Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reservatie campground via recreation.gov
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
reservatie campground via recreation.gov
Ik zou graag een paar campgrounds in nationale parken vastleggen en ben dus op de site van recreation.gov informatie aan het uitzoeken. We zullen reizen met een 30ft camper. Kan iemand me het verschil uitleggen tussen een standard non electric en R/V non electric. Kan je ook op de standard non electric met een 30ft camper gaan staan ? Welke campgrounds in Yosemite zijn aan te raden voor een 30ft ?
Verder zou ik nog op Watchmann in Zion NP en op Mather Cg in Grand Canyon willen reserveren. op het forum had iemand eens info gegeven over leuke plekken op Watchman, ik vind het echter niet terug ?
Verder zou ik nog op Watchmann in Zion NP en op Mather Cg in Grand Canyon willen reserveren. op het forum had iemand eens info gegeven over leuke plekken op Watchman, ik vind het echter niet terug ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reservatie campground via recreation.gov
Die tip voor een plek op Watchman zal van Isis geweest zijn denk ik, is vast wel te vinden met de zoekfunctie.
Staat bij Yosemite niet aangegeven voor welke lengte de plaatsen geschikt zijn?
Volgens deze tabel kun je op alle pines campings staan met een RV tot 35 of 40 ft.
Marianne
Staat bij Yosemite niet aangegeven voor welke lengte de plaatsen geschikt zijn?
Volgens deze tabel kun je op alle pines campings staan met een RV tot 35 of 40 ft.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wel op alle "pine"campgrounds maar niet op alle plekken volgens mij, dacht dat je per plek kon zien wat de max ft is wat er kan/mag staan.
-
- Amerikakenner
@ Marianne : welke is volgens jou de leukste campground in Yosemite ? Als ik voor één van de pine campgrounds zou gaan zit ik vast wel goed denk ik ? Zo op het eerste zicht lijkt North Pines me wel leuk, die ligt blijkbaar dichter bij de rivier ?
@ Rob : inderdaad je kan per plek alle info bekijken hoor, snap alleen verschil niet goed tussen R/V nen standard non electric, vast een zeer dwaze vraag
Gevonden ! campgroudn Watchman (plekje B044R super mooi! 6 maanden tevoren reserveren) bedankt Marianne !!!
@ Rob : inderdaad je kan per plek alle info bekijken hoor, snap alleen verschil niet goed tussen R/V nen standard non electric, vast een zeer dwaze vraag

Gevonden ! campgroudn Watchman (plekje B044R super mooi! 6 maanden tevoren reserveren) bedankt Marianne !!!

Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Christa,
Ik heb onlangs plekjes voor Mather, Watchman en North gereserveerd.
Op de site Recreation.gov heb ik aangegeven:
Welke camping ik zocht.
Interested in: camping & lodging
Looking for : RV Sites
Dan krijg je veld Length: 30
Datum + aantal dagen invullen
Dan krijg je bij de betreffende campings gelijk de plaatsen te zien die binnen de selectie vallen.
Op het tabblad Site list zie je de Equip Length staan.
Zelf heb ik ook op het tabblad Facility map gekeken, omdat je daar gelijk de plaats van de plekken op de camping ziet.
Zo heb ik ook al naar de Pines campgrounds gekeken om te bepalen op welke plekken we straks in kunnen gaan zetten
Bij Watchman kon ik nog kiezen voor een plekje aan het water (was al één van de laatste, terwijl ik kort na openstelling boekte. Blijkbaar zijn het inderdaad de leukste plekjes
). Dat leek me wel een leuk plekje en daarover had ik ook gelezen. Voor North en Mather heb ik een plekje gereserveerd waarvan ik zelf vond dat het wel aardig lag (en de foto van de plek er ook goed uit zag).
Op jouw vraag voor de standaard nonelectric en de RV nonelectric:
Op de site http://yosemitenews.info/forum/read.php?1,1730,1730 heb ik het volgende gevonden:
Succes met boeken!
Ik heb onlangs plekjes voor Mather, Watchman en North gereserveerd.
Op de site Recreation.gov heb ik aangegeven:
Welke camping ik zocht.
Interested in: camping & lodging
Looking for : RV Sites
Dan krijg je veld Length: 30
Datum + aantal dagen invullen
Dan krijg je bij de betreffende campings gelijk de plaatsen te zien die binnen de selectie vallen.
Op het tabblad Site list zie je de Equip Length staan.
Zelf heb ik ook op het tabblad Facility map gekeken, omdat je daar gelijk de plaats van de plekken op de camping ziet.
Zo heb ik ook al naar de Pines campgrounds gekeken om te bepalen op welke plekken we straks in kunnen gaan zetten

Bij Watchman kon ik nog kiezen voor een plekje aan het water (was al één van de laatste, terwijl ik kort na openstelling boekte. Blijkbaar zijn het inderdaad de leukste plekjes

Op jouw vraag voor de standaard nonelectric en de RV nonelectric:
Op de site http://yosemitenews.info/forum/read.php?1,1730,1730 heb ik het volgende gevonden:
Als je bijvoorbeeld bij Mather campground kijkt, zie je ook dat de sites voor RV non electric groter zijn dan de Standard non electric.I called this number and had someone pick up immediately. He was very helpful and said that the "rv non electric" designation means that it's suitable for an RV (and not that an RV is required for the site). He said that these sites are absolutely ok even if you are not brining an RV. And that many of these sites have great locations for a tent.
Succes met boeken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite is deze toelichting op de AA site ook erg handig.
Ik denk dat alles Pines-campgrounds prima zijn. Ze liggen dicht bij elkaar, North Pines is het meest rustige denk ik. Het is meer dan 20 jaar geleden dat wij daar met ons tentje stonden dus ik kan daar niet echt mee helpen.
Upper Pines ligt ook aan de Merced. Er is een site waarop je per camping alle plaatsen kunt bekijken, dan krijg je een idee van hoe het er uit ziet. Zie daarvoor ook het AA-artikel.
Marianne
Ik denk dat alles Pines-campgrounds prima zijn. Ze liggen dicht bij elkaar, North Pines is het meest rustige denk ik. Het is meer dan 20 jaar geleden dat wij daar met ons tentje stonden dus ik kan daar niet echt mee helpen.
Upper Pines ligt ook aan de Merced. Er is een site waarop je per camping alle plaatsen kunt bekijken, dan krijg je een idee van hoe het er uit ziet. Zie daarvoor ook het AA-artikel.
Marianne
-
- Amerikakenner
Hoi Stevis, we gaan niet alleen bijna dezelfde route doen, rond dezelfde tijd, we gaan ook dezelfde campgrounds opzoeken blijkbaar
Nu ja dat is als ik nog plaatsen vrij vind natuurlijk. Een dezer dagen moet ik toch wat beginnen vastleggen. Bij Watchman kreeg ik de melding om terug te proberen op 15.12 ?
Alvast bedankt voor de informatie !
Het zijn de enige 3 cg in de NP waar ik op voorhand wil boeken, de rest zien we ginder wel ter plaatse !

Nu ja dat is als ik nog plaatsen vrij vind natuurlijk. Een dezer dagen moet ik toch wat beginnen vastleggen. Bij Watchman kreeg ik de melding om terug te proberen op 15.12 ?
Alvast bedankt voor de informatie !
Het zijn de enige 3 cg in de NP waar ik op voorhand wil boeken, de rest zien we ginder wel ter plaatse !
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar in Yosemite op Lower pines gestaan. Plek 062 aan de Merced river met aan het eind van de dag een prachtig uitzicht op Half Dome met zonsondergang. Zie hier de plek Wij reden met een 28 ft camper, en boeken ook wel eens voor 27 ft (meer keuze). Maar volgens mij moet een 30 ft er ook in passen. 

-
- Amerikakenner
Hoi Ko-Mar, hmm, dat zit er zeker een leuk plekje uit. Als ik de foto's zo zie, denk ik dat Lower toch ook helemaal geen slechte keuze is. Ziet er een prachtige omgeving uit
Of zijn alle pine campgrounds zo mooi tussen de groene sparren (pine campgrounds zal wellicht zijn naam niet gestolen hebben)? Met de Merced river die daar doorstroomt heeft, mooi mooi, ik sta al te trappelen
Bedankt voor de tip ivm mooie plekjes, ik ga die op de lijst bijzetten. Alleen valt het te bekijken via website of ik met 30Ft zou kunnen boeken.

Of zijn alle pine campgrounds zo mooi tussen de groene sparren (pine campgrounds zal wellicht zijn naam niet gestolen hebben)? Met de Merced river die daar doorstroomt heeft, mooi mooi, ik sta al te trappelen

Bedankt voor de tip ivm mooie plekjes, ik ga die op de lijst bijzetten. Alleen valt het te bekijken via website of ik met 30Ft zou kunnen boeken.
-
- Amerika-expert
Ik vind deze website zo goed! Heerlijk dat je de plekjes op je gemak al uit kunt kiezen.
Echt een super grootpluunt bij het van te voren reserveren van campings vind ik.
Ik vergeleek de plaatsen ook wel eens met de map in Google earth.
(ja ik ben niet zo'n avontuurlijk ingestelde reizigster
weet graag vantevoren waar ik terecht kom)
Wel wil ik even zeggen dat met onze ervaring (niet aan de west kust, maar meer oost kust) er toch steeds gecontroleerd werd op lengte van de camper bij inchecken.
Een keer waren we te groot en zo was er zelfs een plekje die we wilden en toen waren we te klein....
Het is niet dat ze de camper daadwerkelijk checkten, maar het werd wel altijd gevraagd. Doe daar je voordeel mee en succes met het inschatten welke lengte ze graag willen horen.
Echt een super grootpluunt bij het van te voren reserveren van campings vind ik.
Ik vergeleek de plaatsen ook wel eens met de map in Google earth.
(ja ik ben niet zo'n avontuurlijk ingestelde reizigster

Wel wil ik even zeggen dat met onze ervaring (niet aan de west kust, maar meer oost kust) er toch steeds gecontroleerd werd op lengte van de camper bij inchecken.
Een keer waren we te groot en zo was er zelfs een plekje die we wilden en toen waren we te klein....
Het is niet dat ze de camper daadwerkelijk checkten, maar het werd wel altijd gevraagd. Doe daar je voordeel mee en succes met het inschatten welke lengte ze graag willen horen.

Hoop voor je dat het lukt om ook plekjes te bemachtigen. Zoals ik al zei, had ik bijna het laatste plekje op Watchman aan de rivier (Site B055R).Hoi Stevis, we gaan niet alleen bijna dezelfde route doen, rond dezelfde tijd, we gaan ook dezelfde campgrounds opzoeken blijkbaar
Wij staan daar op 10 en 11 juni. Als ik zie dat jij de melding krijgt om op 15-12 terug te komen, zullen jullie daar op 15 juni zijn.
NU alleen Yosemite nog (ben me al psychisch aan het voorbereiden

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij stonden op dezelfde plek als Isis (nav de tip die ze gaven
) en dat was B044R. Idd een heerlijke royale plek.
In Yosemite hadden we een plek op North Pines, no 107. Tijdens ons verblijf kwam een groep Chinezen/Japanners voor onze camper staan en begonnen zeer enthousiast te wijzen en mij te roepen. Ik had DE mooiste plek van de campground vertelden ze me. Why? Omdat ik vrij uitzicht had op de flank van de Half Dome. Ik trots natuurlijk
Maar het moet gezegd: ook een prachtige plek. Zeer ruim, aan het water en met aan beide kanten een magnifiek uitzicht. De zijde t.o. de half dome vond ik eigenlijk nog mooier, vooral 's ochtends als de zon metertje voor metertje de bergwand in het licht zet.
In Yosemite is het echter belangrijker dat je een plek hebt en waar is van iets minder belang. Mocht je interesse hebben in de reserveringen-handleiding die ik gebruikt heb stuur dan even een PB dan kan ik hem mailen. Hij is net wat anders dan die ook op het forum staat (en ook al velen succes heeft opgeleverd). De reden voor de aanpassing is dat je ook met iets minder handelingen een claim kunt doen op een plek en daarmee dus je kans vergroot.

In Yosemite hadden we een plek op North Pines, no 107. Tijdens ons verblijf kwam een groep Chinezen/Japanners voor onze camper staan en begonnen zeer enthousiast te wijzen en mij te roepen. Ik had DE mooiste plek van de campground vertelden ze me. Why? Omdat ik vrij uitzicht had op de flank van de Half Dome. Ik trots natuurlijk

Maar het moet gezegd: ook een prachtige plek. Zeer ruim, aan het water en met aan beide kanten een magnifiek uitzicht. De zijde t.o. de half dome vond ik eigenlijk nog mooier, vooral 's ochtends als de zon metertje voor metertje de bergwand in het licht zet.
In Yosemite is het echter belangrijker dat je een plek hebt en waar is van iets minder belang. Mocht je interesse hebben in de reserveringen-handleiding die ik gebruikt heb stuur dan even een PB dan kan ik hem mailen. Hij is net wat anders dan die ook op het forum staat (en ook al velen succes heeft opgeleverd). De reden voor de aanpassing is dat je ook met iets minder handelingen een claim kunt doen op een plek en daarmee dus je kans vergroot.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
-
- Amerikakenner
de B 044 in Zion NP is al verkocht 

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Er zijn meer mooie plekjes op Watchman hoor.
zoals B056R, geen naaste buren vlak bij de rivier, en B006 veel ruimte, vlak bij de rivier. Hebben wij gestaan in 2011 en 2009.
zoals B056R, geen naaste buren vlak bij de rivier, en B006 veel ruimte, vlak bij de rivier. Hebben wij gestaan in 2011 en 2009.
-
- Amerikafan
Wij stonden in Zion op B50, een zelfde soort super grote en mooie plek, misschien is die nog vrij?
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Verdorie, heb nu B 042 geboekt omdat ik dacht die ligt er dichtbij !!
Nu ja, het zal niet zoveel uitmaken zeker, de omgeving is belangrijkste 

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Prima toch!? Ook aan de rivier. Zie grote foto van de plek
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
-
- Amerikakenner
Natuurlijk ! Die foto's had ik niet eerder gevonden, die zijn wel heel duidelijk en groot. Bedankt !
-
- Amerikafan
Vraagje voor het reserveren van een camping op yosemite.
Wij gaan daar kamperen met een tentje, maar ik zie nergens een specifiek staanplaats zoals bij Zion, Bryce en Grand Canyon. Moet ik in Yosemite gewoon een standard non electric aanduiden?
Of mag ik met mijn tentje eventueel ook een RV non electric kiezen (indien de vorige weg zouden zijn)?
Bedankt voor jullie antwoord.
Mvg
Bart
Wij gaan daar kamperen met een tentje, maar ik zie nergens een specifiek staanplaats zoals bij Zion, Bryce en Grand Canyon. Moet ik in Yosemite gewoon een standard non electric aanduiden?
Of mag ik met mijn tentje eventueel ook een RV non electric kiezen (indien de vorige weg zouden zijn)?
Bedankt voor jullie antwoord.
Mvg
Bart
-
- Amerikakenner
Ik denk dat dat een vraag is voor Marianne, die weet alles wat Yosemite betreft !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2791 Weergaves
-
Laatste bericht door 1 ste x USA
-
- 15 Reacties