Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wendyjol - NYC/wash/Nash/Memph/NewOrl/Florida
-
- Amerikakenner
Reis Wendyjol - NYC/wash/Nash/Memph/NewOrl/Florida
Joepie!! We gaan weer. Deze keer met z'n drieën. Oudste dochter gaat niet meer mee. Omdat we dus met maar één puber reizen, willen we de reis deze keer ook wat meer aan zijn wensen aanpassen. Nu dus een route in elkaar zetten en met jullie brainstormen!! Alle tips etc. zijn welkom. De komende maanden wil ik besteden aan de reis helemaal perfect maken.
We vertrekken 1 augustus en blijven tot en met 29 augustus
Voorlopig:
1 aankomst JFK 13.30 uur – naar hotel,
2 NYC
3 NYC (2e keer, dus 2 dagen deze keer voldoende)
4 naar Washington (trein??)
5 Washington
6 via Shenandoah NP naar Roanoke (?? Lange trip)
7 via de Great Smokey Mountains NP naar Pigeon
8 Dollywood
9 Nashville
10 naar Memphis
11 Memphis
12 naar New Orleans
13 New Orleans
14
15 Naar Florida
16 St. Augustine en Daytona
17 Kennedy Space Center
18 Orlando
19 Orlando
20 Orlando
21 Everglades
22 Everglades
23 Keys
24 Keys
25 Keys
26 naar Miami
27 Miami
28 Miami
29 Vliegen
Graag jullie inbreng!
We vertrekken 1 augustus en blijven tot en met 29 augustus
Voorlopig:
1 aankomst JFK 13.30 uur – naar hotel,
2 NYC
3 NYC (2e keer, dus 2 dagen deze keer voldoende)
4 naar Washington (trein??)
5 Washington
6 via Shenandoah NP naar Roanoke (?? Lange trip)
7 via de Great Smokey Mountains NP naar Pigeon
8 Dollywood
9 Nashville
10 naar Memphis
11 Memphis
12 naar New Orleans
13 New Orleans
14
15 Naar Florida
16 St. Augustine en Daytona
17 Kennedy Space Center
18 Orlando
19 Orlando
20 Orlando
21 Everglades
22 Everglades
23 Keys
24 Keys
25 Keys
26 naar Miami
27 Miami
28 Miami
29 Vliegen
Graag jullie inbreng!
-
- Amerika-expert
Re: Reis Wendyjol - NYC/wash/Nash/Memph/NewOrl/Florida
Dat zijn heeeel veeeel miles Wendy.
Verkijk je niet op de afstanden hoor anders zit je echt alleen in de auto.
Cades cove in de smokey mountains is echt een stukje wat je niet mag missen voor mijn gevoel.
Pigeon Forge is ook wel heel toeristisch hoor. Moet je van houden.
Persoonlijk vind ik de Blue Ridge Parkway leuker dan Shenandoah NP, zeker in de zomer.
Dan is alles groen en zie je minder in Shenandoah dan op de BRP.
De 81 South is een mooie (snel)weg door de Shenandoah valley (waar vanaf je ook wijnboeren zou kunnen bezoeken) en daar vandaan de Blue Ridge Parkway op.
Ik snap dat jullie voor de muziek graag naar Memphis willen. Wij vonden Beal street heel leuk, maar Graceland e.o. erg toeristisch. De omgeving is ook niet al te veilig overal
hou daar rekening mee met het hotel zoeken.
St. Augustine vond ik eigenlijk leuker dan verwacht. Mooie Southern omgeving met het Spaanse mos in de bomen. Cocoa beach is een leuk plaatsje aan de oost kust bij Kennedy Space center. En mijn man vond ook dat hij een keertje over Daytona gereden moest hebben. Toch vinden wij de West kust van Florida mooier. Mooiere stranden (oost kust heeft vaak meer te verduren gehad van orkanen) en meer groen.
Verkijk je niet op de afstanden hoor anders zit je echt alleen in de auto.
Cades cove in de smokey mountains is echt een stukje wat je niet mag missen voor mijn gevoel.
Pigeon Forge is ook wel heel toeristisch hoor. Moet je van houden.
Persoonlijk vind ik de Blue Ridge Parkway leuker dan Shenandoah NP, zeker in de zomer.
Dan is alles groen en zie je minder in Shenandoah dan op de BRP.
De 81 South is een mooie (snel)weg door de Shenandoah valley (waar vanaf je ook wijnboeren zou kunnen bezoeken) en daar vandaan de Blue Ridge Parkway op.
Ik snap dat jullie voor de muziek graag naar Memphis willen. Wij vonden Beal street heel leuk, maar Graceland e.o. erg toeristisch. De omgeving is ook niet al te veilig overal

St. Augustine vond ik eigenlijk leuker dan verwacht. Mooie Southern omgeving met het Spaanse mos in de bomen. Cocoa beach is een leuk plaatsje aan de oost kust bij Kennedy Space center. En mijn man vond ook dat hij een keertje over Daytona gereden moest hebben. Toch vinden wij de West kust van Florida mooier. Mooiere stranden (oost kust heeft vaak meer te verduren gehad van orkanen) en meer groen.
Pigeon Forge is inderdaad erg toeristisch maar Dollywood is erg leuk om te bezoeken. Daarnaast zit ook nog een waterpark. Verderop richting Nashville zit ook nog een grote outlet.
Vergeet in Nashville niet een bezoek te brengen aan de Grand Ole Opry. Een absolute must. Verder zit in Nashville Parthenon. Een stukje Griekenland in Amerika. Uiteraard zitten er in het centrum in Nashville erg veel leuke kroegen waar je kan eten en waar 's avonds live optredens zijn.
Veel plezier met voorbereiden.
Vergeet in Nashville niet een bezoek te brengen aan de Grand Ole Opry. Een absolute must. Verder zit in Nashville Parthenon. Een stukje Griekenland in Amerika. Uiteraard zitten er in het centrum in Nashville erg veel leuke kroegen waar je kan eten en waar 's avonds live optredens zijn.
Veel plezier met voorbereiden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Veel te weinig tijd in Washington, Wendy! Echt! Ik zou minstens een dag van de Everglades (zou ik niet weten, wat je daar twee dagen moet doen), Keys of Miami weghalen om in Washington te besteden. Verder ben ik het met andere Petra eens, heel veel mijlen en jullie nemen niet echt de tijd sommige plaatsen goed te bekijken, die het wel verdienen. Het Oosten is heel anders dan het Westen, hier is alles stukken dichter op elkaar gebouwd en er is veel meer interessantst te vinden op korte afstand.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ik zou persoonlijk he hele stuk Nashville, Memphis, New Orleans schrappen en die dagen in DC en GSMNP en Atlanta doorbrengen. Hou Nashville, Memphis voor een andere keer, route Natchez misschien?
rijocaer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mee eens, je zou dan ook naar Charleston en Savannah kunnen gaan. Ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat Nashville en Memphis absoluut niet aan mij besteed waren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Hallo Wendy, dit lijkt heel erg op onze route van 2009, zie ons verslag http://oostamerika2009.blogspot.com/
Als ik jullie was zou ik de lange rit naar Key West eruit laten zodat je meer tijd hebt o.a. in New York en Washington en je zou dan na New Orleans de Florida Panhandle kunnen doen, prachtige stranden.
Wij vonden Shenandoah NP heel leuk vooral omdat we daar beren gespot hebben en Pigeon Forge vonden vooral de kinderen erg leuk.
Heel veel succes met het plannen maken.
Als ik jullie was zou ik de lange rit naar Key West eruit laten zodat je meer tijd hebt o.a. in New York en Washington en je zou dan na New Orleans de Florida Panhandle kunnen doen, prachtige stranden.
Wij vonden Shenandoah NP heel leuk vooral omdat we daar beren gespot hebben en Pigeon Forge vonden vooral de kinderen erg leuk.
Heel veel succes met het plannen maken.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hoi Wendy,
Ik kwam op dit draadje terecht omdat ik binnen het forum zocht op "puber". Wat wil het geval, ook wij zijn nog op zoek naar enkele tips om een reis door het oosten van de USA aantrekkelijk te maken voor onze puber tweeling van 16 (2 jongens).
Wij hebben de afgelopen 5 jaar de zomervakanties in de USA doorgebracht, 2 maal een rondreis in het westen en 3 keer in Florida waarvan de laatse keer 2 weken in een villa.
Wij hebben geprobeerd om tijdens de rondreizen het ook voor de kids leuk te houden door stad, natuur en pretparken regelmatig af te wisselen. Bij de route die jullie willen gaan volgen, en die wij voor komende zomer ook voor een deel in het hoofd heben (NYC > Orlando per auto), ben ik het met de vorige reacties eens dat de route wat te lang is. Persoonlijk zou ik het deel na Orlando bewaren voor een rondreis door Florida of kiezen voor een stopover in NYC en daarna doorvliegen naar bijv. Orlando en vanaf daar per auto Florida verkennen (NYC op de terugreis kan natuurlijk ook).
Tips om zoonlief mee te paaien
kunnen zijn Six Flags Great adventure http://www.sixflags.com/greatadventure/ ... tions.aspx (moeten jullie zelf natuurlijk ook wel van houden) mocht je van NYC naar Washington toch per auto gaan reizen waarvoor je tijd hebt als je het laatste stuk in Florida zou laten vallen. En in Washington, om sightseeing en fun te combineren, een tour op een Segway http://citysegwaytours.com/washington-dc
Dit laatste is voor ons iig een jaarlijks terugkerend uitje tijdens de vakantie tot groot plezier ook van onze jongens.
In NYC kun je denk ik zelf wel invullen wat voor je zoon ook leuk is om te doen/bekijken (de stad alleen al) en in Orlando wachten uiteraard ook de nodige pretparken e.d. + outlet shoppen niet te vergeten! Ook het bijwonen van een baseball game was afgelopen jaar voor ons alle vier een hele leuke ervaring (Tampa Bay Rays in St peterburg 1 1/2 uur rijden van Orlando).
Ben benieuwd of jij zelf nog "pubertips" voor ons hebt tijdens deze route en of jullie de route evt. nog hebben aangepast n.a.v. de eerder gegeven adviezen?
Ik kwam op dit draadje terecht omdat ik binnen het forum zocht op "puber". Wat wil het geval, ook wij zijn nog op zoek naar enkele tips om een reis door het oosten van de USA aantrekkelijk te maken voor onze puber tweeling van 16 (2 jongens).
Wij hebben de afgelopen 5 jaar de zomervakanties in de USA doorgebracht, 2 maal een rondreis in het westen en 3 keer in Florida waarvan de laatse keer 2 weken in een villa.
Wij hebben geprobeerd om tijdens de rondreizen het ook voor de kids leuk te houden door stad, natuur en pretparken regelmatig af te wisselen. Bij de route die jullie willen gaan volgen, en die wij voor komende zomer ook voor een deel in het hoofd heben (NYC > Orlando per auto), ben ik het met de vorige reacties eens dat de route wat te lang is. Persoonlijk zou ik het deel na Orlando bewaren voor een rondreis door Florida of kiezen voor een stopover in NYC en daarna doorvliegen naar bijv. Orlando en vanaf daar per auto Florida verkennen (NYC op de terugreis kan natuurlijk ook).
Tips om zoonlief mee te paaien

Dit laatste is voor ons iig een jaarlijks terugkerend uitje tijdens de vakantie tot groot plezier ook van onze jongens.
In NYC kun je denk ik zelf wel invullen wat voor je zoon ook leuk is om te doen/bekijken (de stad alleen al) en in Orlando wachten uiteraard ook de nodige pretparken e.d. + outlet shoppen niet te vergeten! Ook het bijwonen van een baseball game was afgelopen jaar voor ons alle vier een hele leuke ervaring (Tampa Bay Rays in St peterburg 1 1/2 uur rijden van Orlando).
Ben benieuwd of jij zelf nog "pubertips" voor ons hebt tijdens deze route en of jullie de route evt. nog hebben aangepast n.a.v. de eerder gegeven adviezen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1438 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-
- 8 Reacties