Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door kastelke »

De bijeenkomst, daar kom je vooral de reisgekken tegen. ;-) Dus op gebied van emigratie zal je daar niet zo heel veel info opsteken, vrees ik.
Misschien hem toch eens de linken geven naar een aantal topics hier...

En ja, zoals Ziva zegt: je kan het altijd gaan proberen he. Eens kijken wat het geeft en na 2 of 3 jaar definitief een knoop doorhakken. Al is dat ook weer niet evident als je een schoolgaand kind mee gaat verhuizen. En het is een dure test qua kosten die er bij komt. Maar je bent in ieder geval nooit veroordeeld om voor de rest van je leven in de US te blijven als het toch niet bevalt. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Petra is er , dus een praktijkvoorbeeld van emigratie :-) (ook al is dat dan al heeel lang geleden ;-) )
Groetjes,
Carine
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kastelke schreef:De bijeenkomst, daar kom je vooral de reisgekken tegen. ;-) Dus op gebied van emigratie zal je daar niet zo heel veel info opsteken, vrees ik.
Klopt. Dat was mijn ervaring bij de meeting van 2011 ook.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik ben niet op zoek naar Emigratieverhalen. Ik vind het gewoon leuk om mensen te ontmoeten waar je toch af en toe wat van leest. En ze zijn allemaal Amerika-gek, dus dat helpt ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, maar die 'gekken' keren dus wel altijd veilig terug naar Nederland na elke vakantie. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ja....stom he? :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kastelke schreef:Ja, maar die 'gekken' keren dus wel altijd veilig terug naar Nederland na elke vakantie. ;-)
Niet dat die terugkeer vrijwillig is hoor maar je mag nou eenmaal niet blijven zonder geldige documenten :cry:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Behalve ik inderdaad :D. Ik wist trouwens al heel gauw dat ik hier wilde gaan wonen, terwijl ik voor mijn ouders besloten te verhuizen niets met Amerika had, om on topic te blijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Dat gevoel had ik ook gelijk. En nu maar hopen dat Eelco dat ook heeft :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Ook ik had niks met Amerika, totdat we er op vakantie gingen (manlief wilde naar Florida, ik wilde eigenlijk liever naar Azie). Na die vakantie zag ik me er wel wonen. Vier jaar na deze vakantie is dat werkelijkheid geworden! Het leven kan toch raar lopen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik had ook nooit over Amerika nagedacht (bekeek toen eerder Londen in de UK), tot mijn man voor zijn werk een tijdje naar de US moest en ik hem dus achterna ging. Wat was dat land zoooo anders dan dat wat ik uit de kranten, de tv en de films had! (in het voordeel van Amerika, uiteraard!)
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar ja, de vraag zal, denk ik, niet zijn of je Amerika leuk vindt of niet. De vraag zal zijn of het leuk is, maar vooral of je verwacht dat je voldoende kansen gaat hebben om een financieel interessant leven uit te bouwen. Je neemt immers een paar kinderen mee in je kielzog, dus het is niet van "we wonen we wel ergens in iemand zijn kelder, zo lang we maar gelukkig samen zijn en in Amerika wonen", wat je als startens koppel iets makkelijker zou kunnen overwegen.
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had dit 3 jaar geleden ook niet kunnen voorspellen hoor, leven loopt inderdaad raar soms. Maar mijn insteek was altijd, ik heb liever spijt van iets dat ik geprobeerd heb dan me altijd blijven afvragen hoe het was als....

Enne ik bedoelde met "deze kant" meer Amerika algemeen, wanneer kom je de plas over, wanneer gaan jullie met vakantie. Al lijkt het me te gek om jullie, mochten jullie door Tennessee komen, te ontmoeten :clap:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

We gaan van 25/12 tot 6/1 naar California. Vliegen naar San Francisco en terug van San Diego. Op die manier kunnen we San Francisco bezoeken, de highway 1 rijden. Naar vrienden in Santa Barbara en daar wat rondkijken voor huizen en wijken enz...Langs LA voor Universal studios en Disney voor onze dochter. Een oude vriendin van mij bezoeken in Irvine en dan naar San Diego...Seaworld, MSS Midway...

Dat is in het kort het plan
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

inge67 schreef:@ Ziva: Ik ben zelf overtuigd. Het is alleen mijn man die er niet zoveel zin in heeft. Hij is ook nog nooit in de States geweet, dus ik hoop dat hij binnen 2 weken net als ik een gevoel van 'thuiskomen' heeft...dan gaat het wel door.
Ik weet alleen niet wat er gaat gebeuren als hij zegt 'no way'

Hij is in ieder geval niet 100% tegen, dat is ook al iets.....
Moeilijke situatie, en met mijn ouders heb ik een variant hiervan meegemaakt. Mijn vader was hierheen uitgezonden (uiteindelijk voor 5 1/2 jaar) en mijn moeder wilde toen (als gezin) hier blijven. Zij had toen kans op een GK via haar broers en/of ouders (kan me de details niet meer herinneren). M'n ouders waren toen in hun veertiger jaren. Mijn vader vond het te riskant (hij is niet iemand die makkelijk risico's neemt), hoe heerlijk hij het verder ook vond hier. Dit heeft hun huwelijk toen zwaar onder druk gezet. Uiteindelijk zijn ze toen bij afloop van zijn uitzending toch terug gegaan naar Nederland. Inderdaad een gezamelijke beslissing, maar een heel moeilijke.

Ik wens jullie dus sterkte bij jullie beslissing, zo te horen kan het nog alle kanten op gaan. Ik blijf je topic met interesse volgen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Dutchess: ik hou je op de hoogte

We hebben gisteren het medisch onderzoek gehad in Antwerpen. Het was echt een formaliteit. Nu moeten we wel nog de X-rays laten nemen en dan ga ik nog eens terug voor de resultaten. Eelco en ik moeten nog een Vaccin maar dat mag bij onze eigen huisdokter
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow nu al medisch onderzoek? Wat apart, ik mocht dat pas vlak voor mijn interview doen, is dat in Belgie anders dan?

Ik vind het zo spannend voor jullie, leuk hoe je zo met iemand mee kunt leven omdat je een beetje weet wat ze doormaken :D
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@Ziva: We hebben een afspraak op 14/2. Dat weet ik van vorige week vrijdag. Dus ik had die dokter gebeld en gemeld dat mijn zonen op kamers wonen in Leuven en dus alleen maar in het weekend thuis zijn. Dus zei hij 'kom nu zaterdagochtend maar'.
Heb het dus maar gelijk vastgelegd.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Ziva schreef:Wow nu al medisch onderzoek? Wat apart, ik mocht dat pas vlak voor mijn interview doen, is dat in Belgie anders dan?
was dat de dokter zelf die dat zei, of de ambassade/KCC/...?
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Is dat een vraag aan mij of aan Ziva Willel?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer