Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GSM gebruik

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Re: GSM gebruik

Bericht door JGK »

Wij zijn net terug van onze camperreis. Omdat wij de vorige keer (ondanks iPhone) vaak in parken geen bereik hadden terwijl de Amerikanen wel konden bellen heb ik voor begin van onze reis de diverse artikelen die hierover op het forum al geschreven zijn uitgeplozen. De (schoon)ouders raken op leeftijd en wij willen graag bereikbaar blijven.

Direct na inchecken bij het hotel in San Franciso zijn wij om de hoek naar AT&T gelopen. De goedkoopste telefoon was USD 8,99 (zag er niet erg vertrouwenswekkend uit). Een zeer soliede telefoon met kleurenscherm en alle toeters en bellen (een AT&T R225 GoPhone® Prepaid) kostte ons slechts USD 14,99. Het minimale beltegoed zou ons USD 10 of USD 15 kosten; wij hebben gelijk USD 25,00 genomen. Voor slechts USD 40,00 waren wij dus klaar. Qua abonnement hebben wij gekozen voor USD 0,10/min. binnen USA. Regelmatig hebben wij de NL en USA GSM naast elkaar gelegd. Vaak hadden wij wel bereik met de USA telefoon en niet met de NL telefoon. Het bereik met de AT&T GSM is - zeker in de parken en buiten de grote steden - duidelijk beter.

Helaas kregen wij de 3e dag met onze 35ft een total breakdown 15 mijl noord van Bishop in de verlaten prairie. Wat waren wij blij met onze AT&T GSM :thumbup: Tussendoor kun je heel makkelijk via Internet het tegoed nog wat verhoogd. Dit blijft 3 maanden geldig (neem je gelijk USD 100 dan is het 1 jaar). Daarna vervalt het tenzij je het met minimaal USD 10,00 verhoogd.
Jan Gijs
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ik heb voor mijn reis afgelopen oktober via Ebay een AT&T sinm gekocht en naar NL laten sturen. Kostte maar een paar $$.
Het activeren is wat ingewikkeld vanuit NL, maar te doen, en uiteindelijk was het GSM aanzetten bij aankomst in Philadelphia en bellen!!
Voor ongeveer $ 0.10 p.m. binnen USA en voor zo'n $ 0,50 naar NL.
Je USA nummer is bekend voor vertrek en kan je aan familie/achterblijvers doorgeven.

Knaapje
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

knaapje schreef:Ik heb voor mijn reis afgelopen oktober via Ebay een AT&T sinm gekocht en naar NL laten sturen. Kostte maar een paar $$.
Het activeren is wat ingewikkeld vanuit NL, maar te doen, en uiteindelijk was het GSM aanzetten bij aankomst in Philadelphia en bellen!!
Voor ongeveer $ 0.10 p.m. binnen USA en voor zo'n $ 0,50 naar NL.
Je USA nummer is bekend voor vertrek en kan je aan familie/achterblijvers doorgeven.
Dat laatste kan goedkoper, voor $10 kun je een 250 minuten belpakket kopen voor vaste nummers in o.a. Nederland. Dat is dus nog geen 3 euor-cent per minuut (als je het lukt alle 250 minuten op te maken). Geen airtime fee en een maand houdbaar, schat in dat minuten omhoog afgerond worden ;).

Nadeel is wel dat gebeld worden en zelfs sms'jes ontvangen geld kost, dus thuisfront zo min mogelijk laten bellen (zoals altijd alleen als er een noodgeval is :)).
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Waarom heb je alleen kortingsacties voor vaste nummers? Ik ken bijna niemand meer met vast nummer.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Daarom krijg je ook korting :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer