Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

National Park Pass

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
enthusiast
Amerikafan

National Park Pass

Bericht door enthusiast »

Hoi,

In oktober vorig jaar zijn wij in het Zuidwesten geweest en daarvoor hebben wij een NP pass gekocht eind september. Nu gaan we dit jaar begin septembernaar het noordwesten. De reis valt dus binnen het jaar, maar nu kan je aan de pas niet zien op welke datum hij gekocht is, alleen de maand. Kan ik de pas gedurende de maand september nu wel gebruiken of moet ik dan een nieuwe kopen?

Het gaat natuurlijk niet om een wereldschokkend bedrag, maar ik ben gewoon benieuwd! Wie kan mij dat vertellen?!

Groetjes, Skanda
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

De geldigheidsduur van de pas gaat niet in op het moment dat je 'm koopt, maar op het moment dat je 'm voor het eerst gebruikt. Dat is bij jullie dus oktober 2005. En dan is de pas geldig in die maand + nog 12 volle maanden. Bij jullie dus tot en met oktober 2006.
Er wordt bij het eerste bezoek een gaatje in de pas geknipt, daaraan kan je zien wanneer die voor het eerst is gebruikt. In jullie pas zit dat dus bij de maand oktober, als het goed is.

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Beste Henriette,

Aha! Het gaatje zit op september (overijverige ranger?), maar dat is dan dus ook geen probleem. Bedankt voor je snelle reactie!

groetjes, skanda
Rudy
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy »

geldt zo'n pas voor alle parken per persoon of per auto?

M.a.w.: als je met vieren reist in 1 auto, moet je dan 4 van die passen kopen of is 1 voldoende?

groeten,

Rudy
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Zo'n pass geldt per auto.
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Is het het verstandigst om de Nationale Park passen vanuit Nederland te regelen, of kun je dit gewoon bij het eerste park kopen. En hoe zit het dan met wachttijden/lange rijden?

gr. Marieke
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Gewoon bij het eerste park kopen, lijkt mij althans de eenvoudigste oplossing.

Erik
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marieke schreef:Is het het verstandigst om de Nationale Park passen vanuit Nederland te regelen, of kun je dit gewoon bij het eerste park kopen. En hoe zit het dan met wachttijden/lange rijden?
Marieke,

je vertrekt al over 10 dagen. Ik zou de pas niet meer via internet bestellen. Koop gewoon een pas bij het eerste parkbezoek. Wachttijden en lange rijen is niets over te zeggen. Je kunt pech hebben dat er een rij voor je staat en een andere keer kun je zo doorrijden, zowel 's ochtends vroeg als later op de dag.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marieke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Hoi Roland,

Ik was er ook vanuit gegaan dat ik de pas bij het eerste park zou kopen, maar iemand die ik sprak zei toch echt dat ik dit vantevoren moest regelen.
Kreeg het dus ook al een beetje benauwd.. :lol:

Maar 'k ben gerust gesteld en koop hem dus gewoon volgens planning in het eerste park en het zal overal wel meer dan gemiddeld druk zijn in deze periode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer