Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer USA
-
- Amerika-expert
Re: Verkeer USA
Bostonians hebben niet voor niets de bijnaam massholes
.

"comfortable", "relaxed" etc.
Ja dat is het op de A12 ook buiten de spits, Chicago in de spits is niet zo rustgevend, je voelt je meteen thuis
Ja dat is het op de A12 ook buiten de spits, Chicago in de spits is niet zo rustgevend, je voelt je meteen thuis

LA in de spits is nog altijd rustgevender dan welke file ook in Nederland.
Misschien omdat je in NL onder tijdsdruk staat? Als ik geen belangrijke afspraak heb dan boeit de file me niet zo heel veel.
Het is meer het rijgedrag dan de tijdsdruk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik sta toch liever in Nederland in de file dan in LA maar hoe je het ervaart is ook afhankelijk van de situatie. De laatste keer dat ik in LA was had ik al de hele weg gewerkt aan boord en was al vreselijk lang op. Als je dan op weg naar je hotel van de ene file in de andere rijdt levert dat veel stress op dus objectief is het nooit.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was twee weken geleden even in Nederland, en het valt mij daar op dat als je bij een stoplicht aan komt rijden en er is geen ander verkeer het licht voor jou op groen springt. Op die manier hoef je ook niet rechtsaf te slaan bij rood, en het lijkt me een stuk veiliger. Hier sta ik zo vaak minutenlang voor *** bij een rood stoplicht op een compleet uitgestorven kruispunt waar van geen enkele kant verkeer aankomt. Sensors in de weg is blijkbaar te duur. Ook wel een grappig verschijnsel is de enkele rotonde die we hier in het Denver gebied hebben. De locals hier weten dus absoluut niet hoe ze daar mee om moeten gaan. Het verkeer komt bij de rotonde compleet tot stilstand en men zit elkaar verdwaasd aan te kijken wie er nu eerst moet. Het verkeer in Nederland is een stuk assertiever (om niet te zeggen aggresiever), maar dat is te verwachten op zo'n klein gebied waar zoveel mensen wonen. Als men niet zo efficient mogelijk gebruik van de weg zouden maken, zou het binnen de korste keren helemaal vastlopen.
Overigens bij deze nog mijn excuses aan alle weggebruikers die ik in NL in de weg heb gezeten. Ik rij al 18 jaar niet meer regelmatig in NL en ben dus niet zo goed in het efficiente weggedrag zoals nederlanders dat gewend zijn. Jullie rijden overigens wel allemaal in hele mooie autos die je hier niet veel ziet. Autos als Alfa Romeo, Fiat, Renault, Peugeot en Citroen zie je hier vrijwel nooit en ze zien er best wel leuk uit.
Overigens bij deze nog mijn excuses aan alle weggebruikers die ik in NL in de weg heb gezeten. Ik rij al 18 jaar niet meer regelmatig in NL en ben dus niet zo goed in het efficiente weggedrag zoals nederlanders dat gewend zijn. Jullie rijden overigens wel allemaal in hele mooie autos die je hier niet veel ziet. Autos als Alfa Romeo, Fiat, Renault, Peugeot en Citroen zie je hier vrijwel nooit en ze zien er best wel leuk uit.
Het is je vergeven daarnaast zal ik het doorgeven aan de rest van NL, dat kan even duren.Loek schreef: Overigens bij deze nog mijn excuses aan alle weggebruikers die ik in NL in de weg heb gezeten. Ik rij al 18 jaar niet meer regelmatig in NL en ben dus niet zo goed in het efficiente weggedrag zoals nederlanders dat gewend zijn. Jullie rijden overigens wel allemaal in hele mooie autos die je hier niet veel ziet. Autos als Alfa Romeo, Fiat, Renault, Peugeot en Citroen zie je hier vrijwel nooit en ze zien er best wel leuk uit.
Wat me opviel bij de Chicago Autoshow is dat het veel drukker was bij de stands van de Europese merken zoals Volkswagen en Fiat en dan vooral de Volkswagen Golf en Fiat 500 haha dat was echt niet normaal.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor nop?Loek schreef:Hier sta ik zo vaak minutenlang voor *** bij een rood stoplicht op een compleet uitgestorven kruispunt waar van geen enkele kant verkeer aankomt.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vraag me wel eens af waar de gemiddelde forummer woont en rijdt in Nederland, als ik hier op het forum lees dat het verkeer in de VS veel rustiger dan in NL dan denk ik dat het merendeel in de randstad woont
In November heb ik 3 weken in Florida rondgereden: richting aangeven kennen ze niet, de claxon wordt standaard gebruikt bij elk stoplicht en bij elke inhaalactie lijkt het wel.
Dat vrachtwagens (meestal) dezelfde snelheid rijden als de rest van het verkeer is wel een voordeel, dat scheelt weer 10 minuten wachten achter een inhalende vrachtwagen zoals je in Nl vaak hebt.
Ja goed, in het uitgestrekte zuidwesten is het lekker rustig, maar daar is de bevolkingsdichtheid natuurlijk ook een stuk minder.

In November heb ik 3 weken in Florida rondgereden: richting aangeven kennen ze niet, de claxon wordt standaard gebruikt bij elk stoplicht en bij elke inhaalactie lijkt het wel.
Dat vrachtwagens (meestal) dezelfde snelheid rijden als de rest van het verkeer is wel een voordeel, dat scheelt weer 10 minuten wachten achter een inhalende vrachtwagen zoals je in Nl vaak hebt.
Ja goed, in het uitgestrekte zuidwesten is het lekker rustig, maar daar is de bevolkingsdichtheid natuurlijk ook een stuk minder.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerika-expert
@Loek, hier in ons stadje hebben we ook 1 rotonde en inderdaad, de locals snappen er niets van. Ondanks de duidelijke borden waarop staat dat verkeer op de rotonde voorrang heeft probeert de helft van de rotonde-gebruikers gewoon door te rijden omdat ze van rechts komen. Of iedereen stopt, zowel op de rotonde als aankomend verkeer en dan maar naar elkaar kijken om uit te vogelen wie er eerst zal doorrijden.
@Bluemoon, vrachtwagens rijden hier in Utah lang niet altijd dezelfde snelheid dus inhalende vrachtwagens die eeeeeeeeuwen nodig hebben kom je hier ook veel tegen. Komt denk ik omdat zo ontzettend veel mensen 20 mph boven de maximum snelheid rijden en volle vrachtwagens dat niet kunnen bijhouden ofzo.
@Bluemoon, vrachtwagens rijden hier in Utah lang niet altijd dezelfde snelheid dus inhalende vrachtwagens die eeeeeeeeuwen nodig hebben kom je hier ook veel tegen. Komt denk ik omdat zo ontzettend veel mensen 20 mph boven de maximum snelheid rijden en volle vrachtwagens dat niet kunnen bijhouden ofzo.
??osmleerdam schreef:Je wilt ook echt door het centrum van Manhatten gaan rijden? Bijbaantje als taxichauffeur geregeld?Esprit schreef:Ik mag (moet) in april door Manhattan, ben benieuwd
Wij gaan een weekje naar New York / Manhattan. Daar (op Manhattan) huren we 1 dag een auto om de omgeving te bekijken, dus ik moet Manhattan af en weer op.
Ik ga met 2 mensen die nog nooit in Amerika zijn geweest en het lijkt mij hartstikke leuk om ze ook een outletmall te laten zien en natuurlijk een Walmart, en niet alleen Manhattan.
Dus ja, dat wordt spannend, maar volgens mij is het op Manhattan gewoon 'go with the flow' (hoop ik tenminste

en dan ook vooral binnen een halve seconde nadat het groen is volop de claxon staan OF wanneer je de hoek omgaat maar een voetganger voor laat gaan(die hebben ook groen) ook enorm achter je zitten te toeteren + hoofd uit het raam en schreeuwen. Dat was dan niet in Florida maar in het centrum van Chicago en ik was die voetgangerbluemoon schreef:de claxon wordt standaard gebruikt bij elk stoplicht

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Trouwens, als je in de benelux al bang bent om snelwegen op te gaan (ik ken er zo een paar), dan kan je misschien in de VS ook wel een probleem hebben.
De eerste keer dat je op een snelweg als deze http://michaelcorey.ntirety.com/Portals ... 6%20am.jpg rijdt (zie ook de carpool lane), of deze toen we door LA reden https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink, wordt je wel wat overdonderd
Dit zijn ook toffe: http://www.mysanantonio.com/mediaManage ... height=471 en http://www.erinrsilva.com/wp-content/up ... u.org_.jpg
Ik tel 4 verdiepingen
Schitterend toch :p

De eerste keer dat je op een snelweg als deze http://michaelcorey.ntirety.com/Portals ... 6%20am.jpg rijdt (zie ook de carpool lane), of deze toen we door LA reden https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink, wordt je wel wat overdonderd

Dit zijn ook toffe: http://www.mysanantonio.com/mediaManage ... height=471 en http://www.erinrsilva.com/wp-content/up ... u.org_.jpg
Ik tel 4 verdiepingen

20mph is toch best veel? Als ik er op reis ben, lijkt iedereen zich min of meer aan de snelheid te houden, op een paar uitzonderingen na. Zelfs al rijdt er een camper aan 48mph waar je 50 mag, dan nog maakt die een hele slang auto's achter hem en niemand durft of is gehaast genoeg om hem in te halen... Mensen zetten gewoon hun Cruise Control 2 stapjes lager en klaar... Zo ervaar ik het toch..LittlePhoenix schreef:vrachtwagens rijden hier in Utah lang niet altijd dezelfde snelheid dus inhalende vrachtwagens die eeeeeeeeuwen nodig hebben kom je hier ook veel tegen. Komt denk ik omdat zo ontzettend veel mensen 20 mph boven de maximum snelheid rijden en volle vrachtwagens dat niet kunnen bijhouden ofzo.
Ik woon idd niet in de stad en ik kan enkel maar over het uitgestrekte zuidwesten spreken, toegegevenbluemoon schreef:als ik hier op het forum lees dat het verkeer in de VS veel rustiger dan in NL dan denk ik dat het merendeel in de randstad woont
...

Hebben wij maar één keer meegemaakt, en dan nog door een politieagent op z'n motorfiets in LA omdat we precies niet snel genoeg door hadden dat het groen werd. "Mooooove! Let's go, let's go!!!" ging het achter onsDejaVu schreef: en dan ook vooral binnen een halve seconde nadat het groen is volop de claxon staan OF wanneer je de hoek omgaat maar een voetganger voor laat gaan(die hebben ook groen) ook enorm achter je zitten te toeteren + hoofd uit het raam en schreeuwen. Dat was dan niet in Florida maar in het centrum van Chicago en ik was die voetganger

Laatst gewijzigd door Q-BiC op 14 dec 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Wij waren in mei 4 dagen in Los Angeles. Best veel rondgereden ... geen enkele keer in de file gestaan.
Misschien gewoon geluk gehad, maar gewoon om aan te geven dat het wel kan.
Misschien gewoon geluk gehad, maar gewoon om aan te geven dat het wel kan.

-
- Amerika-ontdekker
Q-BiC schreef:Trouwens, als je in de benelux al bang bent om snelwegen op te gaan (ik ken er zo een paar), dan kan je misschien in de VS ook wel een probleem hebben.
Ik tel 4 verdiepingen![]()
Dat is 1e plaatje waar is dat?
In de tekst staat Boston
Q-BiC schreef:Trouwens, als je in de benelux al bang bent om snelwegen op te gaan (ik ken er zo een paar)

-
- Amerika-ontdekker
Helemaal mee eens. Sommige mensen kunnen niet rijden. Kijk ik vooral naar een bepaalde bevolkingsgroep.
Laatst gewijzigd door Rob op 13 dec 2011, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoef je niet voor naar LA, zoiets hebben we hier in Denver ook:Q-BiC schreef:Ik tel 4 verdiepingen

En onze snelwegen op een rustige dag:

Die weg staat op een doordeweekse dag rond de commuter period dus helemaal vast, ook al heb je 5-6 rijstroken in beide richtingen. Je kunt beter de Light Rail nemen die er langs loopt
Grappig, ik moest meteen hieraan denken:Q-BiC schreef:een politieagent op zen motorfiets in LA