Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lise30
Amerikafan

Reis lise30: routevoorstel 25 dgn, graag advies

Bericht door lise30 »

Hallo!
Ook wij plannen een reis voor volgend jaar naar USA West Coast, National Parken inclusief Yellowstone. We willen graag ons schema aan jullie voorleggen.
Is dit haalbaar? Graag jullie mening. Welke parken hebben we te kort gepland, ook qua reisafstand? Logische volgorde? Alvast hartelijk dank voor de moeite en tips hartelijk welkom.
We zijn nu de vluchten aan het vergelijken (United/Continetal en KLM) en autohuurbedrijven aan het vergelijken. De eerste drie nachten willen we vastleggen en zo ook de laatste nachten. Welke parken moeten we sowieso ook gaan vastleggen. Van Yellowstone weten we inmiddels dat dit echt aan te raden is. Iemand daar nog tips voor een verblijfplaats?

Route West Coast + Yellow stone in 28 dagen inclusief vluchtdagen, 24 dagen autohuur.

Dag 1 Amsterdam vertrek, aankomst San Francisco (einde van de dag)
Dag 2 San Fransisco
Dag 3 San Fransisco
Dag 4 Auto halen en naar Yosemite NP (1 nacht)
Dag 5 Naar Death valley via Sequoia NP
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion
Dag 9 Bryce
Dag 10 Capital Reef
Dag 11 Salt lake City
Dag 12
tm 15 Yellowstone
Dag 16 Rocky Springs
Dag 17 Arches
Dag 18 Moab/Mesa Verde
Dag 19 Monument Valley
Dag 20 Page
Dag 21 Grand Canyon
Dag 22 Palm Springs
Dag 23 Los Angeles
Dag 23 Santa Maria
Dag 24 Monterey bay
Dag 25 San Francisco
Nog twee dagen ruimte in schema… waar in te zetten?

Groetjes en dank je wel!
lise30
Amerikafan

Re: Reisschema 28 dagen West Coast incl Yellowstone

Bericht door lise30 »

Wat mij trouwens opvalt dat er veel rondreizen en ook schema's van andere forummers andersom gaan. Dus start in LA en dan via Grand Canyon de route volgen en stoppen in SF. Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo is?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis lise30: reisschema 28 dagen West Coast incl Yellows

Bericht door gleuknie »

Als je de routes van anderen hebt gezien, heb je vast ook wel gezien dat jouw route onhaalbaar is. Alleen dag 5 al. Van Yosemite via Sequoia naar Death Valley is non-stop al ruim 9 uur en dan heb je alleen maar een foto kunnen maken van de ingang van het park. Ik zou toch eens wat meer routes en reisverslagen bekijken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is mij nog nooit opgevallen dat iedereen dezelfde richting neemt, daar is ook geen enkele reden voor, tenzij je eerder of later in het jaar ergens wilt zijn vanwege gesloten passen, kans op sneeuw, wel of niet door Death Valley mogen rijden etc.
Wat jullie voorstel betreft; ik zou zeggen, schrijf het eens wat uitgebreider op, in de van .. naar .. vorm, en zoek dan de reistijden erbij. Er zitten stukken in die niet leuk meer zijn of zelfs onmogelijk, en je hebt vrijwel geen tijd voor de parken zelf. Yellowstone bijvoorbeeld is zo groot dat je daar wel 2 volle dagen nodig hebt, en eigenlijk meer als je de belangrijkste beizenswaardigheden wilt zien.
Lees eens wat reisverslagen, zoals ons 2008-verslag (ook het zuidwesten met Yellowstone) zodat je een idee krijgt wat er wel en niet mogelijk is.
In welke periode willen jullie gaan?

Ah, René is me al voor zie ik.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Toen ik je titel las, wist ik het eigenlijk al. 28 dagen is gewoon veel te weinig voor het zuidwesten met Yellowstone. Dus vergeet Yellowstone! Wat is er al geboekt aan vliegtickets ed?

Maar wat wil je in je vakantie? Een lijstje afwerken met een foto dat je er bent geweest of wil je de tijd nemen om ook te zien waarom die parken zo beroemd zijn? De afstanden, maar ook de parken (met name Yosemite, Sequoia, Yellowstone) zijn groter als je denkt dus ook de afstanden in een park kunnen aanzienlijk zijn. De grote bomen staan ook op enkele plaatsen in Yosemite maar daar voor moet je weer een stuk rijden en dan ben je dus nog steeds in Yosemite. Voor L.A. neem je ook amper tijd, 2 overnachten daar is toch wel het minimale. Voor mij is vakantie ook rustig aan doen, een paar stops maken onderweg, picknicken, het bezoekerscentrum van de parken bekijken, met een ranger mee als dat zo uitkomt etc. Kijk de afstanden en zo maar eens na.

Voor info over wat er in de parken te doen is: deze website, www.nps.gov, www.ontdek-amerika.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Even ruwweg in Streets & Trips gezet en dan heb je via de kortste route ruim 4.000 mile zonder ook maar een zijstap
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wanneer wil je gaan?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik zou niet in 1 dag van Salt Lake City naar Yellowstone rijden, maar een tussenstop plannen, het is erg mooi onderweg en ook Teton NP is een bezoekje waard!
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Wat fijn dat jullie al zo snel reageren. Mijn gevoel zei inderdaad dat het to much is, maar mannetje lief wil zo graag alles zien ;)
Maar dat gaan we dus anders doen. Ik zal eens het forum verder uitspitten en de reisafstanden bekijken.
We willen 9 juni vertrekken en 5 juli terug. Is dat een goede periode?

Als jullie nog meer behulpzaam kunnen zijn dan graag. Oh ja.. we hebben tickets in optie staan. KLM vliegt rechtstreeks op SF (duurder dan Continental) en autohuur bij Alamo (SUV) en 3 nachten S. F.
Of met Continental via Amsterdam-Frankfurt -San Francisco. Dat pakket is goedkoper, maar geen rechtstreekse vlucht.
Ongeveer 1700 euro p.p.

Ik ben nu wel heel erg gaan twijfelen of we nu al de vlucht moeten boeken. Periode goed? Start van SF wel oke?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Yellowstone wilt doen, kijk dan eens of een one way niet handiger is. Zelfs alleen de kustroute overslaan scheelt al een par dagen, maar je kunt ook denken aan starten in Salt Lake City en eindigen in SF of LA.

Ik vind het moeilijk om de prijzen te beoordelen; het hangt er van af wat voor hotel en wat voor auto je hebt. Waarom een SUV? Je kunt ook een midsize SUV nemen, of een gewone auto. Kijk eens wat je bij usareisen.de voor een SUV kwijt zou zijn, en wat het hotel kost. Als je rekent op 1000 euro per ticket en 1000 voor de autohuur dan ben je nu voor die 3 nachten 400 euro kwijt, oftewel ca 500 dollar. Dat lijkt me redelijk, maar het kan wellicht goedkoper. Kijk ook eens wat losse vluchten kosten.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo. Als manlief perse Yellowstone wil zien zou ik, zoals Marianne al schreef, de route aanpassen en de kust laten vervallen. Bijv. start in Las Vegas, verschillende parken. Moab en dan naar Yellowstone en Grand Teton. Je kan dan eindigen in Salt Lake of weer in Las Vegas. Zet eens op papier wat je wilt en wat te realiseren is, tijd en miles. Wil niet teveel, vergis je niet in de afstanden en neem de tijd voor sommige dingen. Zo blijft het een leuke reis en geen Japans reiscircus :mrgreen: . Succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Mmm best lastig zo. 'manlief' hahaha... hij wil graag yellowstone, mij lijkt de afwisseling wel lekker met coast, steden en veel natuur. Ik heb het idee geopperd om de reis te splitsen in 2 reizen.
1 in juni (west coast) betere reistijd? Denken we?
En Yellowstone + omgeving, ook genoeg te zien voor een week of 2 eind sept/begin oktober (betere reistijd????)

Kunnen jullie daar iets meer over zeggen, de reisperiode??

Ik voel er persoonlijk wat minder voor om alles in die 4 weken af te werken, maar we zitten hier thuis hiermee niet zo op 1 lijn merk ik wel.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Lise. De opmerkingen die forumleden plaatsen is hoe die er tegen aan kijken. Jullie moeten zelf afwegingen maken. Zelf keuzes maken wat jullie willen zien etc. Wat jullie ook zouden kunnen overwegen is volgend jaar 3 weken te gaan en dan Salt Lake, Moab, Arches NP, Canyonlands NP, Dinosour NP, Cody, Yellowstone, Grand Teton, en weer terug Salt Lake. Eventueel is hier van alles nog aan te passen. Juli, augustus zijn op zich goed al kan het in Moab dan heet zijn. Denk dat anderen nog beter weten in welke tijd je waar het beste kunt zijn. We waren daar in 2009 en in juni lag er nog sneeuw in Yellowstone.
Het jaar daarop 3 weken kust San Francisco, Yosemite, Death Vally, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Los Angeles, San Francisco. Denk dat reisperiode augustus, september en oktober. Maar ook dit zullen anderen beter weten. Mijn advies zou zijn knip het op in tweeën. Dan geniet je ook 2 keer.
Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij waren dit jaar begin juni in Yellowstone en het was er koud! Er lag veel sneeuw en er waren wegen dicht door mud-slides.
Nou moet ik er bij vertellen dat de rangers vertelden dat er in 50 jaar niet zo laat zo veel sneeuw was gevallen, maar het kan natuurlijk in 2012 weer gebeuren. Aan de andere kant was de sneeuw ook weer leuk, want dan komen de grizzley's met jongen in de dalen op zoek naar eten en heb je meer kans om ze te zien.
Ik zou Yellowstone zeker doen, en 2x gaan is ook 2 x de prijs van de tickets dus dan wordt het wel een stuk duurder.
Persoonlijk vindt ik 1 lange vakantie leuker dan 2 kortere, maar dat is voor iedereen anders.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Juni voor Yellowstone en september/october voor de kust zou beter zijn. Lees maar eens over de June Gloom in SoCal
lise30
Amerikafan

vraagjes

Bericht door lise30 »

Heb vorige week voor het eerst gepost en nu met de kerst de route nogmaals bekeken en we gaan 'm inderdaad inkorten en hebben besloten Yellowstone volgend jaar te doen.

Het wordt dus vanaf 10 juni tm vertrek op 5 juli 2012. Vlucht en autohuur en de eerste nachten boeken. Voor de rest gaan we zoals het komt reizen.

We zien nu aantrekkelijke prijzen voor tickets Amsterdam-Vegas met KLM / Delta. Aanvankelijk waren we van plan om op San Francisco te vliegen en daar te starten, maar voor de prijs van 1 ticket SF kunnen we nu samen naar Las Vegas vliegen. Ik twijfel alleen tussen retour Las Vegas of terug van LA. Dat scheelt niet veel in prijs.
Dus nu schema:
Starten in LV en dan rondje, Bryce, Zion, monument valley, page GC etc...dan death valley, Yosemite etc SF en via kustroute naar LA.
Maar dan nog door weer terug naar Vegas???? om terug naar huis te vliegen of stoppen in LA en vanaf daar terug naar Nederland.
Wat is er nog bijzonder te zien vanaf LA naar Vegas om daar weer voor terug te rijden?
Wel/ niet doen?

Tweede vraag:
Via www.usareisen.de zien we een midsize SUV staan voor 677 of inclusief alle verzekeringen voor 829 euro
Dat inclusief tarief gaat om de inzittende en bagage verzekering en volle tank. Is dat echt nodig? of is de eerste prijs die zij op de site geven al voldoende?

Laatse vraag:
Vluchten met Delta? Hoe is de ervaring qua beenruimte, comfort? 23 kg mee heb ik begrepen. Wat is jullie ervaring?

Hartelijk dank weer voor de hulp.

Groetjes en nog een fijne tweede kerstavond!
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: vraagjes

Bericht door tcoppers »

Heb je de vluchten nu al geboekt ?
Waarom vlieg je niet naar San Francisco of LA en dan terug vanaf een andere plek die beter uitkomt in de reis.
Schrijf de route die je in gedacht hebt eens van dag tot dag uit. Dan wordt het e.e.a. al een stuk duidelijker wat jullie willen.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
lise30
Amerikafan

Re: vraagjes

Bericht door lise30 »

Ja geboekt.
Heen Amsterdam - Las Vegas
Terug Los Angeles - Amsterdam....
voor de rest nog niets vast gelegd.
1100 euri voor 2pers. Vond het niet duur.
Laatst gewijzigd door markro op 27 dec 2011, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar. Tevens koptekst van topic aangepast.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis lise30: reisschema 28 dagen West Coast

Bericht door gleuknie »

Dat is inderdaad een prima prijs! :thumbup:
Zonder Yellowstone is je route inderdaad een stuk beter te doen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis lise30: reisschema 28 dagen West Coast

Bericht door Yeehaw »

Zorg ervoor dat je de reserveringen voor bv Grand Canyon en Yosemite zo snel mogelijk vastlegt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer