Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zie hoe FedEx een computer monitor aflevert
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Zie hoe FedEx een computer monitor aflevert
In onze vorige woning (in de stad) belde zo'n pakjesdienst eens aan: of ik een pakketje (doos met 6 flessen wijn) voor de buren van 3 huizen verder wou in ontvangst nemen. Ik kende die buren totaal niet en heb geweigerd. Die koerier was echt boos op mij. Ik dacht: wat als die buren niet betalen, wat als wij het aan de buren geven en zij zeggen later dat ze het niet ontvangen hebben,... Die koerier ging er ook maar van uit dat wij die wijn niet zelf zouden opdrinken ...
Klinkt misschien nogal paranoia maar het was voornamelijk omdat ik echt geen idee had wie die buren waren. Waar we nu wonen, kennen we de buren wel en zou ik sneller wel zo'n pakketje in ontvangst nemen. Omgekeerd hebben de buren ook al eens een pakketje voor mij oopgevangen.
Klinkt misschien nogal paranoia maar het was voornamelijk omdat ik echt geen idee had wie die buren waren. Waar we nu wonen, kennen we de buren wel en zou ik sneller wel zo'n pakketje in ontvangst nemen. Omgekeerd hebben de buren ook al eens een pakketje voor mij oopgevangen.
DPD heeft ooit een fotocamera voor mij afgeleverd bij de buren, zonder mij iets te vertellen. Gelukkig kwamen de buren na een week "we hebben nog steeds je pakketje liggen".
Grootste problemen heb ik echter nog steeds met post, onze lieve postbezorger van TPG/TNTpost/PostNL die gewoon de helft van de post niet bezorgd. En als je dan belt, krijg je "ja, moet je het maar aangetekend laten versturen" alsof je de bank kan vragen rekeningoverzichten aangetekend te sturen etc
Dat is nu al jaren en in de hele straat, en de post verandert helemaal niks (behalve hun naam).
Grootste problemen heb ik echter nog steeds met post, onze lieve postbezorger van TPG/TNTpost/PostNL die gewoon de helft van de post niet bezorgd. En als je dan belt, krijg je "ja, moet je het maar aangetekend laten versturen" alsof je de bank kan vragen rekeningoverzichten aangetekend te sturen etc

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Zo'n werknemer geeft een enorm bedrijf gelijk een slechte naam.
Pakketjes voor de buren neem ik wel aan op één uitzondering na. Die doen nooit open als je aanbelt en dan moet ik er tig keer heen voor ze eindelijk eens opendoen. En de laatste keer hadden ze toen commentaar dat het er 4 dagen lag en ze het wel eerder hadden willen hebben. Prima, dan gaan ze het voortaan maar zelf bij het postkantoor halen.
Pakketjes voor de buren neem ik wel aan op één uitzondering na. Die doen nooit open als je aanbelt en dan moet ik er tig keer heen voor ze eindelijk eens opendoen. En de laatste keer hadden ze toen commentaar dat het er 4 dagen lag en ze het wel eerder hadden willen hebben. Prima, dan gaan ze het voortaan maar zelf bij het postkantoor halen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als er een pakketje voor de buren bij ons afgegeven wordt verwacht ik van hun dat ze een briefje in de bus doen, dan weten de buren dat ze het bij mij op kunnen halen.
Ga er echt niet mee sjouwen om het bij hun te krijgen, heb ik ook nog nooit hoeven doen, meestal worden ze de zelfde dag wel opgehaald.
Pakketjes waarvoor betaald moet worden, neem ik niet aan.
Het gebeurd wel eens dat er een pakketje in de schuur of carport gezet wordt dan ligt er altijd een briefje in de bus dat we daar een pakketje kunnen vinden.
Dat zijn dan meestal pakketjes waar niet voor getekend hoeft te worden.
Ga er echt niet mee sjouwen om het bij hun te krijgen, heb ik ook nog nooit hoeven doen, meestal worden ze de zelfde dag wel opgehaald.
Pakketjes waarvoor betaald moet worden, neem ik niet aan.
Het gebeurd wel eens dat er een pakketje in de schuur of carport gezet wordt dan ligt er altijd een briefje in de bus dat we daar een pakketje kunnen vinden.
Dat zijn dan meestal pakketjes waar niet voor getekend hoeft te worden.
Laatst gewijzigd door Annie op 27 dec 2011, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik er niet heen ga blijft het spul in mijn woonkamer staan en het zijn vaak grote dozen. Maar daar heb ik nu geen last meer van 

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat gebeurde me 1 keer de volgende keer mochten ze het het pakket op het postkantoor gaan ophalen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het een paar keer gedaan maar toen er in plaats van een bedankje commentaar voor terugkwam was ik er snel klaar mee.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ze hebben bij mij wel eens een nieuwe mobiele telefoon (in doos) voor de voordeur gezet
Had zo door iedereen die langskwam meegenomen kunnen worden.
Brian vond dat ik maar moest zeggen dat hij niet was aangekomen, maar dat heb ik maar niet gedaan. Vaak worden er van ons pakjes bij de buren bezorgd. Wij zijn hier in de buurt degene die bijna nooit thuis zijn.
Het gebeurd ook wel eens dat er iets in de schuur gezet wordt. Vaak zijn dat grote pakketten uit Amerika voor Kevin, voor zijn auto. Aangezien we door de schuur ons huis binnengaan, zien we dat wel altijd direct.

Brian vond dat ik maar moest zeggen dat hij niet was aangekomen, maar dat heb ik maar niet gedaan. Vaak worden er van ons pakjes bij de buren bezorgd. Wij zijn hier in de buurt degene die bijna nooit thuis zijn.

Het gebeurd ook wel eens dat er iets in de schuur gezet wordt. Vaak zijn dat grote pakketten uit Amerika voor Kevin, voor zijn auto. Aangezien we door de schuur ons huis binnengaan, zien we dat wel altijd direct.
-
- Amerika-expert
ik heb zelf persoonlijk nooit meegemaakt dat er iets van mijn porch is gejat of beschadigt bezorgt zoals deze computer monitor, maar dit jaar toch ineens op het nieuws dat het aantal gestolen pakketjes omhoog is gegaan. En, precies wat Petra/VS al zei, nog voordat er wordt verteld over Iraq bommen en Newt Gingrich die liegt over z'n eerste echtscheiding: een vader met z'n dochter waren gearresteerd voor het stelen van kerstkados van porches (gezellig familie uitje
), en natuurlijk compleet met hun naam en gezichten zoals hier wordt gedaan. Hetzelfde met een pakketjesdienst meneer, en nog een man/vrouw.
http://boston.cbslocal.com/2011/12/21/d ... incy-homes
http://boston.cbslocal.com/2011/12/20/t ... somerville

http://boston.cbslocal.com/2011/12/21/d ... incy-homes
http://boston.cbslocal.com/2011/12/20/t ... somerville
- Bandido
- Amerika-expert
Ik had het daar laatst nog over: ik baal ervan dat USPS of UPS/Fedex soms dingen bij mij voor de deur laat. En ik vraag me af of ik dat kan voorkomen, wil het namelijk liever ergens ophalen als ik niet thuis ben (en dat is meestal het geval aangezien ze altijd onder kantooruren komen). Ik woon namelijk midden in de stad, en mijn voordeur is weliswaar een trapje op, maar dan sta je toch op de stoep. En dat is in een buurt waar ook nog weleens wat daklozen langslopen. Niet dat ik die meteen als dief wil bestempelen, maar in een pakje zit nou eenmaal vaak iets leuks en dat weten anderen ook.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is vaak de gelegenheid die de dief maakt he! Dus beter voorkomen dan genezen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat hebben ze bij vrienden van ons ook ooit gedaan met de Ziggo Digitale TV ontvanger.Ko-Mar schreef:Ze hebben bij mij wel eens een nieuwe mobiele telefoon (in doos) voor de voordeur gezetHad zo door iedereen die langskwam meegenomen kunnen worden.
Zij waren op vakantie, dus vroegen ze aan ons of wij de planten water wilden geven en de post van de deurmat of kon halen. Ook graag de vuilnisbak en het oud papier aan de straat. Prima!
Dus ik haal de post van de mat en leg het op tafel. Zie daar een briefje van de TNT dat er een pakje is bezorgd. Waar dan, ik zag geen pakje. Staat er ook nog bij: neergelegd op de stapel dozen buiten. Dat was dus het oud papier welke Martijn nét aan de straat had gezet! Woeps!
Dus van de drie dozen, maar ééntje teruggehaald...

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hier in de flat alleen goede ervaringen. De bezorger komt het bijna altijd boven brengen en als we een pakket voor anderen hebben doet hij een briefje in hun bus. Alleen vorig jaar een tijd met een doos wijn gezeten. Bleken die mensen op vakantie en (schoon)vader kwam maar 1 x per week. We hadden wel besloten het te gaan opdrinken NA een bepaalde datum. Was niet nodig. Helaas.

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij wonen nogal buiten, dus het geeft niet als ze een keer een pakje buiten laten staan. Maar UPS had een paar jaar geleden in de winter een pakje voor ons buiten het tuinhekje aan de achterkant van het huis laten staan; deden ze anders nooit. Die nacht sneeuwde het en wij vonden het dus pas in het voorjaar toen de sneeuw was gesmolten. Het was een kledingstuk van Eddie Bauer, die we al bij hun als vermist hadden opgegeven. Zij hadden het opnieuw gestuurd en die hebben we ook gewoon ontvangen. Toen we het andere pakje in het voorjaar vonden hebben we dat bij Eddie Bauer gemeld, maar die zei dat de verzekering van UPS het al had gedekt en dat we het maar moesten houden. Overigens goed ingepakt, want de inhoud was zelfs niet nat geworden van het smeltwater.
Ik heb zelf bij een postbedrijf gewerkt waar ik de naam maar niet van zal noemen, waar enorm veel pakketten en brieven voorbij kwamen, het boeit ze echt niet hoe het aankomt als de targets maar gehaald worden, en mocht het beschadigt zijn nou heel boeiend, het is weer meer werk dus geld voor hun.
-
- Amerikakenner
Zulke ..., zijn de naam werknemer niet waard! Ik hoop dat hij niet meer voor fedex mag werken.
Echt heel dom van die persoon! Zo respectloos,,, Mocht die voor mij werken, dan mocht die meteen zijn kastje leegmaken!
Fedex en de klanten verdien veel beter personeel!
Echt heel dom van die persoon! Zo respectloos,,, Mocht die voor mij werken, dan mocht die meteen zijn kastje leegmaken!
Fedex en de klanten verdien veel beter personeel!
Ik wil de actie van de bezorger niet goedpraten, afkeuren eerder, maar ik vraag me toch af in hoeverre de strenge regels qua tijdsbesteding die zo'n bezorger opgelegd krijgt leiden tot een dergelijk gedrag.
-
- Amerikakenner
Hockey,
Je hebt absoluut een punt! Ik denk dat fedex na het zien van deze video toch wel eens één en ander anders gaat aanpakken.
Maar hoe dan ook, het mag geen reden zijn om de spullen van iemand anders zo te behandelen. De manier waarop deze persoon het doet, getuigt van zeer weinig respect en iets zegt me dat de persoon niet aan zijn proefstuk toe is. Pech voor hem dat de camera alles registreert, en maar goed ook dat zulke personen tegen de lamp lopen!
Je hebt absoluut een punt! Ik denk dat fedex na het zien van deze video toch wel eens één en ander anders gaat aanpakken.
Maar hoe dan ook, het mag geen reden zijn om de spullen van iemand anders zo te behandelen. De manier waarop deze persoon het doet, getuigt van zeer weinig respect en iets zegt me dat de persoon niet aan zijn proefstuk toe is. Pech voor hem dat de camera alles registreert, en maar goed ook dat zulke personen tegen de lamp lopen!
Ik woon op 5395 aan het einde van een doodlopende straat, een stukje terug in de straat op een hoek staat het huis 5295 (zelfde straatnaam) waar een Indische familie woont.
Wanneer ik een pakketje ontvang kijk ik altijd welke naam erop staat.. Zij blijkbaar niet, dus de vrouw had een keer een pakketje van ons ontvangen. Ik had een paarden groombox gekocht voor de verjaardag van mijn vriendinnetje, en dat kwam bij hen aan.
's Avonds werd er bij ons aangebeld door de Indische man "Ja sorry mijn vrouw ontving het pakket en die heeft het gewoon open gemaakt en zag toen dat het niet voor ons was". OOPS! Nouja, gelukkig was het niet eens of ander iets embarrassing dat werd afgeleverd
Wanneer ik een pakketje ontvang kijk ik altijd welke naam erop staat.. Zij blijkbaar niet, dus de vrouw had een keer een pakketje van ons ontvangen. Ik had een paarden groombox gekocht voor de verjaardag van mijn vriendinnetje, en dat kwam bij hen aan.
's Avonds werd er bij ons aangebeld door de Indische man "Ja sorry mijn vrouw ontving het pakket en die heeft het gewoon open gemaakt en zag toen dat het niet voor ons was". OOPS! Nouja, gelukkig was het niet eens of ander iets embarrassing dat werd afgeleverd

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!