Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kamperen in februari, te koud?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
kamperen in februari, te koud?
Het lijkt mij wat koud, maar ik ken 3 vakantiegangers die vanaf half februari 2 weken willen kamperen. In de staten Nevada, Utah en Arizona.
Iemand kampeerervaringen in deze maanden?
Iemand kampeerervaringen in deze maanden?
Re: kamperen in februari, te koud?
Ik zat er vorig jaar in april (in hotels) maar op sommige plaatsen lag nog sneeuw (Bryce) of stond er harde wind met af en toe hagel (Grand Canyon) en de avonden koelde het sowieso enorm af (behalve in Las Vegas en Death Valley) dus zou mijn ding niet zijn om te gaan kamperen in dat klimaat. Bedoelen ze kamperen met 'n tent of met 'n camper?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is februari koud om te kamperen in Frankrijk.
Antwoord: Noorden denk ik wel, zuiden kan goed te doen zijn, Oftewel totaal afhankelijk waar men naartoe gaat binnen de staten
Antwoord: Noorden denk ik wel, zuiden kan goed te doen zijn, Oftewel totaal afhankelijk waar men naartoe gaat binnen de staten
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij waren begin maart in Californië/Arizona.
Op veel plaatsen leek het mij ideaal om te kamperen (joshua tree, death valley, anza borrego, streek van tucson en phoenix,...)
maar dat is natuurlijk al een maand later dan februari.
in de buurt van flagstaff lag er nog sneeuw langs de weg...
Op veel plaatsen leek het mij ideaal om te kamperen (joshua tree, death valley, anza borrego, streek van tucson en phoenix,...)
maar dat is natuurlijk al een maand later dan februari.
in de buurt van flagstaff lag er nog sneeuw langs de weg...
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij zijn ook al eens in maart geweest, en terwijl wij zodra het mogelijk is om te kamperen in een tent, hebben we toen alleen maar in hotels geslapen. In Zion lag sneeuw, in Bryce ook en het was behoorlijk koud. Maar het ligt er ook aan waar ze heen willen, er zijn natuurlijk wel plaatsen waar het warmer is....
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bedankt voor de antwoorden. Het is idd tentkamperen wat ze willen. Schat zo in dat het motels worden 

- goldenhills
- Amerika-expert
Het hangt vooral van de hoogte af. Op 2000m is het heel wat kouder 's nachts dan rond zeenivo (bijv. in DV). Parken als Bryce liggen erg hoog (rond de 2500m). De North Rim van de GC ligt ook op ongeveer 2500m, en is 's winters dicht vanwege de sneeuw.
Het kan. Ik zou het niet graag doen. Er zijn nu mensen aan het winterkamperen in Yellowstone. Nou! zij liever dan ik
.
Goede slaapzakken, matjes en kleding is een must!

Goede slaapzakken, matjes en kleding is een must!
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties