Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mening gevraagd reis Amerika 2012, Oost of West?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Mening gevraagd reis Amerika 2012, Oost of West?

Bericht door Steffen »

Wellicht was :offtopic: , maar er zijn mogelijkheden om drop off kosten te reduceren of te vermijden. Mijn ouders hebben dat een paar maal gehad. Zij reizen echter wel voornamelijk met campers. Zijn doen dit alsvolgt. In de winterperiode daalt de camper verhuur (wellicht ook bij auto's maar ik vrees van niet) zeer sterk. De verhuur bedrijven halen de voertuigen dan het liefst naar het zuiden. Er zijn dan ook vaak acties dat je campers voor gereduceerde tarieven mee kan krijgen zolang je ze maar mee neemt naar het zuiden. In het voorjaar geldt dat dan uiteraard weer andersom. Er is natuurlijk een 'tekort' aan campers in het noorden ontstaan, waardoor verhuurbedrijven graag zien dat mensen campers huren en deze naar het noorden brengen.
Afgelopen voorjaar hebben mijn ouders dit nog gedaan (3e keer via deze 'formule'), van Miama naar NYC gereden.
Joycenbs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Joycenbs »

Bedankt allen voor jullie reacties.

Het is me duidelijk geworden dat deze gebieden niet met elkaar te vergelijken zijn. Ik ben van plan verschillende reisverslagen die jullie me hebben aanbevolen door te nemen en daaruit de afweging maken wat wij het leukst zouden vinden.

Nogmaals dank voor jullie antwoorden. Dit forum is echt een ideale manier om op een snelle manier, eerlijke en duidelijke reacties te krijgen.
gotcha_h
Amerika-newbie

Bericht door gotcha_h »

Oostkust/Westkust, bijna iedereen vergeet dat de USA nog zoveel meer te bieden heeft. Ga eens naar Wisconsin, Ohio, Indiana of Michigan, de Indiana Dunes is bijvoorbeeld ook een heel leuk strandgebied. Bij mooi weer zie je zo Chicago liggen.

Ook hier hoef je niet moeilijk te doen om grote steden te mijden, maar als je wilt kan je je hart ophalen in bijv. Cleveland of Chicago, maar ga ook eens naar de "studenten"-binnenstad van Madison, WI.

In deze gebieden heb je ook schitterende national parks. Ga in het najaar om hier te genieten van de indian summer met alle schitterende kleuren.

Kortom, ga eens weg bij die kust en ga genieten van de binnenlanden. Weg bij de touristencentra, lekker eten in de local diner bij "gewone" Amerikanen. Voor ons is dat het "ware" Amerika
Gast

Bericht door Gast »

:clap: :clap: :thumbup:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@gotcha, heb je daar een reisverslag van, lijkt me ook leuk, maar als je een reisverslag hierover leest en foto's ziet spreekt het toch meer aan.Ik heb wel de Folliage tripjes gelezen, ook mooi, maar is het ook leuk met kinderen etc.
gotcha_h
Amerika-newbie

Bericht door gotcha_h »

Ik heb helaas geen reisverslagen. Bij ons worden de meeste reizen dan ook gecombineerd met het bezoeken van drumcorpswedstrijden of het bezoeken van mij hostparents in Ohio.

Vliegen op Chicago en dan zo snel mogelijk de stad uit :wink: Vervolgens met de auto op avontuur. Omdat wij de wedstrijden volgen komen we op de mooiste plaatsen uit en blijven dan vaak een paar dagen in de buurt hangen. Bij de staatsgrens halen wij een couponboekje voor de hotels en laten ons verrassen. Vraag gewoon de locals wat zij nog aan kunnen raden. Wees niet bang voor de dorpjes, die zijn vaak het leukst. Ben je daar toch ga dan ook naar de Wisconsin Dells, wel een tourist trap, maar voor een dagje ertussen uit ook wel weer leuke dingen en een heel mooi gebied. Gluur van actie, ga dan de Dells verkennen met de jetboat.

Wij willen zelf nog steeds een keer een "rondje" Great Lakes doen en zo van alle natuur genieten.

Aanraders die altijd in mijn herinnering blijven: Indiana dunes, Seneca caverns (heus, echte grotten in the middle of nowhere in Ohio), Mohican State forest (Ohio). Puur voor de gekkigheid: Holland Michigan, helemaal leuk voor de Hollandse stagelopers die daar dolblij zijn Nederlanders te zien, tip, ontwijk de klompendans :mrgreen:
Als stad blijft Madison Wisconsin mij trekken, een heerlijke studentenstad dat in tegenstelling tot de meeste Amerikaanse steden iets van een binnenstad lijkt te hebben met een concentratie van winkels, restaurants en uitgaansgelegenheden.

Even preachen voor mijn hometown Massillon, Ohio :P een Echte highschool football match zien? Ga dan naar de Massillon-McKinley wedstrijd eind okt/begin nov
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Goh, ik vind die klompendans in Holland nu juist wel iets, wat je gezien moet hebben ;). Ik deel je enthousiasme over dat gebied ook, zeker rond de grote meren. Zoveel leuke plaatsen alleen al aan de Michigan kant!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Haha, ik vond hem ook leuk. Woonde ik al een kleine 40 jaar in Nederland en voor het eerst van mijn leven zie ik een klompendans in Amerika!
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Juist het diverse van alle staten maakt onze Amerikaverslaving zo erg.
Ik zou er ook voor kiezen om een ander gedeelte te gaan bezoeken.
Het oosten vondt ik ontzettend mooi.We zijn wel met de foliage geweest en ontzettend geboft met het weer.Strand heb ik ook genoeg gezien in New Hampshire .Cape ann was schattig.
En in New hampshire zijn we langs veel badplaatsen gereden.
Maar goed wij houden van afwisseling natuur cultuur en grote steden.
De vuurtorens langs de kust vondt ik prachtig en kan het niet vergelijken met Europa.
Het Halloweensfeertje was ook heel apart.
En de kindefen vonden het ook leuk.
Maar goed als je alleen voor strand en natuur komt is misschien Seattle en Oregon een beter idee.
In het noordwesten heb je geen stranden.
Maar yellowstone is wel het mooiste natuurpark wat we tot nu toe hebben gezien.
De stranden in Califofnie waren weer veel minder mooi dan aan de golf van Mexico in Florida.
Misschien ook nog een optie om op Atlanta te vliegen en de Smokey mountains bezichtigen en dan via de Via noord Floridakust naar Miami te reizen?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Sorry dacht dat je niet van steden hield maar dat doe je wel.
Dan is het oosten zeker een aanrader
Washington is een hele mooie stadt.
Het westen is inderdaad spectaculair maar het oosten is zeker de moeite waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer