Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis died79: route West Canada
Re: Reis died79: route West Canada
Bedankt voor je snelle antwoord. Labor day zat ik al aan te denken, dus ik denk dat we daarna vertrekken. Is reserveren van hotels in deze periode nodig? Misschien wel in de parken? Heb je nog tips voor goede accomodaties die goed liggen in de parken?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Zelf had ik alles van te voren gereserveerd.
In Vancouver had ik Light Heart Inn B&B en Hotel Sylvia
in Whistler het Listel hotel
in 100 Mile House Springlake ranch
in Jasper Patricia Lake bungalows
en in Banff Hidden Ridge resort
stuk voor stuk heerlijke accommodaties
In Vancouver had ik Light Heart Inn B&B en Hotel Sylvia
in Whistler het Listel hotel
in 100 Mile House Springlake ranch
in Jasper Patricia Lake bungalows
en in Banff Hidden Ridge resort
stuk voor stuk heerlijke accommodaties
Kan iemand me vertellen wanneer de zalmtrek in september is? En hoe zit het in september met walvissen en orca's?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ik wilde nog even reageren op de tip om niet bij Lake Louise te overnachten: ons is het juist heel erg goed bevallen om dat wel te doen toen we van Jasper naar Banff reden. Je hebt dan alle tijd voor de Icefield Parkway (en voor de prachtige wandeling naar Parkers Ridge, met uitzicht op de Saskatchewan gletcher aan de andere kant van de berg) en je hoeft niet meer terug te rijden vanaf Banff. Heen en weer rijden is toch zonde van je kostbare vakantietijd. Wij kwamen na een dag rijden best laat aan bij de Lake Louise Inn en waren blij dat we de route naar Banff niet af hoefden te raffelen. De volgende ochtend waren we lekker op tijd bij Lake Louise en Lake Moraine (anders hadden we die 3 grizzlyberen op de parkeerplaats van Lake Louise waarschijnlijk gemist!), hebben daar nog overheen geroeid en reden daarna op ons gemakje de Bow Valley Parkway naar Banff. Onderweg kan je dan nog rustig stoppen bij Johnston Canyon en bij aankomst in Banff heb je dan nog lekker de tijd om het stadje te verkennen of bijvoorbeeld naar de Hot Springs te gaan of met de kabelbaan de berg op.
We hadden trouwens het Lake Louise Inn rechtstreeks op hun site geboekt. Ik weet niet of het daar aan lag, maar wij kregen zomaar een geweldige upgrade van een economy room naar een grote family suite
groetjes
Christa
We hadden trouwens het Lake Louise Inn rechtstreeks op hun site geboekt. Ik weet niet of het daar aan lag, maar wij kregen zomaar een geweldige upgrade van een economy room naar een grote family suite

groetjes
Christa
West-Canada/ VS juli/aug 2011 http://christajohankurtnaarcanada.reismee.nl
ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

Toen ik van Jasper naar Banff reed en stopte bij de lakes was het licht al niet meer goed voor foto's. Tussen 11 en 14 uur staat de zon goed voor foto's. Dus vroeg daar zijn heeft op dat vlak weinig zin. En 't is maar 45 minuten rijden van Banff (iets langer langs de scenic Valley parkway) dus zelf was ik wel blij dat ik daar niet heb overnacht.
We zitten te denken om de route andersom te gaan rijden, dus vanouverisland op het eind. Iemand tips hierover? Of zit je dan te laat wat betreft de excursies walvis/orka's/beren.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Iemand ervaring met wells gray en hoeveel dagen je daar het beste kan besteden? We zitten nu aan 3 dagen te denken.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Lijkt me persoonlijk erg lang.
Ik zou veel meer tijd besteden aan Vancouver Island en juist wat dagen schrappen die je in Alberta hebt.
Je hebt bij VI niet eens Telegraph Cove er op staan. VI is wel 'n dag of 7 waard in totaal (dan heb je walvissen bij TelegraphCove en Port McNeill, regenwoud in Tofino en stad in Victoria)
Je hebt bij VI niet eens Telegraph Cove er op staan. VI is wel 'n dag of 7 waard in totaal (dan heb je walvissen bij TelegraphCove en Port McNeill, regenwoud in Tofino en stad in Victoria)
Wells Grey..... 3 dagen???
Dat vind ik nogal veel.... een middag is genoeg.
Als je pech hebt dan zijn de muggen dodelijk.
Neem liever wat meer tijd voor de weg van Osoyoos naar Vancouver. Manning Prov. Park is erg mooi en je kunt daar geweldig wandelen.
Dat vind ik nogal veel.... een middag is genoeg.
Als je pech hebt dan zijn de muggen dodelijk.
Neem liever wat meer tijd voor de weg van Osoyoos naar Vancouver. Manning Prov. Park is erg mooi en je kunt daar geweldig wandelen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we wells gray 2 dagen gaan doen en dan die extra dag op VI gaan besteden. Best lastig om een goede route samen stellen, maar gelukkig hebben we dit forum voor de adviezen 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het ligt er ook maar net aan wat je wilt doen in Wells Gray. Als je alleen met je auto de hoogtepunten bekijkt, heb je het snel gezien. Wij waren in 2005 vier overnachtingen in Clearwater, in 2002 drie dagen. Je kunt hier prachtige wandelingen doen, zie ons verslag van de Trophy Mountain Trail op 24 juli 2005:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm
Echt heel mooi. Door te wandelen of actief te zijn op Clearwater Lake, kun je hier ook echt genieten. Zoals hierboven ook al gemeld, spuit je goed in met OFF! In de zomer stikt het van de muggen, met OFF! ben je echter goed beschermd en krijg je geen prikkie. Ben je vroeger in het jaar, dan barst het hier nog van de beren. Naarmate het warmer wordt, trekken ze hoger de bergen in en heb je minder kans beren te zien.
Groet,
Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm
Echt heel mooi. Door te wandelen of actief te zijn op Clearwater Lake, kun je hier ook echt genieten. Zoals hierboven ook al gemeld, spuit je goed in met OFF! In de zomer stikt het van de muggen, met OFF! ben je echter goed beschermd en krijg je geen prikkie. Ben je vroeger in het jaar, dan barst het hier nog van de beren. Naarmate het warmer wordt, trekken ze hoger de bergen in en heb je minder kans beren te zien.
Groet,
Ferry
We willen wel echt wandelingen gaan doen. Heb je pagina bekeken, ziet er echt geweldig uit! Het blijft lastig hoeveel dagen we daar willen verblijven.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
We zitten te denken om VI te skippen, zodat we dan wat rustiger aan kunnen doen. VI wilen we dan een andere keer doen. Ik denk dat je je op Vi + sunshine coast ook 2 weken kan vermaken? Als iemand er anders over denkt, hoor ik dat graag.
Canada is ook zo groot en je moet helaas keuzes maken soms
Canada is ook zo groot en je moet helaas keuzes maken soms

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ik zou zelf juist voor de combi gaan en eerder dat Wells Gray skippen. Die bergen wordt toch snel meer van 't zelfde als je er langer in zit. VI zorgt voor welkome afwisseling in natuur/landschap. Was na Jasper en Banff echt toe aan even geen bergen meer.
Maar VI is ook een en al bergen
.
En de bergen van Wells Grey (het lijkt wat op het zwarte woud) zijn echt anders dan de Canadeze Rockies Mountains (die meer hebben van de Alpen).
Wil je afwisseling dan kun je beter naar de Okanagan valley (beetje zuid europees) gaan. Warm weer, mooie meren en een bijzondere omgeving die behoorlijk afwijkt van de bergen e.d. in BC.

En de bergen van Wells Grey (het lijkt wat op het zwarte woud) zijn echt anders dan de Canadeze Rockies Mountains (die meer hebben van de Alpen).
Wil je afwisseling dan kun je beter naar de Okanagan valley (beetje zuid europees) gaan. Warm weer, mooie meren en een bijzondere omgeving die behoorlijk afwijkt van de bergen e.d. in BC.
Go T@bbing!!!!
Haha, VI heeft ook bergen idd, maar ook eilandjes en walvissen en bij Tofino mooi regenwoud. Ben blij dat stukje in elk geval gezien te hebben.
Die zuideuropees aandoende warme vallei spreekt me overigens ook aan, dat heb ik dan weer gemist omdat ik ergens op 'n leuke ranch wilde gaan zitten
Die zuideuropees aandoende warme vallei spreekt me overigens ook aan, dat heb ik dan weer gemist omdat ik ergens op 'n leuke ranch wilde gaan zitten

Zoals ik al eerder zei, je moet keuzes maken....en VI doen we dan een andere keer.
Het is wel verstandig om bovenlangs (via whistler) te gaan denk ik? We eindigen eind september dan in Vancouver.
Het is wel verstandig om bovenlangs (via whistler) te gaan denk ik? We eindigen eind september dan in Vancouver.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi, lees met veel aandacht dit onderwerp.
Want, wij hebben een beetje hetzelfde probleem, wat doe je?
Optie 1: Calgary - Banff > Jasper> Okanagan valley > Glacier NP ( Going to the sun Road) > Drumheller > Calgary.
Optie 2: Calgary - Vanvouver en dan de standaard route, en dan al dan niet inclusief VI ?
We gaan in september en ik wil eigenlijk toch nog een beetje van nog wat warme dagen kunnen genieten, en dit kan naar mijn idee in de Okanagan valley en bij Drumheller. Al weet je het natuurlijk maar nooit.
Orca's hebben we al gezien in 2008 vanuit Port Townsend en zijn we naar Victoria geweest. Maar dan heb je nog niet veel van VI gezien.
Of toch maar naar VI, maar ja het weer en ik vind het een beetje overpriced?
Calgary is daarnaast een goedkopere vlucht, geen drop off kosten voor de auto?
Ik lees goede verhalen en zie mooie foto's van de Okanagan valley. Dus dat lijkt ons ook wel wat, wat is de juiste keuze?
Alle tips en adviezen om de keuze te vergemakkelijken zijn welkom.
Groet van Koek
Want, wij hebben een beetje hetzelfde probleem, wat doe je?
Optie 1: Calgary - Banff > Jasper> Okanagan valley > Glacier NP ( Going to the sun Road) > Drumheller > Calgary.
Optie 2: Calgary - Vanvouver en dan de standaard route, en dan al dan niet inclusief VI ?
We gaan in september en ik wil eigenlijk toch nog een beetje van nog wat warme dagen kunnen genieten, en dit kan naar mijn idee in de Okanagan valley en bij Drumheller. Al weet je het natuurlijk maar nooit.
Orca's hebben we al gezien in 2008 vanuit Port Townsend en zijn we naar Victoria geweest. Maar dan heb je nog niet veel van VI gezien.
Of toch maar naar VI, maar ja het weer en ik vind het een beetje overpriced?
Calgary is daarnaast een goedkopere vlucht, geen drop off kosten voor de auto?
Ik lees goede verhalen en zie mooie foto's van de Okanagan valley. Dus dat lijkt ons ook wel wat, wat is de juiste keuze?
Alle tips en adviezen om de keuze te vergemakkelijken zijn welkom.
Groet van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Met je eerste route rijdt je heel veel meer kilometers omdat je een ronde maakt. Dat kan ook een overweging zijn natuurlijk.
Wij zijn maar een dag of 10 in Canda geweest (we hebben het gecombineerd met de USA) maar vonden VI wel een heel prettige afwisseling. Canada is prachtig maar je ziet (buiten de parken zoals Banff en Jasper) op een gegeven moment wel heeeel veel bomen onderweg.
Maar ja, dan is de Okanagan Valley misschien ook wel een goede afwisseling, daar zijn wij nog niet geweest dat staat op onze lijst voor volgende keer.
Wij zijn maar een dag of 10 in Canda geweest (we hebben het gecombineerd met de USA) maar vonden VI wel een heel prettige afwisseling. Canada is prachtig maar je ziet (buiten de parken zoals Banff en Jasper) op een gegeven moment wel heeeel veel bomen onderweg.
Maar ja, dan is de Okanagan Valley misschien ook wel een goede afwisseling, daar zijn wij nog niet geweest dat staat op onze lijst voor volgende keer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8413 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 3 Reacties