Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco (18-25 febr)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
De tovenaar
Amerika-ontdekker

San Francisco (18-25 febr)

Bericht door De tovenaar »

Hallo,

Een vriend en ikzelf zijn van plan om een blitsbezoek te brengen aan San Francisco in februari. Priotirair is Yosemite. We vroegen ons af of Yosemite tijdens die periode goed te bereiken is? Is er dan kans op sneeuw? Zijn er routes geblokkeerd?
Zijn er andere must - sees in de buurt van San Francisco in deze beperkte periode?!
We huren sowieso een auto!

Bedankt voor de tips hoor!!
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: San Francisco (18-25 febr)

Bericht door José »

Had toevallig pas nog deze website bekeken:
http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... ities.aspx
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd er rekening mee dat je verplicht kettingen in de auto moet hebben als je Yosemite in de winter gaat bezoeken.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/chains.htm
De tovenaar
Amerika-ontdekker

Is Sonoma bereikbaar zonder sneeuwkettingen tijdens deze periode? Of Redwood Park?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vaak kan je ook gewoon in Yosemite rijden maar het gaat erom dat je de kettingen in de auto hebt om ze in de "designated area's" te gebruiken als het nodig is.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De tovenaar schreef:Is Sonoma bereikbaar zonder sneeuwkettingen tijdens deze periode?
Sonoma en Napa zijn zeer waarschijnlijk normaal bereikbaar. Het is natuurlijk niet de beste tijd om een wijngebied te bezoek, maar accomodatie is wel goedkoper, en als je goed weer treft kan het er goed vertoeven zijn. Je kunt zon en tegen de twintig graden treffen, maar ook dagenlange hoosbuien.

In dat seizoen een park als Año Nuevo SP ook leuk. Wel reserveren omdat je alleen met een guided walk meemag in het paar-/broedseizoen...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedoel je Sonoma of Sonora?
In Redwood National Park zal je denk ik geen sneeuwkettingen nodig hebben maar dit park is tenminste 6 uur rijden ten noorden van SF.
goldenhills
Amerika-expert

Om grote sequoias te zien kun je ook naar Big Basin Redwoods SP, een stuk dichterbij, ruim anderhalf a twee uur (via de I-280 / CA-35 / Hwy 9) ten zuiden van SF.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn werkzaamheden in Big Basin tot eind maart. Wel een heel mooi park.
De tovenaar
Amerika-ontdekker

Hmm, we hadden een superaanbod via KLM gevonden van A'dam naar SF en terug via LA naar A'dam en we hebben die vlucht geboekt voor nog geen 450euro!!

Natuurlijk... We gaan echt wel prioriteiten moeten stellen!! :oops:

Het wordt een superblitsbezoek!... Tips om die in te delen?
Misschien moet dit topic verplaatst worden naar hierboven??

We komen toe in SF zaterdag 18/12/11 om 12u30 's middags
We vertrekken in LA zaterdag 25/12/11 om 13u...

In LA willen we zeker Beverley Hills, Hollywood, Sunset Boulevard gezien. Nog zeker To Do's?!
In SF, wat zijn daar de highlights?!

En tussen SF en LA dachten we aan: Santa Barbara, Monterey, Carmel By The Sea...

We willen de absolute highlights van de twee steden zien (ik weet dat het echt kiezen is!!) en graag nog een aantal higlights op de route ertussen...

Hmm, klinkt nogal chaotisch. Ik ga me ook nog wat inlezen, maar tips qua reisverslagen zijn ook welkom (op deze route!)
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

Hey,,

Mijn ervaring is dat San Fransisco veel meet te bieden heeft als LA.
LA is buitens de walk of fame en beverly hill's ( beiden zijn makkelijk in een dag te bezichtigen) niet heel speciaal naar mijn mening.

San Fransisco is een hele vriendelijke mooie stad. Met de golden gate bridge, alcatraz, pier39, fisherman's warf, de cable cars, china-town enz enz.....
Zou hier echt proberen een beetje de tijd voor te nemen want dat is echt de moeite waard!!

En als jullie met eigen vervoer gaan, dan zou ik zeker via de pacific highway 1 rijden. ( deze behoord tot de mooiste ter wereld )

Greetz
goldenhills
Amerika-expert

Ik zou niet teveel vastleggen qua hotels (of checken dat je makkelijk & kostenloos kunt cancelen). Het weer kan heel verschillend zijn in die periode, en ook sterk verschillen per regio. Het is slim om je ook in de woestijngebieden te verdiepen (Death Valley, Mohave, Palm Springs, etc.), wat een goede uitwijkmogelijkheid kan zijn als het aan de kust prutweer is. In die periode moet het goed lukken om op de bonnefooi accomodatie te vinden, zeker als je de dag van te voren via internet een hotel/motel boekt (voor de volgende dag dus). Yosemite is overigens populair in de winter, misschien dat reserveren wel slim is als je in of dichtbij het park wilt zitten.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

In een weekje kun je wel een leuke tijd beleven (vergeet wel je warme kleren niet).
De tovenaar schreef:Mijn ervaring is dat San Fransisco veel meet te bieden heeft als LA. LA is buitens de walk of fame en beverly hill's ( beiden zijn makkelijk in een dag te bezichtigen) niet heel speciaal naar mijn mening.
Helemaal niet mee eens. Wij hadden veel meer met Los Angeles, dan met San Francisco (heel Europees). Wel is het zo, dat je in Los Angeles op voorhand moet weten wat je wil doen (enorm uitgestrekt). Maar er zijn heel leuke buurten en je kunt er heel wat zien/beleven. Persoonlijke favorieten: ritje over Mulholland drive, Venice Beach, Getty Center, Griffith Park, ... walk of fame zei ons dan weer helemaal niets.

Uitgebreide info over wat te doen in LA vind je hier: viewtopic.php?f=7&t=36456

Hieronder een opzetje. Je kunt perfect met 1 overnachting van SF naar LA gaan en een extra nacht LA doen. Je kunt ook twee overnachtingen langs de kust doen. Ik raad ook aan vanaf de laatste dag SF een auto te huren (20 mei in de opzet hieronder). Dan kun je een stuk van de 49-mile drive rijden. Raak je vlotter bij Golden Gate en leuke wijken als Ashbury Height. Je kunt een auto ophalen in een stadskantoor.

18 mei Amsterdam - San Francisco (Fishermans Wharf - Lombard Street - ...)
19 mei San Francisco (centrum)
20 mei San Francisco
21 mei
22 mei
23 mei Los Angeles
24 mei Los Angeles
25 mei Los Angeles - Amsterdam

Meer tips op verzoek.

Lees vooral een beetje over de steden en waarom je zelf juist naar SF en LA wil. (Wij doen bijvoorbeeld nooit pretparken, maar als je bv naar Disney in Anaheim (LA) wil kan dat perfect.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het heeft ook nog wel een beetje met de vluchttijden te doen wat je de 1e en laatste dag nog kunt doen. De 1e dag zit je met 9 uur tijdsverschil en mss 15u vliegen in je kop dat je niet heel veel kunt doen. De laatste dag zit je nog met het inleveren van de auto en het 2.5u van te voren inchecken ed. Heb je directe vluchten voor dat geld trouwens? Mooie deal!

Ik kan me in het schema van Cristobal wel inleven, maar als de prioriteit bij Yosemite ligt moet je echt even goed nadenken dat je een soort sinterklaasstafreis maakt. Met maar 6 echte reisdagen zou ik de keuze maken voor de steden en Yosemite helaas links (en jullie geval rechts) laten liggen.

P.s. is Maartend je reismaat??

Ik zou de rit zo laten als Cristobal gemaakt heeft en dan dag in Monterey overnachten (je zou monterey sea aquarium kunnen bezoeken, of een middagtocht whalewatching. De andere dag op de route zou ik dan overnachten in Pismo Beach. De weg tussen Monterey en Pismo schijnt een van de mooiste wegen qua zichten te zijn die er bestaat.

Ik vind trouwens de data allemaal een beetje vaag. In de 1e post staat dat je in Februari gaat, dan post je
We komen toe in SF zaterdag 18/12/11 om 12u30 's middags
We vertrekken in LA zaterdag 25/12/11 om 13u...
Wanneer ga je nou?
De tovenaar
Amerika-ontdekker

OK, iets meer duidelijkheid:
18 febr komen we toe rond de middag in SF. Vertrek LA zaterdag 25 febr rond de middag.

We zullen Yosemite idd links laten liggen.

Bedankt voor de tips ook! We zullen idd wat afwachten met het boeken van motels (als je toch vrij eenvoudig goedkope hotels vindt).

We hebben nu een goed beeld wat we willen doen als het weer wat meezit (route van Cristobal en PSVWally).
Maar welke route / stopplaatsen zouden jullie aanraden als het weer echt tegenslaat (bijvoorbeeld richting Death valley)
De tovenaar
Amerika-ontdekker

Ohja, dus om sequoias te zien zullen we in big bassin ook geen geluk hebben? ik bedoel: het is volledig gesloten?
goldenhills
Amerika-expert

Zie de website: The park will remain open for day use

Om naar Death Valley te rijden als het slecht weer is kun je tzt het beste de Caltrans website raadplegen om te zien welke weg je kan nemen, omdat er dan ook goede kans op extra sneeuw is in de Sierra Nevada, met tijdelijke wegsluitingen als gevolg. Onderlangs via Mojave maak je de beste kans.
De tovenaar
Amerika-ontdekker

Nog een andere vraag:
Valt rijden in LA mee of gebruik je beter OV? Omdat ik lees dat de bezienswaardigheden op een afstand van elkaar liggen (niet zoals in SF blijkbaar?)
Hoe zit het met files ed?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ligt eraan waar je je hotel hebt. Hollywood blvd /chinese theater is goed te doen met de metro als je je hotel kiest die bij een metrostation van die lijn ligt. De rest van LA..... autoautoauto! SF is daarentegen volgens de meeste mensen heel goed te doen met de diverse OV gelegenheden. Je zou er bv dus voor kunnen kiezen om de auto pas de 20ste of 21ste ('s morgens vroeg op het vliegveld, of stadskantoor) op te halen!
De tovenaar
Amerika-ontdekker

Wij dachten aan Motel 6, ligt in die buurt dacht ik he? (bij hollywood blv), maar hebben nog niets geboekt.
We verkiezen ook wel auto... maar wat met parking, stress op de wegen in de stad ed...?? Da's een beetje onze zorg...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer