Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
alles precies uitstippelen of op de bonnefooi?
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Re: alles precies uitstippelen of op de bonnefooi?
We gaan volgende jaar voor de 12e keer naar de USA.
De hotels die we vast leggen zijn er slechts enkele. De eerste nacht bij aankomst en eventueel de overnachtingen in hele drukke (National) Parks.
Verder reizen we altijd op de bonnefooi en dat gaat perfect! Scheelt overigens ook een bult met geld. Wel bepalen we van te voren onze reisroute en kijken ongeveer waar we uit zullen komen voor de overnachting.
Wij maken vaak gebruik van de vele couponbooks die er her en der te vinden te zijn in supermarkt of restaurants.
Onze keuze; het grootste gedeelte heerlijk vrij op de bonnefooi.
De hotels die we vast leggen zijn er slechts enkele. De eerste nacht bij aankomst en eventueel de overnachtingen in hele drukke (National) Parks.
Verder reizen we altijd op de bonnefooi en dat gaat perfect! Scheelt overigens ook een bult met geld. Wel bepalen we van te voren onze reisroute en kijken ongeveer waar we uit zullen komen voor de overnachting.
Wij maken vaak gebruik van de vele couponbooks die er her en der te vinden te zijn in supermarkt of restaurants.
Onze keuze; het grootste gedeelte heerlijk vrij op de bonnefooi.
Een keertje een route uitgestippeld, jeeeee wat een drama!!! nooit weer!!
Na twee dagen zijn we al van de planning afgeweken en tot de conclusie gekomen .... dit werkt niet voor ons. De vrijheid was volledig weg.
Volgend jaar:
Calgary-Yellowstone-Calgary tenminste dat is de planning
. Van de week geweldige opnamen gezien van het Wood Buffalo National Park. http://www.pc.gc.ca/pn-np/nt/woodbuffal ... tcul2.aspx Misschien komen we daar wel terecht.
Yellowstone vliegt niet weg.............. Alhoewel
.
We zien wel..... heerlijk... vrij als een vogel rondreizen is voor ons het mooiste wat er is.

Volgend jaar:
Calgary-Yellowstone-Calgary tenminste dat is de planning

Yellowstone vliegt niet weg.............. Alhoewel

We zien wel..... heerlijk... vrij als een vogel rondreizen is voor ons het mooiste wat er is.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Iedereen moet voor zich weten waar hij zich prettig bij voelt,wél of niet op de bonnefooi.
Maar ik wil wel even het hardnekkige argument ontzenuwen dat je als je niet van te voren boekt elke dag uren in het donker rond moet rijden om een hotel te vinden.
Wij hebben tijdens onze vier reizen in het hoogseizoen geen één keer meegemaakt dat er in het hotel waar we als eerste binnenliepen geen plek was. We hebben altijd direct als we ergens aankwamen een hotel gevonden, dat is zooo simpel, zelfs in juli en augustus in het zuidwesten.
Ik maak meestal thuis van tevoren een lijstje per plaats van hotels die me leuk lijken of die goedkoop zijn en daar rijden we als eerste naar toe.
De enige twee keren dat een hotel ons erg tegenviel waren juist de hotels die we in Nederland al geboekt hadden. Die leken op internet heel wat, maar bleken ter plekke oud en/of smerig te zijn.
Als we in een andere plaats wilden overnachten dan gepland zoeken we gewoon op de TomTom naar een Best Western of Super 8 of we lopen een hotel binnen dat er leuk uitziet. Doordat wij veel hotels pas ter plekke boeken hebben we al heel wat mooie kortingen kunnen krijgen op de kamerprijs.
Iedereen heeft zijn eigen manier van vakantie vieren en wat voor de één goed werkt, daar moet de ander niet aan denken. Ik zou persoonlijk de kriebels krijgen als alles al helemaal vast zou liggen. Wij hebben al twee keer meegemaakt dat ik me een dag erg beroerd voelde en daardoor de route iets op moesten schuiven (waar wij altijd genoeg ruimte voor hebben)
Vorig jaar werd mijn portemonnee gestolen met al mijn pasjes en creditcards erin, met als gevolg uren oponthoud door aangiftes enz. Ook hadden een aantal flasfloods en hevige regenbuien. Die konden we ontlopen door de route aan te passen. Als wij alles al van tevoren geboekt zouden hebben, zouden we vorig jaar een veel minder leuke vakantie hebben gehad.
Maar ik wil wel even het hardnekkige argument ontzenuwen dat je als je niet van te voren boekt elke dag uren in het donker rond moet rijden om een hotel te vinden.
Wij hebben tijdens onze vier reizen in het hoogseizoen geen één keer meegemaakt dat er in het hotel waar we als eerste binnenliepen geen plek was. We hebben altijd direct als we ergens aankwamen een hotel gevonden, dat is zooo simpel, zelfs in juli en augustus in het zuidwesten.
Ik maak meestal thuis van tevoren een lijstje per plaats van hotels die me leuk lijken of die goedkoop zijn en daar rijden we als eerste naar toe.
De enige twee keren dat een hotel ons erg tegenviel waren juist de hotels die we in Nederland al geboekt hadden. Die leken op internet heel wat, maar bleken ter plekke oud en/of smerig te zijn.
Als we in een andere plaats wilden overnachten dan gepland zoeken we gewoon op de TomTom naar een Best Western of Super 8 of we lopen een hotel binnen dat er leuk uitziet. Doordat wij veel hotels pas ter plekke boeken hebben we al heel wat mooie kortingen kunnen krijgen op de kamerprijs.
Iedereen heeft zijn eigen manier van vakantie vieren en wat voor de één goed werkt, daar moet de ander niet aan denken. Ik zou persoonlijk de kriebels krijgen als alles al helemaal vast zou liggen. Wij hebben al twee keer meegemaakt dat ik me een dag erg beroerd voelde en daardoor de route iets op moesten schuiven (waar wij altijd genoeg ruimte voor hebben)
Vorig jaar werd mijn portemonnee gestolen met al mijn pasjes en creditcards erin, met als gevolg uren oponthoud door aangiftes enz. Ook hadden een aantal flasfloods en hevige regenbuien. Die konden we ontlopen door de route aan te passen. Als wij alles al van tevoren geboekt zouden hebben, zouden we vorig jaar een veel minder leuke vakantie hebben gehad.
Ik zit er ook over te denken om komend jaar niet alles vast te leggen om zo wat flexibeler te zijn. In 2010 heb ik tijdens mijn reis alles van te voren vastgelegd en daar had ik wel een klein beetje spijt op sommige momenten. Daarentegen vond ik het wel makkelijk dat ik niet nog op zoek hoefde te gaan naar aanbiedingen (alles via Hotwire en Priceline geboekt). Maar ik begrijp dat je dit ook kunt doen op de dag zelf, als je weet in welke plaats je wilt overnachten. Dacht altijd dat het niet zo veilig was om je creditcard gegevens te versturen via een internetverbinding in een openbare gelegenheid (McDonalds bijvoorbeeld). Kan iemand mij dit uitleggen, waar ik dan op moet letten? Thuis heb ik namelijk alles versleuteld middels mijn router.
Ik reis overigens alleen met mijn zoon en dat was ook altijd een argument om van te voren zaken vast te leggen. Maar nu hij inmiddels 13 is, ben ik ook wel wat relaxter geworden...Onze eerste nachten in Washington zijn vastgelegd en de rest wil ik waarschijnlijk op de bonnefooi gaan doen (nou ja, ik denk erover...ik heb nog tot juli 2012
)
Ik reis overigens alleen met mijn zoon en dat was ook altijd een argument om van te voren zaken vast te leggen. Maar nu hij inmiddels 13 is, ben ik ook wel wat relaxter geworden...Onze eerste nachten in Washington zijn vastgelegd en de rest wil ik waarschijnlijk op de bonnefooi gaan doen (nou ja, ik denk erover...ik heb nog tot juli 2012

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind het erg makkelijk om van te voren je overnachtingen te regelen. Vaak vermelden we er bij dat we waarschijnlijk laat aankomen (wat ook meestal het geval is). En die enkele keer dat we uiteindelijk niet naar de geplande plaats van bestemming kunnen of willen cancelen we gewoon. Ik vind het altijd nogal wat tijd schelen om je accomodatie alvast geboekt te hebben.
We maken geen draaiboek ofzo, maar weten altijd wel in grote lijnen wat de highlights zijn. Ter plekke bepalen we wat we uiteindelijk gaan doen.
We maken geen draaiboek ofzo, maar weten altijd wel in grote lijnen wat de highlights zijn. Ter plekke bepalen we wat we uiteindelijk gaan doen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dat je liever reserveert, maar ik ben benieuwd waarom het volgens jou dan zoveel in tijd scheelt ? Heb je daar ervaring mee? Wij rijden naar een hotel, lopen naar binnen, boeken een kamer en klaar zijn we. Alleen als je een korting wilt, zul je een paar minuutjes moeten onderhandelen. Dat zal totaal volgens mij net zoveel of zo weinig tijd kosten als naar een hotel rijden, naar binnnen lopen en je reservering op laten zoeken en de papieren tekenen.Matrox schreef:. Ik vind het altijd nogal wat tijd schelen om je accomodatie alvast geboekt te hebben.
Wij komen meestal niet laat aan, want ik heb geen zin (en vind het vaak gevaarlijk) om in het donker te rijden. Maar mochten we ergens laat aankomen, dan is een hotel ook nog makkelijk te boeken (en vaak krijg je zelfs nog een flinke korting omdat ze de kamer graag nog op de valreep verkopen)
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ok, als je niet wil zoeken en met alles tevreden bent, ook tegen elke prijs, dan neemt het ter plaatse binnenwandelen van een random hotel/motel niet meer tijd in dan er met je reserveringsnummer binnenwandelen, dat is juist. En als je altijd Best Westerns of iets dergelijks opzoekt, zal je je meestal ook niet blauw betalen. Als je echter zoals ons toch een paar minimumeisen hebt, dan voel je je toch veel veiliger door op voorhand door middel van sites als tripadvisor een hotel te zoeken waar je het wel naar je zin zal hebben, en dat dan gewoon van thuis uit te boeken als de prijs je aan staat. (Da's ook de reden waarom we nooit boeken via Priceline: ik wil op vóórhand weten waar men geld naartoe gaat...)
In ons reisschema zijn er trouwens maar weinig punten waar we vrij spel hebben, vind ik. Onze bedoeling is bijvoorbeeld: Denver-Sheridan-Cody-Yellowstone-Yellowstone-Jackson-Vernal-Moab-Moab-Moab-Torrey-Bryce-Page-GC-Monument Valley-Durango-Gunnison-Denver.
De eerste en de laatste nacht willen we zeker geboekt hebben. De drukste plaatsen die het snelst vol zitten en/of duur kunnen worden, uiteraard ook. Dat wil zeggen: de 2 nachten Yellowstone, de 3 nachten Moab, Bryce Canyon, GC & Monument Valley (we willen The View), willen we zeker op voorhand boeken. Die "key points" langs de route liggen dus al vast, en daardoor diegene ertussen liggen ook, zoals Torrey & Page. Weinig zin die "vrij" te houden, we eindigen onze dag er 99.9% zeker toch. Blijven nog Sheridan, Cody, Jackson, Vernal, Durango & Gunnison over die we niet direct hoeven te boeken. Maar waarom zouden we? We moeten er toch langs rijden om naar ons volgend, op voorhand geboekt, "key point" te rijden. De kans dat we dus zouden beslissen in Durango of Gunnison NIET te overnachten, is immens klein, we moeten er toch doorheen... Sheridan & Cody lijken me dan nog het meest flexibel, maar voor de volledigheid zal ik ook gewoon die op voorhand boeken. Done and done...
In ons reisschema zijn er trouwens maar weinig punten waar we vrij spel hebben, vind ik. Onze bedoeling is bijvoorbeeld: Denver-Sheridan-Cody-Yellowstone-Yellowstone-Jackson-Vernal-Moab-Moab-Moab-Torrey-Bryce-Page-GC-Monument Valley-Durango-Gunnison-Denver.
De eerste en de laatste nacht willen we zeker geboekt hebben. De drukste plaatsen die het snelst vol zitten en/of duur kunnen worden, uiteraard ook. Dat wil zeggen: de 2 nachten Yellowstone, de 3 nachten Moab, Bryce Canyon, GC & Monument Valley (we willen The View), willen we zeker op voorhand boeken. Die "key points" langs de route liggen dus al vast, en daardoor diegene ertussen liggen ook, zoals Torrey & Page. Weinig zin die "vrij" te houden, we eindigen onze dag er 99.9% zeker toch. Blijven nog Sheridan, Cody, Jackson, Vernal, Durango & Gunnison over die we niet direct hoeven te boeken. Maar waarom zouden we? We moeten er toch langs rijden om naar ons volgend, op voorhand geboekt, "key point" te rijden. De kans dat we dus zouden beslissen in Durango of Gunnison NIET te overnachten, is immens klein, we moeten er toch doorheen... Sheridan & Cody lijken me dan nog het meest flexibel, maar voor de volledigheid zal ik ook gewoon die op voorhand boeken. Done and done...

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Nootje
- Amerikafan
- Contacteer:
wij gaan in juni voor het eerst een rondreis maken door zuid-west USA.
Ik heb nu grotendeels alles al geboekt en ben ook van plan alle hotels alvast te boeken om verschillende redenen:
1. Het is mijn eerste keer en wil gewoon alles geregeld hebben, zodat ik kan genieten van wat we onderweg allemaal tegen komen.
2. Ik vind het leuk om alles te regelen (hotels te vergelijken, prijzen, meningen, ligging etc)
3. Mocht er onverhoopt iets gebeuren onderweg, kunnen we de hotels altijd nog 24 uur van tevoren cancellen.
4. Ik wil tijdens de reis niet elke dag uitzoeken / denken over waar we die avond zullen gaan overnachten.
Maar zoals al eerder gezegd; dit is voor ieder persoonlijk. De een vind het meer ontspannen om zijn eigen gang te gaan en te zien waar hij of zij tercht komt. Een ander vindt het meer ontspannen te weten dat alles helemaal geregeld is.
Kies wat voor jou het beste voelt! Maar ik zou in ieder geval wel reserveren als je plekken hebt waar je absoluut wilt overnachten of waar grote kans is dat alles volgeboekt is.
Ik heb nu grotendeels alles al geboekt en ben ook van plan alle hotels alvast te boeken om verschillende redenen:
1. Het is mijn eerste keer en wil gewoon alles geregeld hebben, zodat ik kan genieten van wat we onderweg allemaal tegen komen.
2. Ik vind het leuk om alles te regelen (hotels te vergelijken, prijzen, meningen, ligging etc)
3. Mocht er onverhoopt iets gebeuren onderweg, kunnen we de hotels altijd nog 24 uur van tevoren cancellen.
4. Ik wil tijdens de reis niet elke dag uitzoeken / denken over waar we die avond zullen gaan overnachten.
Maar zoals al eerder gezegd; dit is voor ieder persoonlijk. De een vind het meer ontspannen om zijn eigen gang te gaan en te zien waar hij of zij tercht komt. Een ander vindt het meer ontspannen te weten dat alles helemaal geregeld is.
Kies wat voor jou het beste voelt! Maar ik zou in ieder geval wel reserveren als je plekken hebt waar je absoluut wilt overnachten of waar grote kans is dat alles volgeboekt is.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben inmiddels 10 reizen gemaakt naar Amerika, en allemaal buiten het hoogseizoen. Ik heb helaas wel de ervaring dat je soms veel moeite moet doen om een plekje te vinden. Dat gebeurt niet dagelijks, maar het kan dus wel gebeuren. In San Diego waren we er enkele uren aan kwijt, en in Philadelphia moesten we op zoek naar een plek zo'n 100km verderop vanwege een grote conventie, op andere plekken heeft het minder tijd gekost, maar soms ben je toch wel 1 of 2 uurtjes zoet als het tegenzit.vana schreef:Maar ik wil wel even het hardnekkige argument ontzenuwen dat je als je niet van te voren boekt elke dag uren in het donker rond moet rijden om een hotel te vinden.
Wij hebben al op verschillende manier gereisd, volledig op de bonnefooi maar ook volledig van tevoren gereserveerd. En het laatste bevalt ons het best. Ik moet wel zeggen dat wij ervaren reizigers zijn en wel redelijk kunnen inschatten wat we leuk vinden en wat niet, en hoeveel tijd we ergens voor willen uittrekken. Wij houden van veel tijd in de steden, we maken geen heel lange wandelingen in de natuur en vinden het niet fijn om 3 weken lang elke dag ergens anders te slapen.
Het is gewoon belangrijk om goed te kijken naar je eigen voorkeuren en je eigen ervaringen, wat past bij jou?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan inderdaad gebeuren Jaqueline als er een conventie is, maar dat kun je ook van tevoren eventueel uitzoeken. Als je een heel reisplan maakt, kun je ook even kijken of er in die periode in de omgeving grote feesten of conventies zijn.
Wij hebben bijvoorbeeld wel gereserveerd rond Cheyenne en Custer omdat er in die periode de Cheyenne Frontier Days en de Sturgis Races waren.
Ook als je zoals jullie wat later op de avond pas op zoek gaat naar een hotel, kan het gebeuren dat ze vol zitten.
Maar waarom zou je niet van tevoren boeken als je dat prettiger vindt? Gewoon doen.
Wij hebben bijvoorbeeld wel gereserveerd rond Cheyenne en Custer omdat er in die periode de Cheyenne Frontier Days en de Sturgis Races waren.
Ook als je zoals jullie wat later op de avond pas op zoek gaat naar een hotel, kan het gebeuren dat ze vol zitten.
Maar waarom zou je niet van tevoren boeken als je dat prettiger vindt? Gewoon doen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Sedona, grand canyon, Yosemite, Bryce , Lone Pine... zijn toch moeilijke plaatsen in het hoogseizoen. Zo hebben wij in Sedona 4 hotels moeten aandoen. Allemaal volzet.
Zelfs bij vooruit boeken was deze zomer eind augustus in Lone Pine alles vol.
Ik moest in juli boeken en alles was vol. Ik heb dan per mail aangegeven dat ik voor die data zocht en of ze me iets konden laten weten als er iets vrijkwam.
Dat hebben ze dan ook gedaan. Uiteindelijk hebben ze wel met 5 op 1 kamer moeten slapen. (ik was wel de boeker maar spijtig genoeg niet de vakantieganger
)
Zelfs bij vooruit boeken was deze zomer eind augustus in Lone Pine alles vol.
Ik moest in juli boeken en alles was vol. Ik heb dan per mail aangegeven dat ik voor die data zocht en of ze me iets konden laten weten als er iets vrijkwam.
Dat hebben ze dan ook gedaan. Uiteindelijk hebben ze wel met 5 op 1 kamer moeten slapen. (ik was wel de boeker maar spijtig genoeg niet de vakantieganger

Groetjes,
Carine
Carine
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik maak wel gebruik van Priceline, maar nooit voor de hele reis. Meestal gebruik ik het voor grote steden, om voor een dubbeltje op de eerste rij te zittenQ-BiC schreef:Ok, als je niet wil zoeken en met alles tevreden bent, ook tegen elke prijs, dan neemt het ter plaatse binnenwandelen van een random hotel/motel niet meer tijd in dan er met je reserveringsnummer binnenwandelen, dat is juist. En als je altijd Best Westerns of iets dergelijks opzoekt, zal je je meestal ook niet blauw betalen. Als je echter zoals ons toch een paar minimumeisen hebt, dan voel je je toch veel veiliger door op voorhand door middel van sites als tripadvisor een hotel te zoeken waar je het wel naar je zin zal hebben, en dat dan gewoon van thuis uit te boeken als de prijs je aan staat. (Da's ook de reden waarom we nooit boeken via Priceline: ik wil op vóórhand weten waar men geld naartoe gaat...)

Verder sluit ik me aan bij de rest van wat je schrijft. Voor mij zijn de overnachtingen ook onderdeel van het avontuur. Ik kan ontzettend genieten van een bijzondere kamer in een B&B, of een geweldige locatie of super chic dan wel extreem simpel. Juist die afwisseling maakt de reis voor mij compleet. Ik vertik het dus om een hele vakantie van de ene Motel 6 naar de andere Beste Western te rijden. Ik vind dat echt heel saai.
Daarom plan ik dus, om die bijzondere plekjes tegen te kunnen komen. Zo hebben we bijvoorbeeld in de Rocky Mountains in The Stanley Hotel geslapen. 2 Nachten erna in een goedkoop motelletje, en de avond daarna in een heel bijzonder kleinschalig hotel midden in de bergen. Weer een nacht later zaten we in een cabin op een camping en een paar dagen daarna in een chique hotel. Voor mij is dit een groot deel van de vakantiepret.
Binnenkort gaan we naar Israel, en ik heb daar, na aardig wat speurwerk een loofhutje geboekt midden in de Negev woestijn. Het is gebouwd van hout en bladeren en van binnen helemaal bekleed met tapijten. Kijk, zo'n plek vind je dus nooit als je op de bonnevooi reist, en als je hem al vind is de kans groot dat het volgeboekt is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens Rivercola. Zo hebben wij ook al op verschillende unieke plekjes gelogeerd die je nooit tegen zou komen als je op de bonnefooi zou gaan. Maar zoals al eerder gezegd, ieder zijn eigen manier.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hanneke,
om te beginnen sluit ik me aan wat al meer mensen hebben geschreven "ieder zijn eigen smaak".
Ik zou in de grote steden in elk geval van tevoren boeken. Let bij het boeken op dat je een kamer boekt die je
ook altijd weer kunt annuleren, dan zit je altijd goed.
Ik heb voor mijn reis in 2007 alles van tevoren geboekt en dat was heerlijk. Zo wist ik altijd bij een verplaatsing van A naar B
waar ik 's avonds kon slapen en hoefde ik niet te zoeken. Een motel wat ik geboekt had beviel helemaal niet toen ik het zag
of better de buurt waarin het lag, ergens in North Hollywood. Die buurt vertrouwde ik niet. Ik heb toen voor de deur van het motel
gebeld en de kamer geannuleerd, daat was helemaal geen probleem. Ik moest toen dus wel op de bonnefooi gaan en een motel
zoeken voor de nacht in Los Angeles. Ik heb toen in Pasedena niet ver van de Interstate een BestWestern hotel gevonden wat goed
was en de prijs was niet veel hoger dan de prijs van het Super8 in North Hollywood. Dus het kan allebei het is maar waar je voorkeur
naar uit gaat.
Veel succes bij het vinden van geschikte overnachtingsplekken.
om te beginnen sluit ik me aan wat al meer mensen hebben geschreven "ieder zijn eigen smaak".
Ik zou in de grote steden in elk geval van tevoren boeken. Let bij het boeken op dat je een kamer boekt die je
ook altijd weer kunt annuleren, dan zit je altijd goed.
Ik heb voor mijn reis in 2007 alles van tevoren geboekt en dat was heerlijk. Zo wist ik altijd bij een verplaatsing van A naar B
waar ik 's avonds kon slapen en hoefde ik niet te zoeken. Een motel wat ik geboekt had beviel helemaal niet toen ik het zag
of better de buurt waarin het lag, ergens in North Hollywood. Die buurt vertrouwde ik niet. Ik heb toen voor de deur van het motel
gebeld en de kamer geannuleerd, daat was helemaal geen probleem. Ik moest toen dus wel op de bonnefooi gaan en een motel
zoeken voor de nacht in Los Angeles. Ik heb toen in Pasedena niet ver van de Interstate een BestWestern hotel gevonden wat goed
was en de prijs was niet veel hoger dan de prijs van het Super8 in North Hollywood. Dus het kan allebei het is maar waar je voorkeur
naar uit gaat.
Veel succes bij het vinden van geschikte overnachtingsplekken.

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wat een verademing om te lezen dat er meer mensen zijn die zich terdege voorbereiden omdat ze geen tijd (hele kostbare tijd) willen verspillen. Wij zijn ook zo. Inderdaad, alles van te voren opzoeken zodat je er niet achteraf thuis achterkomt dat je iets prachtigs hebt gemist omdat "je wel ziet waar je uitkomt".
Wij reserveren ook zo goed als alles, we zijn met 5 personen en hebben dus wat ruimte nodig. We kunnen in geval van nood wel in een Motel 6 2 kamers huren, maar we verblijven liever in 1 accommodatie, liefst met 2 slaapkamers dus, en die liggen niet voor het oprapen.
Drie keer pret eraan beleven, ja, ook een belangrijke reden. En door alle voorbereiding hoeven we nooit na te denken, te overleggen, ruzie te maken, over wat we gaan doen.
En van het plan afwijken is altijd mogelijk.
Het enige nadeel van b.v. een tour die je MOET reserveren is dat je soms echt goed weer nodig hebt en je dat op voorhand niet kunt weten.
Gelukkig doet iedereen het op z'n eigen manier.
Mensen lachen ons vaak uit omdat we "over-efficiënt" zijn (zoals ik zelf altijd zeg), ik begin ook al maanden van te voren met alles klaarleggen voor de koffers. De lijstjes staan standaard in de pc. Maar als ik dan in reisverslagen lees dat mensen camera- of pc-kabeltjes vergeten zijn of weet ik wat allemaal, dan ben ik blij met mijn voorbereiding, want zoiets gebeurt mij dus echt niet. Die zaken gaan ook altijd in de handbagage, want daar kan/wil ik geen dag zonder moeten doen.
Wij reserveren ook zo goed als alles, we zijn met 5 personen en hebben dus wat ruimte nodig. We kunnen in geval van nood wel in een Motel 6 2 kamers huren, maar we verblijven liever in 1 accommodatie, liefst met 2 slaapkamers dus, en die liggen niet voor het oprapen.
Drie keer pret eraan beleven, ja, ook een belangrijke reden. En door alle voorbereiding hoeven we nooit na te denken, te overleggen, ruzie te maken, over wat we gaan doen.
En van het plan afwijken is altijd mogelijk.
Het enige nadeel van b.v. een tour die je MOET reserveren is dat je soms echt goed weer nodig hebt en je dat op voorhand niet kunt weten.
Gelukkig doet iedereen het op z'n eigen manier.
Mensen lachen ons vaak uit omdat we "over-efficiënt" zijn (zoals ik zelf altijd zeg), ik begin ook al maanden van te voren met alles klaarleggen voor de koffers. De lijstjes staan standaard in de pc. Maar als ik dan in reisverslagen lees dat mensen camera- of pc-kabeltjes vergeten zijn of weet ik wat allemaal, dan ben ik blij met mijn voorbereiding, want zoiets gebeurt mij dus echt niet. Die zaken gaan ook altijd in de handbagage, want daar kan/wil ik geen dag zonder moeten doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij nog met z'n tweeën reisden - buiten het hoogseizoen - legden we niets vast. Dat had wel het nadeel dat er soms niet meer te vinden was (is alleen in Yosemite gebeurd) of dat het veel tijd kostte om iets te vinden (Las Vegas). Maar de voordelen waren groter; we wisten niet wat ons allemaal te wachten stond en we konden elke dag bekijken wat we gingen doen.
Met onze kinderen erbij en in het hoogseizoen hebben we de eerste twee keer alles vastgelegd. In de parken moest dat wel, en daarmee lag de rest ook min of meer vast. De laatste twee keer met de kinderen hebebn we een paar dagen opengelaten omdat we lange reisdagen hadden en we moeilijk in konden schatten hoe lang we daar over wilden doen. Mijn laatste reis was buiten het hoogseizoen maar ik heb alles vastgelegd omdat we een strak programma hadden en ik goed wist hoeveel tijd we overal nodig hadden. Dat bespaarde ons veel zoekwerk, en ook reistijd, want zelfs in september zat er al veel vol.
Als wij weer eens een langere reis met z'n tweeën gaan maken, ga ik het liefste niets reserveren, het lijkt me heerlijk om het ter plekke te bekijken. Maar soms ontkom je er niet aan om iets te reserveren.
Marianne
Met onze kinderen erbij en in het hoogseizoen hebben we de eerste twee keer alles vastgelegd. In de parken moest dat wel, en daarmee lag de rest ook min of meer vast. De laatste twee keer met de kinderen hebebn we een paar dagen opengelaten omdat we lange reisdagen hadden en we moeilijk in konden schatten hoe lang we daar over wilden doen. Mijn laatste reis was buiten het hoogseizoen maar ik heb alles vastgelegd omdat we een strak programma hadden en ik goed wist hoeveel tijd we overal nodig hadden. Dat bespaarde ons veel zoekwerk, en ook reistijd, want zelfs in september zat er al veel vol.
Als wij weer eens een langere reis met z'n tweeën gaan maken, ga ik het liefste niets reserveren, het lijkt me heerlijk om het ter plekke te bekijken. Maar soms ontkom je er niet aan om iets te reserveren.
Marianne
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik doe dus het meeste op de bonnefooi en niet alleen daarin verschillen wij erg sterk.Trails schreef:Gelukkig doet iedereen het op z'n eigen manier.
Ook met het inpakken van de bagage blijkbaar, deze keer (een maand geleden alweer) heb ik de avond voordat ik vloog binnen een uurtje mijn koffer en rugzak (rugzak voor de handbagage) ingepakt.
Volgens mij was ik niets vergeten.
Je zegt het zelf al, iedereen doet het op z`n eigen manier.

Crisis ? What Crisis ?
Ik boek van te voren vrijwel alles. Dit omdat ik toch 'n vast plan heb van welke locaties ik allemaal echt wil zien in die 4 weken en ik ook niet aan megadure kamers of onpersoonlijke motels vast wil zitten. Dus ik heb al lekker lang voorpret met 't googlen van leuke B&B's, hotels en ranches. Ook heerlijk dat je na 'n lange reisdag gewoon direct in kunt checken ipv eerst 'n paar hotels af te moeten rijden om te kijken waar plaats is en waar 't niet schrikbarend duur is.
Heb alleen op 2 lange afstanden niets geboekt voor de nacht. Ik dacht ik kijk wel hoever ik kom en dat was ruim verder dan ik had ingeschat beide keren. Toen ik moe werd en 'n motel zocht waren alle motels in Augusta volgeboekt vanwege 'n evenement en moest ik nog 'n uur doorrijden naar Great Falls waar ik 'n Days Inn vond. De 2e lange rit was van Cody naar Calgary en die haalde ik ook in één keer en ik kwam daar in 'n Super8 die 180 dollar voor 'n kamer vroeg (vanwege 'n evenement in de stad) Dat zijn dus de nadelen van op de bonnefooi. Zou het zo weer op deze manier doen voor de langere afstanden, maar zeker niet voor de normale ritten en plaatsen waar ik zeker wil overnachten.
Heb alleen op 2 lange afstanden niets geboekt voor de nacht. Ik dacht ik kijk wel hoever ik kom en dat was ruim verder dan ik had ingeschat beide keren. Toen ik moe werd en 'n motel zocht waren alle motels in Augusta volgeboekt vanwege 'n evenement en moest ik nog 'n uur doorrijden naar Great Falls waar ik 'n Days Inn vond. De 2e lange rit was van Cody naar Calgary en die haalde ik ook in één keer en ik kwam daar in 'n Super8 die 180 dollar voor 'n kamer vroeg (vanwege 'n evenement in de stad) Dat zijn dus de nadelen van op de bonnefooi. Zou het zo weer op deze manier doen voor de langere afstanden, maar zeker niet voor de normale ritten en plaatsen waar ik zeker wil overnachten.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Blijft grappig te zien dat er zo'n enorm grote verschillen zijn. Wat vooral ook opvalt is dat -zoals ook wel bekend is- de reisorganisaties helemaal niets meer te doen hebben. "Vroeger" stippelde je een reis uit aan een bureautje achter een mega-beeldbuis en met tig reisgidsen op de tafel. Nu doen we ofwel helemaal niks meer ofwel we regelen alles, maar dan ook echt alles, via het web. We nemen dus steeds meer in eigen hand, al dan niet last-minute en lokaal.
Gr, René (@Q-bic: de mannelijke helft van IngeRené. Inge staat er meer uit beleefdheid bij want ze post eigenlijk nooit iets, maar reist gelukkig wel altijd met mij
)
Gr, René (@Q-bic: de mannelijke helft van IngeRené. Inge staat er meer uit beleefdheid bij want ze post eigenlijk nooit iets, maar reist gelukkig wel altijd met mij

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Hallo!
wat leuk om te lezen dat er zo verschillend over gedacht wordt...haha.
Ik heb alles gelezen, en heb zeker wat aan al jullie tips.
Wij gaan niet in een hoog-seizoen, dus we hebben er nu definitief voor gekozen, om niet meer vast te leggen, dan er nu ligt.
(we gaan bij een tante, een neef en een nichtje langs, dus die dagen liggen wel vast, maar daar hoeven we geen hotel te zoeken)
en de andere dagen zijn redelijk war reis-dagen, en dan zien we wel hoe ver we komen.
en, we gaan al over ruim 3 weken, en veel tijd om nog van alles uit te zoeken hebben we eigenlijk niet, dus we gaan er gewoon vanuit, dat het allemaal goed gaat komen
wat leuk om te lezen dat er zo verschillend over gedacht wordt...haha.
Ik heb alles gelezen, en heb zeker wat aan al jullie tips.
Wij gaan niet in een hoog-seizoen, dus we hebben er nu definitief voor gekozen, om niet meer vast te leggen, dan er nu ligt.
(we gaan bij een tante, een neef en een nichtje langs, dus die dagen liggen wel vast, maar daar hoeven we geen hotel te zoeken)
en de andere dagen zijn redelijk war reis-dagen, en dan zien we wel hoe ver we komen.
en, we gaan al over ruim 3 weken, en veel tijd om nog van alles uit te zoeken hebben we eigenlijk niet, dus we gaan er gewoon vanuit, dat het allemaal goed gaat komen