ik heb het hier van de week nog gedaan in Kansas City. De pomp weigerde min credit card, terwijl hij binnen wel gewoon werkte.dirkwood schreef: Dat werkt hier niet meer in Dallas hoor...ze zien je aankomen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geld (Hoe kan je het best in Amerika betalen?)
Re: geld (Hoe kan je het best in Amerika betalen?)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Kansas is ook Dallas niet...Clint schreef:ik heb het hier van de week nog gedaan in Kansas City. De pomp weigerde min credit card, terwijl hij binnen wel gewoon werkte.dirkwood schreef: Dat werkt hier niet meer in Dallas hoor...ze zien je aankomen

Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Kansas City is niet per definitie Kansas 
(net als dat Michigan city niet in Michigan ligt)

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Still not Dallas...Clint schreef:Kansas City is niet per definitie Kansas

dank je voor de tip! Had ik zelf nog niet aan gedacht, dat dat wel een paar dagen kan duren.Lampie schreef:Hou er wel rekening mee dat het mogelijk een paar dagen duurt voordat het geld van jouw betaalrekening op de creditcard rekening staat. Dit is natuurlijk afhankelijk van de CC maatschappij.hannekie schreef: En, we hebben inmiddels een creditcard aangevraagd en al in huis, maar nu vroeg ik me af, daar zit een limiet op van (uit mijn hoofd) 2500 euro.
Kan je daar vanuit Amerika/Canada met je random reader via internetbankieren geld op zetten asl het op raakt, of moeten we er van te voren een ruim bedrag opzetten?
En als dat niet op mocht gaan, kan je dat er dan weer vanaf halen?
Voor het opnemen kunnen kosten in rekening worden gebracht, gelijk aan de opname van cash geld met CC.
Je hebt natuurlijk wel € 2500 op de kaart, dus dat is al een aardige buffer als je in USA het geld overmaakt.
Wat ik me nog afvraag, er zit natuurlijk die 2500 op de kaart, maar voor de autohuur ed. word toch steeds al een bedrag ingehouden? (ik weet even neit hoe dat ook al weer heet...)
Ook al krijg je dat aan het einde van de huurperiode terug, dan kan je dat geld in de tussentijd neit gebruiken, omdat het vast staat, toch?
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ja, het zal misschien afhangen welke wagen je hebt maar ik heb bij dollar eens een Jeep Grand Cherokee gehuurd en zij zeiden me dat er 900$ borg werd vastgezet op de kredietkaart die natuurlijk bij inlevering terug vrij komt . Hoe dat bij de andere verhuurkantoren gedaan worden ,weet ik niet . Dollar is bij mij de enigste maatschappij die dat communiceerde.
Gr,
Gr,
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Bij alamo is dat denk ik 25$/dag of 100$/week voor een midsize SUV. Geen idee of dat afhankelijk is van het type wagen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
even een reactie op mijn vorige berichtjes.
Ik heb contact gehad met mijn bank, en die vertelden mij, dat ik met de Euro-pas gewoon over de hele wereld betalen en pinnen kan.
En ik heb nog een Euro-pas, omdat die gelijdelijk vervangen worden door de wereld-passen, en mijn pas "nog niet aan de beurt is"
maar, ik krijg nu alsnog een nieuwe wereld-pas, omdat daar een nieuwere chip inzit, en dit dus weer veiliger is.
wilde dit even laten weten, voor de geinteresseerden;)
Ik heb contact gehad met mijn bank, en die vertelden mij, dat ik met de Euro-pas gewoon over de hele wereld betalen en pinnen kan.
En ik heb nog een Euro-pas, omdat die gelijdelijk vervangen worden door de wereld-passen, en mijn pas "nog niet aan de beurt is"
maar, ik krijg nu alsnog een nieuwe wereld-pas, omdat daar een nieuwere chip inzit, en dit dus weer veiliger is.
wilde dit even laten weten, voor de geinteresseerden;)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
En amsterdam ligt ook ook in Missouri (geen woord over gelogen)Clint schreef:Kansas City is niet per definitie Kansas
http://en.wikipedia.org/wiki/Amsterdam,_Missouri
Evenals mexico, cuba, Houston (in texas county of course) etc.
Of te wel in Missouri hoef je nooit ver terijden om eens ergens anders te zijn

Als ik naar onze farm rijdt...ga ik altijd via Italy...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4957 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-