Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke ziektenkostenverzekering?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Macavity
Amerika-ontdekker

Welke ziektenkostenverzekering?

Bericht door Macavity »

Ik ga in februari voor een jaar naar de VS om te wonen en werken (promotie onderzoek). Omdat dit betaald werk betreft en meer dan 9 maanden is (uitschrijven GBA), kan ik niet verzekerd blijven bij mijn Nederlandse zorgverzekering. Ik ben een beetje bij OOM verzekeringen wezen kijken maar vroeg mij af waar forumleden zich hebben verzekerd en waarom ze voor deze verzekering hebben gekozen?

Alvast bedankt! :)
hemmie
Amerika-expert

Re: Welke ziektenkostenverzekering?

Bericht door hemmie »

Wij zijn al jaren verzekerd via AON. Eerst ruim 4 jaar in India, nu sinds kort in de VS. Voor ons was doorslaggevend dat AON de enige verzekering was die ook in het eerste jaar de kosten van zwangerschap en bevalling zou betalen (en dat is direct ook weer de reden dat we nu in de VS nog niet zijn overgestapt op een lokale verzekering), maar dat was dus heel specifiek in onze situatie. Ik denk dat OOM en wellicht ook anderen zeker wel goedkoper zullen zijn dan AON, maar dat neemt niet weg dat ik enorm tevreden ben over AON, al aardig wat medische kosten gehad, maar nog geen cent betaald, ook niets hoeven voorschieten.
Terug in Texas!
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Wat is belangrijk om te weten naar welke State je gaat.
Ziekte verzekering is heel wat anders in california dan in Texas b.v
Kijk ook eens naar deze lijst:
http://www.bcbstx.com/getting_started/h ... index.html
Ik vraag mij ook af omdat het maar voor 9 maanden cover is ,kan je reis verzekering je niet wat aanbieden in een verlenging?
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je toekomstige werkgever biedt geen ziektekostenverzekering aan?
Macavity
Amerika-ontdekker

Bericht door Macavity »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb alleen een standaard verzekering nodig (iig niet voor speciale ziekten of situaties). Ik ga voor een jaar. Reisverzekering bij mijn ziektekostenverzekering heeft mij gedekt tijdens een stage dit jaar, maar gaat nu niet lukken omdat ik 1) ga werken (de eerste dag dat ik betaald werk doe stopt mijn verzekering ermee) en 2) ik dan 30 jaar ben. Het is voor de staat NY (ik ga naar NYC). Mijn toekomstige werkgever biedt mij geen ziektekostenverzekering aan (waarom niet snap ik ook nog niet helemaal).
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Oranje hagelslag...en ZZ tops.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

de Goudse heeft ook een expat-ziektekostenverzekering + nog tal van andere verzekeringen speciaal voor expats.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Niet dat het al onmiddelijk van toepassing is maar als we het toch hebben over ziektekosten in de V.S., de volgende vraag.
Ik ben al jaren verzekerd bij D.K.V. (Deutsche Kranken verzicherung)
De formule die ik heb voorziet in terugbetaling van Medicijnen, ambulante verzorging, opname in het ziekenhuis en alle tandartskosten.
Ik weet dat de dekking de V.S. voorziet maar wat ik wilde weten is of er forum gangers zijn die ook bij D.K.V. zijn en ervaring hebben (gehad) bij schadegeval?
Hoe is het afgehandeld? Onaangename verrassingen gehad? Misschien een goedkoper formule gevonden met dezelfde dekkingen?
Ik ben benieuwd!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat zegt DKV over kosten in Amerika? Want vaak zie je dat men zegt "alles behalve (noord)Amerika". Of: 'USA enkel dekking volgens de in Belgie geldende tarieven'. En daar kom je ook niet ver mee.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Disney-Golf
Amerikakenner

Volgens de polisvoorwaarden zou het geen probleem mogen zijn, vandaar mijn vraag heeft iemand ervaring? :?:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Staat er een maximumbedrag als dekking in de polis?
En hoe lang mag je per jaar in de US (of 'het buitenland') verblijven om nog geldig te zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Disney-Golf
Amerikakenner

Zoals ik het begrijp zou er een dekking zijn van 1Mio per kalenderjaar. (alles gecombineerd d.w.z. hospitalisatie, ambulante verzorging, medicijnen, protheses etc.)
De dekking is wereldwijd en men zou geen rekening houden met domicilie. (zolang men maar de premie betaald :lol: ).
Via de MEDICARD zou alles rechtstreeks aan het ziekenhuis betaald worden. (Op deze manier wil men fraude voorkomen door rechtstreeks aan het ziekenhuis te betalen).
Daarom zou ik graag willen weten of er forummers (is dit Nederlands?) zijn die al een schadegeval hebben gehad en er feedback ovez kunnen/willen geven?

P.S. Kastelke, Bedankt voor je mail! :thumbup:
Macavity
Amerika-ontdekker

Bericht door Macavity »

Ik heb navraag gedaan bij JoHo Insurances en zij raadden mij de Special ISIS (All-in) reisverzekering aan, deze lijkt inderdaad te voldoen aan mijn 'eisen' en is nog een stuk goedkoper ook!

http://www.expatverzekering.nl/internat ... erzekering

Iemand hier ervaringen mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer