Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York oud en nieuw geweest?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bennogr
Amerika-expert

New York oud en nieuw geweest?

Bericht door Bennogr »

Ben na de verschillende vragen over oud en nieuw vieren op Times Square benieuwd of er mensen inderdaad geweest zijn en hoe het was. Volgens de media hier waren er een miljoen mensen samengepropt. Het was in ieder geval lekker warm: zo'n 7 graden C BOVEN nul.

De eerste mensen waren overigens al vrijdagavond aangekomen om zeker te zijn van een goed plaatsje.

Wij hebben in een restaurantje in Brooklyn gegeten en iets gezien van het vuurwerk in Prospect Park. Wel zo leuk en een stuk minder druk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: New York oud en nieuw geweest?

Bericht door ned in MO »

Niet in NY geweest maar bij ons was het lekker warm. Overdag zo'n 18 graden met veel wind. Het jammere was dat door de wind het vuurwerk was afgelast
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Wij hebben zelf niet op Times Square gestaan, maar hebben er vroeg in de avond wel even de sfeer geproefd. Onderstaande foto is genomen rond 19 uur, vanaf de kant van 42nd Street.
Afbeelding

Wij kozen voor Central Park en waren erg blij met die keuze. We hadden prachtig uitzicht op het vuurwerk!!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er even geweest, van 5 tot 7, om de sfeer te proeven, maar de dochters hebben het tot 12 uur volgehouden. Ze stonden op 7th Avenue, waar het uitzicht wel goed was maar helaas geen geluidsinstallaties. Martin en ik hebben het verder vanaf de tv bekeken, wel zo comfortabel. :wink: Het was inderdaad prima weer, wat dat betreft was het goed uit te houden. Heel anders dan gisteren, toen stonden we te kleumen op het ESB.

Afbeelding
Deze agenten hadden niet veel te doen blijkbaar. (De foto is genomen door een andere agent.)

Afbeelding
Druk...

Afbeelding

Marianne
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ervaring Oud en Nieuw in New York op Times Square

Bericht door mpdre »

Zoals beloofd hier een verslag van mijn ervaringen met oud en nieuw op Times Square.

Dit jaar hadden wij geluk het was zelfs om 12 uur nog 6 graden dus stonden we zelfs met de jas open op Times Square, maar dat was het enige wat lekker was.
Ik kan zeggen eens en nooit meer.....
Om 1 uur halen ze alles leeg en gaan dan vanaf ongeveer 2 uur TS weer vullen in de daarvoor bestemde vakken met als motto Vol is Vol.
Wij zijn dus rond 2 uur daar heen gegaan en kwamen er zonder problemen op je wordt namelijk behoorlijk gecontroleerd.
Het is wel mogenlijk om broodjes en drinken mee te nemen je moet bij binnengaan wel van al je drinken een slok nemen om aan te tonen dat er niets in zit maar dat is naar mijn idee allen maar goed. Alcohol is niet toegestaan.
Dit kun je ook beter niet doen (proberen) want ik heb altijd het probleem dat ik dan erg naar het toilet moet en dat kan dus niet ?
Dus vanaf 2 uur s''middags tot 12 uur hebben we mondjesmaat gedronken om maar geen aandrang te krijgen. Eenmaal in het vak is er wel een weg terug maar dan kom je er niet meer in...Tenzij je grote tieten hebt ;) heb namelijk gezien dat er onderscheid wordt gemaakt.
In eerste instantie stonden wij met goed zicht op de Bal-drop maar daar was het zo dringen dat we na 4 uur hebben besloten om wat meer naar de zijkant te gaan waar je wat meer bewegingsvrijheid had. alleen zag je van daaruit de bal niet ;( .
De lineup was perfect lady gaga justin B Santana...Alleen jammer dat je ze niet ziet zelfs in mijn geval ik had een goede plek maar de podia staan zo opgesteld dat het alleen maar goed is voor de tv uitzending en het publiek kan dus bijna niets zien. Daar komt bij dat je als publiek niet de hele avond wordt vermaakt zoals ze dat hier in nederland wel zouden doen.
Omdat er 3 verschillende plekken zijn in NY wordt er tussen deze plekken geschakeld voor de tv en als ze op rockefellar uitzenden is het op Time Square stil en dan duurt wachten erg lang.
Het programma begon om 4 uur maar dan is het eigenlijk alleen maar soundchecken en krijg je dus ook op de schermen (die er genoeg zijn) niets te zien.
Als het dan eindelijk begint om 8 uur dan krijg je dus alleen de korte optredens te zien op de schermen en als ze tussen de optredens overschakelen naar de andere plaatsen dan zie je dus niets.
Ieder uur wordt er afgeteld maar ook dat heb je na 3 x wel gezien.

Dan eindelijk na 10 uur staan wachten is het zover de echte aftelling dit is wel een kippevel moment als je met 1 mil mensen Frank sinatra en John Lennon meezingt terwijl de snippers van de hoge gebouwen naar beneden komen.
Om 12:15 sta je al weer te dringen om er af te komen om daarna met stijve benen en een kapotte rug in je bed te belanden.
Kortom het is het niet waard om 10 uur stil te staan en dan maar 4 min genieten.
Het is lang geleden dat ik om 12:30 uur sober in bed lag met oud en nieuw.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Ervaring Oud en Nieuw in NEw York Time Square

Bericht door Kokopelli »

Hoi,

Jammer dat je het zo ervaren hebt.
Wij stonden er ook om 14.00 uur, maar vonden het toch een hele belevenis om daar te staan tussen 1 miljoen mensen. Dat is toch echt uniek.
Heel soms was het even dringen in "ons" vak, maar meestal stonden we behoorlijk ruim. Het dringen was vooral tijdens het uitdelen van de Nivea hoeden en ballonnen.
Ook wij konden de artiesten niet goed live zien, alleen op de schermen. Maar dat had ik al verwacht toen ik de podia zag de avond ervoor. We hadden er dan ook voor gekozen om meer richting de bal te gaan staan dan richting de podia. Alleen Lady Gaga hebben we nog even dichtbij gezien toen ze langs liep (als het geen stand-in was...).
De muziek had inderdaad wel beter gekund. Soms was het gewoon een paar minuten stil, dat vond ik ook wel gek. Moet toch gewoon constant doorgaan, ook als ze naar een andere locatie schakelen.
Tja, dat je niet naar het toilet kunt is jammer, maar ook dat was bekend en kun je maatregelen voor nemen.
Wij hebben ons heerlijk vermaakt met mensen kijken al die uren. En het staan op zich is ons erg meegevallen. Ja, daarna ben je wel gebroken, dat is zeker waar.
Het was voor ons ook lang geleden dat we nuchter het nieuwe jaar ingingen, maar ook dit wisten we van te voren. Om kwart over 12 hebben we dan ook op de hotelkamer nog even geproost op het nieuwe jaar!

Wat het weer betreft hadden we echt wel mazzel he. Dat was perfect!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Ervaring Oud en Nieuw in New York op Times Square

Bericht door mpdre »

ok ik klink misschien wel negatief maar ben wel blij dat ik het heb meegemaakt.
wist al deze dingen ook vooraf al alleen vindt ik het niet kunnen dat 1 mil mensen niet naar het toilet kunnen.
het is niet zo dat ik heel triest naar huis ben gegaan hoor ik heb ook op de kamer nog even geproost maar het is niet wat je er op tv van ziet
dat wilde ik duidelijk maken. een aantal mensen hadden gevraagd of ik mijn ervaring van die dag wou delen en dat heb ik dus gedaan.
mocht het te negatief zijn dan sorry. De rest van mijn verblijf was helemaal top en maakt alles goed

groetjes
Andre van Herk :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Te negatief? Het was toch jouw ervaring? Hartstikke mooi dat je dat hebt willen delen.

De afgelopen paar jaar hadden we hier meerdere mensen die vragen stelden over Oud en Nieuw in NYC, over Times Square, over stappen in de stad gedurende oudejaarsavond....geen van hen is, bij mijn weten, ooit terug gekeerd om te vertellen hoe het was. Jammer vind ik dat.

Om de redenen die jij schreef zou ik bij voorbaat al niet naar Times Square gaan met Oud en Nieuw. Het lijkt mij gewoon niet leuk om daar zo lang te staan voor 1 kort moment. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die het vierden in een club of kroeg. Helaas hebben we daar geen verslagen van gezien op het forum.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hoi Andre,
Nee hoor, niet te negatief. Het is jou beleving, dat is prima. Ik vind het gewoon jammer voor je dat het niet leuker was op die avond.
Gelukkig de rest van je verblijf wel!

Terugkoppeling is zeker goed, heb ik ook gedaan in mijn topic. viewtopic.php?f=9&t=37844

Over uitgaan met Oudjaar heb ik ook geen informatie. Volgens mij kom je de meeste clubs niet zomaar in, en moet je alles van te voren bespreken op zo'n avond. Dat houdt ons in ieder geval een beetje tegen.
Maar er waren volgens mij nog meer forumleden dit jaar in New York met Oud en Nieuw, misschien horen we het nog.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mpdre »

Die waren er zeker een er van marina heb ik zelfs ontmoet tijdens de foot on food tour.
die was wel heel erg leuk (de tour dan he) ja zei ook maar ben al getrouwd en ben veel te oud voor haar.
binnenkort zal ik wat meer ervaringen delen en dan ook wat foto's erbij plaatsen ook van onze forum ontmoeting

gr dre
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

In een ander topic had ik onze ervaringen van Oud en Nieuw in Central Park beschreven: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=38817

Central Park vond ik absoluut de moeite waard:
- om 00 uur van dichtbij prachtig vuurwerk te zien
- je kan overdoen nog leuke dingen doen, je hoeft in Central Park zeker niet eerder dan 22 uur te zijn. Wij waren tot 19 uur in Harlem, waar het erg gezellig was op Oudejaarsdag en -avond :D
Rond 19 uur zijn we met de metro naar Times Square gegaan om daar even de sfeer te proeven. Daarna naar ons hotel (Gershwin) vlakbij en pas tegen 21.30 weer richting de metro gegaan, op weg naar Central Park. Dus erg relaxed allemaal.
- geen overvolle drukte in Central Park, maar wel gezellig druk
- en live party met muziek (hoewel dat feest niet echt bijzonder was)
marina1984
Amerika-ontdekker

Bericht door marina1984 »

mpdre schreef:Die waren er zeker een er van marina heb ik zelfs ontmoet tijdens de foot on food tour.
die was wel heel erg leuk (de tour dan he) ja zei ook maar ben al getrouwd en ben veel te oud voor haar.
binnenkort zal ik wat meer ervaringen delen en dan ook wat foto's erbij plaatsen ook van onze forum ontmoeting

gr dre
Hej Andre!
Die food on foottour was zeker leuk! En lekker vooral! Jammer dat times square niet helemaal was wat jullie hadden gehoopt. Verder nog wel leuke dingen gedaan de rest van de week? Wij hebben ons die 2 weken echt uitstekend vermaakt en ik baalde enorm dat het weer tijd was om naar huis te gaan. :thumbup:
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mpdre »

He Marina,
Ja die foot on food tour was zeker leuk alleen raar dat je ook nog moest betalen voor je eten? wat overigens heerlijk was.
Wij hebben het de rest van ons verblijf natuurlijk enorm naar ons zin gehad en erg veel leuke dingen gedaan. te veel om hier nu even allemaal op te sommen.
Ik heb ook nog een leuke foto van ons en de rest van de tour als ik tijd heb dit weekend dan zal ik ze even naar je mailen.
Ik ga denk ik ook nog een reisverslag maken van de trip incl de leukste foto's en misschien plaats ik dat wel op dit forum om mensen een idee te geven hoe ze de vakantie kunnen inrichten

dus tot snel.

Hoe was eigenlijk jullie NY party in die penthouse..
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mpdre »

Dat heb je dan beter gedaan als mij.... klinkt ook allemaal erg leuk en goed om te horen zodat ik dit misschien de volgende keer ga doen
Florida schreef:In een ander topic had ik onze ervaringen van Oud en Nieuw in Central Park beschreven: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=38817

Central Park vond ik absoluut de moeite waard:
- om 00 uur van dichtbij prachtig vuurwerk te zien
- je kan overdoen nog leuke dingen doen, je hoeft in Central Park zeker niet eerder dan 22 uur te zijn. Wij waren tot 19 uur in Harlem, waar het erg gezellig was op Oudejaarsdag en -avond :D
Rond 19 uur zijn we met de metro naar Times Square gegaan om daar even de sfeer te proeven. Daarna naar ons hotel (Gershwin) vlakbij en pas tegen 21.30 weer richting de metro gegaan, op weg naar Central Park. Dus erg relaxed allemaal.
- geen overvolle drukte in Central Park, maar wel gezellig druk
- en live party met muziek (hoewel dat feest niet echt bijzonder was)
mpdre
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mpdre »

Zo marina dit is alvast 1 foto van onze ontmoeting de rest stuur ik via de mail maar dit is misschien wel leuk om te laten zien dat forum leden elkaar in het verre NY ontmoeten
marina en andre die elkaar nadat ze elkaar op allesamerika hadden gesproken vonden bij de foot on food tour
marina en andre die elkaar nadat ze elkaar op allesamerika hadden gesproken vonden bij de foot on food tour
food.jpg (88.37 KiB) 1235 keer bekeken
ik vond het in ieder geval erg gezellig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer