Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
KLM stopt met rechtstreekse vluchten op Miami
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: KLM stopt met rechtstreekse vluchten op Miami
Daarin is KLM net als elk ander Nederlands bedrijf. Winstmarge staat op 1, klantgericht denken staat pas veel later...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Heehee! Niet bij elk Nederlands bedrijf komt klantgericht denken pas heel laatNjit schreef:Daarin is KLM net als elk ander Nederlands bedrijf. Winstmarge staat op 1, klantgericht denken staat pas veel later...

Wij van de Regiobank hebben zelfs een workshop gehad 'klantgericht denken', meer doen dan de klant verwacht is ons motto!
(of is dit nu een verkapte reclame naar de grootste intermediairbank van Nederland?)

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben inmiddels ook geannuleerd en via een omweg (lang verhaal...) uiteindelijk rechtstreeks bij BA geboekt. Wij zijn helaas wel 115 euro duurder uit voor ons drietjes, maar we hadden in eerste instantie ook wel een belachelijk goedkope vlucht via Antwerpen...
We vliegen nu terug vanuit Tampa ipv Miami, scheelt ook weer tweeënhalf uur rijden
We vliegen nu terug vanuit Tampa ipv Miami, scheelt ook weer tweeënhalf uur rijden

Misschien beetje off topic maar ook gevlogen naar Kenia met Arke fly en was een verschrikkelijke lange vlucht van 12 uur met tussen landing in Hurgharda.ludwig schreef:En ze klappen ook nog na de landingNjit schreef:Arkefly is een Nederlandse maatschappij en zit voor 90% vol met Nederlanders. En volkshobby nummer 1 van de Nederlander is klagen over van alles en nog wat..(dit jaar met Arke-fly naar Kenia gevlogen, viel niet tegen
)
Terug eerst naar Zanzibar en dan weer naar Hurgharda.
Vondt het niet zo geslaagd eigenlijk.
Steeds tussen door moeten tanken en crew wissels.
Tussenlandingen zijn fijn als je even mag uitstappen om je benen te strekken. Maar niet als je in het vliegtuig moet blijven.
- Ruud2004
- Amerika-expert
ArkeFly zet daat een 737-800 voor in en die haalt het niet in één keer. Dan moet er getankt worden en de het is ook wel fijn als de crew een beetje fit is...toch?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Misschien viel het mij niet tegen omdat ik veel erger had verwacht. Wij hadden op de heenweg een hele korte tankstop, binnen een uur waren we de lucht weer in. Terug niet via Zanzibar, maar meteen vanaf Mombasa naar Hurghada. Daar wel lang gestaan omdat ze niet eerder dan 7 uur op Schiphol mochten landen.
Bemanning niet heel erg jong en zeer behulpzaam.
Bemanning niet heel erg jong en zeer behulpzaam.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Op zich zijn ze best wel creatief bij ArkeFly. Ze viegen zelfs met een 737-800 naar Brazilië. Uiteraard met een (fuel)stopje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had het opzich niet slecht qua vlucht naar Curacao met Arkefly qua hulp, eten en drinken, alleen toen hadden ze geen entertainment on board en moest je een soort tvje huren voor 10 euro pp. Verder was de beenruimte in economy gewoon als in een lijnbus (te weinig dus) en moesten we bij de tussenlanding in st. Maarten (wat een schitterend vliegveld om te landen en op te stijgen) blijven zitten en het liefst zelfs met de gordels om. Wat nogal voor consternatie zorgde bij de mensen die daar instapte en via curacao naar Amsterdam vlogen ivm stoelnummers! Ik bedoel. Arke is low budget fly en dan moet je ook niet al te veel verwachten natuurlijk
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Arke heeft nooit entertainment aan boord. Wil je dat wel dan moet je een Media Player huren.
Het geld is door KLM al netjes teruggestort
had verwacht dat het langer zou duren.

had verwacht dat het langer zou duren.
Wat krijg je terug?
Wij hebben via vliegtickets.nl geboekt, kreeg je alleen de ticket kosten terug, of ook de reserverings-, belasting-, annuleringsverzekering kosten??
Wij hebben via vliegtickets.nl geboekt, kreeg je alleen de ticket kosten terug, of ook de reserverings-, belasting-, annuleringsverzekering kosten??
Laatst gewijzigd door Rob op 08 jan 2012, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staat heel duidelijk in de voorwaarden van vliegtickets.nl:
Indien er sprake is van restitutie op uw vliegtickets conform de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, dan betreft dit het bedrag aan vliegtickets inclusief luchthavenbelasting, maar exclusief de bemiddelings c.q. reserveringenkosten en ticket fees en overige producten die u bij ons heeft gekocht.
Wij hebben hetzelfde voor - heel blij geboekt via cheaptickets Bsl-Shiphol-Miami en nu toevaalig (ik keek de vluchten enzo even na) gezien dat de vlucht naar Miami geschrapt is. Cheaptickets biedt ons - vind ik toch - een vree slecht alternatief:
- om te gaan Bsl-Shiphol-Detroit-Miami: telkens 1u40overstaptijd en 2uur later dan gepland in Miami
- om terug te komen Miami-Atlanta-Shiphol-Bsl: 45min overstaptijd en dan 3u
Terwijl er momenteel veel betere opties staan op de site (bv via Bsl-Lissabon-Miami)... En aangezien we dicht bij Zaventem/Bsl Zuid wonen is die treinreis dan echt overbodig. Ik ga morgen bellen maar ik vrees dat we sowieso geld gaan verliezen, reserveringskosten enzo.
Niet leuk om zo je reisplannen te moeten beginnen.
- om te gaan Bsl-Shiphol-Detroit-Miami: telkens 1u40overstaptijd en 2uur later dan gepland in Miami
- om terug te komen Miami-Atlanta-Shiphol-Bsl: 45min overstaptijd en dan 3u

Terwijl er momenteel veel betere opties staan op de site (bv via Bsl-Lissabon-Miami)... En aangezien we dicht bij Zaventem/Bsl Zuid wonen is die treinreis dan echt overbodig. Ik ga morgen bellen maar ik vrees dat we sowieso geld gaan verliezen, reserveringskosten enzo.
Niet leuk om zo je reisplannen te moeten beginnen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uit de voorwaarden van Cheaptickets.nl
Succes ermee..Er vindt geen restitutie plaats wanneer de luchtvaartmaatschappij zijn vluchten annuleert of het vluchtschema wijzigt. Uitzonderingen worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald, CheapTickets.nl kan hierin bemiddelen, maar brengt hiervoor kosten in rekening.
Ik heb alles terug behalve de annulerings-verzekeringskosten. Maar dat geeft niet want die houden we aan. Heb Mondial al gemailt.E-line schreef:Wat krijg je terug?
Ok, bedankt.
Ik heb vanmiddag een mail gehad van vliegtickets met het nieuws dat m'n terugvlucht gecancelled is en er is
een nieuwe optie aangeboden, van miami naar parijs, en van parijs naar amsterdam met Air France. De tijden zijn nog redelijk ok, maar ik weet niet of ik blij ben met Air France. Ik ga nog even rond kijken naar iets beters voordat ik akkoord ga!
Als ik op de KLM website kijk staat er ook nog een vlucht van miami naar atlanta en van atlanta naar amsterdam bij. Beetje slordig, want ik kan niet in 2 verschillende vliegtuigen tegelijk zitten.
Ik heb vanmiddag een mail gehad van vliegtickets met het nieuws dat m'n terugvlucht gecancelled is en er is
een nieuwe optie aangeboden, van miami naar parijs, en van parijs naar amsterdam met Air France. De tijden zijn nog redelijk ok, maar ik weet niet of ik blij ben met Air France. Ik ga nog even rond kijken naar iets beters voordat ik akkoord ga!
Als ik op de KLM website kijk staat er ook nog een vlucht van miami naar atlanta en van atlanta naar amsterdam bij. Beetje slordig, want ik kan niet in 2 verschillende vliegtuigen tegelijk zitten.

Wij hadden inderdaad ook via Parijs aangeboden gekregen. Als de tijden ons wel waren uitgekomen, hadden we het wel aangenomen denk ik. Air France is toch ook een zusje van KLM (of onderdeel of hoe je het moet zeggen
)
Je laatste zin begrijp ik niet?

Je laatste zin begrijp ik niet?
Na wat Facebook-prikbordberichtjes en een paar mailtjes onderstaand antwoord gekregen van Cheaptickets.be:Njit schreef:Uit de voorwaarden van Cheaptickets.nl
Succes ermee..Er vindt geen restitutie plaats wanneer de luchtvaartmaatschappij zijn vluchten annuleert of het vluchtschema wijzigt. Uitzonderingen worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald, CheapTickets.nl kan hierin bemiddelen, maar brengt hiervoor kosten in rekening.
We gaan vandaag nieuwe tickets boeken, terug bij hen maar nu via lissabon. Gelukkig kunnen we nog tegen dezelfde prijs boeken, anders had ik de lastige volhardende klant moeten uithangen.Indien wij de restitutie voor u gaan aanvragen rekenen wij hiervoor geen kosten. Ook de kosten met betrekking op deze boeking zoals annuleringsverzekering, het Customerservicepakket en de credicardkosten worden aan u terugbetaald. Bij een nieuwe boeking moet u deze kosten echter weer wel betalen.
Hier is het nog steeds een zooitje.
Wij hebben een vlucht van miami naar amsterdam aangeboden gekregen met een overstap op parijs. Ze vroegen vanuit vliegtickets.nl of we er mee akkoord gingen. Ik heb ja gezegd, maar wel dat het als ik op de airline websites kijk in mijn vlucht gegevens een zooitje is (diverse vluchten op dezelfde dag door elkaar..)
Toen ik net keek stond er op eens een vlucht op via atlanta, die 10 uur vroeger vertrekt dan de oorspronkelijke. Maar voor de aangeboden vlucht via parijs heb ik zelfs al stoelen gekozen, en nu is hij gewoon helemaal verdwenen in de reisschema's zonder dag ik daar iets van te horen heb gekregen!! Pff.. ik wil graag beginnen met hotels en auto reserveren, maar op deze manier durf ik dat niet aan. Helaas kan ik vliegtickets.nl ook niet meer bereiken vandaag..
Wordt vervolgd!
Wij hebben een vlucht van miami naar amsterdam aangeboden gekregen met een overstap op parijs. Ze vroegen vanuit vliegtickets.nl of we er mee akkoord gingen. Ik heb ja gezegd, maar wel dat het als ik op de airline websites kijk in mijn vlucht gegevens een zooitje is (diverse vluchten op dezelfde dag door elkaar..)
Toen ik net keek stond er op eens een vlucht op via atlanta, die 10 uur vroeger vertrekt dan de oorspronkelijke. Maar voor de aangeboden vlucht via parijs heb ik zelfs al stoelen gekozen, en nu is hij gewoon helemaal verdwenen in de reisschema's zonder dag ik daar iets van te horen heb gekregen!! Pff.. ik wil graag beginnen met hotels en auto reserveren, maar op deze manier durf ik dat niet aan. Helaas kan ik vliegtickets.nl ook niet meer bereiken vandaag..
Wordt vervolgd!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1139 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-