Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze reis voor amerika kenners
Onze reis voor amerika kenners
Hallo allemaal,
Wij willen volgend jaar juli-aug een rondreis per auto gaan maken.
Onze 2 kids van dan 6 en 7 gaan ook mee.
Hier onze planning;
Dag 1Vertrek uit nederland
Dag 2 San-fransisco.............bezoek aan fishermans warf en alcatraz
Dag 3 San-Fransisco-Yosemite
Dag 4 Yosemite-Ridgecrest,onderweg langs Bodie
Dag 5 Ridgecrest-Death-Valley-Las Vegas
Dag 6 Las- Vegas
Dag 7 Las- Vegas
Dag 8 Las-Vegas -Bryce Canyon
Dag 9Bryce Canyon-(paardrijtocht)
Dag10Bryce Canyon-Lake Powell)boottocht'evt
Dag11Lake Powel-Monument Valley.....jeeptour
Dag12Monument Valley,Grand Canyon
Dag13Grand Canyon-Phoenix
Dag14Phoenix/Palm-springs
Dag15Palm-Springs-San-Diego
Dag16San-Diego/Seaworld
Dag17San-Diego-The Zoo
Dag18San-Diego Relaxdag
Dag19San/Diego/L.A...Hollywood overnachtenBeverly hills,Rodeodrive
Dag20Hollywood-Universials
Dag21Vanuit Hollywood Naar Disneyland
Dag22Hollywood langs Malibu-Santa Barbarra,langs San/Simeon
Dag23Santa Barbarra via Pacific Coast Highway naar Pismo Beach
Dag24Pismo-beach/Monterey
Dag25Monterey...huisje aan het strand
Dag26Monterey...Aqarium
Dag27Monterey langsboardwalk van Santa Cruz-San-Fransisco
Dag28San-Fransisco
Dag29San-Fransisco,bezoek aan een Swingkerk
Dag30 Naar huis
Dag31 Thuis
Graag tips op en aan merkingen.
En nog een vraagje,Wat zouden jullie doen Las/Vegas in een weekend laten vallen of San-Diego met bezoek aan pretparken.
Alvast Bedankt
Hier onze planning;
Dag 6 Las- Vegas
Dag 7 Las- Vegas
Dag16San-Diego/Seaworld
Dag17San-Diego-The Zoo
Dag18San-Diego Relaxdag
Dag26Monterey...Aqarium
Dag28San-Fransisco
Dag30 Naar huis
Dag31 Thuis
En nog een vraagje,Wat zouden jullie doen Las/Vegas in een weekend laten vallen of San-Diego met bezoek aan pretparken.
Alvast Bedankt
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi mamma (wat klinkt dat raar
)
Een paar opmerkingen over je route.
Waarom rijden jullie helemaal door tot Ridgecrest? Dan moet je weer helemaal terugrijden om naar Death Valley te gaan. Beter kun je overnachten bij bijv. Mammotth Lakes of Bishop en dan de volgende dag rijden naar Lone Pine en dan de west ingang van Death Valley nemen (via de 136 en de 190)
Op deze route zou ik van west naar oost door Zion NP rijden, een tochtje met de shuttlebus maken en een korte wandeling in dit schitterende park maken.
Een mooiere route is vanaf Flagstaff de scenic 89 alt te nemen. Dan kom je langs Sedona (één van de 10 mooiste plekjes van Amerika). Je vervolgt je weg via Cottonwood, Jerome en Prescott en gaat dan via Blythe naar Palm Springs.
Verder vind ik persoonlijk dat je erg veel dagen aan de kustweg doorbrengt, maar dat is maar net waar je van houdt.
Groetjes Marjon

Een paar opmerkingen over je route.
Waarom rijden jullie helemaal door tot Ridgecrest? Dan moet je weer helemaal terugrijden om naar Death Valley te gaan. Beter kun je overnachten bij bijv. Mammotth Lakes of Bishop en dan de volgende dag rijden naar Lone Pine en dan de west ingang van Death Valley nemen (via de 136 en de 190)
Op deze route zou ik van west naar oost door Zion NP rijden, een tochtje met de shuttlebus maken en een korte wandeling in dit schitterende park maken.
Een mooiere route is vanaf Flagstaff de scenic 89 alt te nemen. Dan kom je langs Sedona (één van de 10 mooiste plekjes van Amerika). Je vervolgt je weg via Cottonwood, Jerome en Prescott en gaat dan via Blythe naar Palm Springs.
Verder vind ik persoonlijk dat je erg veel dagen aan de kustweg doorbrengt, maar dat is maar net waar je van houdt.
Groetjes Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Onze reis voor amerika kenners
Mariannemamma schreef:Hallo allemaal,
Hier onze planning;
Dit is ongeveer 8 uur rijden, zonder tijd voor Bodie en pauzes mee te tellen. Ik zou niet helemaal naar Ridgecrest gaan. Je kunt overwegen om in Lone Pine of Bishop te overnachten. Ridgecrest ligt vanuit het noorden ook niet echt op de route naar Death Valley.
Dag 6 Las- Vegas
Dag 7 Las- Vegas
Dag16San-Diego/Seaworld
Dag17San-Diego-The Zoo
Dag18San-Diego Relaxdag
Als je van San Diego komt is het logischer om eerst naar Disneyland te gaan en dan pas door te rijden naar Hollywood. Zonde als je in de ochtendspits zit op weg naar Disneyland. Er zijn in Anaheim heel veel hotels op loopafstand van het park.
San Simeon ligt ten noorden van Pismo Beach. Willen jullie Hearst Castle gaan bezoeken?
Dag26Monterey...Aqarium
Dag28San-Fransisco
Dag30 Naar huis
Dag31 Thuis
Moeilijk, Las Vegas kun je goed in het weekend doen, maar de hotelprijzen liggen wel hoger (oeps, ik zie dat CircusCircus op vrijdag omhoogschiet van 55 dollar naar 109 dollar per nacht). Als je attractieparken in het weekend gaat bezoeken heb je met langere wachtrijen te maken maar mischien is in de vakantieperiode het verschil niet erg groot?
Alvast Bedankt
Bedankt voor jullie antwoorden.
Waarom we Ridgecrest in onze reis hebben weet ik eigenlijk ook niet
Die valt dus af en overnachten we in mammoth lakes,bishop of lone pine
Welke heeft bij jullie de meeste indruk achter gelaten en is dan het handigste op onze route?
Is het door zion niet erg omrijden,
Helaas ben ik niet heel goed in afstanden bereken,dat gaat mijn man doen als ik alles zo'n beetje uitgezocht hebt.
Hij is van de wegen etc
Het klopt dat we op de terug weg veel kust hebben maar dat hebben we bewust gedaan,elke dag niet zoveel miles te maken omdat we dan al zo'n tijd in de auto zitten en dan rustig aan elke dag een stukje verder.
Tja ik heb wel Zitten denken aan een disneyhotel voor de kids maar ik dacht dat het veel handiger zou zijn om voor dat ene dagje ook gewoon in Hollywood te blijvenomdat het maar een uurtje rijden is vanaf Hollywood?
Had er eigenlijk geen rekeing mee gehouden dat de files in amerika wat groter zijn dan hier
Waarom we Ridgecrest in onze reis hebben weet ik eigenlijk ook niet

Die valt dus af en overnachten we in mammoth lakes,bishop of lone pine
Welke heeft bij jullie de meeste indruk achter gelaten en is dan het handigste op onze route?
Is het door zion niet erg omrijden,
Helaas ben ik niet heel goed in afstanden bereken,dat gaat mijn man doen als ik alles zo'n beetje uitgezocht hebt.
Hij is van de wegen etc
Het klopt dat we op de terug weg veel kust hebben maar dat hebben we bewust gedaan,elke dag niet zoveel miles te maken omdat we dan al zo'n tijd in de auto zitten en dan rustig aan elke dag een stukje verder.
Tja ik heb wel Zitten denken aan een disneyhotel voor de kids maar ik dacht dat het veel handiger zou zijn om voor dat ene dagje ook gewoon in Hollywood te blijvenomdat het maar een uurtje rijden is vanaf Hollywood?
Had er eigenlijk geen rekeing mee gehouden dat de files in amerika wat groter zijn dan hier

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het ziet er wel grappig uit maar voor kids lijkt het me inderdaad niks. De doelgroep is volgens mij ook 60+mamma schreef:Nee we willen geen hearst castle bezoeken mede omdat voor de kids dit iets te lang zou zijn denk ik en erg saai volgens mij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de kids hun ogen uitkijken hier! Helemaal niet saai, en de rondleiding duurt ook maar 2 uurtjes of zo (gerekend vanaf het visitor center, vanwaar je eerst met de bus naar boven gaat en later weer terug naar beneden).mamma schreef:Had nog iets over het hoofd gezien,
Nee we willen geen hearst castle bezoeken mede omdat voor de kids dit iets te lang zou zijn denk ik en erg saai volgens mij.
Ik zou het dus niet overslaan!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikafan
Hoi,
Nog een tip voor in San Fransisco: huur fietsen bij pier 39. Er zijn een paar prachtige fietsroutes met keurige fietspaden. Wij hebben zelf de route over de Golden Gate gedaan (bike the bridge!) en dan door de schattige plaatsjes Sausalito en Tiburon aan de andere kant van de baai. Vanaf Tiburon hebben we de Ferry weer terug naar de stad genomen. Het stuk de brug op is best steil, maar deze route is zo mooi dat je het zo weer vergeten bent, haha!
Zion moet je echt niet overslaan. Ik vind dit persoonlijk een van de mooiste parken. Niet te missen. Op de weg van Zion naar Bryce (of v.v.) kun je ook nog stoppen bij de Red Rocks. Deze knalrode rotsformaties zijn vrij toegankelijk en je kinderen zullen het geweldig vinden om er doorheen te lopen. Het is net of je op Mars loopt en je verwacht elk moment groene mannetjes om de hoek (We mean you no harm...
) tegen te komen. Je kunt hier echt geweldige foto's maken. De moeite waard om een half uurtje te stoppen.
Groetjes, Skanda
Nog een tip voor in San Fransisco: huur fietsen bij pier 39. Er zijn een paar prachtige fietsroutes met keurige fietspaden. Wij hebben zelf de route over de Golden Gate gedaan (bike the bridge!) en dan door de schattige plaatsjes Sausalito en Tiburon aan de andere kant van de baai. Vanaf Tiburon hebben we de Ferry weer terug naar de stad genomen. Het stuk de brug op is best steil, maar deze route is zo mooi dat je het zo weer vergeten bent, haha!
Zion moet je echt niet overslaan. Ik vind dit persoonlijk een van de mooiste parken. Niet te missen. Op de weg van Zion naar Bryce (of v.v.) kun je ook nog stoppen bij de Red Rocks. Deze knalrode rotsformaties zijn vrij toegankelijk en je kinderen zullen het geweldig vinden om er doorheen te lopen. Het is net of je op Mars loopt en je verwacht elk moment groene mannetjes om de hoek (We mean you no harm...

Groetjes, Skanda
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Nee hoor valt mee, je komt er zowat langs en is echt de moeite waard.Is het door zion niet erg omrijden,
Met programma's zoals bv Mapquest kan je het aantal km uitrekenen en de gemiddelde reistijd.
http://www.mapquest.com
groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Dat hearst castle is toch gewoon een soort huis maar dan heel luxe
Of ben ik nu een domme muts
Bij het uitstppellen van deze reis ben ik al heel veel dingen tegengekomen waar ik niks van wist of van gehoord had,het word eigenlijk steeds leuker!
We kunnen evt ook ter plekke nog beslissen of we erheen gaan of niet.
Jeetje het word steeds moeilijker al die keuzes.....wat een luxe

Of ben ik nu een domme muts

Bij het uitstppellen van deze reis ben ik al heel veel dingen tegengekomen waar ik niks van wist of van gehoord had,het word eigenlijk steeds leuker!
We kunnen evt ook ter plekke nog beslissen of we erheen gaan of niet.
Jeetje het word steeds moeilijker al die keuzes.....wat een luxe

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was het huis van William Randolph Hearst. Hij heeft heel veel geld verdiend met het uitgeven van kranten. Z'n droom was om z'n eigen kasteel te bouwen. Dit is dus Hearst Castle.mamma schreef:Dat hearst castle is toch gewoon een soort huis maar dan heel luxe![]()
Of ben ik nu een domme muts![]()
Hier kun je dus zien wat je met heel veel geld allemaal kunt kopen

Wij zijn vorig jaar ook in 1 dag van las vegas door death valley naar mammoth lakes gereden.mamma schreef:Als we in Bishop of lone pine overnacht..hoelang doe je er dan ongeveer over de volgende dag ..Wij willen namelijk op 1 dag door death-valley naar las-vegas rijden we weten dat dit een heel stuk rijden is vanaf rigdcrest...maar vanaf De bovengenoemde plaatsen weten wij het niet,iemand ervaring?
We zijn op een aantal plekken even gestopt in death valley, niet te lang want het was erg warm toen.
We waren om ongeveer 16-17 uur in mammoth lakes en zijn om een uur of 9 s'ochtends uit las vegas vertrokken.
In mammoth lakes zijn de hotels wel duurder als in bishop.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nee hoor, je rijdt er zowat langs. Wij hebben zelf van Bryce via Zion naar Las Vegas gereden en zelfs nog een korte wandeling naar de lower Emerald Pools gemaakt. (zie dag 16 van ons reisverslag)Is het door zion niet erg omrijden
Ik vond Zion één van de mooiste parken op de route en zou het zeker niet overslaan.
Hij is van de wegen etc
Je kunt je route ook berekenen via deze handige site: http://www.randmcnally.com/
Je kunt natuurlijk ook even wachten tot Marjan en Roland terug zijn uit Amerika, en een mooi routekaartje (met afstanden) aanvragen op het topic "routekaartjes aanvragen"
Dat is best te doen hoor. Wij zijn 's morgens vroeg uit Las Vegas vertrokken, zijn door Death Valley gereden, hebben af en toe even bij uitzichtpunten gestopt en kwamen denk ik eind van de middag in Bishop aan. ( zie dag 18 reisverslag). Mammoth Lake is nog een uurtje verder.Als we in Bishop of lone pine overnacht..hoelang doe je er dan ongeveer over de volgende dag ..Wij willen namelijk op 1 dag door death-valley naar las-vegas rijden we weten dat dit een heel stuk rijden is vanaf rigdcrest...maar vanaf De bovengenoemde plaatsen weten wij het niet,iemand ervaring?
Wij hebben Mammoth Lakes de volgende dag bezocht op weg naar Yosemite.
Is het overigens dan handiger om in plaats van Phoenix in Flagstaff te overnachten of bedoelde je dat niet marjon?
Nee, want Flagstaff ligt maar 2 uurtjes van de Grand Canyon.
Wij hebben gereden (maar dan andersom) Grand Canyon- Williams- Flagstaff- Sedona- Prescott. In Prescott hebben we overnacht. (zie reisverslag dag 9, 10 en 11)
De volgende dag kun je dan doorrijden naar Palm Springs.(Wij kwamen niet van Palm Springs maar van El Centro)
Grand Canyon- Prescott:182, 5 miles (3 uur 51)
Prescott- Palm Springs: 272,6 miles (4 uur 20)
Op deze manier heb je alle tijd om de omgeving van Sedona te bekijken en de volgende dag heb je ook voldoende tijd om Joshua Tree te bezoeken.
Voor de route zie onderstaand kaartje:

Groetjes Marjon
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De route, die Marjon (vana) voorstelt is prachtig. Je komt door prachtige natuur en kleine en grotere western stadjes.mamma schreef:Dus voor ons zou een overnachting ook te overwegen zijn,want ik heb niet iets speciaal iets phoenix en eigenlijk hoor ik alleen maar negatiefe dingen over phoenix dus wat dat betreft kan ik dan beter jullie optie doen of heb ik het mis?
Deze weg heb ik ook eens gereden en ik kan hem jou aanbevelen.
Er is trouwens al eerder in een topic van jou over deze weg geschreven, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3606

En in dit topic heb ik de route al eens besproken, echter in omgekeerde richting, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1323 .
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit forum geeft je meer info dan welk reisburo dan ookmamma schreef:Wij gaan onze route dan toch aanpassen...waar dit forum toch niet allemaal goed voor is

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht