Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer USA
Re: Verkeer USA
Ik heb ook al vele mijlen achter de kiezen in Amerika, en in mijn optiek rijdt het daar veel fijner omdat mensen gewoon doorrijden. Hier in NL, in de stad maar ook op de snelweg, zijn mensen zo bang om het gas in te drukken, uit angst voor bekeuringen of alle regeltjes, dat het voor geen meter opschiet.
Mensen die na een verkeerslicht niet boven de 20km/u aan de andere kant van de kruising aankomen - ook met dank aan al die superzuinige milieu-autootjes met naaimachinemotortjes. De snelheid in een 80-km zone op de snelweg komt nauwelijks boven de 50 uit, en in de Maastunnel, waar je 50 mag, rijdt iedereen 30 want ojee er hangen camera's!
Dan heb je ook nog mensen die met 100 op de linkerbaan van de snelweg blijven hangen (of op de middelste baan) onder het mom van: harder mag je toch niet... En laten we het niet hebben over een beetje regen of sneeuw, als iedereen stapvoets gaat rijden.
Mijn indruk van Amerika is dat ze gewoon doorrijden, regen, sneeuw, drukte, niet zeuren maar gewoon gasgeven. En dan heb ik het niet over te snel, maar gewoon over doorrijden. Ze hebben over het algemeen grotere auto's, met grotere motoren, en dat merk je.
In Nederland heb je vele trage truttenschudders en ook snelle rijders, en dat botst (soms letterlijk). In Amerika rijdt iedereen gewoon lekker door en zit niemand elkaar in de weg.
Mensen die na een verkeerslicht niet boven de 20km/u aan de andere kant van de kruising aankomen - ook met dank aan al die superzuinige milieu-autootjes met naaimachinemotortjes. De snelheid in een 80-km zone op de snelweg komt nauwelijks boven de 50 uit, en in de Maastunnel, waar je 50 mag, rijdt iedereen 30 want ojee er hangen camera's!
Dan heb je ook nog mensen die met 100 op de linkerbaan van de snelweg blijven hangen (of op de middelste baan) onder het mom van: harder mag je toch niet... En laten we het niet hebben over een beetje regen of sneeuw, als iedereen stapvoets gaat rijden.
Mijn indruk van Amerika is dat ze gewoon doorrijden, regen, sneeuw, drukte, niet zeuren maar gewoon gasgeven. En dan heb ik het niet over te snel, maar gewoon over doorrijden. Ze hebben over het algemeen grotere auto's, met grotere motoren, en dat merk je.
In Nederland heb je vele trage truttenschudders en ook snelle rijders, en dat botst (soms letterlijk). In Amerika rijdt iedereen gewoon lekker door en zit niemand elkaar in de weg.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
In mijn oude auto reed ik volgens de teller precies 80 maar iedereen haalde mij alle kanten in dus ik had zoiets van "huh?!". Nu met mijn nieuwe auto rij ik ook 80 volgens de teller maar haal ik de rest inMack schreef:De snelheid in een 80-km zone op de snelweg komt nauwelijks boven de 50 uit, en in de Maastunnel, waar je 50 mag, rijdt iedereen 30 want ojee er hangen camera's!

Maar goed iedereen weet toch dat je gewoon 85 kan rijden bij ring Rotterdam?

Hoe het me hier geleerd is, is dan ook dat je eerst voor de stoplijn moet stoppen, en dan naar voren rijden (en waarschijnlijk dus weer stoppen) om de situatie te kunnen overzien.bluemoon schreef:Soms staan die stopborden ook zo ongunstig geplaats, zowel in Nederland als in de VS, dat je de kruising nooit kunt overzien.
Dan moet je wel verder rijden als het stopbord, anders kun je nooit veilig oversteken.
-
- Amerika-expert
Mack schreef: "In Amerika rijdt iedereen gewoon lekker door en zit niemand elkaar in de weg."
Mijn ervaring is dat je hier in Amerika, net als in Nederland, 2 soorten bestuurders hebt: degenen die veel te hard rijden en degenen die veel te langzaam rijden. Zo zit m'n man regelmatig vast achter mensen die 30 doen in een 60 zone en geen enkele mogelijkheid om erlangs te gaan omdat het een smalle weg is. En dat elke dag als hij naar huis rijdt. Of zoals op de snelweg van ons dorpje naar het naastgelegen dorpje, ik heb zo ontzettend vaak de pech om achter iemand te rijden die 10 mph te langzaam gaat en dan zo'n macho idioot achter me die probeert 30 mph te snel te gaan. En waarom denken zulke knurften altijd dat als ze op mijn bumper hangen dat de slak waar ik achter zit dan sneller gaat rijden???
Persoonlijk vond ik Duitsland het fijnste land om te rijden maar dan vooral in het midden en zuiden. Dichtbij de Nederlandse grens kwamen we vaak van die lastige Hollanders tegen

Persoonlijk vond ik Duitsland het fijnste land om te rijden maar dan vooral in het midden en zuiden. Dichtbij de Nederlandse grens kwamen we vaak van die lastige Hollanders tegen

-
- Amerika-expert
En over dat regen en sneeuw hier niet zo'n indruk maakt, wij wonen in Utah (Greatest Snow on Earth!) maar hier is het meteen een zooitje als het sneeuwt terwijl we hier toch echt elke winter regelmatig een goede sneeuwbui hebben. Zodra het sneeuwt weten mensen niet meer hoe ze moeten rijden. Of ze gaan stapvoets of ze denken dat ze ruim over de max.snelheid kunnen en zijn dan zwaar geschokt als ze van de weg schuiven. Of zoals vandaag: dichte mist maar denk maar niet dat de gemiddelde Utahn dan een lichtje aandoet! Nope, gewoon flink gassen en net doen of je van niets weet. (En waarom hebben paarden geen mislampen? Stond er ineens een cowboy midden op de weg in de dichte mist!)
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Inderdaad, zoals hierboven al vermeld, van zodra er hier 1 sneeuwvlokje valt, is niemand nog vooruit te branden.
Ik zie hier regelmatig een overvol rechtervak op een 90-baan, waar iedereen dan lekker knus tegen elkaar aan 30 gaat rijden, terwijl op het linkervak bijna niemand rijdt, of toch met vééél meer ruimte tussen, aan 50-60-70km/u.
Denk je dan dat iemand op dat rechtervak doorheeft "héj, misschien is 30 echt wel te traag en moet 50 ook wel lukken als ik zo naar het linkervak kijk.." Nee hoor...
En neen, het zijn niet enkel de mensen met winterbanden die op dat linkervak rijden. Ikzelf had er bijvoorbeeld geen, maar reed veel liever sneller op het linkervak dan trager op het rechtervak omdat je links tenminste niet onmiddellijk in een ander z'n gat kunt rijden ......
Over sneeuw en ijzel gesproken. Hoe pakken jullie dat in de VS aan?
Hier strooit men zout. Vorig jaar zaten ze nog voor de winterperiode voorbij was, zelfs in een klein prutsland als België, al door hun voorraad heen.... Grote paniek...
Dan vraag ik mij altijd af, hoe doen ze dat dan in godsnaam in al die grotere landen waar het veel vaker en veel meer sneeuwt? Beginnen de mensen daar ook direct te zagen dat "de overheid zijn werk niet doet", en dat de baan voor hun voordeur "nog steeds niet sneeuw- en ijsvrij is gemaakt", etc... ?
Ik zie hier regelmatig een overvol rechtervak op een 90-baan, waar iedereen dan lekker knus tegen elkaar aan 30 gaat rijden, terwijl op het linkervak bijna niemand rijdt, of toch met vééél meer ruimte tussen, aan 50-60-70km/u.
Denk je dan dat iemand op dat rechtervak doorheeft "héj, misschien is 30 echt wel te traag en moet 50 ook wel lukken als ik zo naar het linkervak kijk.." Nee hoor...

En neen, het zijn niet enkel de mensen met winterbanden die op dat linkervak rijden. Ikzelf had er bijvoorbeeld geen, maar reed veel liever sneller op het linkervak dan trager op het rechtervak omdat je links tenminste niet onmiddellijk in een ander z'n gat kunt rijden ......
Over sneeuw en ijzel gesproken. Hoe pakken jullie dat in de VS aan?
Hier strooit men zout. Vorig jaar zaten ze nog voor de winterperiode voorbij was, zelfs in een klein prutsland als België, al door hun voorraad heen.... Grote paniek...
Dan vraag ik mij altijd af, hoe doen ze dat dan in godsnaam in al die grotere landen waar het veel vaker en veel meer sneeuwt? Beginnen de mensen daar ook direct te zagen dat "de overheid zijn werk niet doet", en dat de baan voor hun voordeur "nog steeds niet sneeuw- en ijsvrij is gemaakt", etc... ?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier bij ons hangt het ervan af welke categorie sneeuwstorm het is, bepaald door de duur van de storm en de hoeveelheid sneeuw de storm voortbrengt. Als het een zware storm is begint men met alleen de hoofdwegen, en kan het zijn dat je in je buurt gewoon pech hebt en er geen sneeuwploeg of strooiwagen komt.
Hier in Colorado gebruikt men sowieso geen zout, omdat dit in extreem lage temperaturen zeer weinig tot geen effect heeft. In plaats daarvan wordt een if ander chemisch mengsel gebruikt dat wel werkt in die omstandigheden. Is het echter niet zo heel koud dan wordt voornamelijk (grof) zand gestrooid in plaats van de chemische ijsverwijderaar. Werkt prima voor de grip, maar als de sneeuw en het ijs weer weg zijn heb je wel een verhoogde kans op steenslag...
Klagen hoor je mensen echter niet, maar ze hebben hier dan ook wel zo veel zand en strooiwagens/sneeuwschuivers, en zo'n goede organisatie dat dit ook niet echt nodig is.
Hier in Colorado gebruikt men sowieso geen zout, omdat dit in extreem lage temperaturen zeer weinig tot geen effect heeft. In plaats daarvan wordt een if ander chemisch mengsel gebruikt dat wel werkt in die omstandigheden. Is het echter niet zo heel koud dan wordt voornamelijk (grof) zand gestrooid in plaats van de chemische ijsverwijderaar. Werkt prima voor de grip, maar als de sneeuw en het ijs weer weg zijn heb je wel een verhoogde kans op steenslag...
Klagen hoor je mensen echter niet, maar ze hebben hier dan ook wel zo veel zand en strooiwagens/sneeuwschuivers, en zo'n goede organisatie dat dit ook niet echt nodig is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier schuift men sneeuw en strooit men bij kruispunten en bij heuvels.
Wij moeten met onze straat zelf een sneeuwruimer inhuren. Het is een prive weg die wij als buurt zelf moeten onderhouden helaas.
Voordeel is wel dat onzen straat eerder schoon is dan de subdivisions in de buurt haha. Your government at work
Wij moeten met onze straat zelf een sneeuwruimer inhuren. Het is een prive weg die wij als buurt zelf moeten onderhouden helaas.
Voordeel is wel dat onzen straat eerder schoon is dan de subdivisions in de buurt haha. Your government at work