Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

127 Hours (film)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Re: 127 Hours (film)

Bericht door silverbluenl »

Hoi,

Gisteren deze film bekeken. Na alle verhalen had ik er iets meer van verwacht maar het blijft verder een prima film met prachtige beelden.
Voor mij krijgt hij een 8 op 10.

Grtz
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Hier een link naar het verslag hoe Eric, Monique en Andy hem gered hebben.
http://www.wereldcontact.nl/C4230/Reisc ... eijer.aspx
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Indrukwekkend verhaal en m.i. niet te veel uitgemolken qua tijd :thumbup:
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Bericht door silverbluenl »

Katja schreef:Ik wil er heel graag heen maar mijn man is nogal bang voor bloed dus dik krijg ik niet mee.
Hoi Katja,

Er komt niet veel bloed in voor. Er is misschien één scene van 2min. tijd maar dan moet je man maar even zijn ogen sluiten want de rest van de film is gewoon prachtig ;-).

Gr. Arne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vanaf deze week speelt de film ook in Belgische zalen.
Vandaag stond er een recensie in mijn weekblad, de P-magazine. Daar strooien ze nooit met P'tjes waarmee ik bedoel dat ze de films een beoordeling geven op 5 en dit aanduiden met een rode P.
Nu krijgt deze film een 4 en dat wil zeggen dat het een erg sterke film moet zijn.

Ik geef even wat mee wat Bernard van de Populiere er over zegt:
127 hours
Door merg en been:
De spanning in 127 hours is letterlijk te snijden omdat je als kijker weet hoe het afloopt. In April 2003 ging Aron Ralston in z'n eentje rotsklimmen in de Bleu Canyon in Utah. In een spelonk kwam hij met zijn arm vast te zitten onder een kantelende rotsblok. Omdat niemand wist waar hij was en zijn eten en drinken na een paar dagen op waren, besloot hij om met een bot mes het geklemde lichaamsdeel te amputeren. Over zijn avontuur schreef hij een boek dat between a rock and a hard place heet en nu door Danny Boyle (trainspotting, Slumdog millionaire,...) op adembenemende wijze is verfilmd. James Franco (de green Goblin in Spider-man) kreeg een oscarnominatie voor zijn vertoling van sympathieke macho Ralston, die soms doet denken aan het hoofdpersonage van Into the Wild, alleen loopt het met hem beter af.

Maar eigenlijk steelt Danny Boyle de show door van een sterk verhaal een straffe film te maken die behalve spannend ook ontroerend en zelfs grappig is, ook al gaat hij over een kerel die vijf dagen in een put zit en verplicht is om zijn eigen urine te drinken. Nadat hij die heeft laten afkoelen - dat die je tenslotte met chardonnay ook, knipoogt hij in het videodagboek dat hij nauwgezet bijhoudt. En later dat het spul smaakt als 'a bag of piss'. Verder wordt zijn statische avontuur afgewisseld met hallucinaties, dromen, herinneringen en shots van de indrukwekkende natuur die aan elkaar worden gezet in een energieke montage, overgoten met een soundtrack vol stevige rock. Het gevold is een vitalistische film over overleven, overgoten met zelfrelativerende humor van het hoofdpersonage dat zijn penibele situatie samenvat met 'Oeps'. De feitelijke operatie komt niet in beeld, maar een paar suggestieve geluiden deden kijkers van hun stokje gaan tijdens de premiere. 127 hours gaat door merg en been, maar is ook hilarisch en meeslepend. Wat we geleerd hebben is dat rotsklimmen een domme hobby is en dat wie het toch wil doen, beter een scherp mes op zak heeft. En een fles chardonnay.
(BVdP)

BVdP sluit zijn recensie altijd af met een 'eigen' zinnetje wat soms dom, maar meestal erg leuk is :wink:

Bart

PS: Ook True Grit van de Coen Brothers krijgt 4 P's van hem. Net als Last Night met Keira Knightley. Drie keer 4 P's op één week, is wel erg uitzonderlijk voor hem :wink:
5 P's komt misschien één keer per jaar voor.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik heb hem zondag gezien en vond hem erg indrukwekkend. Wel een paar keer "benauwd" gehad want ik heb het niet zo op slotcanyons :oops:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Vanaf vandaag in Nederland.
6 oscarnominaties, waaronder beste film en beste acteur...!
Gr, Gerben
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

silverbluenl schreef:
Katja schreef:Ik wil er heel graag heen maar mijn man is nogal bang voor bloed dus dik krijg ik niet mee.
Hoi Katja,

Er komt niet veel bloed in voor. Er is misschien één scene van 2min. tijd maar dan moet je man maar even zijn ogen sluiten want de rest van de film is gewoon prachtig ;-).

Gr. Arne
Lees deze reactie nu pas :oops:
Zal hem meeslepen naar de bioscoop. :thumbup:
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

suusja schreef:Volgens mij is deze jongen al een jaar of 5 geleden in een nederlands programma geweest. Ik dacht een interview met reinout oerlemans..?
Ik vond zijn verhaal toen al erg indrukwekkend.
Klopt ja, dat kan ik me ook herinneren :) Daar ken ik het verhaal ook van. Ik hoorde voor het eerst van de film toen ik de Oscarnominaties zag, maar wist niet dat het een verfilming hiervan was totdat een kennis van me er een paar dagen geleden over begon [had de film gezien]. Toen dacht ik meteen: hee, dat is die van het interview / documentaire toen!

In ieder geval lijkt het mij ook echt een goede film doordat het zo'n sterk verhaal is over moed, wanhoop en doorzettingsvermogen. James Franco heeft er ook wel de "acting chops" voor en gezien de positieve geluiden erover [niet alleen alle nominaties maar ook de 93% fresh rating op Rotten Tomatoes] heb ik er wel vertrouwen in dat het aan mijn verwachtingspatroon voldoet. Dus binnenkort maar eens richting bioscoop ;)
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hele indrukwekkende film. De trailer komt inderdaad wat clownesk over, beetje Jim Carrey type, dat viel mij ook in eerste instantie op.
Maar ik vond dat in de film totaal niet. Het bloederige gedeelte is misschien kort, maar ik heb het zelf op zo'n manier nog niet gezien. Die geluiden er ook bij. Ik vond het heel realistisch toch. Ik kan me voorstellen dat mensen het verschrikkelijk vinden, ik heb ook weggekeken uiteindelijk. Niet alleen het bloederige, maar ook de lading ervan.. wat zou jij doen? Hoe ver zou jij gaan? De spanning bouwt zich in de film op, omdat je als kijker het verhaal weet, je weet wat er met hem gaat gebeuren. Ik ben de hoofdpersoon gelijk gaan googelen..
Sandy
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik hoorde gister op radio 1 dat de man die hem als eerste hulpverlening heeft kunnen bieden en Nederlander is.
Deze man was ook nog even aan het woord en kon mooi lachen over hoe hij als een beetje sullige toerist wordt neergezet in de film :thumbup:
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik vond het bloederige eigenlijk heel erg meevallen, vooral omdat het niet heel erg dik aangezet wordt en je toch wel weet wat er gaat gebeuren. De laatste 15 minuten van de film, met de prachtige aanzwellende muziek van Sigur Ros (nummer heet Festival) vind ik een van de mooiste stukken film die ik ooit heb gezien. De beelden en de climax van de redding passen volledig perfect bij de muziek. Een diamant!

Edit: zie nu dat ik op de eerste pagina van dit draadje al bijna precies hetzelfde schreef. Ik wordt waarschijnlijk een beetje dement, maar ik ben wel consistent in mijn mening, gelukkig!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De trailer blijf ik geweldig vinden.

[youtube]OlhLOWTnVoQ[/youtube]

Vooral de nodige zelfspot. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Prachtige film. Vooral erg bijzonder dat alle details overeenkomstig lijken te zijn. Je krijgt hier wel het gevoel van 'als ik maar niet aankomende zomer'. :wink: Zit Eric toevallig niet hier op dit forum? Mooi nummer op het einde: ... re=related
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

erg mooie film!! gisteren in de bios gezien...

weet iemand welke "trail" dat is dat je jezelf in het water kan laten vallen :mrgreen:
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

"There is no Blue Pool in Bluejohn Canyon as shown in the movie. The Blue Pool is nothing but Hollywood's need to pump up and hype the movie. The Blue Pool scene was filmed at a local tourist resort in the Wasatch Mountains known as Homestead Resort located in Midway, Utah."

http://www.climb-utah.com/Roost/bluejohn2.htm
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Homestead Resort Crater

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pushirubiano schreef:"There is no Blue Pool in Bluejohn Canyon as shown in the movie. The Blue Pool is nothing but Hollywood's need to pump up and hype the movie. The Blue Pool scene was filmed at a local tourist resort in the Wasatch Mountains known as Homestead Resort located in Midway, Utah."
Aan de ene kant ook maar goed dat ie niet echt bestaat bij Bluejohn Canyon. Vermoedde al dat dat wellicht massa's toeristen zou lokken die daar nieuwsgierig naar waren. Ik ook wel een beetje... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Californiagirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Californiagirl »

Als opener van dit draadje :wink: , wilde ik even laten weten dat ik de film nu dan eindelijk gezien heb.
Ik vond het een indrukwekkende en ontroerende film.
Je werd echt meegezogen in het verhaal.
Ook een mooie soundtrack van A.R. Rahman!
Grtz. Bertine
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

In Blue pool wordt voornamelijk gedoken, scuba diving, ben benieuwd of het in het echt ook zo mooi is, kwam op de film als fan van Slumdog millionaire ook een film van Dan Boyle. Zo kwam ik vandaag dus ook op dit topic door Homestead crater in te tiiken bij search.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer