Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Clint
Amerika-expert

Re: Eten in Amerika

Bericht door Clint »

Nee, dat zijn staafjes gesneden uit een appel (rauw) en die worden (hier dan) geserveerd met een karamel saus.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Karamel saus... ook best wel met veel calorietjes dus. ;-) (als je dan toch al 850 bommen binnen krijgt met die hamburger, dan zullen die fritten ook niet meer zo'n groot verschil maken met appels in caramel :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

saus is wel 'on the side' he ;) dus als ouder kan je de boe-man/vrouw spelen en je kind de saus ontzeggen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of beter nog: de hamburger!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

DejaVu schreef:Er was ergens een topic over producten in de USA met heel veel Kcal. Nou in Nederland kunnen ze er ook wat van, had zojuist een steakhouse burger bij de burger king(ok dat is amerikaans, maar wel in nl) bestaande uit 850 kcal en toen werd mij de volgende vraag gesteld "wilt u de burger met appel frietjes?" vanwege het "nieuwe" beleid om gezonde producten te verkopen. :D
Dat vind ik net zoiets als een pizza bestellen en er dan cola light bij drinken omdat je aan de lijn bent :lol:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Eigenlijk kan ik me daar best wel iets bij voorstellen. Ik vind eten nl. heel lekker en daar wil ik best m'n calorieën aan besteden. Maar drinken vind ik minder interessant dus daar wil ik de calorieën die ik naar binnen krijg niet aan besteden. Dan heb ik liever wat lekkers te eten ipv te drinken. Drink alleen maar water en thee, mede om die reden. Ik vind dat trouwens ook het lekkerste dus dat scheelt. Overigens zou ik de cola light sowieso weigeren vanwege de zoetstoffen die erin zitten maar dat is een heel andere discussie.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

vana schreef: Dat vind ik net zoiets als een pizza bestellen en er dan cola light bij drinken omdat je aan de lijn bent :lol:
Ik vind diet coke net zo lekker of zelfs lekkerder dan coke met kcal, dus ik redeneer maar zo, alle kcal die ik uit kan sparen is mooi meegenomen. :wink:
jacobtn
Amerika-newbie

Bericht door jacobtn »

we hebben sinds kort een aldi in het dorp en heb sinds jaren weer speculaas gegeten ben bang dat het seizoens gebonden is moet misschien een voorraadje inslaan.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik zag het ook in het krantje staan. Zou leuk zijn als het permanent was, maar ik denk niet dat dat zo is.
Clint's Thoughts
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nope, het is seasonal, kijk ook uit voor de Merci-chocolade, mits je ervan houd, zoals ik.....ook leuk om te geven aan collega's voor Kerst, zonder dat het veel $$$$ kost.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

verkoopt aldi ook Frikandellen of kroketten ?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nee, ze hebben wel een soort van turkey sausages van hun huismerk FIT, dat doet mij erg denken aan mini-frikandelletjes, qua vorm en smaak. Ik bak die op in een koekepan, met wat sate saus erbij, net echt........
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ah de tip van de dag. Binnenkort maar eens naar de aldi :wink:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Aldi heeft stroopwafels!!! Gisteren per toeval achter gekomen. Smaken heerlijk!
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Verkopen ze geen stroopwafels in de Walmart? Want hier kan ik die standaard vinden. Niet eens duur, ik denk maar $2,5 voor een pakje (met een 8-tal wafeltjes in, denk ik).

SemJes, als je Nederlands wilt shoppen, kom ne keer naar deze kant van de grens tot in Burlington. Daar heb je The Dutch Shop met heeeeel veel snoep, een hoop van die Indonesische dingen (mixen en kruiden en flesjes en weet ik veel wat nog allemaal), drop in tientallen soorten, HAK groentes en een heel assortiment van de AH.
En spring dan ook eens binnen bij Denningers, 10 minuten verder. Dat is van oorsprong Duits geloof ik, maar daar kan ik ook wel eens dingetjes vinden die ik elders niet vind.
(en wil je dan nog tot in Oakville komen, dan moet je zeker naar Starsky op Dundas gaan. Dat is een Poolse zaak, maar ze hebben een assortiment van misschien wel 100 verschillende -heel lekkere!!!- worsten, en alles kan je eerst proeven vooraleer je het koopt. Groot assortiment vis, en een nog groter assortiment kaas, o.a. Poolse en Zwitserse en zo. En ook veel bakbenodigdheden die niet altijd standaard in Canada te vinden zijn, o.a. verse gist).
Elke
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het Walmart assortiment is aangepast op de plaatselijke markt.min MI kon ik ook speculaas krijgen! Maar hier in MO niet..
Clint's Thoughts
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hier helaas ook geen stroopwafels (of speculaas) bij de lokale Walmarts. Bedankt voor de tip! Indonesische kruiden etc. is toch wel iets wat we hier missen, en blijkbaar niet in de etnische winkels hier te krijgen is. Ik weet alleen niet of het met onze verlenging nog mogelijk is om voor het aflopen van het eerste jaar nog wel de grens over te gaan.. maar dat is weer een ander probleem :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb hier stroopwafels inmiddels op verschillende plekken aangetroffen, waaronder Trader Joe's. Ze noemen ze inderdaad "caramel wafers", maar ze smaken hetzelfde. Misschien omdat "syrup" toch wel echt iets anders is dan de veel dikkere NL "stroop". Maar goed, speculaas heb ik inderdaad bij de Walmart gevonden, maar wel in de kerstafdeling. Ze noemen het alleen "original German Spekulatius". Ze zullen inderdaad in Duitsland wel net zoiets hebben, al associeer ik de molentjesvorm wel met NL natuurlijk. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ohhhh, daar zouden er hier in huis heel blij van worden. Helaas geen Aldi hier, maar ik las ergens dat ze wel winkels in Houston gaan openen...
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net bij de World Market zowel "caramel" stroopwafels, als "honey" stroopwafels gezien. Ik dacht niet dat er in Nederland twee verschillende soorten bestonden?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer