Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sport in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Re: Sport in Amerika

Bericht door Bandido »

rijocaer schreef:hockey is overal wel populair! (ik ben season ticket holder!) Zelfs hier in het zuiden.
Ja, het is er wel, maar de Atlanta Thrashers bv hebben het Zuiden de rug toegekeerd en zijn verhuisd naar Winnipeg. Gewoon omdat het stadion niet vol genoeg zat. Ik denk dat dat in het Noorden niet zo snel zou gebeuren. Maar het is inderdaad natuurlijk ook weer niet zo dat er geen kip in geinteresseerd is.
"Keep Georgia On Your Mind"
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

@mtl ,nee de kaartjes kosten normaal 25 dollar. Dus daar zit niet veel verschil in. Had zelf ook al op de officiële site geken van de NY Yankees maar waren nog geen kaartjes te koop. Waren alleen seizoens kaarten te koop. En had gelezen dat je wel daar kaarten ter plekke kon kopen maar dit vaak veel duurder was.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Mijn persoonlijke mening; ga naar een sport die onder Amerikanen populair is. Daar is toch wel een bijzondere sfeer. Voetbal kan je in Nederland genoeg zien.

Ik heb de vier grote sporten in Amerika gezien; Baseball, American Football, Ice Hockey en Basketball.

Heb het meest moeten betalen voor NFL kaarten, maar dat waren ook goede teams die tegen elkaar speelden Steelers vs. Ravens en Jets vs. Bears. Betaalde toen tussen de 100 en 120 voor een kaartje. Je kan ze ook al in Nederland bestellen via je reisbureau, betaal je echter wel iets meer.

De prijs ligt gewoon heel sterk aan hoe goed het team is. Heb kaartjes baseball voor $18,- gehad, 6e rij van het veld (pirates), maar ook bovenste ring voor $45,- (Yankees). Goed zoeken en kijken naar welke wedstrijd je wil. Mijn vriendin heeft overigens eens kaartjes gehad van $1600,- de stuk... is (uiteraard) wel een skybox.

Ik zou kiezen voor een sport dat je het meest aanspreekt, want naast het kaartje betaal je ook vaak parkeerkosten/ openbaar vervoer kosten, hapje en een drankje en wellicht ook nog een souvenier.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bandido schreef:
rijocaer schreef:hockey is overal wel populair! (ik ben season ticket holder!) Zelfs hier in het zuiden.
Ja, het is er wel, maar de Atlanta Thrashers bv hebben het Zuiden de rug toegekeerd en zijn verhuisd naar Winnipeg. Gewoon omdat het stadion niet vol genoeg zat. Ik denk dat dat in het Noorden niet zo snel zou gebeuren. Maar het is inderdaad natuurlijk ook weer niet zo dat er geen kip in geinteresseerd is.

Echt? Hoe heten ze nu dan? De winnipeg Trashers? Dat dat ook zo maar kan dan he?

The Carolina Hurricanes zijn wel enorm populair hier. Een aantal jaar geleden wonnen ze de Stanley cup en stond Raleigh en omstreken op zijn kop. vind het ook een leuke, lekker snelle, sport om naar te kijken.
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 22 dec 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De Atlanta Trashers heten nu de Winnipeg Jets.
Staceybeesie
Amerika-expert

Lijkt er geen eens op ook zeg :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De Winnipeg Jets hebben vroeger ook al eens bestaan totdat ze de Phoenix Coyotes werden. Andere verhuizingen binnen de NHL waren bijvoorbeeld:
New Jersey Devils waren ooit eerst de Kansas City Scouts en daarna Colorado Rockies
Carolina Hurricanes waren eerst de Hartford Whalers
Dallas Stars waren eerst de Minnesota North Stars
Colorado Avalanche waren eerst de Quebec Nordiques
Calgary Flames waren eerst de Atlanta Flames
Staceybeesie
Amerika-expert

Dat van de Whalers wist ik inderdaad. Van Connecticut naar North Carolina?
Op 1 of andere manier voelt het een beetje als "landsverraad" of in dit geval "staats" verraad.
Kan je je voor stellen dat fc Twente in eens fc Zeeland wordt?
Ik denk waarschijnlijk niet commercieel genoeg :wink:
pilsner
Amerika-ontdekker

Bericht door pilsner »

Zoals aangegeven kan je op Stubhub goede deals krijgen.
Ook op ticketexchangebyticketmaster.com vind je wel wat.

Dit zijn beide officiële erkende sites waar je kaartjes kunt aankopen van andere personen.

Ben via deze weg naar NFL (3x), NBA (2x) en MLB (2x) en heren finale US Open gaan zien, telkens gebruik te maken van bovenstaande sites.

Je kan ook tickets krijgen voor de Super Bowl, echter aan zeer hoge prijzen (vanaf 2700 $ voor op de bovenste ring...)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Staceybeesie schreef:Op 1 of andere manier voelt het een beetje als "landsverraad" of in dit geval "staats" verraad.
Ja, heel typisch inderdaad. Maar het is ook niet zonder slag of stoot gegaan, in Atlanta waren er ook een hoop fans die het verschrikkelijk vonden en allerlei protestacties organiseerden. Maar ja, als de eigenaar ergens anders meer kan verdienen, dan kan hij dat doen. Maar het is niet ongebruikelijk, er zijn zoals al gezegd andere clubs al eens van stad gewisseld.

Persoonlijk vind ik het jammer, ik ging toch wel regelmatig naar de Thrashers toe. Maar eerlijk is eerlijk, het is inderdaad nooit echt populair geworden hier. College football is hier gewoon gigantisch groot, en dan heb je nog de Braves en de Falcons, en zelfs de Hawks (basketball) hebben redelijke bezoekersaantallen.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wauw...dat verhuizen van stad naar stad... Idd wat je zei
Staceybeesie schreef: Kan je je voor stellen dat fc Twente in eens fc Zeeland wordt?
Ik denk waarschijnlijk niet commercieel genoeg :wink:
In Nederland kun je je dat echt niet voorstellen... Toch vind ik het erg slim...

Terug on topic, wij zijn naar de Yankees vs. de Blue Jays geweest en inderdaad (kreeg er echt een Amerikaans gevoel van)ik vond dit echt een van de leukste dingen van onze reis... Wij hadden onze kaartjes ook via Stubhub en waren erg tevreden over de snelle service. Eveneens is het goed rekening te houden met de reis naar de wedstrijd bij ons was het echt mega druk... Wij waren blij dat we meer als een uur van te voren vertrokken waren...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In de VS gebeurt het nogal eens dat clubs gewoon naar een andere stad verhuizen. Opzienbarend was halverwege jaren 90 toen de beide NFL teams van Los Angeles ineens weg waren. De een naar Oakland en de ander naar Saint Louis. In het Europese voetbal is dat inderdaad niet gebruikelijk alhoewel het in het Engeland nog niet zo lang geleden gebeurde. Toen verhuiste de voetbalclub Wimbledon naar Milton Keynes waar het verder ging onder de naam Milton Keynes Dons. De supporters van Wimbledon hebben toen een nieuwe club Wimbledon AFC opgericht die zich vanuit de amateurs nmiddels opgewerkt heeft tot het laagste profniveau in Engeland.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik weet het niet zeker, maar ik heb weleens gehoord dat sommige sportclubs in NL een soort van verenigingsstructuur hebben. En die moet dus met zoiets instemmen, wat uiteraard niet zomaar zal gebeuren. In Amerika zijn professionele sportclubs meestal eigendom van een investeringsmaatschappij, of in sommige gevallen zelfs één persoon. Dan wordt zo'n club meer gezien als een bedrijf en dus ook zo gerund. En als het niet genoeg opbrengt, is het verkassen of opdoeken. Misschien wat cru gesteld, maar er zit wel een kern van waarheid in heb ik het idee.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Klopt inderdaad Bandido... zelf ben ik lid van een windsurfvereniging en deze is in verhouding tot sommige andere clubs in Tilburg en omgeving waar ik woon erg klein met 150 leden. Er zijn nu 2 hockeyclubs samen gevoegd en deze club heeft nu zo 'n 2200 leden. Toch is het nog altijd een vereniging. Zou het in Amerika sport vaak school/college/universiteit gerelateerd is. Deze coaches worden toch ook vaak betaald? In het Nederlandse verenigingsleven worden sommige betaald maar mijn ervaring is dat het meeste vrijwillig gebeurd ook al kent zo 'n hockeyclub 2200 leden. Ik vind het erg slim hoor om met een commercieel oog naar de club te kijken.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Livestrong
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Livestrong »

Ik ga op 17/1 en 18/1 naar de Orlando Magic. Kaarten waren er al vanaf $10, zit je wel helemaal boven in het stadion. Heb ze gewooon via de site van de Magic zelf gekocht.
Heb er veel zin in !!! :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer