Ha, op jouw leeftijd kan dat (hoewel je dan nog het piepeltje bent als het een fatsoenlijk bedrag is: de hele mep telt dan als inkomen en je komt daarmee in een hogere bracket terecht). Met de mijne echter moet ik nog forse boetes betalen (12.5% totaal, Federal plus State). Ik kan nog wel de zaak dit jaar doorrollen in een Roth IRA (kon vorig jaar en dit jaar), maar dan moeten we de dan achterstallige belasting uit eigen cash bijleggen, want als je het uit de pot zelf betaald, dan is dat een opname en komt die boete weer om de hoek kijken. Bovendien wordt die belasting dan berekend alsof het inkomen was dit jaar, en dat is al geen goed plan (het gaat slecht met ons dit jaar, maar ook weer niet zo slecht).dirkwood schreef:Als ik nu in een 401K zou zitten dan zou ik echt serious kijken en overwegen om het er allemaal uit te halen.
Nee, als Wall Street een plannetje maakt, dan doen ze dat goed: vast zitten we. Niet dat wij dat erg vinden, we wisten en weten waar we aan begonnen zijn (het voordeel is immers verminderde belasting, niet dat het een goede belegging is).
Gr., Flipje