Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

panne in DV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marianneke
Amerika-ontdekker

panne in DV

Bericht door Marianneke »

Hallo allemaal,

heb al een paar keer een vraag op dit forum gezet en ben elke keer goed geholpen, nogmaals mijn dank daarvoor. Ik ben een meisje van 22 jaar en ga samen met mijn vriend (22) over 3,5 week naar Amerika. Heb er onwijs veel zin in. Mijn planning is zo goed als rond, maak me alleen een beetje zorgen over het rijden door de death Valley.

Wat als je motor oververhit raakt en je panne krijgt. Ik heb gehoord dat het bereik van je telefoon in DV minimaal is, hoe kan ik dan in hemelsnaam iemand bereiken die mij kan helpen met onze auto?

Verder ga ik voor het eerst op vakantie buiten Europa, dit betekent dat ik voor het eerst een creditcard ga gebruiken.
hoe gaat dit in zijn werking. Stel je gaat uit eten, wilt betalen, moet je je dan ook identificeren? En wat als je handtekening niet exact hetzselfde is. Ik geloof namelijk niet dat iemand 2 identieke handtekeningen kan maken (er is toch altijd wel iets verschil).

Ik hoopd at ik me zorgen maak om niets. Misschien zijn het al een beetje spanningen voor deze grote reis. Heb er ook zo veel zin in! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen geruststellen!

Bedankt alvast!
Groetjes,

Marianne
shabster
Amerika-ontdekker

Bericht door shabster »

Hallo Marianne,

Zelf heb ik (nog) geen ervaring met het rijden door Death Valley, voor ons (mijn verloofde en ik) komt die tijd in September aan. Wat wij ons wel hebben laten vertellen is dit: zorg ervoor dat je een goede grote auto met airco hebt. Zorg er ook voor dat je voordat je het woestijn inrijdt genoeg bezine in je auto hebt en ga gewoon tanken wanneer je een bezinepomp IN de woestijn ziet. Ook al heb je - denk je - genoeg benzine.

Als je een oververhitte motor hebt... geen idée, maar als ik jou was zou ik geen "wat als" vragen stellen, je maakt het jezelf soms moeilijker dan het is.

Over Creditcards hoef je je écht niet ongerust te maken, neem wel altijd je passport mee, de meeste mensen controlleren dit namelijk wel.
Groetjes,
Shabster

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zorg inderdaad voor een volle tank (je kunt ook in het park tanken maar dat is veel duurder dan er buiten) en zorg voor voldoende (drink)water. Volg de aanwijzingen op de borden op wanneer je wordt aangeraden om de airco uit te doen: dit geldt met name op stukken waar je moet klimmen. Dit, in combinatie met de airco, kan er voor zorgen dat de motor oververhit raakt.

De kans dat je panne krijgt is zeer klein, als je een auto huurt heb je altijd een vrij nieuwe wagen. En als je toch iets krijgt: wacht tot iemand je komt helpen. Blijf bij de auto.

Marianne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: panne in DV

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Marianneke schreef:Hallo allemaal,

Verder ga ik voor het eerst op vakantie buiten Europa, dit betekent dat ik voor het eerst een creditcard ga gebruiken.
hoe gaat dit in zijn werking. Stel je gaat uit eten, wilt betalen, moet je je dan ook identificeren? En wat als je handtekening niet exact hetzselfde is. Ik geloof namelijk niet dat iemand 2 identieke handtekeningen kan maken (er is toch altijd wel iets verschil).
Marianne
Als je uit gaat eten dan krijg je de rekening meestal in een mapje. Daar zit een speciaal plastic vakje in waar je je credit card instopt. Hij steekt dan iets buiten het mapje, zodat de waiter ziet dat je je credit card erin hebt gedaan. Hij neemt dat dan mee en komt even later terug met het mapje waar dan 2 bonnetjes in zitten. Op de ene vul je dan de tip in en zet je je handtekening en de andere mag je zelf meenemen voor je adminstratie. Je haalt dan je credit card er weer uit en laat het mapje met getekende bon liggen. That's all.
Wat wel belangrijk is, is om je legitimatie (en I-94) altijd bij je te hebben. Ten eerste ben je dit als tourist verplicht en ten tweede kun je jezelf zo altijd legitimeren. Soms is dit handig als je drank wilt bestellen, want als je te jong lijkt dan vragen ze nog weleens naar je ID.

Kom je bij een winkel als Target of Walmart dan haal je je credit card vaak door een soort van pin automaat. Daar zit een pennetje aan vast waarmee je accoord moet geven op het bedrag en je je handtekening op een scherm moet zetten. Soms vragen ze je in winkels of je je kunt legitimeren als je met je credit card betaalt.

Veel plezier op reis! Enneh...je zult zien dat het allemaal wel went hoor. Daarbij is mijn ervaring dat de meeste mensen wel behulpzaam zijn als je niet snapt wat de bedoeling is. Gewoon zeggen dat je een tourist bent.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dominique
Amerika-ontdekker

Death Valley.

Bericht door Dominique »

Hoi Marianneke,

Wij hebben Death Valley vorige week gedaan en het was er inderdaad warm maar niet extreem.
We hadden dezelfde temperaturen (indicatie van huurauto) zoals in Las Vegas en aan de Hoover Dam.
Je moet in Death Valley natuurlijk wat opletten maar je moet je er niet over ongerust maken, dat is echt niet nodig.

Nog een tip: wij zijn in het begin van onze vakantie in een supermarkt een goedkope koelbox gaan kopen voor 15 dollar (eentje uit piepschuim kost 5 dollar) en hebben daar heel veel plezier van gehad.
Aan elk hotel kan je wel aan ijs geraken voor het water, de frisdrank of het bier koud te houden.

Veel plezier met jullie reis.

http://breeindeusa.skynetblogs.be/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: panne in DV

Bericht door markro »

Marianneke schreef:maak me alleen een beetje zorgen over het rijden door de death Valley.

Wat als je motor oververhit raakt en je panne krijgt. Ik heb gehoord dat het bereik van je telefoon in DV minimaal is, hoe kan ik dan in hemelsnaam iemand bereiken die mij kan helpen met onze auto?
Hierboven is jou al goede raad gegeven. Zorg voor veel water bij je te hebben. Bij iedere supermarkt kan je flessen drinkwater kopen.
Wij zorgen er altijd voor een stuk of drie à vier gallonflessen (gallon is circa 3,8 liter) drinkwater bij ons te hebben achter in de auto. Bovendien een aantal kleinere flesjes (0,5 of 0,7 liter), want dat is zo makkelijk bij je te steken als je gaat wandelen.
Als je genoeg te drinken hebt, kan je in ieder geval niet omkomen van de dorst.
Zo heb je ook water bij je mocht er met de koeling van de automotor iets gebeuren. Altijd de motor laten afkoelen, voordat je een dop van een radiator of expansietankje afschroeft. (Later wel het koelwater laten vervangen door koelvloeistof als je weer in de bewoonde wereld bent.)
Zorg voor wat zoute chips bij je te hebben, om het zoutgehalte in je lichaam op pijl te brengen als je erg veel transpireert.
Bij pech, blijf samen bij de auto. Ga niet wandelen om hulp te halen. Ik vermoed, dat jullie op de doorgaande wegen blijven. Er zal dus altijd op een zeker moment wel iemand langskomen, die je om hulp kan vragen, of dat zij hulp bij een bezoekerscentrum kunnen regelen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

je kunt je bij de parkranger aanmelden als je het park binnengaat.
als je je dan niet afmeld gaan ze je zoeken.

ze adviseren 7 liter!! water per persoon per dag

airco van de auto uit
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

6foot6 schreef: airco van de auto uit
Als de temperatuur dik 50 graden is dan laat je die airco echt wel aanstaan!
Als je goed je meters in de auto in de gaten houdt dan kun je die wel aan laten staan. Zo zijn wij vorig jaar ook door Death Valley gereden.
Mocht je toch pech krijgen dan lijkt het me inderdaad verstandig om bij de auto te blijven. Druk is het er niet maar er komen toch regelmatig auto's voorbij. Verder meen ik me te herinneren dat er regelmatig langs de kant van de weg plaatsen zijn waar je water om de auto te koelen kunt pakken.

Groetjes Elly
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

Dat van je melden bij de parkranger wist ik niet,Dat is wel een veilig idee :lol:
Rick
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick »

Hallo,
Ik las daarnet iets over je legitimatie en I 94.
Waarschijnlijk bedoel je met dit je identiteitskaart of niet.Maar wat betekent dan die I 94 precies?
Dank u,

Rick
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Rick schreef:Hallo,
Ik las daarnet iets over je legitimatie en I 94.
Waarschijnlijk bedoel je met dit je identiteitskaart of niet.Maar wat betekent dan die I 94 precies?
Dank u,

Rick
Dat is het groene papiertje wat je van de immigrations terug krijgt als je je ingevulde formulieren daar afgeeft. Je moet dit bij je hebben als bewijs dat je als tourist onder het visa waiver program in het land bent. Het wordt bij het verlaten van de US weer uit je paspoort gehaald.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben veel over afgelegen wegen gereden tijdens al onze reizen en hebben ontdekt dat er altijd, minstens 1x per dag en misschien in DV wel meerdere keren een sheriff heen en weer rijdt.
Je wordt dus altijd geholpen als er iets mis is! Ook de parkranger zal het stuk of een gedeelte van de weg op en af rijden, en dan een andere ranger het stuk vanaf de andere kant.
Je bent dus nooit lang alleen als je pech hebt!

Bij de Wal*Mart en andere grote zaken kun je gewoon met je pinpas betalen, even zeggen dat je met je debit card wilt betalen. Ook tanken lukt vaak met de pinpas. Wij hebben die van de Postbank, de giromaatpas. Je moet kijken naar het Cirrus logo.
Verder hebben wij ons nog nooit hoeven te legitimeren als we met een credit card betaalden.
Die handtekening steekt niet zo heel krap hoor, als het er maar een beetje op lijkt.
Laatst gewijzigd door Gast op 22 jun 2006, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

michelly schreef:
6foot6 schreef: airco van de auto uit
Als de temperatuur dik 50 graden is dan laat je die airco echt wel aanstaan!
Als je goed je meters in de auto in de gaten houdt dan kun je die wel aan laten staan. Zo zijn wij vorig jaar ook door Death Valley gereden.
Mocht je toch pech krijgen dan lijkt het me inderdaad verstandig om bij de auto te blijven. Druk is het er niet maar er komen toch regelmatig auto's voorbij. Verder meen ik me te herinneren dat er regelmatig langs de kant van de weg plaatsen zijn waar je water om de auto te koelen kunt pakken.

Groetjes Elly
Hoi Elly,
Wij hebben ook de airco aan gelaten bij ons was het ook rond de 50 graden.... En dat is helemaal goed gegaan, inderdaad meters in de gaten houden. We hebben de airco 1 keer heel even uit moeten zetten maar verder gelukkig niet.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Als je in Death Valley over de gebruikelijke wegen rijdt, kom je regelmatig andere mensen tegen. Dus als je pech krijgt, zal het nooit heel lang duren voordat je hulp krijgt.
Wij hebben wel onze airco uitgezet op de plaatsen waar dat wordt aangeraden, daardoor wordt de kans dat de motor oververhit raakt kleiner. Op sommige plaatsen - vooral waar de weg stijgt en de automotor dus het hardst moet werken - staan tonnen met radiatorwater langs de weg.
Wij zijn al verschillende keren in Death Valley geweest, ook in hartje zomer. En nooit problemen gehad, of gehoord dat iemand anders problemen had. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, de kans dat er iets mis gaat is echt niet groot.
Ik wil je alvast een hele fijne reis toewensen... en je gaat naar zo'n mooi gebied (Death Valley is een van mijn favorieten), dus dat gaat vast wel lukken :D

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

De handtekening is eigenlijk niet erg van belang. Het is alleen soort van akkoord, een fiat dat je geeft dat het goed is.

Een echte controle word uitgevoerd door
1: het pasje door een lezer heen te halen, als de kaart dan als gestolen/vermist is opgegeven krijgen ze dat direct door.
2: identificatie, je naam staat namelijk op de kaart.

Natuurlijk is het altijd handig dat de handtekening er wel op lijkt, om verdere problemen te voorkomen. Maar heel voorzichtig je handtekening zetten om het zo precies mogelijk te doen wekt enkel argwaan.
Op mijn werk letten wij nooit op de handtekening. Simpelweg omdat die beveiliging nergens op slaat! Als iemand je kaartje steelt kunnen ze toch met gemak jouw handtekening gaan oefenen !! ?? :?
- Mike
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Gypsygirl schreef: Verder hebben wij ons nog nooit hoeven te legitimeren als we met een credit card betaalden.
Alleen in Las Vegas moesten wij ons legitimeren bij gebruik van de credit card. Zelfs bij de benzinepomp.

Elly
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sommige automaten vragen tegenwoordig om een Zipcode. Aangezien je niet in de USA woont heb je die niet.

10000 werkt dan ook gewoon :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marianneke
Amerika-ontdekker

waar koelvloeistof in...

Bericht door Marianneke »

Bedankt voor alle reacties, jullie hebben mij heel erg gerustgesteld... het is allemaal ook zo spannend!!!

Mocht er nog iets te binnen schieten gooi ik weer op t forum. Bedankt allemaal!!!!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Met een moderne auto hoef je je ook niet echt druk te maken om de airco,ik heb hem nog nooit uitgezet,ook niet in DV.
Let gewoon wat beter op de temperatuurmeter,zou hij warm worden kan je altijd de airco nog uitzetten.

(en wat dan ook helpt,als het echt fout gaat,alle ramen open en de kachel aan,koelt de kachelradiator ook nog mee namelijk)
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Hoi,

binnen 12 dagen vertrekken wij ook richting ZW, met een ritje door DV. Aangezien ik een totale leek ben op het gebied van auto's, vraag ik mij nu (misschien hele domme vraag :s) waar je dat water moet op of ingieten indien nodig? Voor zover ik er iets van snap heeft een wagen toch koelvloeistof aan boord, moet je dan het water bij de koelvloeistof gieten? Wellicht best es navragen bij alamo bij het afhalen van de wagen...

Groetjes,
Davy.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer