Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
medicijnen in de koffer of handbagage?
medicijnen in de koffer of handbagage?
Hallo allemaal,
over ruim 4 weken gaan wij voor de eerste keer naar Canada en de VS.
Nu het allemaal zo dicht bij komt, komen alle practische zaken ook steeds meer bovendrijven.
Nu heb ik wellicht een rare en ook al eerder gestelde vraag, maar kan het antwoord toch niet goed duidelijk vinden.
Ikzelf gebruik in de winter nogal eens otrivin neusspray omdat ik vaak verkouden ben, en ook de anticonceptiepil.
Mijn man is allergisch voor bijen en wespensteken, en heeft dus een Epi-pen.
Moeten we deze dingen in onze koffer stoppen, of in onze handbagage, en kan je hier moeilijkheden mee krijgen bij de controles op de luchthavens?
groeten Hanneke
over ruim 4 weken gaan wij voor de eerste keer naar Canada en de VS.
Nu het allemaal zo dicht bij komt, komen alle practische zaken ook steeds meer bovendrijven.
Nu heb ik wellicht een rare en ook al eerder gestelde vraag, maar kan het antwoord toch niet goed duidelijk vinden.
Ikzelf gebruik in de winter nogal eens otrivin neusspray omdat ik vaak verkouden ben, en ook de anticonceptiepil.
Mijn man is allergisch voor bijen en wespensteken, en heeft dus een Epi-pen.
Moeten we deze dingen in onze koffer stoppen, of in onze handbagage, en kan je hier moeilijkheden mee krijgen bij de controles op de luchthavens?
groeten Hanneke
Re: medicijnen in de koffer of handbagage?
In Juni zijn wij naar NY gevlogen en was toen net ziek geweest net voor we vertrokken. Ik slikte nog altijd redelijk wat medicijnen en heb sowieso alles in de handbagage gestopt.
Doe ik eigenlijk altijd hoor.
De neusspray heb ik wel netjes in een vacuumzakje gestopt want uiteindelijk is het toch iets vloeibaar. De rest van de medicijnen netjes in het doosje laten zitten met de bijsluiter bij. Ik had voor de zekerheid ook een attestje van mijn arts laten schrijven.
Eigenlijk had ik bijna een ganse rugzak medicijnen en daar is nooit iets op gezegd geweest of maar gecontroleerd geweest...
Dus handbagage zou ik zeggen
Doe ik eigenlijk altijd hoor.
De neusspray heb ik wel netjes in een vacuumzakje gestopt want uiteindelijk is het toch iets vloeibaar. De rest van de medicijnen netjes in het doosje laten zitten met de bijsluiter bij. Ik had voor de zekerheid ook een attestje van mijn arts laten schrijven.
Eigenlijk had ik bijna een ganse rugzak medicijnen en daar is nooit iets op gezegd geweest of maar gecontroleerd geweest...
Dus handbagage zou ik zeggen

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alles in de handbagae, sticker van de apotheek op doosje zichtbaar en vloeistoffen in doorzichtig plastc zakje.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Medicijnen altijd in je handbagage doen. Stel dat je koffer niet aankomt, dan zit je in de problemen.
Je kunt bij je apotheek een medicijnenpaspoort uit laten draaien.
Je kunt bij je apotheek een medicijnenpaspoort uit laten draaien.
Je kunt bij de apotheek een medicijnverklaring krijgen waarop de medicijnen staan die je gebruikt. Misschien handig?
hallo,
dank jullie wel voor jullie antwoorden, ik ga ze dus in mijn handbagage doen.
Nu vroeg ik me alleen nog af, de neusspray is gewoon bij de drogist gekocht, en daar zit dus ook geen sticker van de apotheek op...
geeft dat nog problemen?
En een stripje paracetamol of ibuprofen, kan dat ook gewoon mee, zijn ook zonder recept.
dank jullie wel voor jullie antwoorden, ik ga ze dus in mijn handbagage doen.
Nu vroeg ik me alleen nog af, de neusspray is gewoon bij de drogist gekocht, en daar zit dus ook geen sticker van de apotheek op...
geeft dat nog problemen?
En een stripje paracetamol of ibuprofen, kan dat ook gewoon mee, zijn ook zonder recept.
Met dat soort dingen van de drogist in m'n handbagage heb ik in ieder geval nog nooit problemen gehad
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik neem altijd dubbele medicatie mee voor de hele periode : in de handbagage en in de koffer.
Je kan ook je handbagage verliezen.
Better safe than sorry.
Je kan ook je handbagage verliezen.
Better safe than sorry.
Groetjes,
Carine
Carine
En als het toch wegraakt of op is kun je daar ter plekke hele goeie vervangers kopen voor weinig.
Doe altijd alles ( dubbel) in de handbagage ( verdeeld dus ) met medicijnveklaring erbij. ( in het engels en waar het voor is)
Moet er niet aan denken iets kwijt te raken, niet alle medicatie kan je zomaar ergens kopen voor weinig geld
Moet er niet aan denken iets kwijt te raken, niet alle medicatie kan je zomaar ergens kopen voor weinig geld

dank jullie voor jullie reacties!
Ik ga denk ik de spullen maar in de handbagage meenemen, en voor de epi-pen een medicijnenverklaring erbij halen?
Ik ga denk ik de spullen maar in de handbagage meenemen, en voor de epi-pen een medicijnenverklaring erbij halen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij doen de meeste medicatie in de koffer (we nemen altijd de helft van de medicijnenkast mee, dus ook veel dat we waarschijnlijk nooit gaan gebruiken). Alleen medicatie dat toch wel heel erg vervelend is als het er niet meer is (zoals anti conceptiepil) gaat mee in de handbagage. Anders zit onze handbagage al helemaal vol medicatie
.

Ik heb deze zomer (vanuit amerika, dat wel) nog 1000 Acetaminophen tabletten mee naar Nederland meegenomen. Wel in de bagage, maar ik heb er verder ook geen commentaar op gehad. Dat is goedkoper dan in Nederland of in kleinverpakking kopen.hannekie schreef: En een stripje paracetamol of ibuprofen, kan dat ook gewoon mee, zijn ook zonder recept.
Margaret
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht