Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de Grand Canyon?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ingrid
Amerikafan

Waar in de Grand Canyon?

Bericht door Ingrid »

Ik zie hier veel over North Rim en South Rim.
Welk deel van de GC raden jullie aan om te bezoeken?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
je zou kunnen stellen dat iedereen de south rim ( toeristisch meer uitgebouwd) bezoekt en dat een klein percentage ook nog de north rim ( meer afgelegen) aandoet. Aan de north rim heb je dan ook nog het volkomen afgelegen tuweap point dat per jaar door slechts enkele duizenden toeristen bezocht wordt. door zijn ligging en zijn lange west en east rimdrive is de south rim ook ,,makkelijker" te fotograferen dan de north rim. wil je kennismaken met de grand canyon : neem de south rim, die zal waarschijnlijk wat traject ook beter passen in jullie route.
jacques
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wij hebben pas de South Rim bezocht. Ik vond het erg mooi. Wij zijn met een shuttle bus naar Hermets Rest gereden en hebben daar van het uitzicht genoten. Het is inderdaad erg toeristisch en het was ook wel wat druk. Maar ik vond het ook leuk om met andere mensen van gedachten te wisselen. De shuttle stopt op de heenweg bij alle uitkijkpunten (8) en terug maar bij twee. het schijnt dat de zonsondergang bij Mopipoint heel mooi is, maar daar waren wij te vroeg voor.

Heel veel plezier
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik zou dat vooral af laten hangen van de route, welke van de twee valt daar het makkelijkst in te passen.
De North Rim ken ik niet zo goed, ik ben er een jaar of 10 geleden heel kort geweest. Volgens mij heb ik daar wel de mooiste uitkijkpunten, zoals Cape Royal, gemist. De North Rim is minder toeristisch dan de South Rim, dat vind ik persoonlijk wel een voordeel.
Aan de South Rim heb je meer mogelijkheden (meer uitkijkpunten, meer wandelingen, meer voorzieningen). Maar het is er ook heel veel drukker. Wij zijn er dit jaar in mei geweest, we zijn toen een stuk naar beneden gelopen via de South Kaibab Trail. We waren toen wel heel snel uit de drukte weg, gelukkig.

Een echte duidelijke voorkeur voor de North of de South Rim heb ik niet, dus zoals ik al aangaf, ik zou kiezen voor de kant die het beste in je route past.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Het aantal uitkijkpunten op de heenweg moet 8 zijn. Geen idee hoe dat rare mannetje nu opeens in mijn tekst komt.
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Ik zie geen raar mannetje hoor! :wink:

En ik was eigenlijk van plan onze route aan te passen aan de beste kant.

Is SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Brice - Moab enz en dan door naar Grand Canyon - en weer verder richting Joshua Tree en LA een logische route wat betreft de South Rim?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

de zonsondergang bij Mopipoint heel mooi is

De zonsondergang bij Hopi Point is ook heel mooi :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Liz op 25 jun 2006, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
16x USA / 30 staten
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
de route is logisch. Moab ligt wel wat uit de route, tenzij je 3 weken hebt. De meesten op dit forum hier stellen: ga niet naar Moab als je er niet minstens 2 of 3 dagen kunt verblijven.

jacques
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

We hebben de tijd van 13 juli t/m 6 augustus voor het hele rondje SF - SF, dus die route moet lukken lijkt me... toch?

En waar ligt Hopi Point?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ingrid schreef: En waar ligt Hopi Point?
http://www.nps.gov/grca/grandcanyon/maps/south-rim.htm
Hier kun je een kaartje downloaden van de stopplaatsen van de shuttle bus.
Daar staat ook Hopi Point bij

Elly
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

Nu we het hier toch over de Grand Canyon hebben. Yosemite is noodzakelijk om een hotel te reserveren. Maar geldt dat ook voor het overnachtingen 'in' of vlak bij de Grand Canyon gebied?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

reserveren aan de grand canyon is aan te raden, zeker voor juli-augustus. het verschil met yosemite is dat aan de south rim er meer logiesmogelijkheden zijn dan in yosemite.
persoonlijk zou ik voor de grand canyon altijd vooraf reserveren ( makkelijk te doen via het internet http://www.xanterra.com/ ). niet wanhopen indien alles volzet zou zijn: er komen meestal wel kamers vrij. noteer telefoon en probeer tijdens de reis nog een paar maal.

als test heb ik eens 2 nachten in juli (27 en 28 juli ) ingetikt : yavapai lodge heeft steeds kamers beschikbaar

jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

13 juli t/m 6 augustus
moet zeker lukken

jacques
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

En weet iemand hoe het zit met campings daar in de buurt?
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi Ingrid,

Er zijn een paar campings in de buurt. In de Grand Canyon (south rim) is er een alleen voor Campers en een voor tenten en campers. Die laatste, Mather campground, heb ik vorig jaar bezocht. Het is een keurige camping en lekker centraal in het punt. Je zit vlakbij de supermarkt en winkeltjes en vlakbij Yavapai point vanwaar je een mooie zonsop- en ondergang kunt zien.

Sowieso is het aan te bevelen in het park te overnachten. De andere plaatsjes liggen op een stuk rijden. Als je zonsopgang wilt zien moet je dan ontaard vroeg op en dat geeft geen vakantiegevoel :lol: !

Groetjes, Skanda
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Dus als ik het goed begrijp is die laatste camping (wij gaan met een tentje) in het park? Is het primitief ook zijn er ook douches?

En moet ik daarvoor reserveren? Liever niet namelijk...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ingrid schreef:Dus als ik het goed begrijp is die laatste camping (wij gaan met een tentje) in het park? Is het primitief ook zijn er ook douches?

En moet ik daarvoor reserveren? Liever niet namelijk...
Ingrid, kijk eens op http://www.nps.gov/grca/pphtml/camping.html.

Wij zijn er jaren geleden eens in september geweest. We kwamen toen van Flagstaff en zijn meteen 's morgens een plekje gaan regelen. Dat lukt toen net. Als je een paar dagen van te voren weet wanneer je komt kun je bellen. Je kunt ook nu voor een meerdere dagen reserveren (als dat nog lukt) en dan een aantal dagen cancelen.

Er zijn douches maar ik weet nog dat we daar met de auto naar toegereden zijn, dus niet midden op de camping.

Marianne
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi Ingrid,

Er staan toiletgebouwtjes aan elk pad (loop), maar de douches zitten in een gebouw voor aan de camping. Daar zijn wij inderdaad net als Marianne ook met de auto naar toe gereden. Je went heel snel aan de Amerikaanse way of life :lol:

Ik heb toen niet gereserveerd, maar dat was al in oktober, dus buiten het seizoen. Je kunt het beste bellen als je die kant op gaat.

Overigens wonen er een stel enorme herten (? kom uit de stad, noem alles met een gewei een hert...) op de camping en die kom je dan zomaar tegen. Vind je de eerste keer heel bijzonder, maar na 50 foto's lijkt het in ene heel gewoon :?

Skanda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer