Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
navigatie
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
navigatie
Hoi
hier ben ik weer met een vraag over mijn navigatie app.
Kan ik die ook gewoon in een amerikaanse auto gebruiken
Zit daar ook een sigaren aansteker in. ik heb daar nooit opgelet
omdat ik niet rook. Is bij amerikaanse auto's ook plus = plus en niet
zoals bij engelse auto's plus aan massa.
Ik zou hem graag mee willen nemen want het scheelt toch weer een hoop geld
voor 22 dagen
We hebben al een dag of 10 vast gelegd ( hotels ) west yellowstone mammoth hot-springs en estes park voor
de rocky moutains De vlucht is ook geregeld Amsterdam- minneapolis -denver
Nu nog een auto
Graag jullie advies
gr. Joop uit Best
hier ben ik weer met een vraag over mijn navigatie app.
Kan ik die ook gewoon in een amerikaanse auto gebruiken
Zit daar ook een sigaren aansteker in. ik heb daar nooit opgelet
omdat ik niet rook. Is bij amerikaanse auto's ook plus = plus en niet
Ik zou hem graag mee willen nemen want het scheelt toch weer een hoop geld
voor 22 dagen
We hebben al een dag of 10 vast gelegd ( hotels ) west yellowstone mammoth hot-springs en estes park voor
de rocky moutains De vlucht is ook geregeld Amsterdam- minneapolis -denver
Nu nog een auto
Graag jullie advies
gr. Joop uit Best
Re: navigatie
Alle Amerikaanse auto's kennen de sigarettenaansteker, sigarenaansteker, accuaansluiting, of welke term er ook voor gebruikt wordt ook. Ik ben nog geen huurauto tegengekomen die die optie niet heeft. Maar ook hier geldt, er zijn geen garanties, dus wellicht is er een auto die deze optie niet heeft. Vraag het aan de verhuurmaatschappij als je echt 100% zekerheid wil hebben.
Wat bedoel je hiermee?joop schreef:Is bij amerikaanse auto's ook plus = plus en niet
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je een smartphone hebt kun je beter een app downloaden, neem bijvoorbeeld Streetpilot Live. Geweldige app, heeft ons moeiteloos door Florida geloodst. Kost 17,-- ! Kost geen data.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In mijn ervaring (3x) hebben Amerikaanse auto's allemaal een sigarettenaansteker net zoals in Nederland. Ik heb er altijd probleemloos mijn iPod en Smartphone (navigatie) mee kunnen opladen tijdens het rijden. Ik heb voor de volgende keer een Amerikaanse Tomtom gekocht; in de doos zit ook een "car charger" identiek zoals in Nederland.
Ik probeer vooraf vaak uit te zoeken wat voor merken/modellen auto ik kan verwachten en zoek de eigenschappen op via de website van de fabrikant. Allemaal hebben een sigarettenaansteker.
En anders mag je vaak je huurauto zelf uit de rij uitzoeken: dan kan je hierop selecteren mocht het nodig zijn.
Ik probeer vooraf vaak uit te zoeken wat voor merken/modellen auto ik kan verwachten en zoek de eigenschappen op via de website van de fabrikant. Allemaal hebben een sigarettenaansteker.
En anders mag je vaak je huurauto zelf uit de rij uitzoeken: dan kan je hierop selecteren mocht het nodig zijn.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
joop schreef:Is bij amerikaanse auto's ook plus = plus en niet
Dit is volgens mij iets uit een heeeeel grijs verleden, bij Amerikaanse auto's is plus gewoon plus en niet omgekeerd zoals heel vroeger dat bij Engelse auto's het geval was.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi
Allemaal bedankt voor jullie suggesties en bevindingen.
Dus neem ik mijn eigen gps mee.
gr. Joop
Allemaal bedankt voor jullie suggesties en bevindingen.
Dus neem ik mijn eigen gps mee.
gr. Joop

- john&ann
- Amerika-ontdekker
Ik neem zelf de tomtom mee en ik heb op mijn HTC nog de navigatie software van Sygic, die werkt ook offline. Kan dus niets gebeuren
Ik ben ook wel benieuwd naar die aanstekerplug. Heb ik mij ook al zitten afvragen.

Ik ben ook wel benieuwd naar die aanstekerplug. Heb ik mij ook al zitten afvragen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die plug is hetzelfde als in Europese auto's wij gebruiken ze al jaren voor zowel navigatie als opladen van allerlei spullen.
In de meeste auto's zitten er trouwens meerdere, ook achterin en soms zelfs in de kofferbak
In de meeste auto's zitten er trouwens meerdere, ook achterin en soms zelfs in de kofferbak
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Tip:
Als je je eigen navigatie meebrengt, zet hem dan meteen aan zodra je buiten de terminal in de openlucht komt.
Het downloaden van de benodigde 'Almanac Data' kan wel 10-15minuten duren. Een veel gehoorde klacht is dat bij men bij het uitreiden van de verhuurgarage de eerste tijd nog geen goede GPS fix kan krijgen en dus niet op GPS kan navigeren. De Almanac Data wordt door de satalieten met het signaal meegezonden en bevat een soort database met de actuele posities van satalieten op bepaalde tijdstippen. Dus zsm je Tomtom aanzetten dus en je hebt die Almanac Data binnen voordat je daadwerkelijk gaat rijden.
Als je je eigen navigatie meebrengt, zet hem dan meteen aan zodra je buiten de terminal in de openlucht komt.
Het downloaden van de benodigde 'Almanac Data' kan wel 10-15minuten duren. Een veel gehoorde klacht is dat bij men bij het uitreiden van de verhuurgarage de eerste tijd nog geen goede GPS fix kan krijgen en dus niet op GPS kan navigeren. De Almanac Data wordt door de satalieten met het signaal meegezonden en bevat een soort database met de actuele posities van satalieten op bepaalde tijdstippen. Dus zsm je Tomtom aanzetten dus en je hebt die Almanac Data binnen voordat je daadwerkelijk gaat rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 4 Reacties