Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft er nog tips voor onze rondreis?
Wie heeft er nog tips voor onze rondreis?
Wie heeft er tips voor onze rondreis?
22 Juli gaan wij onze rondreis door zuid west amerika beginnen. Wij zijn met zijn vieren waaronder twee pubers van 12 en 16 jaar oud .
Wij beginnen in San Francisco.We zijn daar twee dagen en zouden graag een swingende gospel kerk willen bezoeken .Waar is die kerk ,hoe laat is die dienst en is het de moeite waard? En heeft iemand nog tips ,wat we vooral niet moeten missen in San Francisco? Is het handig om een stadstour te nemen omdat we maar twee dagen in San Francisco zijn , en zo ja, welke ?
Onze reis gaat verder via Monterey (2 dagen) Yosemite (2 dagen) lone Pine, Death Valley,Las Vegas (2 nachten), Zion,Bryce,Capitol Reef,Mexican Hat,Monument Valley , via Page Antilope canyon naar Gran Canyon, Scotsdale , Palm Springs , San Diego (3 dagen) Wat moeten we echt zien in San Diego ? We hebben 8 jaar geleden in Orlando Sea World bezocht, moeten we dat in San Diego weer doen ? of kunnen we dat beter overslaan?
We eindigen de reis in Los Angeles en willen voordat we onze auto inleveren nog even door Hollywood en Venice Beach rijden ,is dat te doen op een dag als we s’ochtends vanuit San Diego vertrekken?
22 Juli gaan wij onze rondreis door zuid west amerika beginnen. Wij zijn met zijn vieren waaronder twee pubers van 12 en 16 jaar oud .
Wij beginnen in San Francisco.We zijn daar twee dagen en zouden graag een swingende gospel kerk willen bezoeken .Waar is die kerk ,hoe laat is die dienst en is het de moeite waard? En heeft iemand nog tips ,wat we vooral niet moeten missen in San Francisco? Is het handig om een stadstour te nemen omdat we maar twee dagen in San Francisco zijn , en zo ja, welke ?
Onze reis gaat verder via Monterey (2 dagen) Yosemite (2 dagen) lone Pine, Death Valley,Las Vegas (2 nachten), Zion,Bryce,Capitol Reef,Mexican Hat,Monument Valley , via Page Antilope canyon naar Gran Canyon, Scotsdale , Palm Springs , San Diego (3 dagen) Wat moeten we echt zien in San Diego ? We hebben 8 jaar geleden in Orlando Sea World bezocht, moeten we dat in San Diego weer doen ? of kunnen we dat beter overslaan?
We eindigen de reis in Los Angeles en willen voordat we onze auto inleveren nog even door Hollywood en Venice Beach rijden ,is dat te doen op een dag als we s’ochtends vanuit San Diego vertrekken?
Lydia
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
Hee Lydia,
De hoogtepunten in San Fransisco voor zover ik zegedaan heb: Alcatrax, wel even van te voren online kaartjes reserveren; Golden Gate Bridge, Chinatown, Union Station om te winkelen, ehm, ik ben er even de naam van kwijt, maar de scheefste straat van Amerika, super leuk! Wij hebben geen stadstoer genomen, en je kunt alles prima op eigen gelegenheid verkennen. Je hebt er de kabeltrams a 5 dollar per rit of de zogenaamde F-line, ook een tram die o.a. langs de hele boulevard loopt.
San Diego, de Zoo of het Wild animal park. Wij zijn naar het Wild animal park, echt heel mooi; veel en veel ruimer opgezet dan een 'normale' dierentuin.
Monterey, evt. walvisboottocht maken. Yosemite, de Mist trail vond ik erg leuk om te doen, je loopt helemaal langs de waterval, oftewel door de mist
Zion --> Angels landing trail, wel even iets ervoor over hebben maar als je eenmaal boven bent is het geweldig.
Heel veel plezier ermee!
Groetjes Marloes
De hoogtepunten in San Fransisco voor zover ik zegedaan heb: Alcatrax, wel even van te voren online kaartjes reserveren; Golden Gate Bridge, Chinatown, Union Station om te winkelen, ehm, ik ben er even de naam van kwijt, maar de scheefste straat van Amerika, super leuk! Wij hebben geen stadstoer genomen, en je kunt alles prima op eigen gelegenheid verkennen. Je hebt er de kabeltrams a 5 dollar per rit of de zogenaamde F-line, ook een tram die o.a. langs de hele boulevard loopt.
San Diego, de Zoo of het Wild animal park. Wij zijn naar het Wild animal park, echt heel mooi; veel en veel ruimer opgezet dan een 'normale' dierentuin.
Monterey, evt. walvisboottocht maken. Yosemite, de Mist trail vond ik erg leuk om te doen, je loopt helemaal langs de waterval, oftewel door de mist

Heel veel plezier ermee!
Groetjes Marloes
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Wie heeft er nog tips voor onze rondreis?
Dat ligt er aan hoe laat jullie vliegtuig vertrekt vanuit Los Angeles.Lydia schreef:We eindigen de reis in Los Angeles en willen voordat we onze auto inleveren nog even door Hollywood en Venice Beach rijden, is dat te doen op een dag als we s’ochtends vanuit San Diego vertrekken?
Houd er rekening mee, dat het in LA druk kan zijn op de weg en dat je in een file terecht kan komen. Zelf vond ik LA geen fijne stad om in te rijden en ben diverse keren fout gereden. (Dit is natuurlijk erg persoonlijk. Ik reed nog met een landkaart op schoot en had geen TOM TOM of zo iets dergelijks

Je moet de auto terugleveren bij het verhuurbedrijf, met de shuttlebus naar het vliegveld en tijdig aanwezig zijn voor het inchecken en de beveiliging.
Maar als je op tijd uit San Diego vertrekt kan je natuurlijk zien hoe ver je komt, als je maar in ieder geval tijdig naar de autoverhuur rijdt.
Probeer anders in LA te overnachten en rijdt 's ochtends nog naar Hollywood e.d. Persoonlijk zou ik dat liever doen. Die laatste uren van de vakantie moet je niet nog te veel moeten stressen.
-
- Amerikafan
hoi,
San Fransisco kun je prima zelf verkennen. Het steile stuk op Lombard street is wel leuk om met de auto te doen, maar verder kun je vooral te voet de stad door. Met de Cable car kun je dan wat afstande overbruggen. Leuke wandeling is vanaf de pier naar de Coit Tower. Het wijkje dat onderaan de Coit Tower ligt heeft leuke steegjes en trappetjes. Je kinderen zullen het uitzicht bovenop ook geweldig vinden.
Je kunt trouwens ook fietsen huren in San Fransisco (bijvoorbeeld bij pier 39 of op Lombard street). Er zijn een aantal mooie routes waardoor je veel van de stad en de baai kunt zien.
In Monterey is het aquarium en Cannery row leuk. Maar het leukste is de pier vol stinkende, brullende en gapende zeeleeuwen! Dat mag je echt niet missen!
Groetjes, Skanda
San Fransisco kun je prima zelf verkennen. Het steile stuk op Lombard street is wel leuk om met de auto te doen, maar verder kun je vooral te voet de stad door. Met de Cable car kun je dan wat afstande overbruggen. Leuke wandeling is vanaf de pier naar de Coit Tower. Het wijkje dat onderaan de Coit Tower ligt heeft leuke steegjes en trappetjes. Je kinderen zullen het uitzicht bovenop ook geweldig vinden.
Je kunt trouwens ook fietsen huren in San Fransisco (bijvoorbeeld bij pier 39 of op Lombard street). Er zijn een aantal mooie routes waardoor je veel van de stad en de baai kunt zien.
In Monterey is het aquarium en Cannery row leuk. Maar het leukste is de pier vol stinkende, brullende en gapende zeeleeuwen! Dat mag je echt niet missen!
Groetjes, Skanda
En anders kan je nog altijd die gekke Go Carts huren aan Fisherman's Wharf o.a.
Ze zijn voorzien van een GPS systeem dat praat en uitleg geeft over de belangrijkste bezienswaardigheden. Je rijdt er vrij mee rond, het toestel herkent de punten dankzij die GPS, meerdere talen mogelijk, en bieden plaats aan twee personen, mogen overal geparkeerd worden.
LOL
http://www.gocarsf.com/
Ze zijn voorzien van een GPS systeem dat praat en uitleg geeft over de belangrijkste bezienswaardigheden. Je rijdt er vrij mee rond, het toestel herkent de punten dankzij die GPS, meerdere talen mogelijk, en bieden plaats aan twee personen, mogen overal geparkeerd worden.
LOL
http://www.gocarsf.com/
rikky,heb even gekeken op die site echt wel grappig had het nog niet tegengekomen ,wij gaan volgned jaar juli-aug
Is het ook geschikt voor kids van 6 en 7 (niet zelf aan het stuur natuurlijk
)
Vindt het eigenlijk wel leuk,omdat met de kids te doen,weet jij wat het kost en of je het ter plaatse kan boeken en dat het van te voren online moet ofzo.
Is het ook geschikt voor kids van 6 en 7 (niet zelf aan het stuur natuurlijk

Vindt het eigenlijk wel leuk,omdat met de kids te doen,weet jij wat het kost en of je het ter plaatse kan boeken en dat het van te voren online moet ofzo.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Staat ook gewoon op de site:mamma schreef:rikky,heb even gekeken op die site echt wel grappig had het nog niet tegengekomen ,wij gaan volgned jaar juli-aug
Is het ook geschikt voor kids van 6 en 7 (niet zelf aan het stuur natuurlijk)
GoCars can be rented by the hour, or by the day. Best of all, you don't have to decide before you leave how long you'll be gone. To rent a GoCar, it costs $44 for the first hour, $34 for the second and $24 per hour after that. After 5 hours, there are no additional charges. We even round down to the nearest 15-minutes so you don't pay for time not used.
To rent a GoCar, you must at least be a licensed driver 18-years of age. Our cars are approved for use on city streets, but not the bridges or freeways.
Our tours are very popular, so call ahead to reserve a car or make a reservation online.. It will be the most memorable part of your trip!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja bedankt ben ook soms zo'n muts.
Had alleen even naar het plaatje gekeken
Wel jammer dat je niet over de golden gate bridge mag ,dat had mij dan weer leuk geleken,
Wie weet gaan we het doen maar we hebben al zoveel in de planning,dus ik dacht als we tijd over hebben is het wel leuk.
Maar als je reserveert is het weer een beetje verplichtend.
Nouja tijd zat nog om na te denken.
Verder zal ik dit topic wekl blijven volgen misschien nog tips voor ons
Had alleen even naar het plaatje gekeken

Wel jammer dat je niet over de golden gate bridge mag ,dat had mij dan weer leuk geleken,
Wie weet gaan we het doen maar we hebben al zoveel in de planning,dus ik dacht als we tijd over hebben is het wel leuk.
Maar als je reserveert is het weer een beetje verplichtend.
Nouja tijd zat nog om na te denken.
Verder zal ik dit topic wekl blijven volgen misschien nog tips voor ons

Hoi Marloes,
Bedankt voor je tips.Mijn dochter haar ogen begonnen te twinkelen bij winkelen in Union Station .De mist trail in Yosemite en Angels landing in Zion gaan we zeker proberen,als het tenminste te doen is met de hitte en moet je daarvoor bergschoenen hebben?De walvistocht in Monterey lijkt me ook leuk maar zijn er ook walvissen in Juli ? Heb je ok de 17 miles drive gedaan in Monterey?
Groetjes Lydia
Bedankt voor je tips.Mijn dochter haar ogen begonnen te twinkelen bij winkelen in Union Station .De mist trail in Yosemite en Angels landing in Zion gaan we zeker proberen,als het tenminste te doen is met de hitte en moet je daarvoor bergschoenen hebben?De walvistocht in Monterey lijkt me ook leuk maar zijn er ook walvissen in Juli ? Heb je ok de 17 miles drive gedaan in Monterey?
Groetjes Lydia
Lydia
Marco bedankt voor je informatie.We blijven overnachten in L.A. en vliegen de volgende ochtend terug naar Amsterdam.Ik weet alleen niet of je je huurauto voor een bepaalde tijd moet inleveren als je het tot en met die dag gehuurd hebt. We overnachten in Hilton Airport, ik ga er van uit dat die wel een shutlebus hebben naar het vliegveld.
Groetjes Lydia.
Groetjes Lydia.
Lydia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, de Mist Trial, is een prachtige wandeling. Het eerste stuk is erg druk, maar hoe hoger je komt hoe rustiger het wordt.renaat schreef:in het yosemite park moet je zeker de wandeling maken naar de 2 watervallen! is een geweldige trail.
het is dezelfde trail die naar de Half dome loopt.
prettige reis toegewenst!
groeten
renaat
Wat de kinderen ook leuk zullen vinden is een tocht over de Merced River. Je loopt echter het risico dat het water al te laag staat en dat er niet meer gevaren kan worden, maar als het kan, zeker doen! Vertrekpunt bij Curry Village.
Wij zijn er zelf eind juli/begin augustus, hopelijk kan het dan nog.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ook wij vonden de misttrail erg leuk. Je kunt dan nog een stukje verder lopen (prachtig uitzicht over de Vernal Fall) en via de John Muir Trail weer terug wandelen.Martin & Marianne schreef: Ja, de Mist Trial, is een prachtige wandeling. Het eerste stuk is erg druk, maar hoe hoger je komt hoe rustiger het wordt.
Wij hadden stevige sandalen aan en dat ging prima.
Hier staan nog wat foto's http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... oindex.htm
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je voor hem betaalt mag dat zeker...Lydia schreef:Rikky die Go Carts lijken me wel erg leuk voor mijn zoon van 16, mischien mag ik dan wel met hem mee.
groetjes Lydia
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Renters must present a valid drivers license and be at least 18 years of age. We will use our discretion, however, with people under the age of 21, especially with larger groups.Lydia schreef:Rikky die Go Carts lijken me wel erg leuk voor mijn zoon van 16, mischien mag ik dan wel met hem mee.
http://www.gocarsf.com/pages/rent/reservation.htm
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Hoi Lydia,
Wij hebben de 17 mile drive gedaan. Mooi, hoor. Maar we hadden wel erg het gevoel dat we de golfbaan aan het sponsoren waren. Je ziet heel veel erg dure huizen en golfbanen en dan ook nog een paar mooie baaien. Als je vanaf San Fransisco de 1 volgt, kom je ook langs prachtige baaien. Ik zou je dat aanraden en niet de 17 mile drive.
Groetjes, Skanda
Wij hebben de 17 mile drive gedaan. Mooi, hoor. Maar we hadden wel erg het gevoel dat we de golfbaan aan het sponsoren waren. Je ziet heel veel erg dure huizen en golfbanen en dan ook nog een paar mooie baaien. Als je vanaf San Fransisco de 1 volgt, kom je ook langs prachtige baaien. Ik zou je dat aanraden en niet de 17 mile drive.
Groetjes, Skanda
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2303 Weergaves
-
Laatste bericht door Chrisf
-