Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe een week Florida te vullen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
AlexBibi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hoe een week Florida te vullen?

Bericht door AlexBibi »

Dag mede Amerika fans...

Alweer een paar maanden terug uit het Zuid Westen van de VS en alweer de volgende vakantie geboekt. We (2 volwassenen, geen kinderen) gaan in maart van dit jaar, in totaal 15 dagen naar Florida. Daarvan zijn er 7 een cruise (al geboekt!) en 7 dagen vóór afvaart een korte rondreis. Nu ben ik me al aan het verdiepen in de mogelijkheden etc. maar ik kan jullie hulp altijd goed gebruiken!

Waar denken we aan/wat zijn onze voorkeuren
- 7 dagen huurauto vanaf Miami;
- we houden niet van pretparken (Orlando);
- we houden heel erg veel van mooie natuur, beesten kijken, fotograferen, hiken etc.
- we zouden graag ergens willen duiken (Key Largo?);
- we vinden een paar uurtjes in de auto zitten niet erg, maar willen reistijden wel beperken vanwege de relatief korte duur van de trip;

Ik kom nu niet verder dan twee dagen Everglades (tot aan Florida Bay), een dag Key West en een dag Naples....

Mijn vragen aan jullie:
- suggesties voor (natuur/beesten) bestemmingen?
- is het de moeite om naar de manatees te gaan of zijn er alternatieven?
- suggesties voor één dag Miami?

Hoor graag van jullie!
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
Ebelix
Amerikakenner

Re: Hoe een week Florida te vullen?

Bericht door Ebelix »

1 dag Key Largo om te gaan duiken.

Bij Naples is genoeg natuurschoon om nog een dag te vullen. Verder is Miami beach ook een must om te bezoeken. Naast Miami beach heb je Miami nog de Venetian Pool, het Viscaya museum, Coral Gables met het schitterende Biltmore hotel en Key Biscayne State park.

Bijna iedereen die naar Florida gaat bouwt ook nog een dag shoppen in. Vlak bij Miami heb je de Sawgrass Mall, een van de grootste outlet centrum in Amerika.

Veel plezier met plannen.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben een bezoek gebracht aan het Corkscrew Swamp Sanctuary in de buurt van Naples en waren daar erg enthousiast over en in de buurt van Bradenton het Myakka State park
zie mijn Florida reisverslagen van 2008 en 2011 (zonder pretparken!)
http://inekevakantie.weblog.nl/?repeat=1 en kies categorie Florida.

gr, Ineke
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Voor 7 dagen Florida zou ik zeker geen dag gebruiken om te gaan shoppen! Key West vonden wij echt een must, evenals Miami Beach en de Everglades (Shark Valley en een airboat ritje, eventueel nog naar Flamingo)... verder heb je genoeg natuurparken en stranden waar je je tijd kan spenderen (John Pennekamp, Biscayne, etc).

Succes
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Niet al te ver van Ft. Lauderdale ligt de http://www.simon.com/mall/malldirectory.aspx?id=1262 Veel groter zul je niet aantreffen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

In Maart is het ook nog vrij vroeg donker s`avonds, het is dan zonde om overdag tijd te verknoeien aan shoppen als je maar 7 dagen hebt in Florida.
De meeste Malls zijn open tot 9 uur s`avonds en op zondag tot 6 uur, supermarkten als Walmart en Publix zijn 24 uur per dag open.

Ik was in November op vakantie in Florida en dan is het natuurlijk ook al vroeg donker, toen heb ik voor mijzelf ook de regel ingesteld: overdag activiteiten en s`avonds shoppen.
Crisis ? What Crisis ?
houbs
Amerika-ontdekker

Bericht door houbs »

Key West en Everglades zou ik zeker doen inderdaad. Vooral als je van natuur houdt.
De weg naar Key West is alleen al mooi en zeker de mooite waard om een keer te stoppen op een van de andere key's
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Wij vonden Naples heerlijk. Echt meer te zien en doen dan voor 1 dag: Delnore Wiggins SP, boottocht Naples, Marco Island. Ook leuk om te doen: Shark Valley met fietstochtje door de Everglades. Nog een aanrader Fort de Soto Park, St. Petersburg en relaxen aan de bay in st. Pete's. Of kanovaren in Ocala National Forest. Kristalhelder water, prachtig !

Veel plezier met plannen.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
AlexBibi
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexBibi »

Dag allemaal,

Reuze bedankt voor de eerste paar tips. Mede op basis van jullie adviezen en wat reisverslagen komen we tot deze eerste itinerary:

Dag 1 Homestead/Florida City > Aankomst Miami, huurauto ophalen en naar hotel in Homestead/Florida City;
Dag 2 Homestead/Florida City > Key West, boodschappen doen en dan van Homestead 'toeristisch' naar Key West voor de zonsondergang;
Dag 3 Key West > Homestead/Florida City, van Key West weer 'toeristisch' naar Homestead (via Key Largo / Pennenkamp)
Dag 4 Hele dag Everglades
Dag 5 Ochtend in Everglades, daarna naar Naples met uitstapjes langs de loop road / Shark Valley (airboat ride?)
Dag 6 Naples > Hele dag Naples (o.a. Corkscrew Swamp), 's avonds naar hotel in Miami Beach (huurauto weer inleveren)
Dag 7 Hele dag Miami / Miami Beach
Dag 8 Miami Beach > Fort Lauderdale, in de ochend naar Sawgrass Mills Mall, daarna op de boot om 16.00 uur

Suggesties, aanbevelingen?

Alvast reuze bedankt.
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoe ga je van miami beach naar fort lauderdale? Je hebt je auto dan al ingeleverd.
Groetjes,
Carine
AlexBibi
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexBibi »

sachasenne schreef:Hoe ga je van miami beach naar fort lauderdale? Je hebt je auto dan al ingeleverd.
Eh... taxi? Limo? Chopper?.... :P :lol: :P ik denk transfer van de Cruisemaatschappij.
johnnyboy3
Amerika-newbie

Bericht door johnnyboy3 »

Beste,

Everglades mag je niet overslaan, daar kan je een privé moerasboot huren en je kan aldaar ook een farm (minie dierentuin) bezoeken, waar er alligators en slangen zitten, je kan ze even vasthouden om een foto te maken, ik heb op een alligator gezeten en zijn bek met twee handen dicht gehouden. En heb er een mooie foto van.
En in Miami het politemuseum (hoed van Alcapone)
Dat was wel in 1998.

Groet
Johnny
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb geen idee hoe frequent er bussen rijden tussen Miami en Miami Beach. Maar ik zou als je bv naar coral gables en het biltmore wilt echt een auto gebruiken. In Downtowm miami heb je de metromover, maar tussen miami en miami beach heb ik amper taxi's en bussen gezien eigenlijk.....het vliegveld ligt ook minimaal 20 min rijden van het touristisch gebied af en vervoer tussen vliegveld en miami is duur!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer