Misschien een uitgekauwd onderwerp, maar ik ben in de war.
Bij het boeken van de auto werd ons verteld dat we geen internationaal rijbewijs nodig hebben. Dit heb ik in andere topics hier ook al gelezen. Lijkt me redelijk helder dus.
Nu lees ik op de website van Alamo echter het volgende:
International renters must present a valid readable un-expired license from their country of residence. If the country of residence is not in English, an un-expired International Drivers license must be presented in conjunction with their country of residence license.
Hieruit conludeer ik dat wij hem dus wél nodig hebben. Help!
Wendy, wij hebben in april een auto gehuurd bij Alamo. We hebben ons Nederlandse rijbewijs laten zien, en dat werd gewoon geaccepteerd. Er werd niet naar een internationaal rijbewijs gevraagd. Eerder hebben we bij andere maatschappijen ook nooit een internationaal rijbewijs nodig gehad.
Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Je hebt echt geen internationaal rijbewijs nodig. Ook niet voor Alamo. Voor mijn eerste VS-reis had ik er één bij mij. Ik overhandigde deze aan de Alamobeambte, deze wuifde het internationaal rijbewijs weg en vroeg om het normale roze exemplaar.
Soms word er nog wel eens gezegd, dat het goed is om de vertaling van het rijbewijs bij je te hebben, maar op mijn NL-rijbewijs staat nagenoeg alles in pictogrammen en het beetje tekst dat er al opstaat, staat er in meerdere talen op.
Op onderstaande link kun je lezen dat het niet noodzakelijk is, maar wel dat het makkelijk kan zijn als je in de problemen komt, er staat namelijk wel op het roze papiertje dat het een rijbewijs is in alle talen, maar voor de rest staat er niets vertaald.
En toch weet de ANWB het nog steeds leuk te verkopen,
"ach voor die 13 euro neem je toch geen risico"
In de US is zo'n Internationaal "vod" niet:
verplicht
noodzakelijk
handig
Ik heb in de US bekeuringen gehad en betrokken geweest bij aanrijdingen, in beide gevallen willen ze je roze papiertje zien, dat is n.l. het enige wettige document dat je rijvaardigheid bewijst.
(en niet dat prul van de ANWB)
(ps. voor een tientje maak ik je een "internationaal rijbewijs" )
Een duidelijke anti anwb aanhanger (dus ook geen show your card gebruiker hoop ik).
De link is niet van de anwb, maar van de Amerikaanse ambassade, en als we in jouw ogen daar ook alleen nog maar onzin lezen kunnen we beter stoppen met een discussie over wat wel en niet noodzakelijk cq geadviseerd wordt.
Ruth schreef:De link is niet van de anwb, maar van de Amerikaanse ambassade, en als we in jouw ogen daar ook alleen nog maar onzin lezen kunnen we beter stoppen met een discussie over wat wel en niet noodzakelijk cq geadviseerd wordt.
En als deze discussie nog steeds gevoerd wordt ondanks dat al vele malen is herhaald dat het niet noodzakelijk is en dat er nooit naar gevraagd wordt dan kunnen we beter ook gewoon stoppen met het beantwoorden van vragen over dit onderwerp....
Dit staat er overigens op de site van de ambassade:
Foreign Driver's Licenses Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved.
Wordt geadviseerd / kan handig zijn zijn nou niet echt termen om te overtuigen....
Laatst gewijzigd door Njit op 27 jun 2006, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Je kunt je overigens ook erg druk gaan maken om 13 euro te besparen op de gehele reissom.
Het gaat me niet om die 26 euro (jawel, wij rijden allebei), maar wel om het feit dat we dan weer naar een ANWB-kantoor moeten wat hier niet om de hoek zit. En ja, ik gebruik wel Show your Card, want mijn ANWB-lidmaatschap is duur genoeg om daarvan te profiteren.
Als je de discussie aan wilt gaan moet je er ook tegen kunnen dat mensen het niet met je eens zijn. Ongeveer elke drie maanden komt deze vraag voorbij en steeds is de uitkomst dat het niet nodig is..
En als je gelijk hebt krijg je het ook. Maar nu dus niet...
Laatst gewijzigd door Njit op 27 jun 2006, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben hem in 2003 wel gehaald en toen zeiden ze zelf bij Alamo toen we de huur auto op gingen halen dat het NIET nodig is.
Op een nederlans reibewijs staat net zoals Bart zegt alles in ook in Engels en pictogramen, dus begrijpbaar voor de Amerikaanse politie als ze je aanhouden oid.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017 Blog tijdens onze reizen Facebook
Ik ga geen discussie aan, ik gaf een link door met de mededeling dat het NIET nodig is, maar een advies. LEZEN.
En ik ga geen bedrijven afkraken wat door andere wel gedaan wordt.
Ruth schreef:En ik ga geen bedrijven afkraken wat door andere wel gedaan wordt.
Ach ja.. De ANWB geeft een papiertje uit welke niet nodig is en maakt hem ook maar een jaar geldig (mijn rijbewijs is een stuk langer geldig. Verloopt de vertaling soms???). Dat komt op mij over als geldklopperij.
Mij is me twee keer gevraagd naar het internationale rijbewijs. 1x bij Enterprise in Michigan en een keer bij InterAmerican in Orlando. Ze wilden toch wel even zeker weten dat alles was wat ze dachten dat het was. Maar ik was toen nog onder de 25 dus misschien dat dat er wat mee te maken had??? Daarna is het me nooit meer gevraagd.
Ik heb zelf zoiets van ook al is het niet nodig, ik vind het toch lekkerder om er eentje bij me te hebben. Better safe than sorry.
Of misschien als je nog een oude hebt liggen dat je die mee kunt nemen. Dan heb je in elk geval een vertaling en hoef je niet naar de ANWB en er nog twee kopen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
suebrons schreef:Dan heb je in elk geval een vertaling
Maar wat moet er vertaald worden dan?
Op mijn rijbewijs staat er 'Driving Licence' op de voorkant en verder mijn naam e.d. maar dat is niet te vertalen in het engels. Zo heet ik nu eenmaal. Ook staan er symbooltjes als een auto'tje e.d. Dat is gedaan zodat zelfs een Arabier snapt wat het betekend.
Maak ik zelf wel m'n eigen 'International Driving Licence', voor een paar eurocentjes voor wat papier en m'n inkt. Net zo officieel toch?
Weten hun veel hoe zo'n ding eruit ziet? (of wordt er in elk land hetzelfde papiertje uitgegeven??)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.