12m]
Dag 20 Pismo Beach - LA [303 km, 3h 15m]
Dag 21 LA
Dag 22 LA - Phoenix [601km, 5h 58m]
Dag 23 Phoenix – NYC
Dag 24 NYC – Ams
Is dit haalbaar?
Qua kilometers is het in ieder geval korter dan ons eerste plan via sequoia - Needles - Flagstaff, maar de laatste dag LA - Phoenix is natuurlijk wel een lange zit.
Vanuit Phoenix rijden we via Sedona door naar de Grand Canyon waar we twee nachten zullen verblijven in de Bright Angel Lodge. De rest blijft tot SF ongewijzigd.
Vanaf SF is het idee om het als volgt te gaan doen:
Dag 17 Yosemite – SF [316 km, 3h 40m]
Dag 18 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 SF - Pismo Beach [392 km, 4h 12m]
Dag 20 Pismo Beach - LA [303 km, 3h 15m]
Dag 21 LA
Dag 22 LA - Phoenix [601km, 5h 58m]
Dag 23 Phoenix – NYC
Dag 24 NYC – Ams
Is dit haalbaar?
Qua kilometers is het in ieder geval korter dan ons eerste plan via sequoia - Needles - Flagstaff, maar de laatste dag LA - Phoenix is natuurlijk wel een lange zit.
Een tijdje terug hebben we na lang wikken en wegen besloten om ons retourticket NYC - PHX te wijzigen. We vliegen nu vanaf LA terug naar NYC ipv van PHX. We hebben nu dus een dag extra (dag 23) en ik twijfel of we deze moeten inzetten in LA of aan de kust van SF naar LA. We hebben nu een overnachting in Pismo Beach, maar misschien is het ook wel leuk om nog ergens te stoppen? We zijn geen pretpark fans dus in LA willen we wat toeristische hotspots doen en waarschijnlijk een tour aan Warner Bros Studios. Hebben we dan aan 1.5 dag genoeg of zouden jullie een extra dag adviseren?
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Je hebt volgens mij nu 2 dagen extra.
Een mogelijk schema is dit:
Dag 19 SF - Monterey, hier de 17 mile drive doen, de stad bekijken en hier ook 's avonds eten.
Dag 20 Monterey - Buellton/Solvang, Solvang bekijken
Dag 21 Solvang - LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 NYC – Ams
Dit is wellicht wat te lang, je kan er ook voor kiezen om langer in Monterey te blijven (Aquarium) of langer in Solvang te blijven. Solvang is een leuk Deens stadje.
Kies je voor optie 1, dus op dag 21 naar LA, dan kan je ervoor kiezen om te stoppen in Simi Valley en daar de Reagan Presidential Library te bekijken. Hier staat o.a. de originele Airforce One en een exacte replica van The Oval Office zoals het eruit zag toen Reagan president was. Ik heb dit vorig jaar gedaan en vond het zeer de moeite waard.
Een mogelijk schema is dit:
Dag 19 SF - Monterey, hier de 17 mile drive doen, de stad bekijken en hier ook 's avonds eten.
Dag 20 Monterey - Buellton/Solvang, Solvang bekijken
Dag 21 Solvang - LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 NYC – Ams
Dit is wellicht wat te lang, je kan er ook voor kiezen om langer in Monterey te blijven (Aquarium) of langer in Solvang te blijven. Solvang is een leuk Deens stadje.
Kies je voor optie 1, dus op dag 21 naar LA, dan kan je ervoor kiezen om te stoppen in Simi Valley en daar de Reagan Presidential Library te bekijken. Hier staat o.a. de originele Airforce One en een exacte replica van The Oval Office zoals het eruit zag toen Reagan president was. Ik heb dit vorig jaar gedaan en vond het zeer de moeite waard.
Bedankt Hockey voor je reply!!
We hebben echter echt maar 1 dag extra, we vliegen van LA naar NYC, daar verblijven we nog een nacht alvorens terug te vliegen naar AMS.
Als we voor jouw idee zouden kiezen (dus twee nachten kust) hebben we 1.5 dag in LA. Ik neem aan dat Simi Valley dan lastig gaat worden. Het klinkt wel heel tof, dus we zouden moeten kijken of het een optie is. Ik wil mijn laatste dagen gewoon goed besteden en ben bang dat ik straks spijt krijg van te weinig kustdagen of te weinig LA dagen. Lastig
We hebben echter echt maar 1 dag extra, we vliegen van LA naar NYC, daar verblijven we nog een nacht alvorens terug te vliegen naar AMS.
Als we voor jouw idee zouden kiezen (dus twee nachten kust) hebben we 1.5 dag in LA. Ik neem aan dat Simi Valley dan lastig gaat worden. Het klinkt wel heel tof, dus we zouden moeten kijken of het een optie is. Ik wil mijn laatste dagen gewoon goed besteden en ben bang dat ik straks spijt krijg van te weinig kustdagen of te weinig LA dagen. Lastig

Sorry, je hebt gelijk, je moet nog van LA naar NY vliegen.
Dan is wellicht de extra dag in LA handig om gewoon daar dingen te zien.
Dan is wellicht de extra dag in LA handig om gewoon daar dingen te zien.
En dan de overnachting in Pismo Beach houden? Of ergens anders?
Ik zou een mix maken van mijn schema en jouw schema. Dus de dag die je normaliter van LA naar Phoenix zou rijden volledig in LA doorbrengen en verder mijn schema. Maar dan Solvang overslaan, en dus 1 lange rijdag, maar wel een mooie dag de kustroute nemen naar LA.
Of je tijd in LA zeer beperken.
Of je tijd in LA zeer beperken.
Wij zijn inmiddels weer thuis van onze geweldige reis naar NYC en het Zuidwesten! We hebben het echt geweldig gehad en een hoop mooie dingen gezien. Mijn hoogtepunten waren toch echt wel Bryce Canyon, de sequoias in Yosemite, Zion NP en Page. We hebben ook een dagje gefietst in SF en dit was ook heel gaaf. Ik ben normaal toch wel meer een fan van steden, dan van natuur, maar wat heb ik genoten van de verschillende landschappen.
LA viel helaas toch wat tegen voor ons, maar ook daar hebben we ons vermaakt. Met een tandem langs het strand fietsen is natuurlijk altijd een leuke ervaring. Wat ik vooral heel erg fijn heb gevonden was dat dit forum bestaat met geweldige tips en adviezen! Het feit dat je middenin Yosemite in een cabin kunt slapen, langs de rim aan de Grand Canyon en nog meer van dit soort toplocaties heeft ervoor gezorgd dat de reis extra gaaf is geworden. Dank dus daarvoor
En wat extra speciaal was, was dat we voor de reis erachter kwamen dat ik zwanger ben, dus we hebben extra genoten van deze mooie reis.
LA viel helaas toch wat tegen voor ons, maar ook daar hebben we ons vermaakt. Met een tandem langs het strand fietsen is natuurlijk altijd een leuke ervaring. Wat ik vooral heel erg fijn heb gevonden was dat dit forum bestaat met geweldige tips en adviezen! Het feit dat je middenin Yosemite in een cabin kunt slapen, langs de rim aan de Grand Canyon en nog meer van dit soort toplocaties heeft ervoor gezorgd dat de reis extra gaaf is geworden. Dank dus daarvoor

En wat extra speciaal was, was dat we voor de reis erachter kwamen dat ik zwanger ben, dus we hebben extra genoten van deze mooie reis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1735 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 24 Reacties