Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stan.Gobien: Route66 juni 2012

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Reis Stan.Gobien: Route66 juni 2012

Bericht door Stan.Gobien »

De tickets zijn geboekt, dus de reis staat vast.
We landen op Chicago op VRIJDAG 22-06-2012 om 13h15
We vertrekken huiswaarts vanaf Los Angeles op DONDERDAG 12-07-2012 om 19h35

Nu is het even nadenken over een schema.
Sowieso eerst even Chicago verkennen en op het laatste nog even Los Angeles & Universal Studios.

Hopelijk binnenkort een duidelijk schema. Als er alvast iemand wil adviseren hoeveel dagen er nodig zijn om een indruk van Chicago te krijgen, dan graag.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Route66 juni 2012

Ruw geschetst, met nog veel wijzigingen komende:

Code: Selecteer alles

Datum	        Dag	Van	        Naar	           Todo
vr 22 jun 12	1	Brussel	Chicago,IL	
za 23 jun 12	2	Chicago,IL	Chicago,IL	
zo 24 jun 12	3	Chicago,IL	??	
ma 25 jun 12	4	??	St. Louis,MO	
di 26 jun 12	5	St. Louis,MO	Rolla,MO	
wo 27 jun 12	6	Rolla,MO	Tulsa,OK	
do 28 jun 12	7	Tulsa,OK	Oklahoma City,OK	
vr 29 jun 12	8	Oklahoma City,OK	Amarillo,TX	
za 30 jun 12	9	Amarillo,TX	Albuquerque,NM	
zo 1 jul 12	10	Albuquerque,NM	??	               White Sands?
ma 2 jul 12	11	??	??	                           White Sands?
di 3 jul 12	12	Albuquerque,NM	Holbrook,AZ	
wo 4 jul 12	13	Holbrook,AZ	Williams,AZ	
do 5 jul 12	14	Williams,AZ	??	
vr 6 jul 12	15	??	Las Vegas,NV	
za 7 jul 12	16	Las Vegas,NV	Las Vegas,NV	
zo 8 jul 12	17	Las Vegas,NV	??	
ma 9 jul 12	18	??	Santa Monica, CA	
di 10 jul 12	19	Los Angeles, CA	Los Angeles, CA	
wo 11 jul 12	20	Los Angeles, CA	Los Angeles, CA	
do 12 jul 12	21	Los Angeles, CA	Brussel	
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou (minimaal) drie dagen aanhouden voor Chicago, dan kun je een hele goede indruk van de stad krijgen. Ik ben een enorme fan van de stad. Wij hebben in 2010 en 2011 de stad drie dagen bezocht (per reis) en ons prima vermaakt. Dit jaar zelfs allemaal dingen gezien die vorig jaar niet gezien hebben.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

We zijn niet echt stadsmensen, maar nu is het misschien wel zeer krap ingepland.
Ik denk dat we Route66 zullen combineren met wet uitstapjes in New Mexico wanneer we daar door rijden.
Binnenkort een nieuw schema.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Als je nog nooit in Chicago bent geweest is één dag wel aan de krappe kant. Ik zou twee volle dagen uitrekken, maar meer ook niet aangezien het anders verder wel krap kan worden.

Verder lijkt het me allemaal wel haalbaar maar je hoort vaak van mensen dat ze voor het eerste gedeelte van Route 66 toch graag liever wat meer tijd hadden gehad.
Eindigen in Las Vegas vond ik een perfecte afsluiting van de reis, maar je vliegtickets zijn al geboekt, dus om Vegas mee te pakken en toch niets / bijna niets van 66 te missen, zou ik het als volgt doen:

14 Williams - Needles, Ca of Laughlin, NV
15 Needles, Ca of Laughlin, NV - Las Vegas
16 Las Vegas
17 LAs Vegas - San Bernardino (terug naar 66 via Highway 93, dan via Goffs, Fenner, Amboy, Barsow etc naar SB, daar slapen in Wigwam motel)
18 San Bernardino - Santa Monica (lijkt kort maar komt vaak al snel uit om meer dan 4 uur reistijd)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Trouwens, voor wat meer info over Chicago, er is onlangs een mooi artikel verschenen: http://www.allesamerika.com/chicago.html
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Het artikel van AA heb ik reeds afgedrukt en zal ik zeker geheel lezen en gebruiken.

Wij hebben in 2009 reeds het +- standaard rondje afgelegd waaronder dus ook Las Vegas en de Grand Canyon.
As zullen we wel terug de Grand Canyon bezoeken, vorige keer net iets te weinig tijd gehad. Las Vegas zien we wel, misschien ook terug.
Ik zal alvast rekenen op 2 volle dagen Chicago, dus 3 nachten.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ok ik heb ondertussen ongeveer deze planning voor de 1e week.

Code: Selecteer alles

Datum	Dag	Van	Naar	Afstand (mi)	Afstand (km)	Tijd
vr 22 jun 12	1	Brussel	Chicago,IL			
za 23 jun 12	2	Chicago,IL	Chicago,IL			
zo 24 jun 12	3	Chicago,IL	chicago,IL			
ma 25 jun 12	4	Chicago,IL	Springfield, IL	214,383	345	06:04
di 26 jun 12	5	Springfield, IL	St. Louis,MO	90,103	145	02:55
wo 27 jun 12	6	St. Louis,MO	Rolla, MO	108,745	175	03:35
do 28 jun 12	7	Rolla, MO	Branson,MO	155,35	250	03:55
vr 29 jun 12	8	Branson,MO	Tulsa,OK	220,597	355	05:05
Ik voorzie een korte rit voor en na St.Louis, om zo geen extra dag daar nodig te hebben. Of raden jullie aan om daar toch 2 nachten te verblijven?

EDIT: Planning eerste week weer aangepast, met Branson,MO

Tulsa naar Amarillo, Texas is wat te ver, iemand Ideeën voor overnachting tussen Oklahoma City en de staatsgrens met Texas?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk Stan dat jullie Route 66 gaan doen! :thumbup:

Zoals Rover ook al aangeeft zou ik voor het eerste stuk, zeg maar tot Oklahoma City, zeker de tijd nemen. Vorig jaar heb ik heel Route 66 gereden en dit jaar het stuk tussen Missouri en Amarillo nog eens dunnetjes overgedaan. :D Vind persoonlijk dit eerste stuk het mooiste.

Over de overnachting nabij Oklahoma City zou ik me niet te druk maken. Er zijn zat mogelijkheden, gewoon terplekke besluiten.

Veel plezier met de voorbereiding, wordt een prachtige reis!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Idd zoals Roland ook al zegt genoeg motels tussen Oklahoma city en Amarillo. Denk aan plaatsen als Elk city en Clinton, beide hebben een 66 museum. Clinton had de mooiste. Ook in het begin van Texas heb je genoeg motels in plaatsen als Shamrock en McLean, kortom gewoon kijken hoe ver je komt. Vanaf Tulsa moet je Clinton of elk city makkelijk kunnen halen, maar vergeet niet dat in Oklahoma city interessante dingen te zien zijn als National cowboy hall of fame en Oklahoma city bombing memorial.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Branson heeft niets met R66 te maken en St. Louis naar Rolla is maar een kort stukje. Ik zou me meer concentreren op wat langs R66 te zien is en Branson overslaan. Wat zijn je plannen voor Branson? Ik zou die overnachtingen ook helemaal niet plannen. Zie maar hoe ver je komt iedere dag. Er zijn genoeg motels onderweg.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rover schreef:Ook in het begin van Texas heb je genoeg motels in plaatsen als Shamrock en McLean, kortom gewoon kijken hoe ver je komt.
Als je in Shamrock kunt overnachten zou ik dat zeker aanraden. 's Avonds is het gerestaureerde pompstation prachtig verlicht met neon-verlichting. Ik sliep vorig jaar in een goedkoop en basic motel (Blarney Inn - Budget Host Inn). Ziet er van buiten niet heel bijzonder uit maar de kamer was ruim, schoon en de medewerkers heel behulpzaam. Bovendien was het erg goedkoop vergeleken met de andere (bekendere) ketens in Shamrock. Zou er zo weer gaan slapen. :D

Afbeelding

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben ook in Shamrock overnacht (maar dan wat luxer....en duurder ;)). Wij hebben de gehele dag gedaan over het stuk OKC naar Shamrock maar hebben dan ook alle R66 locaties bezocht onderweg. Voor de liefhebber en ik maakte mijn geliefde er niet blij mee maar een rechtgeaarde R66 buff wil niets missen.... Ik zou eerder 2 nachten OKC plannen dan 2 nachten St. Louis. Niet omdat ik een voorkeur voor een van beiden heb maar het Cowboy Museum, de Memorial Site en het State Capital zou je niet mogen missen. Overigens hebben wij ook in St. Louis 2 nachten gelogeerd omdat we Cahokia Mounds wilden bezoeken. Als je alleen voor de Arch komt is een overnachting genoeg imo. Het binnenrijden van St. Louis over de Mississippibrug is geweldig.
Houd je camera gereed. Het is wel verstandig je even voor te bereiden welke weg je dan gaat volgen in St. Louis.
Yeehaw
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik voorzie korte rit naar St. Louis toe, en korte rit van St. Louis weg om dus met 1 nacht toe te komen in St. Louis.
We zijn niet zo'n echte steden mensen, maar als er dus enkel de arch te zien is zou ik van St Louis wel verder dan Rolla, MO kunnen rijden.
Branson, MO had ik opgenomen omdat ik las in andere topics dat dit bezienswaardig is. Het is Route66 maar ik wil gerust af en toe een detour maken. ;)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Zijn er mensen PRO Branson en waarom?

Als ik het goed begrijp is het stuk Chicago tot aan St. Louis niet echt bijzonder?
Zouden jullie dit stuk rapper doen dan ik nu doe?

En het stuk van Missouri tot aan Texas is dus het beste?

Wat betreft Oklahoma City, is dat de moeite van een overnachting, is er daar veel te zien buiten het capitool?

Overigens ik ga alle motels op voorhand reserveren. Ik begrijp dat dit zeker niet hoeft, maar wij maken ons altijd druk als we moeten rondzoeken (dat bezorgt ons stress) :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Branson trekt net zo veel bezoekers als Grand Canyon en Yosemite samen. Zal er druk zijn maar het is duidelijk dat menigeen dat geen probleem vindt Voor OKC noemde ik al de Memorial Site en het National Cowboy and Heritage and Museum.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Hier nog een grote fan van Chicago! Wij hadden 2 volle dagen en achteraf gezien had ik er nog minimaal 1 aan toe willen voegen... wellicht zelfs wel 2!

Voor ons was Chicago de grootste verassing tot dusver... (zie reisverslag in signature) de architectuur is echt geweldig en de stad heeft alles; aardige mensen, groen, strand, water, uitgaansleven, lekker eten... top!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Stan.Gobien schreef:Als ik het goed begrijp is het stuk Chicago tot aan St. Louis niet echt bijzonder?

Wat betreft Oklahoma City, is dat de moeite van een overnachting, is er daar veel te zien buiten het capitool?

Overigens ik ga alle motels op voorhand reserveren. Ik begrijp dat dit zeker niet hoeft, maar wij maken ons altijd druk als we moeten rondzoeken (dat bezorgt ons stress) :)
Ook op het eerste stuk vanaf Chicago heb je best leuke bezienswaardigheden. Voor mij begon het Route 66 gevoel toen ik even ten zuiden van Chicago was. In Wilmington bijv. heb je de Gemini Giant en een leuk restaurantje waar je Route 66 burgers kunt krijgen. Leuk voor een korte tussenstop. Ook het Route 66 Association Hall of Fame & Museum in Pontiac, IL is een bezoekje waard. Verder heb je onderweg natuurlijk diverse oude tankstations die een stop verdienen.

Persoonlijk vond ik het stuk tussen Lebanon, MI tot Amarillo, TX het leukste stuk. Maar dat is puur mijn eigen beleving. Ook in Arizona had ik nog steeds het Route 66 gevoel in plaatsjes als Flagstaff en Williams.

In Oklahoma City moet je natuurlijk het Oklahoma City National Memorial natuurlijk ook bezoeken.

Kan me best voorstellen dat je overnachtingen op voorhand wilt vastleggen als het 'stress' onderweg oplevert. Maar geloof me, voor Route 66 hoef je dat echt niet te doen. Er zijn genoeg overnachtingsmogelijkheden en qua drukte is het niet te vergelijken met de massa's mensen die de natuurparken bezoeken.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland

Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Stan.Gobien schreef:Zijn er mensen PRO Branson en waarom?

Als ik het goed begrijp is het stuk Chicago tot aan St. Louis niet echt bijzonder?

Ik vond Chicago tot St. Louis zeker wél interessant. Het landschap is echter niet spectaculair, veel maisvelden en weilanden, maar er zijn leuke stops onderweg, 3 oude tankstations, oude restaurants, diners etc, lincoln covered wagon, the mill, 66 hallf of fame, Turkey tracks, Glenarm coverered bridge, Chain of rocks bridge, cahokia mounds, graf vanLincoln, Lincoln's oude huis in Springfield, leuke plaatsjes als Joliet en Carlinville. Als je even goed voorbereid wat je tegenkomt heb je die 1,5 dag tot St. Louis zeker wel nodig. Eén dag is te kort vind ik.

Als je eerste dag tot Springfield komt, heb je de de dag erna op zich wel genoeg tijd om eea rond St. Louis te zien. Ik zou het dus niet korter doen.

Alle motels reserveren zou ik echt niet doen, laat je verassen door Route 66, er zijn genoeg slaapplaatsen en onderweg zul je soms wat langer tijd kwijt zijn dan verwacht en soms wat minder. Zou toch zonde zijn als je met de lunch al je op de bestemming vandie dag bent als er verder ook niets te doen is. In juni is het ook nog geen hoogseizoen. Eventueel kun je een dag vantevoren onderweg nog boeken, maar ik heb op mijn reis vrijwel niets vantevoren geboekt en altijd snel wat gevonden, meestal onder 50 dollar.

Als je van Tulsa naar OKC rijdt, kom je daar redelijk vroeg aan en heb je wel genoeg tijd om een en ander te zien. Eventueel kun je de volgende ochtend nog wat bezoeken alvoor je naar bijv. Clinton of Elk City rijdt,of misschien nog verder tot in Texas, dat is te doen. Dat is ook een van de redenen waarom vantevoren alles vastleggen je wel een stuk minder ruimte geeft...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wellicht Springfield IL, St. Louis MO en OKC OK reserveren maar dat is het dan ook wel. Naar die plaatsen wil je toch toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer