Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
PWS "De veramerikanisering van de Nederlandse cultuur"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: PWS "De veramerikanisering van de Nederlandse cultuur"
@Hockey & Dento: bedankt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

Ik heb net de link bekeken en het ziet er aardig uit zoals ik het me voorgesteld had en zoals ik het ooit op de HAVO moest maken. Sterker nog, het overtreft mijn herinneringenvana schreef:Heb je die link van mij dan niet gezien?

Maar zoals ik al zei, ik zie amper iets terug van dit alles in de vragen die TS stelt (of juist niet stelt). Met name bij "keuze van het onderwerp" staan een aantal belangrijke tips over afbakening zoals Hockey al aangaf.
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Ik geloof niet dat JulesR zijn antwoorden gaat vinden hier. Lijkt wel alsof ik 5 versies van mijn vader zie hier. VerAmerikaanst Nederland? De jeugd wel! Dankzij de Paris', Kims, Khloes, Kourtney's en joost mag weten welke nietszeggende, door mooi te zijn rijk geworden vrouwen nog meer. Verder zou ik het niet weten want ik heb me daar nooit zo in verdiept. Maar als mensen zeggen: Amerika loopt achter op Nederland, dan is dat toch juist heel interessant om te onderzoeken voor zo'n PWS? De beste jongen zoekt gewoon naar een onderwerp en wat daar over te vinden is en jullie maken hem met de grond gelijk. Ik vond zijn 'point' heel duidelijk en jullie gezaag over het dan al niet overmatig gebruik van de woorden f*ck en sh*t en het niveau van de scholen van tegenwoordig is duidelijk NIET waar JulesR naar zoekt. Kunnen jullie de beste jongen misschien een beetje op weg helpen in plaats van afbranden? DejaVu doet tenminste nog een goede duit in het zakje.
Bedankt.
Bedankt.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goed gesproken Carly!
Edit: De punten die o.a. Hockey en Ziva aandragen, daar kan hij wat aan hebben, maar als je het eenmaal hebt gezegd is dat genoeg lijkt me. Jullie punt is gemaakt en hij moet zelf maar kijken wat hij daarmee doet. Maar blijf er aub niet op terugkomen.
Als iemand ervoor kiest om niets met mijn adviezen te doen, is dat hun goed recht, maar ik blijf dan ook niet doordrammen om diegene van mijn "gelijk" te overtuigen.
Edit: De punten die o.a. Hockey en Ziva aandragen, daar kan hij wat aan hebben, maar als je het eenmaal hebt gezegd is dat genoeg lijkt me. Jullie punt is gemaakt en hij moet zelf maar kijken wat hij daarmee doet. Maar blijf er aub niet op terugkomen.
Als iemand ervoor kiest om niets met mijn adviezen te doen, is dat hun goed recht, maar ik blijf dan ook niet doordrammen om diegene van mijn "gelijk" te overtuigen.
Laatst gewijzigd door Heleen72 op 06 jan 2012, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Werkelijk? Elke keer als ik in de VS ben valt het me vooral op hoe weinig Nederland op de VS lijkt. Afgezien van wat Amerikaanse producten en woorden hebben we niet heel veel van de VS overgenomen. Veramerikaniseren doordat mensen op Paris Hilton en de andere genoemde dames, is dat veramerikaniseren als die dames niet model staan van hoe het werkelijk in de VS eraan toegaat?Carly Cupcake schreef:VerAmerikaanst Nederland? De jeugd wel! Dankzij de Paris', Kims, Khloes, Kourtney's en joost mag weten welke nietszeggende, door mooi te zijn rijk geworden vrouwen nog meer.
- Carly Cupcake
- Amerikafan
Wacht even... wat is de definitie van veramerikaniseren (ik vind het woord hoe langer hoe erger :-s) volgens jou? Want ik krijg het gevoel dat jij er misschien iets anders over denkt dan ik. Ik zeg bij veramerikaniseren niet dat Nederland opeens op de VS gaat lijken en Nederlanders zich gaan gedragen als Amerikanen, maar ik zie wel de invloeden van de vs op bijvoorbeeld de Nederlandse jongeren. Maar misschien is jouw definitie wél dat Nederland op Amerika gaat lijken en, dat ben ik met je eens, dat is zeker niet waar. Er is een enorm verschil tussen Nederland en de VS. Om JulesR beter te kunnen helpen zal ik me echt moeten verdiepen in hoe ver de invloeden die overwaaien vanuit de VS echt terug te vinden zijn en vooral waarin we die kunnen terug vinden en eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel zin in. Iemand zei eerder in dit topic (sorry, weet niet meer wie
) dat Amerika een soort grote broer is waar iedereen tegenop kijkt, een land waar iedereen wel iets over te zeggen heeft, zowel positief als negatief. En dat is ook zo, de grootste popsterren en filmsterren komen uit de US, de grootste kaskrakers, de grootste hits, de laatste mode (want Paris en Kim dragen het, jaja) en ga zo maar door! Amerika blijft boeien en zal daarom altijd z'n invloed hebben. Denk ik.
Maar daar denk jij misschien anders over en dat is je goed recht, maar zullen we JulesR gewoon in z'n waarde laten?

Maar daar denk jij misschien anders over en dat is je goed recht, maar zullen we JulesR gewoon in z'n waarde laten?
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
en
Bingo. Dat is nu precies wat Ziva en ik aangaven. Zonder een definitie van veramerikaniseren zal eenieder er een eigen draai aan geven en de discussie alle kanten opwaaien. Waardoor wij JulesR pas kunnen helpen als hij dit begrip afkadert. Het geeft niet welke draai er aan gegeven wordt, als er maar een draai komt.Carly Cupcake schreef:Wacht even... wat is de definitie van veramerikaniseren (ik vind het woord hoe langer hoe erger :-s) volgens jou? Want ik krijg het gevoel dat jij er misschien iets anders over denkt dan ik.
Voor mij betekent het veramerikaniseren van de Nederlandse cultuur dat de Nederlandse cultuur en dus uiteindelijk Nederland steeds meer onder invloed raakt van de VS en steeds meer op gaat lijken. En dat zie ik niet plaatsvinden.
- Bandido
- Amerika-expert
Maar dat gebeurt toch ook volgens mij. Niet alleen met het aandragen van onderwerp, maar ook met het aanscherpen van zijn stelling. Niet alles wat in zo'n draadje gezegd wordt is even relevant, okee, maar met zo'n onderwerp roep je op een Amerikaforum nou eenmaal een hoop reacties op.Carly Cupcake schreef:Kunnen jullie de beste jongen misschien een beetje op weg helpen in plaats van afbranden?
Klopt. Vandaar ook de vraag van verschillende forumleden waaruit dat dan zou blijken. Zodoende heeft de TS daar ook nog wat aan.Carly Cupcake schreef:Maar als mensen zeggen: Amerika loopt achter op Nederland, dan is dat toch juist heel interessant om te onderzoeken voor zo'n PWS?
Hockey schreef:Bingo. Dat is nu precies wat Ziva en ik aangaven. Zonder een definitie van veramerikaniseren zal eenieder er een eigen draai aan geven en de discussie alle kanten opwaaien. Waardoor wij JulesR pas kunnen helpen als hij dit begrip afkadert. Het geeft niet welke draai er aan gegeven wordt, als er maar een draai komt.Carly Cupcake schreef:Wacht even... wat is de definitie van veramerikaniseren (ik vind het woord hoe langer hoe erger :-s) volgens jou? Want ik krijg het gevoel dat jij er misschien iets anders over denkt dan ik.

"Keep Georgia On Your Mind"
- Carly Cupcake
- Amerikafan
En omdat jij het niet ziet is het dus niet zo. Lekker zwart/wit.Voor mij betekent het veramerikaniseren van de Nederlandse cultuur dat de Nederlandse cultuur en dus uiteindelijk Nederland steeds meer onder invloed raakt van de VS en steeds meer op gaat lijken. En dat zie ik niet plaatsvinden.
Als jullie je gelijk willen hebben; fine, take it. Mijn punt is alleen maar dat ik het niet terecht vind dat een VWO5-er wordt afgezeken omdat volgens jullie zijn standpunt niet duidelijk is. En je kunt om de hete brei draaien wat je wilt en mij pakken op mijn standpunten, maar het gaat mij om de toon in jullie berichten. Als je iets aan iemand duidelijk wilt maken, kan dat ook normaal, toch?
en
en
- Bandido
- Amerika-expert
Maar volgens mij is het niet de bedoeling om een meta-discussie te starten over de toon in iemands berichten. Dan krijg je al snel een "pot verwijt de ketel" verhaal en daar is de TS al helemaal niet mee geholpen. 

"Keep Georgia On Your Mind"
- Carly Cupcake
- Amerikafan
Dat is waar. Nou dan zetten we er bij deze een punt achter. Achter deze discussie bedoel ik, niet achter dit topic 

en
en
Maar als jij jouw veramerikanisering wel zo ziet, is het wel zo? Ik geef mijn mening, jij de jouwe. Hierdoor ontstaat juist de discussie.Carly Cupcake schreef:En omdat jij het niet ziet is het dus niet zo. Lekker zwart/wit.Voor mij betekent het veramerikaniseren van de Nederlandse cultuur dat de Nederlandse cultuur en dus uiteindelijk Nederland steeds meer onder invloed raakt van de VS en steeds meer op gaat lijken. En dat zie ik niet plaatsvinden.
Zijn standpunt is ook niet duidelijk, omdat jij en ik veramerikanisering al anders opvatten. Haal er nog 5 mensen bij en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er nog minstens 3 andere interpretaties van het woord zullen komen, maar vermoedelijk zelfs 5. En ook dat is prima, maar daarmee zal een discussie alle kanten opgaan zoals al gebeurd is. Kunnen we dan niet gewoon beter zoals al gezegd is de begrippen eerst invullen, dan wel afkaderen, zodat we over hetzelfde praten en daarna de discussie verder voeren?Carly Cupcake schreef: Mijn punt is alleen maar dat ik het niet terecht vind dat een VWO5-er wordt afgezeken omdat volgens jullie zijn standpunt niet duidelijk is.
De discussie aangaande de toon is al vaker gevoerd en ik denk dat we daar nooit uit gaan komen. Er blijven twee kampen.
Is veramerikanisering een synoniem voor globalisering?
Ik vind jouw reactie behoorlijk overdreven Carly, sorry maar afbranden???
De bedoeling is om TS te helpen en dat kan het beste als hijzelf aangeeft welke richting op wilt. Dan maakt het dus niets uit wat jij, Hockey, ik of wie-dan-ook er welke-mening-dan-ook op na houdt, het gaat er dus om welke kant TS opwil. Dan wordt hij namelijk het beste geholpen.
De bedoeling is om TS te helpen en dat kan het beste als hijzelf aangeeft welke richting op wilt. Dan maakt het dus niets uit wat jij, Hockey, ik of wie-dan-ook er welke-mening-dan-ook op na houdt, het gaat er dus om welke kant TS opwil. Dan wordt hij namelijk het beste geholpen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kunnen jullie deze discussie misschien via PB voeren? Het wordt nu een beetje vervelend.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bandido heeft eerder al gevraagd de metadiscussie te stoppen. Inderdaad verder gelieve per pb. Dan nu ook maar even officieel in moderator blauw forumregel 10:
10. Metadiscussie: Over de stijl waarin iemand een bericht schrijft valt niet te discussiëren en het is niet de bedoeling dat de schrijfstijl van forumleden wordt bekritiseerd. Voel je je beledigd door een bericht dat iemand heeft geplaatst en je wil er absoluut op reageren, doe dat dan niet via het forum maar via een privébericht. Voel je je beledigd door de algemene “toon” op het forum geef dat dan privé door aan de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn.
10. Metadiscussie: Over de stijl waarin iemand een bericht schrijft valt niet te discussiëren en het is niet de bedoeling dat de schrijfstijl van forumleden wordt bekritiseerd. Voel je je beledigd door een bericht dat iemand heeft geplaatst en je wil er absoluut op reageren, doe dat dan niet via het forum maar via een privébericht. Voel je je beledigd door de algemene “toon” op het forum geef dat dan privé door aan de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
@carly bedankt dat je voor me opkomt, ik begrijp dat je de toon een beetje vervelend over vindt komen maar ik denk dat dat komt door de fanatiekheid (is dat een woord?) in Ziva en Hockey die wordt aangesproken door mijn (wellicht) onduidelijke vraag..
@ziva en Hockey jullie punt is inmiddels gemaakt, jullie toon maakt mij niet uit ik waardeer het juist dat jullie mij helpen maar dit is eigenlijk precies wat ik bedoel met stick to the point (srry als dat als onaardig werd ervaren, was niet de bedoeling).. het feit dat er zoveel wordt doorgezaagd over een onderwerp die er na 3 x vermelden niet meer toe doen..
i.i.g. heb ik mijn hoofd- en deelvragen uitgedokterd en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en ik verzoek jullie vriendelijk om mijn werk iets minder kritisch te bekijken en dingen 1 maal te zeggen (meer is echt niet nodig
) dit heeft niks te maken met een slecht niveau van mij dit het er mee te maken dat ik nog in het BEGIN van het proces zit en niet zoals jullie een expert ben op dit gebied.
Voor jullie is dit misschien ondermaats maar dat heeft meer te maken met het feit dat het jullie expertise is en voor mij (slechts) het onderwerp van mijn pws..
Hoofdvraag:
Wat gebeurt er met de Nederlandse cultuur door de steeds verdergaande veramerikanisering?
Deelvragen:
Wat is de Nederlandse cultuur?
Wat is veramerikanisering?
Wanneer begon veramerikanisering?
Waarom is veramerikanisering goed of slecht?
Waarom verAMERIKANISERING?
Groetjes
@ziva en Hockey jullie punt is inmiddels gemaakt, jullie toon maakt mij niet uit ik waardeer het juist dat jullie mij helpen maar dit is eigenlijk precies wat ik bedoel met stick to the point (srry als dat als onaardig werd ervaren, was niet de bedoeling).. het feit dat er zoveel wordt doorgezaagd over een onderwerp die er na 3 x vermelden niet meer toe doen..
i.i.g. heb ik mijn hoofd- en deelvragen uitgedokterd en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en ik verzoek jullie vriendelijk om mijn werk iets minder kritisch te bekijken en dingen 1 maal te zeggen (meer is echt niet nodig

Voor jullie is dit misschien ondermaats maar dat heeft meer te maken met het feit dat het jullie expertise is en voor mij (slechts) het onderwerp van mijn pws..
Hoofdvraag:
Wat gebeurt er met de Nederlandse cultuur door de steeds verdergaande veramerikanisering?
Deelvragen:
Wat is de Nederlandse cultuur?
Wat is veramerikanisering?
Wanneer begon veramerikanisering?
Waarom is veramerikanisering goed of slecht?
Waarom verAMERIKANISERING?
Groetjes
Ik heb niet heel lang de tijd om er nu op in te gaan, aangezien ik op het punt sta om naar mijn werk te gaan, maar het eerste wat bij me opkomt bij jouw hoofdvraag is dat hij wetenschappelijk gezien een beetje ongelukkig gesteld is.
Je gaat er al van uit dat er sprake is van Amerikanisering en dat deze een invloed heeft op de Nederlandse cultuur. Beter zou je een vraag kunnen stellen als 'Wat is Amerikanisering en in hoeverre beïnvloed dit de Nederlandse cultuur?'.
Je gaat er al van uit dat er sprake is van Amerikanisering en dat deze een invloed heeft op de Nederlandse cultuur. Beter zou je een vraag kunnen stellen als 'Wat is Amerikanisering en in hoeverre beïnvloed dit de Nederlandse cultuur?'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1269 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger