Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verkeer USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verkeer USA

Bericht door PSVwally »

WTF??

Autorijden is een hobby voor mij. Heb er normaal geproken weinig moeite mee om bv 's morgens heel vroeg naar Parijs te rijden en dan 's avonds laat weer terug.
Maar ik zal nooit meer vergeten toen ik in Miami de parkeergarage van de autohuur uitreed, met een voor mij nog onbekende auto. Aangezien mijn tomtom het nog niet deed had ik ook werkelijk geen idee waar ik heen ging. Ik had wel al van te voren een klein tekstkaartje uitgeprint hoe ik naar mijn hotel moest komen, maar wist ik veel dat ik dus blijkbaar aan meerdere kanten die garage uit kon. Ik denk dat ik binnen 200 meter al 3x een horn had gekregen en 1 middelvinger (die zag ik iig). Nou, de weg weer gevonden, in de buurt van biscayne bay van de highway en daar zag ik een rood stoplicht......oftewel, ik stond midden op de kruising! Te ver doorgereden en toen ik het doorhad dus vol op de rem! Daar sta je dan, denkend je heel goed voorbereid te hebben, zelfs over het rechtsafslaan bij rood, amerikaanse verkeersborden, geen schoolbus inhalen als deze stilstaat, maar dat van die stoplichten aan de andere kant van de kruising had ik dus nog nergens gelezen (toen), wijze les geleerd!

Persoonlijk vond ik de 4 bij/door Orlando een heel stuk drukker dan de turnpike en de 95 bij Miami en Fort Lauderdale.
Over 4 maandjes LA, dat wordt dus enorm goed opletten na 15u vliegen
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Over het algemeen is het verkeersbeeld veel rustiger dan in Nederland. Ja, in de grote steden zijn mensen iets onrustiger dan in buitengebieden. Maar over het algemeen minder erg dan in Nederland (randstad waar ik woon).

In New Jersey is het (toch?) zo dat je niet links af mag slaan. Tenzij het kruisingen betreft stoplichten. Ik heb daar nog wel eens een foutje in gemaakt...
Meestal als je linksaf wil, moet je rechtsaf slaan om daar vervolgens een bocht te maken zodat je de kruising recht over kunt steken.

Wat ik persoonlijk vind is dat de wegen rondom de grote steden (in ieder geval aan de westkust) niet altijd even logisch zijn. Snelwegen dwars door de start waar je links en rechts kan afslaan (Phillie bv.) Als je dan een verkeerde afslag neemt kan je er ook niet altijd zomaar weer op de weg komen waar je naartoe wilt. Het rijden in Manhattan is qua choas niet erger dan Amsterdam. Wat mij ietwat tegen viel is de vele straten met eenrichtingsverkeer. Soms kan je vanaf de avenue's beperkt afslaan en duurt het straten voordat je af mag slaan.

Zoals overal, laat je gewoon niet gek maken en rijdt mee met het ritme van het overige verkeer. Als jij 20mph langzamer rijdt kan dat voor frustraties van omstanders zorgen en juist gevaarlijke situaties opleveren
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoezo mag je in New Jersey niet links afslaan? Ik heb daar in 2006 gereden, met iemand die er woonde en niks van gemerkt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In New Jersey slaan ze 3 x rechtsaf want dat is ook links af :roll:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

:lol:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik doe dat in LA ook regelmatig, als het qua verkeer gewoon te druk is om linksaf te slaan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ned in MO schreef:In New Jersey slaan ze 3 x rechtsaf want dat is ook links af :roll:
Dat noemen wij altijd een UPS-route die gaan ook altijd 3x rechts ipv 1x links zou veiliger zijn met minder kans op aanrijdingen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat verhaal ken ik maar is volgens mij een broodje aap verhaal. De ups man rijdt de kortste route volgens mij.
Ik zal het eens aan de ups man vragen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onze Dom-Dom in Amerika probeert ons regelmatig zo te sturen jammer voor hem is de chauffeur (ik dus) meestal erg dwars :lol:
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Hockey schreef:Hoezo mag je in New Jersey niet links afslaan? Ik heb daar in 2006 gereden, met iemand die er woonde en niks van gemerkt.

Ok, wellicht wat krom door mij geformuleert, maar het is zo dat ze de wegconstructie zo maken dat je gewoon niet linksaf kan. Je zult dan rechtsaf slaan om vervolgen vanaf die kan recht de kruising over te steken. Vanuit het verkeersveiligheid oogpunt denk ik dan maar...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik had in Nederland echt rijangst, wel in 2003 mijn rijbewijs gehaald, maar nooit gereden. Hier in juli aangekomen, en toen moest ik wel. Maar na een paar keer doen zijn juist die 10-baans freeways echt geen probleem meer, en die kruisingen met tig verdiepingen ook niet. Ik vind die juist behoorlijk overzichtelijk.
Het te hard rijden herken ik wel, als ik me netjes aan de snelheid houd woord ik links en rechts ingehaald. Sensoren bij stoplichten mis ik hier ook wel, maar rechtsaf bij rood is dan wel weer erg makkelijk.
Over het algemeen vind ik ze hier rond Houston best rustig en netjes rijden, al zitten er wel eens bij waarvan ik denk, goh, ik voel me opeens een hele goede chauffeur :D
Terug in Texas!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

hemmie schreef:...al zitten er wel eens bij waarvan ik denk, goh, ik voel me opeens een hele goede chauffeur :D
:lol: - wij zeggen dan altijd 'cracker jack box.' Dat is een merk popcorn met caramel en pindas in een doosje waar een kinderspeeltje bij inzit en als er hier iemand niet kan autorijden, dan wordt zo iemand wel es gevraagd waar zij hun rijbewijs vandaan hebben, uit een cracker jack box?
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

In New Jersey is het (toch?) zo dat je niet links af mag slaan.
Ok, wellicht wat krom door mij geformuleert, maar het is zo dat ze de wegconstructie zo maken dat je gewoon niet linksaf kan. Je zult dan rechtsaf slaan om vervolgen vanaf die kan recht de kruising over te steken. Vanuit het verkeersveiligheid oogpunt denk ik dan maar...
Hier in New Jersey hebben we de zogenaamde jughandles , http://www.fhwa.dot.gov/publications/re ... ety/07032/ .
Dit zie je trouwens alleen maar op grotere wegen zoals Route/Highway 1 .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Rijden in Amerika is heerlijk... het verschilt wel waar je bent maar over het algemeen is het heel ontspannen en relax. Weinig associaal rijgedrag, bijna geen files (alleen in LA gehad maar daar konden we eigenlijk zo voorbij rijden over de carpoolstrook) en je hebt wegen waar je gewoon een uur lang je cruisecontrol aan kan laten staan... ideaal! :D Verder vonden we het grappig om te zien dat ze allemaal helemaal stoppen bij een stopbord... ook al is er mijlenver zicht en komt er niemand anders aan!

Flitspalen hebben we alleen in LA gezien maar de politie is wel veel meer aanwezig op de wegen... ze staan vaak (met het zwaailicht soms al aan) langs de weg, te wachten tot er een speeder langskomt :P. Parkeren in de grote steden is vaak een probleem en duur en als je fout parkeerd hangen er hoge boetes boven je hoofd en je wagen wordt zonder pardon weggesleept.

We rijden nu bijna 9000 mile (en hebben er nog 2000 ofzo te gaan) door Amerika en ik denk dat ik het rijden hier ga missen als we terug zijn!

Geniet ervan!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sifaka schreef:Verder vonden we het grappig om te zien dat ze allemaal helemaal stoppen bij een stopbord... ook al is er mijlenver zicht en komt er niemand anders aan!
Dat heeft te maken met het feit dat men als je betrapt wordt soms niet misselijk is met bekeuringen bij het niet volledig stoppen bij een stopbord (boetes van $150 tot $300 komen voor). Veel geld voor die twee à drie seconden die het je wint... (Het niet volledig stoppen bij een stopbord, maar gewoon heel langzaam rijden en dan weer optrekken heet overigens in de volksmond wel een 'California Stop').
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bedankt nog even voor de waarschuwing... ik geloof dat ik helemaal bankroet zou zijn als ik alle keren zou zijn betrapt :P :lol: De laatste 3 weken in Florida toch maar even helemaal stoppen dan!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dento schreef:(Het niet volledig stoppen bij een stopbord, maar gewoon heel langzaam rijden en dan weer optrekken heet overigens in de volksmond wel een 'California Stop').
Ik noem het altijd een 'rolling stop'
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

sifaka schreef:Verder vonden we het grappig om te zien dat ze allemaal helemaal stoppen bij een stopbord... ook al is er mijlenver zicht en komt er niemand anders aan!
Dat doe je in Nederland toch ook? Althans, ik wel.. hier is het net zo goed een overtreding als je niet stopt (ook al komt er niets aan).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Soms staan die stopborden ook zo ongunstig geplaats, zowel in Nederland als in de VS, dat je de kruising nooit kunt overzien.
Dan moet je wel verder rijden als het stopbord, anders kun je nooit veilig oversteken.
Crisis ? What Crisis ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Van Den Haag naar Wateringen/Leidschenveen is er ook een kruising met zo een stopbord. Maar dat is een simpele kruising met voor de rest alleen maar grasland. Dat is het meest overzichtelijke kruispunt dat ik ooit gezien heb, je staat best voor aap als je daar echt stopt :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer