Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis died79: route West Canada
Re: Reis died79: route West Canada
Wij hebben besloten om de okanagan valley te doen. Daarnaast gaan we naar Waterton ipv revelstoke.
Laatst gewijzigd door Désirée op 27 dec 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Onze nieuw route
Vancouver
Vancouver- whistler
Whistler
Whistler- kamloops
Kamloops
Kamloops- wells gray
Wells gray
Wells gray- jasper
Jasper
Jasper- icefield parkway
Icefield parkway - lake louise
Lake louise
Lake louise- canmore
Canmore
Canmore- waterton np
Waterton np
Waterton np- balfour
Balfour
Balfour- osoyoos
Osoyoos
Osoyoos- vancouver
Vanouver
Vancouver
We hebben nog 2 dagen over. Waar we zelf aan zitten te denken om deze in jasper, waterton of wells gray in te plannen. Er zitten een paar lange rij dagen bij, maar dat vinden we niet zo erg.
Vancouver
Vancouver- whistler
Whistler
Whistler- kamloops
Kamloops
Kamloops- wells gray
Wells gray
Wells gray- jasper
Jasper
Jasper- icefield parkway
Icefield parkway - lake louise
Lake louise
Lake louise- canmore
Canmore
Canmore- waterton np
Waterton np
Waterton np- balfour
Balfour
Balfour- osoyoos
Osoyoos
Osoyoos- vancouver
Vanouver
Vancouver
We hebben nog 2 dagen over. Waar we zelf aan zitten te denken om deze in jasper, waterton of wells gray in te plannen. Er zitten een paar lange rij dagen bij, maar dat vinden we niet zo erg.
Laatst gewijzigd door Désirée op 28 dec 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Rij een stukje door bij Balfour en ga naar Nelson. Dat is pas een superstadje!!!!
In 2009 zijn we daar een dag/nacht geweest, wat een heerlijke sfeer en we vreselijke leuke en lieve mensen ontmoet. Terrasjes op straat lekkere biertjes (Kokanee Glacier beer is erg lekker en verfrissend). Vrienden van ons zijn in 2008 per ongeluk in Nelson terecht gekomen en hebben daar 4 machten gezeten ze kwamen er niet meer weg zo leuk vonden ze het
.
Plan in de Rockie mountains nog een dag in om naar Yoho National Park te gaan vanuit Lake Louise is het maar een klein stukje rijden (30 min ofzo).
Vanuit Canmore is het maar een uurtje rijden naar Calgary het is gewoon een leuke stad om een dagje rond te kijken. Zeker als het die dag erg mooi weer.
Banff is gewoon een leuke plek om lekker te chillen (ik ben gek op banff). Met een uit stapje naar lake Minnewanka en een wandeling om Johnson lake is gewoon heerlijk (als je geluk hebt is de visarend er ook) en niet zwaar. Bij ons dat al bijna traditie de eerste dag in Banff is een wandeling en picknick om en bij Johnson lake.
Ga de dag in Osoyoos even naar het noorden naar Penticton en Summerland. Je kunt onderweg wijn proeven bij de vele wijngaarden en neem een flesje mee. Vergeet niet te picknicken in een van de vele prov. parks aan het meer en neem een duik!
Ik krijg weer heimwee.......... nog bijna 5.5 maanden
.... zucht.
In 2009 zijn we daar een dag/nacht geweest, wat een heerlijke sfeer en we vreselijke leuke en lieve mensen ontmoet. Terrasjes op straat lekkere biertjes (Kokanee Glacier beer is erg lekker en verfrissend). Vrienden van ons zijn in 2008 per ongeluk in Nelson terecht gekomen en hebben daar 4 machten gezeten ze kwamen er niet meer weg zo leuk vonden ze het

Plan in de Rockie mountains nog een dag in om naar Yoho National Park te gaan vanuit Lake Louise is het maar een klein stukje rijden (30 min ofzo).
Vanuit Canmore is het maar een uurtje rijden naar Calgary het is gewoon een leuke stad om een dagje rond te kijken. Zeker als het die dag erg mooi weer.
Banff is gewoon een leuke plek om lekker te chillen (ik ben gek op banff). Met een uit stapje naar lake Minnewanka en een wandeling om Johnson lake is gewoon heerlijk (als je geluk hebt is de visarend er ook) en niet zwaar. Bij ons dat al bijna traditie de eerste dag in Banff is een wandeling en picknick om en bij Johnson lake.
Ga de dag in Osoyoos even naar het noorden naar Penticton en Summerland. Je kunt onderweg wijn proeven bij de vele wijngaarden en neem een flesje mee. Vergeet niet te picknicken in een van de vele prov. parks aan het meer en neem een duik!

Ik krijg weer heimwee.......... nog bijna 5.5 maanden

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nelson zal ik eens naar gaan kijken. Verder stond Yoho al op de planning om vanuit Lake Louise te doen. Bedankt voor je reactie. Route verder wel in orde?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ja! ik denk van wel 

Go T@bbing!!!!
We denken om die 2 extra dagen bij wells gray en waterton te doen. Verder willen we kamloops in lilloeet veranderen.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Lilooet zou ik je niet aanraden. Troosteloos dorp en landschap. Kwam er doorheen gereden toen ik van Whistler naar 100 Mile House ging en verbaasde me toen dat ik regelmatig in reisverslagen had gelezen dat mensen dat als overnachtingsplaats kozen. Kun je beter dat stukje doorrijden naar Whistler of Clearwater.
Hoe zit het met 100 mile house? Leuke omgeving en is er wat te doen?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Cache Creek is ook een optie. In de omgeving van 100 mile house heeft de pine beetle huisgehouden ik zou hiet niet heen willen gaan, allemaal dode bomen. http://www.hellobc.com/cache-creek.aspx
Ik vond Lilloet wel leuk
. Het is er rustig dat geef ik toe, maar zo'n klein dorpje heeft wel iets.
Kamloops is een behoorlijke stad (100.000 inwoners) de sportsbar "Rota's" is onwijs gezellig. En hebben heerlijke lunch en grillgerechten.
Een extra dag in Waterton is een super goed idee.
Ik vond Lilloet wel leuk

Kamloops is een behoorlijke stad (100.000 inwoners) de sportsbar "Rota's" is onwijs gezellig. En hebben heerlijke lunch en grillgerechten.
Een extra dag in Waterton is een super goed idee.
Go T@bbing!!!!
100 Mile House zelf is niets bijzonders, maar ik heb er 2 dagen op Springlake ranch gezeten en dat was gaaf.
Ik had 100 Mile House als locatie tussen Whistler en Jasper in. Als je al in Clearwater zit is dat even ver naar Whistler als 100 Mile House (misschien zelfs wat korter)
Ik had 100 Mile House als locatie tussen Whistler en Jasper in. Als je al in Clearwater zit is dat even ver naar Whistler als 100 Mile House (misschien zelfs wat korter)
Dus zou het van whistler naar clearwater te doen zijn in dag? Zo ja dan kunnen we die dagen ergens anders besteden en bijvoorbeeld meer tijd in Vancouver besteden. Nog een vraag over de icefield parkway. Is dat in 1 dag te doen of s 2 dagen beter. Als we het in 1 dag doen, misschien een extra dag plannen in Jasper.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ja, Whistler-Clearwater is slechts 424 km. Ben zelf 'n ochtendmens en op dagen dat ik naar 'n nieuwe plaats ging vertrok ik meestal tussen 7 en 8 uur, dus dan ben je al vroeg in de middag op je nieuwe bestemming.
De Icefieldparkway duurt zonder stops 3 uur. Is dus makkelijk te doen in één dag ook als je hier en daar stopt. Zelf had ik na 2 dagen Jasper het idee om alvast naar de gletcher te rijden (halverwege de Icefieldparkway) dus die hoefde ik niet meer te doen onderweg naar Banff. Had dat gedaan omdat er bewolkter weer voorspeld werd en nu had ik 'm nog net met zon, toen ik de gletcher afkwam werd 't bewolkt en toen ik er de volgende dag langskwam was het nog steeds bewolkt. Kijk dus dagelijks op wunderground.com o.i.d. en pas daar je plannen op aan.
De Icefieldparkway duurt zonder stops 3 uur. Is dus makkelijk te doen in één dag ook als je hier en daar stopt. Zelf had ik na 2 dagen Jasper het idee om alvast naar de gletcher te rijden (halverwege de Icefieldparkway) dus die hoefde ik niet meer te doen onderweg naar Banff. Had dat gedaan omdat er bewolkter weer voorspeld werd en nu had ik 'm nog net met zon, toen ik de gletcher afkwam werd 't bewolkt en toen ik er de volgende dag langskwam was het nog steeds bewolkt. Kijk dus dagelijks op wunderground.com o.i.d. en pas daar je plannen op aan.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hele goede route als je het mij vraagt, met voldoende tijd op de meeste plaatsen! Als je dan toch nog wat extra dagen wil invoegen dan zou ik dat misschien doen bij Jasper en Lake Louise. Zo kan 1 volledige dag gebruiken voor Yoho NP en die andere voor Lake Louise en omgeving, zeker als wat leuke wandelingen wil doen. Zoals al gezegd is Whistler naar Clearwater zeker te doen op 1 dag en moet je niet ergens overnachten. En als je vroeg genoeg onderweg bent dan heb je een zee van tijd om hier en daar ook nog te stoppen.
Veel succes nog met het uitpluizen van de laatste details. Ik vind het in elk geval een prima route!
Groetjes,
Ann
Veel succes nog met het uitpluizen van de laatste details. Ik vind het in elk geval een prima route!

Groetjes,
Ann
Iemand ervaring met Harrison Hot Springs? We twijfelen nog steeds of we Wells Gray 2 of 3 nachten willen doen. Ik nijg zelf eerder naar 2 nachten.
Dan zou ons schema er zo uitzien
1. Amsterdam- Vancouver
2. Vancouver-Whistler
3. Whistler
4. Whistler- Wells Gray
5. Wells Gray
6. Wells Gray - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper- Icefield Parkway- Lake Louise
10. Lake Louise
11. Lake Louise ( bezoek Yoho NP)
12. Lake Louise - Canmore
13. Canmore
14. Canmore- Waterton NP
15. Waterton NP
16. Waterton NP
17. Waterton NP - Nelson
18. Nelson
19. Nelson - Osoyoos
20. Osoyoos
21. Osoyoos- Harrison hot springs/ hope?
22. Naar Vancouver?
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vancouver- Amsterdam
Graag nog julle reacties over eventuele aanpassing. Ik denk dat we voldoende tijd in de parken hebben waar we ook nog kunnen relaxen.
Alvast Beankt
Dan zou ons schema er zo uitzien
1. Amsterdam- Vancouver
2. Vancouver-Whistler
3. Whistler
4. Whistler- Wells Gray
5. Wells Gray
6. Wells Gray - Jasper
7. Jasper
8. Jasper
9. Jasper- Icefield Parkway- Lake Louise
10. Lake Louise
11. Lake Louise ( bezoek Yoho NP)
12. Lake Louise - Canmore
13. Canmore
14. Canmore- Waterton NP
15. Waterton NP
16. Waterton NP
17. Waterton NP - Nelson
18. Nelson
19. Nelson - Osoyoos
20. Osoyoos
21. Osoyoos- Harrison hot springs/ hope?
22. Naar Vancouver?
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vancouver- Amsterdam
Graag nog julle reacties over eventuele aanpassing. Ik denk dat we voldoende tijd in de parken hebben waar we ook nog kunnen relaxen.
Alvast Beankt

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Harrison Hot Springs is een kleine plaats, die prachtig is gelegen aan het Harrison Lake.
Leuk voor een stop onderweg en om even rond te kijken.
Als je er langer wil verblijven moet je hopen op mooi weer. Aan het meer is een keurig zandstrand.
Ik dacht dat er ieder jaar een zandsculptuurfestival is, maar daar kan ik op de website niets over vinden.
Zie website: http://www.harrisonhotsprings.ca/
Toen wij er half september 2008 waren stond het strand nog vol sculpturen.

Leuk voor een stop onderweg en om even rond te kijken.
Als je er langer wil verblijven moet je hopen op mooi weer. Aan het meer is een keurig zandstrand.
Ik dacht dat er ieder jaar een zandsculptuurfestival is, maar daar kan ik op de website niets over vinden.
Zie website: http://www.harrisonhotsprings.ca/
Toen wij er half september 2008 waren stond het strand nog vol sculpturen.

- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Harrison Hot Springs is zeker een mogelijke plaats om een nacht te verblijven. De hot springs zelf zijn omgebouwd in zwembaden en niet de echte "natuurlijke" hotsprings. Verder is er inderdaad een mooi meer en als je in september daar bent kan je naar het zandsculptuur festival als je dat zou willen. Dat is inderdaad elk jaar zo geweest zoals markro al aangeeft, maar ik geloof dat ze het al enkele jaren niet meer doen. Voor meer informatie over Harrison Hot Springs kan je kijken op hun website: http://www.tourismharrison.com/index.php. Verder heb je in de buurt van Harrison Hot Springs het mooie Bridal Veil Provincial Park: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... eil_falls/.
Als je dan richting Vancouver vertrekt zou ik niet Highway 1 rijden, maar Lougheed Highway. Reden hiervoor is dat je zo kan stoppen bij Alouette Lake in "Golden Ears Provincial ParK". Dit is een prachtig park en je kan even stoppen bij het grote strand aan Alouette Lake, maar ik zou verder rijden naar het "Gold Creek Day Use area". Hier kan je tegenover de parking een pad volgen (ongeveer 15-20 minuutjes wandelen) langs de Gold Creek op die dan uitmondt in Alouette Lake. Daar is ook een strand en de zichten hier zijn nog mooier! Ik heb er even een kaartje van gemaakt bij google maps: Gold Creek wandeling. Verderop langs Lougheed Highway heb je Pitt Lake wat ook heel mooi is en zeker de moeite waard voor een wandelingetje op de dijken bij het meer. Hier ook weer een kaartje van google maps: Pitt Lake wandeling Deze twee laatste plekken zijn wat minder bekend voor toeristen, maar geliefde plekken voor de lokale bevolking (mezelf inbegrepen).
Hier zijn een paar foto's van de boven vernoemde plekken:

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann
Als je dan richting Vancouver vertrekt zou ik niet Highway 1 rijden, maar Lougheed Highway. Reden hiervoor is dat je zo kan stoppen bij Alouette Lake in "Golden Ears Provincial ParK". Dit is een prachtig park en je kan even stoppen bij het grote strand aan Alouette Lake, maar ik zou verder rijden naar het "Gold Creek Day Use area". Hier kan je tegenover de parking een pad volgen (ongeveer 15-20 minuutjes wandelen) langs de Gold Creek op die dan uitmondt in Alouette Lake. Daar is ook een strand en de zichten hier zijn nog mooier! Ik heb er even een kaartje van gemaakt bij google maps: Gold Creek wandeling. Verderop langs Lougheed Highway heb je Pitt Lake wat ook heel mooi is en zeker de moeite waard voor een wandelingetje op de dijken bij het meer. Hier ook weer een kaartje van google maps: Pitt Lake wandeling Deze twee laatste plekken zijn wat minder bekend voor toeristen, maar geliefde plekken voor de lokale bevolking (mezelf inbegrepen).
Hier zijn een paar foto's van de boven vernoemde plekken:

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann

Onze definitieve route:
Amsterdam- Vancouver
Vancouver - Whistler
Whistler
Whistler - Wells Gray
Wells Gray
Wells Gray
Wells Gray - Jasper
Jasper
Jasper
Jasper - Icefield Parkway
Icefield Parkway - Lake Louise
Lake Louise
Lake Louise ( bezoek yoho NP)
Lake Louise - Banff
Banff
Banff- Waterton NP
Waterton NP
Waterton NP
Waterton Np - Nelson
Nelson
Nelson - Osoyoos
Osoyoos
Osoyoos - Vancouver
Vancouver
Vancouver
De hotels in de parken zijn inmiddels geregeld. Bedankt voor alle adviezen
Amsterdam- Vancouver
Vancouver - Whistler
Whistler
Whistler - Wells Gray
Wells Gray
Wells Gray
Wells Gray - Jasper
Jasper
Jasper
Jasper - Icefield Parkway
Icefield Parkway - Lake Louise
Lake Louise
Lake Louise ( bezoek yoho NP)
Lake Louise - Banff
Banff
Banff- Waterton NP
Waterton NP
Waterton NP
Waterton Np - Nelson
Nelson
Nelson - Osoyoos
Osoyoos
Osoyoos - Vancouver
Vancouver
Vancouver
De hotels in de parken zijn inmiddels geregeld. Bedankt voor alle adviezen

Laatst gewijzigd door Désirée op 12 jan 2012, 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Ik ben benieuwd, wij hebben hier ook gereserveerd, bedankt voor de tipelninjoo schreef:Zelf had ik alles van te voren gereserveerd
in Jasper Patricia Lake bungalows

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Is het te doen om vanuit Lake Louise een dag naar Kootenay NP te gaan, of kun je dan beter overnachten in Radium Hot Springs?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Wat is er in omgeving Nelson te doen en welk hotel hebben jullie gehad?yarrah schreef:Rij een stukje door bij Balfour en ga naar Nelson. Dat is pas een superstadje!!!!
In 2009 zijn we daar een dag/nacht geweest, wat een heerlijke sfeer en we vreselijke leuke en lieve mensen ontmoet. Terrasjes op straat lekkere biertjes (Kokanee Glacier beer is erg lekker en verfrissend). Vrienden van ons zijn in 2008 per ongeluk in Nelson terecht gekomen en hebben daar 4 machten gezeten ze kwamen er niet meer weg zo leuk vonden ze het.
Ik krijg weer heimwee.......... nog bijna 5.5 maanden.... zucht.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8427 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 3 Reacties