Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
's Avonds over Brooklyn Bridge ?
- Jeepeejee
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
's Avonds over Brooklyn Bridge ?
Hallo,
We zitten binnen een kleine twee weken in New York !
Wie kan ons vertellen of de wandeling over Brooklyn Bridge veilig te doen is bij valavond ? Lopen we een serieus risico of wordt dat door velen gedaan ?
We zitten binnen een kleine twee weken in New York !
Wie kan ons vertellen of de wandeling over Brooklyn Bridge veilig te doen is bij valavond ? Lopen we een serieus risico of wordt dat door velen gedaan ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
-
- Amerika-expert
Ik zou het zeker doen, je loopt vast niet alleen over de burg.
De vuistregel in New York (en vele andere steden): kijk vrolijk om je heen, zie er degelijk uit, wees alert en bereid je er geestelijk op voor alsof je meteen een klap terug zal geven. Dan straal je voldoende zelfvertrouwen uit om gelegenheidsboeven te doen besluiten om maar op de volgende voorbijganger te wachten.
Echte boeven ontloop je zelfs op deze manier niet, maar de kleintjes waarschijnlijk wel.
En laat je nergens van weerhouden. Ik heb 's avonds door Harlem gelopen, door de South Bronx (voordat dat een nette buurt werd) en ben maar 1 keer overvallen in 9 jaar New York. (vlak in de buurt van mijn huis in Brooklyn, toen ik 's avonds om 12 uur een krant was wezen kopen. Had geen geld bij me en ze zijn toen weggerend na een aantal klappen, dus goed afgelopen.)
Een beetje doen alsof je in de Amsterdamse/Rotterdamse binnenstand rondloopt dus.
De vuistregel in New York (en vele andere steden): kijk vrolijk om je heen, zie er degelijk uit, wees alert en bereid je er geestelijk op voor alsof je meteen een klap terug zal geven. Dan straal je voldoende zelfvertrouwen uit om gelegenheidsboeven te doen besluiten om maar op de volgende voorbijganger te wachten.
Echte boeven ontloop je zelfs op deze manier niet, maar de kleintjes waarschijnlijk wel.
En laat je nergens van weerhouden. Ik heb 's avonds door Harlem gelopen, door de South Bronx (voordat dat een nette buurt werd) en ben maar 1 keer overvallen in 9 jaar New York. (vlak in de buurt van mijn huis in Brooklyn, toen ik 's avonds om 12 uur een krant was wezen kopen. Had geen geld bij me en ze zijn toen weggerend na een aantal klappen, dus goed afgelopen.)
Een beetje doen alsof je in de Amsterdamse/Rotterdamse binnenstand rondloopt dus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik heb ook over de BB gelopen, maar die brug loopt nog zo ver door de straat op zeg maar. Ik wil zo graag eens naar die " boulevard" waarvandaan ze altijd die foto's maken van de skyline....kan je daarheen lopen? Of is dat weer niet veilig 's avonds?
Je moet toch best een stukje teruglopen geloof ik.
Je moet toch best een stukje teruglopen geloof ik.
Dat is waarschijnlijk gevaarlijker...Bennogr schreef:Een beetje doen alsof je in de Amsterdamse/Rotterdamse binnenstand rondloopt dus.
Ik voelde me 's avond in Manhattan beter op m'n gemak dan 's avonds in hartje Rdam...

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ik weet hoe je er komt...
Door te lopen loop je erg om. Het beste kun je de 2 of 3 pakken naar clark street, vanaf daar is het 5 minuten lopen. (als je uit de lift komt, loop je door de poortjes heen en dan rechdoor naar de uitgang. Op de straat rechts af, 2/3 blokken lopen en daar is de boulevard)
De buurt zelf is echt een nette middelklas buurt, met brownstone houses. Mijn lijkt het 's avonds erg veilig. Ik loop er elke dag overdag door en heb nog nooit iets vreemds gezien.
Mocht je nog ergens iets willen drinken / eten. loop dan naar Montague street.
Oja de boulevard heet: " Brooklyn Heights Promenade"
Door te lopen loop je erg om. Het beste kun je de 2 of 3 pakken naar clark street, vanaf daar is het 5 minuten lopen. (als je uit de lift komt, loop je door de poortjes heen en dan rechdoor naar de uitgang. Op de straat rechts af, 2/3 blokken lopen en daar is de boulevard)
De buurt zelf is echt een nette middelklas buurt, met brownstone houses. Mijn lijkt het 's avonds erg veilig. Ik loop er elke dag overdag door en heb nog nooit iets vreemds gezien.
Mocht je nog ergens iets willen drinken / eten. loop dan naar Montague street.
Oja de boulevard heet: " Brooklyn Heights Promenade"
Zal dit echt zo werken, vraag ik me af. Die uitstraling hebben dat je gelijk terug slaat? Volgens mij werkt dit averrechts. Ik heb altijd de tip gehandhaafd dat je je goed moet voorbereiden. Weet waar je heen moet en waar je mee bezig bent. Dan heb je een betere uitstraling dan als je direct een klap terug zal geven. Hang niet de toerist uit, loop dus niet met een plattegrond en een fototoestel om je nek. Natuurlijk moet je alert zijn op je omgeving.De vuistregel in New York (en vele andere steden): kijk vrolijk om je heen, zie er degelijk uit, wees alert en bereid je er geestelijk op voor alsof je meteen een klap terug zal geven. Dan straal je voldoende zelfvertrouwen uit om gelegenheidsboeven te doen besluiten om maar op de volgende voorbijganger te wachten.
-
- Amerika-expert
Ik ben een vredelievend mens (heb zelfs indertijd bij mijn dienstkeuring gezegd dat ik dioenstweigeraar zou worden, werd toen meteen doorgestuurd naar de psychiater, maar dit terzijde).
Wat ik met 'eruit zien alsof je een klap terug zal geven' bedoelde is natuurlijk niet de uitstraling hebben dat je wel eens een aantal klappen zal gaan uitdelen. Maar dat je niet iemand bent die zich zomaar laat pakken en niets terug zal doen.
Inderdaad: er agressief uitzien en agressief doen kan gevaarlijk zijn. Maar als ze de keus hebben tussen een slapjanus en iemand die er wakker uitziet, is de kans groter dat ze op die slapjanus wachten.
Wat ik met 'eruit zien alsof je een klap terug zal geven' bedoelde is natuurlijk niet de uitstraling hebben dat je wel eens een aantal klappen zal gaan uitdelen. Maar dat je niet iemand bent die zich zomaar laat pakken en niets terug zal doen.
Inderdaad: er agressief uitzien en agressief doen kan gevaarlijk zijn. Maar als ze de keus hebben tussen een slapjanus en iemand die er wakker uitziet, is de kans groter dat ze op die slapjanus wachten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dan hebben we het over hetzelfde. Met je uitstraling valt of staat alles. Ik denk dat daar weinig verschil tussen de VS en NL in is. Al is de criminaliteit tussen beide landen van hele andere orde. Ik weet niet waar het erger is. Wel is het zo dat het in de VS op een veel grotere schaal afspeeld. Maar dat is ook logisch als je het afzet tegen het aantal inwoners.
Groetjes
Groetjes
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.treinen.demon.nl/map/newyork.htmDuck schreef:De blauwe lijn..
En dan bij High Street eruit als ik het goed heb (iig de halte na Fulton)

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Enkele fact's over de mooiste brug ter wereld:
* In 1883 voltooid,
* Toen der tijd de grootse hangbrug ter wereld,
* Gaat over de East river en verbind Manhattan met Brooklyn,
* De bouw duurde 16 jaar en ksotte 20 levens,
* De Gotische bogen zijn elk 83 meter hoog,
* de totale lenget bedraagt 1834 meter
* Elke kabel bestaat uit 5,657 km staaldraad,
* de brug is ontworden door J.A Roebling
* De 1e oversteek van de East river was in 1876 door E.F Farrington en duurde 22 minuten.
Mooi he die brug? 1 Oktober loop ik er weer overheen.
Als ik nu ook eens wist hoe ik een afbeelding kan plaatsne op dit forum....
* In 1883 voltooid,
* Toen der tijd de grootse hangbrug ter wereld,
* Gaat over de East river en verbind Manhattan met Brooklyn,
* De bouw duurde 16 jaar en ksotte 20 levens,
* De Gotische bogen zijn elk 83 meter hoog,
* de totale lenget bedraagt 1834 meter
* Elke kabel bestaat uit 5,657 km staaldraad,
* de brug is ontworden door J.A Roebling
* De 1e oversteek van de East river was in 1876 door E.F Farrington en duurde 22 minuten.
Mooi he die brug? 1 Oktober loop ik er weer overheen.
Als ik nu ook eens wist hoe ik een afbeelding kan plaatsne op dit forum....
Het is gelukt
[img][img]http://img78.imageshack.us/img78/7891/v ... 6ou.th.jpg[/img][/img]
De onderkant van de BB.

[img][img]http://img78.imageshack.us/img78/7891/v ... 6ou.th.jpg[/img][/img]
De onderkant van de BB.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties