WTF??
Autorijden is een hobby voor mij. Heb er normaal geproken weinig moeite mee om bv 's morgens heel vroeg naar Parijs te rijden en dan 's avonds laat weer terug.
Maar ik zal nooit meer vergeten toen ik in Miami de parkeergarage van de autohuur uitreed, met een voor mij nog onbekende auto. Aangezien mijn tomtom het nog niet deed had ik ook werkelijk geen idee waar ik heen ging. Ik had wel al van te voren een klein tekstkaartje uitgeprint hoe ik naar mijn hotel moest komen, maar wist ik veel dat ik dus blijkbaar aan meerdere kanten die garage uit kon. Ik denk dat ik binnen 200 meter al 3x een horn had gekregen en 1 middelvinger (die zag ik iig). Nou, de weg weer gevonden, in de buurt van biscayne bay van de highway en daar zag ik een rood stoplicht......oftewel, ik stond midden op de kruising! Te ver doorgereden en toen ik het doorhad dus vol op de rem! Daar sta je dan, denkend je heel goed voorbereid te hebben, zelfs over het rechtsafslaan bij rood, amerikaanse verkeersborden, geen schoolbus inhalen als deze stilstaat, maar dat van die stoplichten aan de andere kant van de kruising had ik dus nog nergens gelezen (toen), wijze les geleerd!
Persoonlijk vond ik de 4 bij/door Orlando een heel stuk drukker dan de turnpike en de 95 bij Miami en Fort Lauderdale.
Over 4 maandjes LA, dat wordt dus enorm goed opletten na 15u vliegen