Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisplanning fall foliage

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elf_md
Amerika-newbie

reisplanning fall foliage

Bericht door elf_md »

Voor onze reis in oktober is onze planning eindelijk klaar. Hier vindt je onze overnachtingen...

4/okt Boston, MA
5/okt Boston, MA
6/okt Providence , RI
7/okt Kennebunkport, ME
8/okt Kennebunkport, ME
9/okt Bar Harbor , ME
10/okt Bar Harbor , ME
11/okt Berlin, NH
12/okt Berlin, NH
13/okt Montpelier, VT
14/okt Montpelier, VT
15/okt Montpelier, VT
16/okt Pittsfield, MA
17/okt Hartford, CT
18/okt Hartford, CT
19/okt Boston, MA
20/okt naar huis

We zoeken nu nog naar een betaalbare B&B (of iets dergelijk) in de buurt van Hartford (eventueel tussen Hartford en Providence). Iemand een suggestie?

De Bay of Fundy in Canada is me ook door verschillende mensen aangeraden. Is dit goed te doen vanuit Bar Harbor of verlies je hier heel veel tijd mee?

Groetjes,
Tine
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi!
Ik woon in Western Massaachusetts, niet zover van Pittsfield en de Berkshires. Ik zou je echter misschien aanraden om wat minder in de grote steden te overnachten en meer in kleinere plaatsjes. Connecticut heeft veel mooie gebieden maar Hartford ofzioch is niet veel aan. Het is vooral een "werkstad", kantoor gebouwen, en na werktijd zit alles dicht. Het lijkt me leuker om in en B&B te gaan zitten in de countryside ergens zodat je s' morgens en 's avonds ook van de natuur kunt genieten.

Pittsfield is ook niet echt een spektakel, het is opzich mooi qua architectuur maar het heeft ook veel armere buurten en is niet echt gezellig. Beter kun je in Lee zijn of omringende plaatsjes in de Berkshires.
Als je wilt kan ik je wel wat specefiekere tips geven en "must drive" scenic routes, stuur me dan even een pb'tje.
Ook leuk, als je in de Berkshires bent, bezoek het Norman Rockwell museum in Stockbridge.

Ook een aanrader is om de Rand MC Nally road atlas te kopen, er staan "scenic" routes in, de Rand mc Nally is mijn roadbible, met dat ding vind ik overal de weg en de mooiste routes.

In de Berkshires is bijvoorbeeld (ik meen) route 7 een aanrader. Scenic all the way. Je kunt hem vanaf Lee of Stockbridge (MA) geloof ik al nemen, all the way down to Connecticut. Je komt dan door plaatsjes als Great Barrington, Sheffield, Cornwall (met echte covered bridges, er zijn er 2 vlak bij elkaar, die in West cornwall is vooral mooi) en Kent. Stuk voor stuk plaatsjes zoals je ze voorstelt van wat je op t.v hebt gezien.

Ook een "must drive" is de "mohawk trail", plaatsjes als Shelburne falls, Williamstown (de film "the Human stain" is daar opgenomen) en north Adams zijn ontzettend mooi.

Nouja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. We rijden heel wat af dus ik heb al veel mooie plaatsjes en routes gezien.

Veel plezier alvast, en als je wat wilt weten hoor ik het wel.
:-)
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

oh, ik zie net dat je een B&B zoekt tussen hartford en Providence in. Da's een ruim gebied, maar ik zal eens voor je kijken. Western Mass is ook het bezoeken waard, ons plaatsje heeft ook B&B's en is op korte rij afstand van veel mooie dingen, "lookout mountains", mooie routes, bossen en dergelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer