Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels boeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
richardbrand
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Hotels boeken

Bericht door richardbrand »

Ik had een vraag hoe en waar jullie je hotels altijd boeken?
IK zit regelmatig op Expedia te kijken en heb er ook al regelmatig hotels geboekt. Ook heb ik weleens bij Worldticketcenter, Hotelopia en Priceline geboekt
Nu was ik benieuwd of iemand weleens rechtstreeks bij een hotel boekt, soms verschillen de prijzen nog weleens en zijn ze vaak duurder als de grote boekingsites.
Maar zijn er betere deals te krijgen als je bijvoorbeeld mailt of belt met het hotel? Of als je bijvoorbeeld een prepaid deal met het hotel maakt, dat je dan een leuke korting krijgt?
Of moet je gewoon via de website boeken?
Ook Priceline zou ik graag weer willen doen maar we reizen met 3 volwassenen en willen niet graag met zijn 3en in een Queensize bed slapen, zijn hier nog mogelijkheden voor dat
je zowieso 2 bedden hebt of blijft dat gewoon een gok die je dan neemt?
Of zou Hotwire dan een betere optie zijn met een zekerheid op 2 bedden?
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotels boeken

Bericht door elninjoo »

Ik heb alleen nog maar rechtstreeks bij hotels, b&b's, ranches e.d. geboekt. Ik wil zelf kunnen bepalen waar ik terecht kom en dat kan via organisaties als priceline blijkbaar niet. Bovendien vind ik het prettiger dat er niet nog 'n organisatie tussen zit. Gevoelsmatig.
Vind het ook leuk om via google en tripadvisor de leukste accommodaties uit te zoeken op de locaties waar ik wil verblijven.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Vorig jaar reisden wij ook met 3-en. Eén koppel en ik. Heb dus overal 2 kamers geboekt. Vind het niks om 'n kamer te moeten delen. Dan heb je geen rust en geen privacy.

Overigens kun je op de websites van de hotels zelf uitkiezen wat voor kamer je wil: ofwel 'n king ofwel 2 queens, of 1 queen. Zo kun je voor het koppel 1 king of 2 queens boeken en voor de single 'n queen. In de praktijk heb ik vaak kamers gekregen met 2 queens, wat altijd praktisch is om je reistas/koffer op het 2e bed te kunnen leggen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vrijwel altijd op de sites van de hotels zelf, soms ook op hotwire. De bekende hotelsites zoals booking.com of hotels.com alleen als het goedkoper is en dat komt heel weinig voor. Mijn zoektocht start echter altijd op tripadvisor.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kostenloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB kaart nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat niet kostenloos geannuleerd kan worden.

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Enkele hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Bij Hotwire geef je aan met hoeveel volwassenen en kinderen je reist. Ik neem aan dat je met drie volwassenen niet slechts één bed krijgt. :wink:

Succes en veel plezier bij het boeken.
Groet,

Old Faithful
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik probeer zoveel mogelijk rechtstreeks bij het hotel te boeken. Daar zie je ten eerste de meest accurate gegevens van het hotel en de kamers. Soms zie je op sites als expedia/ebookers/booking/hotels.com dat er geen ontbijt is inbegrepen, terwijl op de hotel-site blijkt dat dat wel het geval is. Daarnaast zijn op die sites niet altijd alle beschikbare kamers te zien. Zo zie ik soms maar 1 kamertype meer die dan 1 king bed heeft bijvoorbeeld, terwijl ik op de officiële site nog veel meer types zie staan. Het is dus sowieso geen slecht idee om de officiële site er even naast te leggen.
Als je via de officiële site boekt, heb je ook geen tussenpersonen wat meestal wel een goed idee is. Maakt het ook gemakkelijker om te annuleren en je bent 100% zeker dat je gegevens in de database van het hotel zijn beland...

Over het prepaid tarief: die zijn meestal niet annuleerbaar. Let daar dus ook op bij de tarieven op die andere sites. Soms rekenen die sites ook nog eens annuleringskosten aan...

Priceline/hotwire en consoorten doe ik niet, omdat ik 100% zeker wil weten waar ik terecht kom en of er wel 2 queen bedden zijn, enzovoort.

Prijzen zijn meestal wel +- gelijk tussen de officiële site en sites als hotels.com. Hou er rekening mee dat de prijzen die op de officiële hotelsites geafficheerd worden, meestal exclusief een 12-tal % tax zijn. Om het echte totaaltarief te weten te komen, moet je een paar stappen verder in het boekingsproces gaan.

Meestal beperk ik mij trouwens tot hotels.com (als de officiële site mij te duur is). Expedia/ebookers/booking.com zijn meestal gelijkaardig geprijsd en ik zie niet in waarom ik 38 zo'n accounts moet aanmaken.... Met ebookers heb ik niet zo'n goede ervaringen meer. Hotels.com rekent ook geen bookings- of annuleringskosten aan en is dus all-in, prepaid, in €, terwijl je op de officiële hotelsites vaak pas ter plaatse het volledige bedrag moet betalen (-al dan niet 1 nacht prepaid deposit). Met je kredietkaartlimiet in gedachten, is het soms slim een paar hotels volledig vooraf te betalen, zodat je daar ter plaatse je limiet niet overschrijdt. Je profiteert zo ook van de (relatief) hoge € koers van dit moment, en de "reisafrekening" als je terugkomt is iets milder omdat je nu al veel hebt betaald :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Q-BiC schreef:Meestal beperk ik mij trouwens tot hotels.com (als de officiële site mij te duur is). Expedia/ebookers/booking.com zijn meestal gelijkaardig geprijsd en ik zie niet in waarom ik 38 zo'n accounts moet aanmaken....
hotels.com heeft als partner Expedia. Booking.com B.V. is een dochteronderneming van Priceline.com.
Dus het heeft idd niet veel zin om bij allemaal een account aan te maken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Zoeken via Expedia, dan kijken bij de site van het hotel zelf.

Ben net klaar met vakantie volgend jaar (alles van te voren geboed, geeft ons wat meer rust). Bijna altijd geboekt rechtstreeks bij het hotel (waarmogelijk met AAAkorting), behalve de laatste nachten in LA. Toen was Expedia $ 80,- goedkoper.

Kijk wel uit bij een aantal pre-paid tarieben bij hotels. Deze zijn vaak niet, of slechts tegen kosten, te annuleren.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik zoek vaak hotels op via tripadvisor. Via Tripadvisor kun je de data aangeven en zoeken bijbv expedia, booking, ebookers. Heel handig hoef je maar een keer de datum in te vullen en je kunt vergelijken.

En ik kijk ook altijd op de websites van de hotels.
Trouwens Priceline gebruik ik ook. :)
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Wij boekten tot nu toe ook altijd rechtstreeks op de hotel site.
Priceline en andere vergelijkbare sites hebben we wel overwogen, maar hebben er geen ervaring mee.
Aangezien we met 2 volwassen en 3 kinderen zijn, willen we toch altijd weten waar precies het hotel gelegen is en dat er voldoende plaats is om te slapen, maar ook om 's avonds, terwijl de kinderen slapen, nog ruimte hebben om een boek te lezen, emails te checken, foto's op laptop te zetten....
We boeken ook altijd met AAA korting. Hoewel we hier een kaart van hebben, hebben we dit nog maar 1 keer moeten tonen.
Pre-paid is inderdaad soms goedkoper (meestal vergelijkbaar met AAA korting) maar kan je niet kosteloos annuleren.
En we hebben toch al regelmatig onze route moeten aanpassen en dus reservaties moeten annuleren.
Onze zoektocht begint meestal bij de ketens waar we meestal bij boeken, via tripadvisor en via Microsoft Street en Trips.
Maar ook via de reisverslagen van de andere forumleden hier :thumbup:

Veel succes met het boeken,
Luc
Sarita
Amerika-newbie

Bericht door Sarita »

Ik boek vaak via booking.com of rechtstreeks bij het hotel. Voor recensies kijk ik naast booking.com ook altijd op tripadvisor.com.
Booking.com vind ik handig omdat je de locatie altijd duidelijk op een kaartje kan zien.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij maken ook nog wel eens gebruik van A1discount, soms zijn die nog net even goedkoper dan de rest. Wat we wel altijd doen is vergelijken met de andere sites (booking, expedia, enz) en het hotel zelf, en dan de goedkoopste, annuleerbare optie.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wij boeken alles via Hotwire, ondertussen al zo'n 40 overnachtingen in 3 jaar en is nog geen enkele keer tegen gevallen en goedkoop met de Super Savings, wel altijd hotelcategorie met minimaal 80% recommended. Zowel 2,3,4 en 5 sterren geboekt. In de NP's altijd via de parkexploitant.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

hotwire kun je met 95% zekerheid weten welk hotel het wordt en aantal personen is aan te geven. Priceline kun je ook in principe nagenoeg altijd weten welk hotel het wordt maar daarvoor moet je de tijd gunnen om je in te lezen en postings te volgen op de bekende sites wat gewonnen wordt. Wij overnachten met 4-en en mailen het hotel name priceline gewonnen te hebben dat we 2 queen bedden willen.Maar idd voor onze komende reis waar mijn vader meegaat zijn we voor de verandering toch ook aan het kijken voor B&B en huizen te hiren de rest zal in de grotereplaatsen priceline worden maar da 2 kamers, goed te doen met 5 personen en dan bieden op 4-5 of resorts voor 2-3 sterren prijzen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Met 4 personen in één kamer met 2 queens? Voel je je dan niet enorm opgesloten met zoveel personen boven op elkaar? Zuinig willen zijn okee, maar comfort en privacy vind ik juist tijdens 'n (vermoeiende) reis erg belangrijk. En queens om met z'n 2-en in te slapen is sowieso wel errug cosy en zo cosy wil ik niet zijn als er in 'n bed naast me nog iemand anders ligt te slapen :mrgreen:
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

de 2 andere personen zijn gewoon onze kinderen hoor...... Ik vindvhet trouwens best knus na 2 dagen wennen die queen bedden. Nu is het soms in bed zoeken nasr m'n man ;)
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben ook altijd met onze tiener kinderen op één kamer geslapen en hadden meestal ook gewoon 2 queen bedden en zelfs af en toe twee double beds. Geen enkel probleem hoor.
Waarom zouden we 30 dagen lang twee kamers boeken dat kost duizenden dollars extra. Dat noem ik geen verkeerde zuinigheid.
We kunnen allemaal goed met elkaar opschieten en verder breng je toch niet veel tijd op je kamer door.
Kamers met twee KIngs zijn bijna niet te vinden, de meeste 4 persoons kamers hebben 2 queens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een queen is best breed, en een double gaat ook prima. Onze dochters vonden het niet altijd fijn om samen in 1 bed te slapen, maar om nu het dubbele uit te geven aan overnachtingen is wel erg zonde van het geld.
Als je met vrienden gaat is het iets anders natuurlijk, dan zou ik ook wel meer privacy willen.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik heb wel 'ns tijdens doorreis 1 nacht bij m'n ouders op de kamer moeten slapen als kind, maar dat vond ik dus verschrikkelijk. Mijn vader snurkt, maar buiten dat heb ik altijd echt behoefte aan alleen zijn. Als ik de hele dag al mensen om me heen heb (zelfs vertrouwde dierbare mensen) dan moet ik 's avonds en 's nachts echt ff bij kunnen tanken. Als ik met 'n vriendin op reis ga boek ik ook altijd n 1pk. Uitzondering kan 'n weekend weg zijn, 2-3 dagen gaat net.
Een relatie waarbij samengewoond moet worden trek ik dus ook niet, bij mij blijft het bij latten zodat ik 3-4 nachten per week bij kan tanken.
Hoewel het duurder is, is dat toch iets waar ik niet op wil bezuinigen omdat ik me daar zelf niet goed bij voel en juist op reis wil ik me relaxt kunnen voelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer