Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door inge67 »

Ik heb net een email gekregen van KCC: please log in using your confirmation number from your original application to complete further processing.

Afspraak op dinsdag 14/2 om 14u!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Op Valentijnsdag! Dat is natuurlijk een mooi cadeautje voor jullie :love6:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ja leuk valentijnscadeautje he. Nu moeten we alleen nog even beslissen of we emigreren of niet. Onze reis naar California in December wordt bepalend.
Misschien is dit dus wel interessant anderen in de toekomst. Ik heb pas op 14/11 de papieren teruggestuurd, ondanks een casenummer van 69**die al in Oktober current was. En dus niet zoals de meesten binnen de week.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

binnen de week? dat was ik nog nergens tegengekomen, zou nogal een gigantische tegenvaller geweest zijn voor mij :D

binnen de week nog alle papieren in orde krijgen, langs de dokter gaan, mentaal voorbereiden ... ik zou er niet aan willen beginnen!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Willel: nee slimmerik

De documenten terugsturen naar KCC bedoel ik natuurlijk. Ik heb vandaag bericht gekregen dat het interview op 14/2/2012 is. dat geeft me dus iets meer dan 2 maanden

Weet trouwens iemand wat ik doe met de police records voor mijn man? Hij is Nederlander, maar woont al 10 jaar in België. Ik ga ervan uit dat ik hier in België police records kan krijgen voor de periode dat hij hier woont, maar wat gebeurt er met de periode daarvoor?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vermoed dat je die zelf aan moet vragen.
In Belgie bij het ministerie van Justitie, in Nederland zal er wel een soortgelijke organisatie zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Voor Nederland kun je geen police records aanvragen, dat doet het consulaat voor je..makkelijk he? :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar Inge heeft de green card gewonnen. Dus het gaat via de Belgische ambassade. Is het dan niet anders?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DixieChick
Amerika-expert

Volgens mij niet. Er is gewoon een regel in Nederland waar door dat soort verklaring van de politie niet door burgers zelf aangevraagd kunnen worden. De ambassade in Belgie moet daarvoor contact op nemen met het consulaat in A'dam.

Hier is een link (je moet even naar onder scrollen), met meer informatie: http://travel.state.gov/visa/fees/fees_ ... l?cid=9694
Southern Tales
eagle has landed
Amerika-ontdekker

Bericht door eagle has landed »

Wij hadden toen de pagina geprint waarop stond dat we dit nodig hadden voor het consulaat en toen heeft de gemeente dat ook aabgevraagd ! (dus eigenlijk namens het consulaat)
Je kan het volgens mij ook voor jezelf aanvragen als je een bedrijf hebt. Misschien kan het ook in de naam van een ander bedrijf, bijv je werkgever ?

Het consulaat doet er volgens mij niets mee, dacht dat zij jou checken.
Ook het geboortebewijs hadden we niet nodig, hadden ze volgens mij ook zelf nagevraagd, en we hadden te veel pasfoto's !

We hadden alle papieren verzamelt zoals op de site stond vermeld, maar veel was overbodig.
Voordeel is dat je de overbodige papieren mee mag nemen en sommige nog wel eens van pas komen.

Misschien een emailtje d'r aan wagen, kan wel wat werk schelen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De procedure verschilt wel voor de Belgen en de Nederlanders.
En standaard halen Belgen het 'bewijs van goed gedrag en zeden' bij de gemeente / gemeentelijke politie, maar dat document is niet voldoende voor emigratie. Je moet als Belg een aanvraag doen bij het Ministerie van Justitie.
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Spannend Inge! Ik ben wel heel benieuwd hoe je er nu zelf tegenover staat.

Ik snap dat je vakantie bepalend wordt maar zie je het zelf wel zitten nog om te emigreren? Is je gevoel om te gaan sterker geworden of minder geworden sinds je weet dat je gewonnen hebt?
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik zal eens bekijken hoe we dat nu beste aanvragen/als we het zelf moeten aanvragen

@ Eagle: Weet je hoe we het via een bedrijf kunnen aanvragen? Want dat kan ik wel regelen via mijn (belgische) werkgever dan.

@ Ziva: Ik ben zelf overtuigd. Het is alleen mijn man die er niet zoveel zin in heeft. Hij is ook nog nooit in de States geweet, dus ik hoop dat hij binnen 2 weken net als ik een gevoel van 'thuiskomen' heeft...dan gaat het wel door.
Ik weet alleen niet wat er gaat gebeuren als hij zegt 'no way'

Hij is in ieder geval niet 100% tegen, dat is ook al iets.....
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Wat een lastige situatie zeg.. Wat als hij nou no-way zegt. Gaat het hele feest dan niet door?
En hoe ga jij zelf er dan mee om? Wil jij wel de rest van je leven in België blijven, met het gevoel dat je eigenlijk ook in USA had kunnen wonen?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
DixieChick
Amerika-expert

Maar waarom zou je het via een bedrijf aanvragen, als de website van de state department aangeeft dat het consulaat het voor je doet? Ik zou het zeker zelf even navragen bij de Amerikaanse ambassade in Belgie.
Southern Tales
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Blijft inderdaad een moeilijke situatie. Het lijkt me sowieso moeilijk voor je man om op basis van een korte vakantie te besluiten of hij daarvoor zijn hele leven wil omgooien ... er is toch een groot verschil tussen een vakantie en het dagelijks leven.

Ik hoop in ieder geval voor je dat hij de gok wil nemen, anders houd je toch dat gevoel van "wat als ..."
Afbeelding
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Het had inderdaad veel makkelijker geweest als hij even enthousiast zou zijn als ik. Maar dat is nu eenmaal niet zo. En ik ga nergens heen zonder hem. Het is niet een feit van 'hij beslist' of 'ik beslis'. We beslissen samen, met de pro's en con's die we samen aanbrengen. So what als hij meer con's heeft en ik meer pro's.

Natuurlijk wil ik graag gaan. En dat weet hij ook.

We komen er wel uit...no worries
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Leest hij bepaalde topics op dit forum, Inge? Over de pro's en cons van leven in de US? Want dat kan ook helpen om een meer geinformeerde beslissing te nemen voor hem.
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nog spannender ja. Ik hoop toch zo dat hij diezelfde klik met Amerika krijgt als ik had toen ik er voor het eerst kwam, dat zou fantastisch zijn voor je :)

En anders misschien tijdje proberen? Nou ja, komt goed denk ik. Wanneer kom je deze kant op? ;)
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Nee hij komt helemaal nooit op het forum, MAAR hij wilde wel mee naar de meeting dus dat vind ik wel een hele stap in de goede richting.

Ergens verwacht ik wel dat hij toch de stap zal willen zetten. Hoewel het voor hem niet hoeft, vindt hij het tegelijkertijd toch ook weer spannend. En hoewel hij geen zin heeft in al het geregel, is het ook wel net een uitdaging.

Maar hij moet dus wel die 'klik' krijgen. Hoop dat hij dat inderdaad heeft Ziva.

Tenessee zal voor een bezoekje in de toekomst zijn ;) moet hem eerst naar daar krijgen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer